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市場調査レポート
商品コード
1226857
欧州のB2B食品マーケットプレースプラットフォームの2028年市場予測-地域別分析-食品カテゴリー別、企業規模別Europe B2B Food Marketplace Platform Market Forecast to 2028 - COVID-19 Impact and Regional Analysis - by Food Category (Chilled and Dairy, Grocery, Beverages, and Others) and Enterprise Size (SMEs and Large Enterprises) |
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欧州のB2B食品マーケットプレースプラットフォームの2028年市場予測-地域別分析-食品カテゴリー別、企業規模別 |
出版日: 2023年02月10日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 86 Pages
納期: 即納可能
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欧州のB2B食品マーケットプレースプラットフォーム市場は、2022年の59億6,800万米ドルから2028年には156億2,395万米ドルに成長すると予測されます。2022年から2028年までのCAGRは17.4%と推定されます。
スマートフォンやタブレットによる中小企業とバイヤー間のコミュニケーション向上が、欧州のB2B食品マーケットプレースプラットフォーム市場の成長を牽引する
B2B食品マーケットプレースプラットフォームの需要は、主に中小企業によってもたらされています。さらに、整備されたインターネットインフラがあり、先進的な技術が受け入れられているため、特にインターネットマーケットプレースを利用してビジネスを行う企業にとって、国内のスタートアップに有利な環境が整っています。通信費やインフラのコストが低いため、既存の組織や大手企業も、オンラインマーケットプレースに引き寄せられるように参入しています。B2B食品マーケットプレースプラットフォームは、組織がより多くの顧客に接触することを可能にし、それによって会社に不可欠な露出を提供します。また、GoogleやFacebook広告などのオンラインマーケティングツールの重要性が高まっていることも、オンラインマーケットプレースを後押ししています。さらに、ソーシャルメディアアプリの隆盛により、最近ではマーケティングの選択肢が豊富になり、オンラインマーケットプレイスの継続的な発展に寄与しています。堅牢なインターネット接続を支援する4Gおよび5G技術は、ユーザーに継続的でシームレスな体験を提供するため、今後数年間、B2B食品マーケットプレースプラットフォーム市場に有益な影響を及ぼすと考えられます。さらに、スマートフォンの普及に伴い、顧客のオンライン購入への接触が増加しており、欧州のB2B食品マーケットプレースプラットフォーム市場の成長を後押ししています。
欧州のB2B食品マーケットプレースプラットフォーム市場の概要
欧州のB2B食品マーケットプレースプラットフォーム市場は、ドイツ、フランス、イタリア、ロシア、英国に区分されます。欧州は、2022年に技術投資の有望な結果を示しました。State of European Techによると、欧州の技術投資は2021年に1,000億米ドルのランドマークを超え、2022年末には850億米ドルに達すると予想されています。この地域のソフトウェア開発サービスの需要は、デジタルトランスフォーメーションに伴うIT導入の増加などの要因により、徐々に拡大しています。さらに、2020年2月、欧州委員会は、欧州のデジタルな未来を形成するための戦略計画を発表しました。この計画は、デジタルソリューションによって強化された欧州社会を開発し、信頼できる先進的な技術の設計を後押しすることを目的としています。
欧州のB2B食品マーケットプレースプラットフォーム市場の収益と2028年までの予測(US$Million)
欧州のB2B食品マーケットプレースプラットフォームの市場セグメンテーション
欧州のB2B食品マーケットプレースプラットフォーム市場は、食品カテゴリ、企業規模、国別に区分されます。食品カテゴリーに基づき、欧州のB2B食品マーケットプレースプラットフォーム市場は、チルドと乳製品、食料品、飲食品、その他に区分されます。グロサリーセグメントは、2022年に最大の市場シェアを登録しました。
企業規模に基づき、欧州のB2B食品マーケットプレースプラットフォーム市場は、中小企業と大企業に区分されます。中小企業セグメントは、2022年に大きな市場シェアを登録しました。
国に基づいて、欧州のB2B食品マーケットプレースプラットフォーム市場は、ドイツ、英国、フランス、イタリア、ロシア、スペイン、ベルギー、その他欧州に分割されます。2022年の市場シェアは英国が独占。
Amazon.com Inc、Emerge SRL、EWorldTrade Inc、FoodsTrade、uFoodin SASは、欧州のB2B食品マーケットプレースプラットフォーム市場で事業を展開している主要企業です。
The Europe B2B food marketplace platform market is expected to grow from US$ 5,968.00 million in 2022 to US$ 15,623.95 million by 2028. It is estimated to grow at a CAGR of 17.4% from 2022 to 2028.
Better Communications Between SMEs and Buyers Due to Smartphones and Tablets is driving the growth of Europe B2B food marketplace platform market
The demand for B2B food marketplace platforms is mainly driven by small and medium enterprises. Moreover, the availability of well-developed internet infrastructure and acceptance of advanced technologies create a favorable environment for start-ups in the country, especially, for companies that use the internet marketplace to do business. Due to lower communication and infrastructure costs, established organizations and major corporations are also gravitating toward the online marketplace. B2B food marketplace platforms allow organizations to reach out to more clients, thereby providing essential exposure to the firm. The rising importance of online marketing tools, such as Google and Facebook advertisements, is also propelling the online marketplace. Furthermore, due to the prominence of social media apps, marketing alternatives are aplenty these days, which aid in the continuous development of the online marketplace. 4G and 5G technologies, which aid in robust internet connectivity, are likely to have a beneficial impact on the B2B food marketplace platform market in the coming years, as it offers users a continuous, seamless experience. Moreover, customers' exposure to online buying is increasing with the elevating use of smartphones, which supports growth of the Europe B2B food marketplace platform market.
Europe B2B Food Marketplace Platform Market Overview
The Europe B2B food marketplace platform market is segmented into Germany, France, Italy, Russia, and the UK. Europe witnessed promising results for tech investments in 2022. According to the State of European Tech, tech investments in Europe crossed the US$ 100 billion landmark in 2021 and are expected to reach US$ 85 billion by the end of 2022. The demand for software development services in the region is gradually growing due to factors such as the increased deployment of IT along with digital transformation. Further, in February 2020, the European Commission announced its strategic plan to shape Europe's digital future. The plan aims to develop a European society empowered by digital solutions, boost the design of trustworthy and advanced technologies.
Europe B2B Food Marketplace Platform Market Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
Europe B2B Food Marketplace Platform Market Segmentation
The Europe B2B food marketplace platform market is segmented into food category, enterprise size, and country. Based on food category, the Europe B2B food marketplace platform market is segmented into chilled and dairy, grocery, beverages, others. The grocery segment registered the largest market share in 2022.
Based on enterprise size, the Europe B2B food marketplace platform market is segmented into SMEs and large enterprises. The SMEs segment registered a larger market share in 2022.
Based on country, the Europe B2B food marketplace platform market is segmented into Germany, UK, France, Italy, Russia, Spain, Belgium, and the Rest of Europe. UK dominated the market share in 2022.
Amazon.com Inc, Emerge SRL, EWorldTrade Inc, FoodsTrade, and uFoodin SAS are the leading companies operating in the Europe B2B food marketplace platform market.