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市場調査レポート
商品コード
1172009
3Dアバターソリューション市場の2028年までの予測-コンポーネント(ソリューションとサービス)、モデル(スタイライズ、リアル、未来)、エンドユーザー(メディアとエンターテインメント、ヘルスケア、ファッション、その他)別の世界分析3D Avatar Solution Market Forecast to 2028 - COVID-19 Impact and Global Analysis By Component (Solution and Services), Model (Stylized, Realistic, and Futuristic), and End User (Media and Entertainment, Healthcare, Fashion, and Others) |
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3Dアバターソリューション市場の2028年までの予測-コンポーネント(ソリューションとサービス)、モデル(スタイライズ、リアル、未来)、エンドユーザー(メディアとエンターテインメント、ヘルスケア、ファッション、その他)別の世界分析 |
出版日: 2022年11月30日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 158 Pages
納期: 即納可能
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3Dアバターソリューションの市場規模は、2028年までに5億4487万米ドルに拡大すると予測されており、2022年から2028年までのCAGRは31.3%と推定されています。
3Dボディスキャナは、ヘルスケア、ファッション、モダンアートなどの業界全体で採用されており、測定、治療計画、モダンアート開発のために人体の3Dレプリカを提供し、3Dアバターソリューション市場の成長に拍車をかけています。そのため、先進的な3Dスキャナーやソフトウェアの需要が世界中で高まっています。3Dアバターソリューション市場の主なプレイヤーとしては、Texel, LLC、In3D、TG3D Studioなどが挙げられます。最近開発された新しい3Dスキャンモデルのいくつかを以下に紹介します。
2022年7月、TechMed 3Dは人体3Dモデルおよび計測のためのSNAPアプリケーションを発表しました。このアプリケーションは、臨床医が3Dボディスキャンと測定に簡単にアクセスできるようにしました。スキャナーは、医師が正確な身体画像をキャプチャすることを可能にします。したがって、他の身体仕様の手動入力の必要性は最小限です。
2021年4月、NetVirtaはアパレルとフットウェアブランド向けの新しい3Dボディスキャンアプリケーション、Verifytの発売を発表しました。このアプリケーションは、アパレルメーカーと消費者の双方を対象としています。フィッティングの効率を高め、返品率の低減を目的に開発されました。
2020年7月、アーテック欧州は、人体パーツの設計・開発用フルボディ3Dスキャナー「Artec Eva」を発売しました。このソリューションは、COVID-19関連の症状に関する医療従事者の自己トレーニングを支援することで、COVID-19の流行時にリアルタイムの治療計画を構築するために開発されました。
このように、3Dアバターソリューション・プレイヤーによる、新しく高度な製品を革新・開発するための投資の増加が、3Dアバターソリューション市場の成長を後押ししているのです。
3Dアバターのエンドユーザーには、メディア&エンターテインメント、ファッション、ヘルスケアなどがあります。メディア&エンターテイメント業界は、主にテレビ番組、マーケティング、プロモーション、リアルなスタントの実行、その他の活動にアニメーションソフトウェアを使用しています。また、医療業界では、医師や医療従事者の3Dアバターを作成し、新しい医療製品の開発を容易、迅速、かつ効率的に行えるようにしています。さらに、ファッション関係者の間では、新しいアパレルを作るために3Dアバターソフトウェアを採用する傾向が高まっており、予測期間中、3Dアバターソリューション市場を促進しています。
COVID-19パンデミックの3Dアバターソリューション市場への影響
COVID-19パンデミックは、北米を横断する移民の数が多いこと、北米諸国で早期封鎖が実施されなかったこと、2020年に米国、カナダ、メキシコでCOVID-19感染者が大量に発生することから、北米に大きな影響を及ぼしています。また、パンデミックはファッション、エンターテインメント、医療分野にも影響を与え、デジタルマーケティングの導入が進み、VFX技術の高度化に対する投資の増加により回復しています。北米は、イノベーションを促進し、インフラを強化する政府の積極的な取り組みにより、先端技術の採用率が最も高い地域です。この地域は、エンターテインメント産業の幅広い消費者層が存在し、3Dアバターソリューションプロバイダーが存在するため、3Dアバターの主要な採用国となっています。このように、3Dアバターソリューション市場は、COVID-19の出現により恩恵を受けたといえます。
米国とカナダは、ファッション、ヘルスケア、ゲーム、メディア&エンターテインメント産業の製品およびサービス提供の強化に役立つ先進技術の採用におけるパイオニアです。北米のゲーム業界は、多くの個人が拡張現実(AR)や仮想現実(VR)ゲームを採用することで急成長を遂げており、これが3Dアバターソリューション市場を牽引すると予測されています。例えば、Entertainment Software Associationが2022年8月に発表したレポートによると、米国には2億2700万人以上のゲーマーがおり、2020年と比較して6%の成長を示しています。同レポートによると、ゲーム人口はマルチプレイヤーのリアルなゲームを好んでプレイしています。これらの要因は、より多くの人々を引き付けるために、特殊でカスタマイズされたキャラクターを持ついくつかのビデオゲームの開発に影響を与え、それによって北米のゲーム産業における3Dアバターソリューションの需要上昇に寄与しています。このような要因が、3Dアバターソリューションの市場拡大に寄与しています。
