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市場調査レポート
商品コード
1226852
アジア太平洋地域のB2B食品マーケットプレースプラットフォーム市場の2028年までの予測- 地域別分析- 食品カテゴリー別(チルド・乳製品、グロサリー、飲料、その他)、企業規模別(中小企業、大企業)Asia Pacific B2B Food Marketplace Platform Market Forecast to 2028 - COVID-19 Impact and Regional Analysis - by Food Category (Chilled and Dairy, Grocery, Beverages, and Others) and Enterprise Size (SMEs and Large Enterprises) |
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アジア太平洋地域のB2B食品マーケットプレースプラットフォーム市場の2028年までの予測- 地域別分析- 食品カテゴリー別(チルド・乳製品、グロサリー、飲料、その他)、企業規模別(中小企業、大企業) |
出版日: 2023年02月10日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 86 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋地域のB2B食品マーケットプレースプラットフォーム市場は、2022年の129億6,537万米ドルから2028年には392億9,684万米ドルに成長すると予測されます。2022年から2028年までのCAGRは20.3%と推定されています。
eコマースプラットフォームの導入拡大がアジア太平洋地域のB2B食品マーケットプレースプラットフォーム市場の成長を後押ししています。
オンライン購入の増加は、地域全体でオンライン小売業者やバーチャルマーケットプレースの数が増えていることに起因しています。中小企業、Cストア、eコマース企業は、マーケットプレース・プラットフォームのような洗練されたソリューションにますます注目するようになっています。これらのプラットフォームは、業務やプロセスの効率的かつ効果的な管理・統制を支援するものです。世界中の国境を越えた貿易障壁が低くなったことで、売り手や企業にとって、商品の販売範囲を国際的に広げる大きな機会が生まれました。eコマース企業、ショッピングモール、小規模店舗やショップなどの他の企業は、製品を販売するためにオンラインマーケットプレースを利用するようになっており、B2B食品マーケットプレースプラットフォーム業界を後押ししているのです。
アジア太平洋地域のB2B食品マーケットプレースプラットフォーム市場概要
アジア太平洋地域のB2B食品マーケットプレースプラットフォーム市場の成長に大きく貢献しているのは、オーストラリア、中国、日本、インド、韓国です。急速な技術進歩、経済のデジタル化、十分な政府支援は、この地域全体でB2B食品マーケットプレースプラットフォームなどのデジタルソリューションの採用に影響を与える主要な要因の一部です。さらに、アジア太平洋地域の外食産業の成長は、多くの若年層の存在と可処分所得の急増を特徴としています。さらに、ファーストフードレストランチェーンは、マレーシア、中国、インド、インドネシア、韓国などに多額の投資を行っており、この地域のフードサービス産業の成長率に貢献しています。さらに、Telio Vietnam Co.Ltd、IndiaMart、Flipkart、Agorara、eFoodChoice.com、Jumbotail Technologies Pvt.Ltd.などのアジア太平洋地域B2B食品マーケットプレースプラットフォーム市場で活動する主要企業のいくつかは、さまざまな戦略的活動を採用して、その範囲を活発に拡大しています。例えば、2019年12月、ベトナムのB2B eコマースプラットフォームであるTelioは、Tiger Globalが主導するシリーズA資金調達ラウンドで2,500万米ドルを調達したと発表しました。また、このラウンドには、GGV Capital、Sequoia India、RTP Globalなど、さまざまな企業が参加しました。同様に、2021年11月には、プレシリーズBの資金調達で5,100万米ドルを調達しています。このように、市場関係者によるB2B eコマースプラットフォームの採用が進んでいることが、予測期間中の市場成長を後押しすることになるでしょう。
アジア太平洋地域のB2B食品マーケットプレースプラットフォーム市場の収益と2028年までの予測(金額)
アジア太平洋地域のB2B食品マーケットプレースプラットフォーム市場のセグメンテーション
アジア太平洋地域のB2B食品マーケットプレースプラットフォーム市場は、食品カテゴリ、企業規模、国別に区分されます。食品カテゴリーに基づき、アジア太平洋地域のB2B食品マーケットプレースプラットフォーム市場は、チルドと乳製品、食料品、飲食品、その他に区分されます。食料品セグメントは、2022年に最大の市場シェアを登録しました。
企業規模に基づき、アジア太平洋地域のB2B食品マーケットプレースプラットフォーム市場は、中小企業と大企業に区分されます。中小企業セグメントは、2022年に大きな市場シェアを登録しました。
国別では、アジア太平洋地域のB2B食品マーケットプレースプラットフォーム市場は、中国、日本、インド、オーストラリア、インドネシア、マレーシア、タイ、その他アジア太平洋地域に区分されます。2022年の市場シェアは中国が独占。
The Asia Pacific B2B food marketplace platform market is expected to grow from US$ 12,965.37 million in 2022 to US$ 39,296.84 million by 2028. It is estimated to grow at a CAGR of 20.3% from 2022 to 2028.
Increasing Adoption of E-Commerce Platforms is fueling the growth of Asia Pacific B2B food marketplace platform market
An increase in online purchasing is attributed to the growing number of online retailers and virtual marketplaces across the region. Small enterprises, c-stores, and e-commerce corporations are increasingly focusing on sophisticated solutions such as marketplace platforms. These platforms assist in efficient and effective management and control of their operations and processes. Lowering cross-border trade barriers throughout the world is creating significant opportunities for sellers and enterprises, to extend their product reach internationally. E-commerce companies, shopping malls, and other businesses, such as small stores and shops, are turning to online marketplaces to sell their products, which is boosting the B2B food marketplace platform industry.
Asia Pacific B2B Food Marketplace Platform Market Overview
The major contributors to the growth of the Asia Pacific B2B food marketplace platform market are Australia, China, Japan, India, and South Korea. Rapid technological advancements, digitalization of economies, and sufficient government support are a few of the key factors affecting the adoption of digital solutions such as B2B food marketplace platforms across the region. Moreover, the growth of the food service industry in Asia Pacific is characterized by the presence of a large young population and a surge in disposable income. Further, fast-food restaurant chains are heavily investing in Malaysia, China, India, Indonesia, and South Korea, among others owing to the growing rate of the food service industry in this region. Moreover, a few of the major players operating in the Asia Pacific B2B food marketplace platforms market such as Telio Vietnam Co., Ltd; IndiaMart; Flipkart; Agorara; eFoodChoice.com; and Jumbotail Technologies Pvt. Ltd. are actively expanding their reach by adopting various strategic activities. For instance, in December 2019, Telio, the Vietnamese B2B e-commerce platform, announced that it raised US$ 25 million in its series A funding round led by Tiger Global. Also, various other companies such as GGV Capital, Sequoia India, and RTP Global participated in the round. Similarly, in November 2021, the company raised US$ 51 million in its pre-Series B funding. Thus, the growing adoption of B2B e-commerce platform by the market players will boost the growth of market in the forecasted period.
Asia Pacific B2B Food Marketplace Platform Market Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
Asia Pacific B2B Food Marketplace Platform Market Segmentation
The Asia Pacific B2B food marketplace platform market is segmented into food category, enterprise size, and country. Based on food category, the Asia Pacific B2B food marketplace platform market is segmented into chilled and dairy, grocery, beverages, others. The grocery segment registered the largest market share in 2022.
Based on enterprise size, the Asia Pacific B2B food marketplace platform market is segmented into SMEs and large enterprises. The SMEs segment registered a larger market share in 2022.
Based on country, the Asia Pacific B2B food marketplace platform market is segmented into China, Japan, India, Australia, Indonesia, Malaysia, Thailand, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the market share in 2022.