市場調査レポート
商品コード
1497895
中国のNEVブランド - コックピットのエコシステムとADASサプライチェーンChinese NEV Brands - Survey on Ecosystem of Cockpits and ADAS Supply Chain |
中国のNEVブランド - コックピットのエコシステムとADASサプライチェーン |
出版日: 2024年04月30日
発行: TrendForce
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
|
新エネルギー車(NEV、電気自動車を含む)市場の成長に伴い、中国の自動車メーカーが主要企業として台頭してきました。すでに国内市場の80%を占めている中国の自動車ブランドは、現在、国際市場に積極的に進出しています。急成長するNEV産業において中国の自動車メーカーが優位に立つ重大な要因は、強固な国内サプライチェーンのサポートです。サプライチェーンのパートナーは、中国の自動車メーカーが新しい車種やその派生モデルの導入を加速させるのを支援するだけでなく、コスト面でも大きな利点をもたらしています。
当レポートでは、中国の主要自動車ブランドのサプライチェーンと産業エコシステムについて調査し、特にスマートコックピットとADASに関連するコンポーネントに注目して分析しています。
With the growth of the market for new energy vehicles (NEVs, which include electric vehicles or EVs), Chinese automakers have emerged as major players. Already commanding 80% of their domestic market, Chinese automotive brands are now actively expanding into international markets. A significant factor contributing to their dominance in the burgeoning NEV industry is the support of their robust domestic supply chain. Partners in the supply chain not only help Chinese automakers accelerate the introduction of new vehicle models and their variants but also provide significant cost advantages. This research report examines the supply chain and industry ecosystem of major Chinese automotive brands, with a special focus on components related to smart cockpits and ADAS. The aim of this report is to help readers understand the collaborative relationships between automakers and their suppliers for critical components and semiconductor chips.
This report will provide you with a greater understanding of the followings:
As Chinese automotive industry seeks to greater localization, collaborations among automakers and suppliers continue to expand.