また、北米のヘルスケア業界では、人工知能などの技術の採用が進んでいます。この地域では、ここ数年、ベンチャーキャピタルによるヘルスケア技術への巨額の投資が示されています。例えば、サンドボックスインダストリーズやベンフランクリンテクノロジーなどの企業が、この地域のヘルスケアテクノロジーに投資しています。3Dスキャン、人工知能、ロボット工学などのヘルスケア技術の採用が進み、人体の研究、トレーニング、医師と患者の仮想交流に3Dアバターが使われるようになってきました。また、3Dアバターソリューションは、仮想患者との対話およびオンライン医療相談のために医師の3Dモデルを作成するために採用されています。これらの要因により、地域全体で3Dアバターソリューションの需要が高まっており、北米の3Dアバターソリューション市場の成長を後押ししています。
MotionWerx LLC、Texel Inc LLC、Osensus GmbH、Bodygee AG、Polyga Inc、IN3D Inc、TG3D Studio Inc、Itseez3D Inc、3D Generation GmbH、NeXR Technologies SEは、本調査で紹介した主要3Dアバターソリューション市場企業の一社です。
3Dアバターソリューションの全体的な市場規模は、一次情報および二次情報の両方を使用して導き出されています。調査プロセスを開始するにあたり、3Dアバターソリューション市場に関連する質的・量的情報を得るために、内外の情報源を用いて徹底的な二次調査を実施しました。このプロセスは、すべての市場セグメントに関する3Dアバターソリューションの市場規模の概要と予測を得るという目的も兼ねています。また、データを検証し、より分析的な洞察を得るために、業界関係者に複数の一次インタビューを実施しています。このプロセスには通常、3Dアバターソリューション市場を専門とする副社長、事業開発マネージャー、市場情報マネージャー、国内営業マネージャー、評価専門家、調査アナリスト、キーオピニオンリーダーなどの外部コンサルタントが参加しています。
The 3D avatar solution market size is expected to grow to US$ 544.87 million by 2028; it is estimated to grow at a CAGR of 31.3% from 2022 to 2028.
The 3D body scanners are being adopted across industries such as healthcare, fashion, and modern art to provide a 3D replica of the human body for measurements, treatment plans, and modern art development which is fueling the 3D avatar solution market growth. Hence, the demand for advanced 3D scanners and software is increasing across the globe. A few of the notable 3D avatar solution market players operating in the industry includes Texel, LLC; In3D; and TG3D Studio. A few of the recent development of new 3D scanning models are listed below:
In July 2022, TechMed 3D launched a SNAP application for human body 3D models and measurement. The application offered clinicians easy access to 3D body scans and measurements. The scanners enable the doctors to capture accurate body images; hence, the need for manual input of any other body specification is minimal.
In April 2021, NetVirta announced the launch of Verifyt, its new 3D body scanning application for apparel and footwear brands. The application is designed for both apparel manufacturers and consumers. It is developed to increase fitting efficiency, thereby reducing return rates.
In July 2020, Artec Europe launched Artec Eva, a full-body 3D scanner for designing and developing human parts. This solution was developed to help in the self-training of medical professionals on COVID-19-related symptoms, thereby enabling them to build real-time treatment plans during the COVID-19 pandemic.
Thus, the rise in investment by the 3D avatar solution players to innovate and develop new and advanced products is driving the 3D avatar solution market growth.
