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市場調査レポート
商品コード
1420232
中南米のB2B食品マーケットプレイスプラットフォーム市場、2028年までの予測 - 地域別分析:食品カテゴリー別、企業規模別South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market Forecast to 2028 - Regional Analysis - by Food Category (Chilled and Dairy, Grocery, Beverages, and Others) and Enterprise Size (SMEs and Large Enterprises) |
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中南米のB2B食品マーケットプレイスプラットフォーム市場、2028年までの予測 - 地域別分析:食品カテゴリー別、企業規模別 |
出版日: 2023年12月15日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 76 Pages
納期: 即納可能
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中南米のB2B食品マーケットプレイスプラットフォーム市場は、2022年の8億9,740万米ドルから2028年には17億6,145万米ドルに成長すると予測されます。2022年から2028年までのCAGRは11.9%と推定されます。
製品販売モデルの革新が中南米のB2B食品マーケットプレイスプラットフォーム市場を活性化
企業は、生産能力、市場参入プロセス、デジタル活動(eコマースのプレゼンスや規模の拡大など)の強化に力を注いでいます。COVID-19の大流行は、すべての企業に平常時以降のマーケティング戦略の改革を促しています。大小を問わず、あらゆる組織が、変化する顧客ニーズに対応するため、新たなビジネスモデルの開発に注力しています。例えば、ペプシコ社は、COVID-19パンデミック時の需要増に対応するため、消費者直販(DTC)サイトのSnacks.comとPantryShop.comを立ち上げました。両サイトは、現在の健康危機の中、顧客の間で拡大しているeコマースの傾向から利益を得て、食品・飲料需要を満たすことを目的としています。ペプシコはこれらのサイトで、ペプシ、フリトレー、ゲータレード、クエーカーオーツなどの有名ブランドを宣伝しています。こうした取り組みは、他の企業にも影響を与え、需要に基づいてオンラインマーケットプレイスを革新しています。したがって、製品販売モデルにおけるこうした革新は、今後数年間、B2B食品マーケットプレイスプラットフォームプロバイダーに成長機会を提供すると思われます。
中南米のB2B食品マーケットプレイスプラットフォーム市場の概要
中南米のB2B食品マーケットプレイスプラットフォーム市場は、ブラジル、アルゼンチン、その他中南米に区分されます。この地域には様々な国内外の食品・飲料企業が存在感を示しています。中南米の食品・飲料産業は、コンビニエンス食品に対する需要の急増により、多様な消費者基盤を有しています。コンビニエンス食品への支出の増加と可処分所得の増加は、中南米におけるパッケージ食品の採用を促進する主な要因です。さらに、サプライチェーンの最適化と事業運営の改善を目的とした大手企業による投資の増加が、今後数年間における食品・飲料業界全体を押し上げると予想されます。
中南米は、世界中の食品・飲料および乳製品産業において急速に発展している市場ですが、他の地域と比べると成熟度は低く、開発も遅れています。さらに、この地域の企業は競争力を高めるため、徐々にデジタル変革を選ぼうとしています。ブラジルとコロンビアのデジタルイノベーションは大きな牽引力となっており、チリはデジタル化とイノベーションの採用で上位にランクされています。また、観光客が増加する中南米諸国では、ホテルやレストランの需要が増加するため、同地域の外食産業の成長につながります。したがって、外食産業の成長とデジタルトランスフォーメーションへの傾斜の増加は、地域全体の中南米のB2B食品マーケットプレイスプラットフォーム市場の成長を推進します。
中南米のB2B食品市場プラットフォームの収益と2028年までの予測(金額)
中南米のB2B食品マーケットプレイスプラットフォーム市場セグメンテーション
中南米のB2B食品マーケットプレイスプラットフォーム市場は、食品カテゴリー、企業規模、国にセグメント化されます。
食品カテゴリー別では、中南米のB2B食品マーケットプレイスプラットフォーム市場は、チルド・乳製品、食料品、食品・飲料、その他に区分されます。食料品セグメントは2022年に中南米のB2B食品マーケットプレイスプラットフォーム市場で最大のシェアを占めました。
企業規模別では、中南米のB2B食品マーケットプレイスプラットフォーム市場は中小企業と大企業に区分されます。大企業セグメントは2022年に中南米のB2B食品マーケットプレイスプラットフォーム市場で最大のシェアを占めました。
国別では、中南米のB2B食品マーケットプレイスプラットフォーム市場は、ブラジル、アルゼンチン、その他中南米に区分されます。2022年の中南米のB2B食品マーケットプレイスプラットフォーム市場はブラジルが独占しています。
Agorara(OKNetTV Pty Ltd)、Amazon.com Inc、Biolinked、eFoodChoice.com(3 Seasons Technology Co Ltd)などは、中南米のB2B食品マーケットプレイスプラットフォーム市場で事業を展開している大手企業です。
The South & Central America B2B food marketplace platform market is expected to grow from US$ 897.40 million in 2022 to US$ 1,761.45 million by 2028. It is estimated to grow at a CAGR of 11.9% from 2022 to 2028.