Media and entertainment, fashion, healthcare, and others are end-users of 3D avatars. The media & entertainment industry mostly uses animation software for television shows, marketing, and promotion, performing realistic stunts, and other activities. Moreover, medical companies are creating 3D avatars for doctors and medical professionals, making the development of new medical products easier, faster, and more efficient. In addition, the growing trend for adopting 3D avatar software among fashion professionals to create new an apparel is propelling the 3D avatar solution market over the forecast period.
COVID-19 Pandemic Impact on 3D Avatar Solution Market
The COVID-19 pandemic has had a significant impact on North America due to a high number of immigrants traveling across the region, the lack of imposition of an early lockdown in North American countries, and the presence of a large number of COVID-19-infected people in the US, Canada, and Mexico in 2020. The pandemic has also impacted the fashion, entertainment, and medical sectors, which recovered owing to the increasing adoption of digital marketing and growing investment in advancing VFX technology. North America has the highest rate of advanced technology adoption due to favorable government initiatives fostering innovation and enhancing infrastructural abilities. The region is a major adopter of 3D avatars owing to the presence of a wide-scale consumer base for the entertainment industry and the presence of 3D avatar solution providers in the region. Thus, due to all the above factors, the 3D avatar solution market has benefited from the emergence of the COVID-19 pandemic.
The US and Canada are pioneers in adopting advanced technologies that help enhance the product and service offerings of the fashion, healthcare, gaming, and media & entertainment industries. The gaming industry across North America is experiencing rapid growth owing to many individuals adopting augmented reality (AR) and virtual reality (VR) games which is projected to drive the 3D avatar solution market. For instance, according to the report published by Entertainment Software Association in August 2022, the US has more than 227 million gamers in the country, showcasing a growth of 6% compared to 2020. As per the same report, the gaming population prefers playing multi-player realistic games. These factors are influencing the development of several video games with special and customized characters to attract more individuals, thereby contributing to the rising demand for 3D avatar solutions in the gaming industry in North America. The aforesaid factors are contributing towards the 3D avatar solution market.
Moreover, the healthcare industry in North America has been experiencing a rise in the adoption of technologies such as artificial intelligence. The region witnessed huge investments by venture capitalists in healthcare technologies over the last couple of years. For instance, companies such as Sandbox Industries and Ben Franklin technology are investing in healthcare technology across the region. The rising adoption of healthcare technologies such as 3D scanning, artificial intelligence, and robotics has increased the use of 3D avatars for the study of the human body, training, and virtual doctor-patient interaction. 3D avatar solutions are also being adopted to create 3D models of doctors for virtual patient interaction and online medical consultation. These factors are contributing to the rising demand for 3D avatar solutions across the region, which is supporting the North America 3D avatar solution market growth.
MotionWerx LLC; Texel Inc LLC; Osensus GmbH; Bodygee AG; Polyga Inc; IN3D Inc; TG3D Studio Inc; Itseez3D Inc; 3D Generation GmbH; and NeXR Technologies SE are some of the key 3D avatar solution market players profiled in the market study.
The overall 3D avatar solution market size has been derived using both primary and secondary sources. To begin the research process, exhaustive secondary research has been conducted using internal and external sources to obtain qualitative and quantitative information related to the 3D avatar solution market. The process also serves the purpose of obtaining an overview and forecast of the 3D avatar solution market size with respect to all market segments. Also, multiple primary interviews have been conducted with industry participants to validate the data and gain more analytical insights. The participants typically involved in this process include VPs, business development managers, market intelligence managers, national sales managers, and external consultants-such as valuation experts, research analysts, and key opinion leaders-specializing in the 3D avatar solution market.
Save and reduce time carrying out entry-level research by identifying the growth, size, leading players, and segments in the 3D avatar solution market
Highlights key business priorities in order to assist companies to realign their business strategies
The key findings and recommendations highlight crucial progressive industry trends in the 3D avatar solution market thereby allowing players across the value chain to develop effective long-term strategies
Develop/modify business expansion plans by using substantial growth offering developed and emerging markets
Scrutinize in-depth global market trends and outlook coupled with the factors driving the market, as well as those hindering it
Enhance the decision-making process by understanding the strategies that underpin commercial interest with respect to client products, segmentation, pricing, and distribution