Innovations in Product Selling Models Fuels South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market
Companies are concentrating their efforts on enhancing their production capacities, go-to-market processes, and digital activities (such as e-commerce presence and scale expansion). The COVID-19 pandemic has encouraged every firm to make reforms in their marketing strategies post normalcy. Every organization, big or small, has been concentrating on developing new business models to meet changing customer needs. For example, PepsiCo Inc. has launched its direct-to-consumer (DTC) websites Snacks.com and PantryShop.com in response to the increased demand during the COVID-19 pandemic. Both websites are aimed to gain profit from the growing trend of e-commerce among customers to satisfy their food and beverage demands amid the current health crisis. PepsiCo is promoting its Pepsi, Frito-Lay, Gatorade, Quaker Oats, and other well-known brands on these sites. Such initiatives influence other businesses to innovate their online marketplaces based on demand. Thus, such innovations in product selling models are likely to provide growth opportunities to B2B food marketplace platform providers in the coming years.
South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market Overview
The South & Central America B2B food marketplace platform market is segmented into Brazil, Argentina, and the Rest of South & Central America. There is a strong presence of various domestic and international food & beverage companies in the region. The food & beverages industry in South & Central America has a diverse consumer base due to surging demand for convenience food. Growing expenditure on convenience food products and rising disposable income are the major factors driving the adoption of packaged food in South & Central America. Moreover, the rising investments by major players to optimize the supply chain and improve business operations are expected to boost the overall food & beverages industry in the coming years.
South & Central America is a fast-developing market in terms of food & beverages and dairy industries across the world; however, it is less mature and slow compared to other regions. Moreover, businesses in this region are gradually opting for digital transformations to become more competitive. Digital innovation in Brazil and Colombia is gaining significant traction, while Chile is ranked among the highest in adopting digitization and innovation. Also, the growing tourism South & Central American countries will rise the remand for hotels and restaurants, thus leading to the growth of food service industry in the region. Therefore, the growth of food service industry and increasing inclination toward digital transformation will propel the growth of the South & Central America B2B food marketplace platforms market across the region.
South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market Revenue and Forecast to 2028 (US$ Million)
South & Central America B2B Food Marketplace Platform Market Segmentation
The South & Central America B2B food marketplace platform market is segmented into food category, enterprise size, and country.
Based on food category, the South & Central America B2B food marketplace platform market is segmented into chilled and dairy, grocery, beverages, and others. The grocery segment held the largest share of the South & Central America B2B food marketplace platform market in 2022.
Based on enterprise size, the South & Central America B2B food marketplace platform market is segmented into SMEs and large enterprises. The large enterprises segment held the largest share of the South & Central America B2B food marketplace platform market in 2022.
Based on country, the South & Central America B2B food marketplace platform market is segmented int o Brazil, Argentina, and the Rest of South & Central America. Brazil dominated the South & Central America B2B food marketplace platform market in 2022.
Agorara (OKNetTV Pty Ltd), Amazon.com Inc , Biolinked, and eFoodChoice.com (3 Seasons Technology Co Ltd) are some of the leading companies operating in the South & Central America B2B food marketplace platform market.