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市場調査レポート
商品コード
1260082

ラグジュアリークルーズ観光の世界市場:クルーズライン別、クルーズタイプ別、サービス別、予約モード別-地域別展望、競合戦略、2032年までのセグメント予測

Luxury Cruise Tourism Market Size- By Cruise Lines, By Cruising Type, By Services, By Booking Mode- Regional Outlook, Competitive Strategies and Segment Forecast to 2032

出版日: | 発行: SPER Market Research Pvt. Ltd. | ページ情報: 英文 244 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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ラグジュアリークルーズ観光の世界市場:クルーズライン別、クルーズタイプ別、サービス別、予約モード別-地域別展望、競合戦略、2032年までのセグメント予測
出版日: 2023年04月06日
発行: SPER Market Research Pvt. Ltd.
ページ情報: 英文 244 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界のラグジュアリークルーズ観光の市場規模は、堅調な景気回復と先進国、新興国ともに富裕層が増加していることから、成長が予想されます。

当レポートでは、世界のラグジュアリークルーズ観光市場について調査しており、市場力学、市場分析、企業プロファイルなど、包括的な情報を提供しています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査範囲
  • 市場セグメント分析

第2章 調査手法

  • 調査データソース
    • 2次データ
    • 1次データ
    • SPERの内部データベース
    • KOLの洞察
  • 市場規模の推定
    • 主要ダウンとボトムアップのアプローチ
  • データの三角測量

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因、抑制要因、機会、課題の分析
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
    • 課題
  • 世界のラグジュアリークルーズ観光市場に対するCOVID-19の影響

第5章 市場変数と展望

  • SWOT分析
    • 強み
    • 弱み
    • 機会
    • 脅威
  • PESTEL分析
    • 政治情勢
    • 経済情勢
    • 社会情勢
    • 技術情勢
    • 環境情勢
    • 法的情勢
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 新規参入者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • ヒートマップ分析

第6章 競合情勢

  • 世界のラグジュアリークルーズ観光の製造拠点、流通、販売エリア、製品タイプ
  • 世界のラグジュアリークルーズ観光市場における合併と買収、パートナーシップ、製品の発売、提携

第7章 世界のラグジュアリークルーズ観光市場(100万米ドル)(2019年~2032年):クルーズライン別

  • アドベンチャー・探検クルーズライン
  • コンテンポラリー・アップスケールクルーズライン
  • メインストリームクルーズライン
  • プレミアムクルーズライン
  • テーマクルーズライン
  • 従来のクルーズライン
  • その他

第8章 世界のラグジュアリークルーズ観光市場(100万米ドル)(2019年~2032年):クルージングタイプ別

  • 豪華ヨット
  • オーシャンクルーズ
  • リバークルーズ
  • 小型船クルーズ
  • その他

第9章 世界のラグジュアリークルーズ観光市場(100万米ドル)(2019年~2032年):サービス別

  • 4D映画館
  • アドベンチャースポーツ
  • バー・パブ
  • クルーズ運賃
  • スイート内スパトリートメントセンター
  • プラネタリウム
  • レストラン
  • スノールーム
  • ウォータースポーツ
  • その他

第10章 世界のラグジュアリークルーズ観光市場(100万米ドル)(2019年~2032年):予約モード別

  • オフライン
  • オンライン

第11章 世界のラグジュアリークルーズ観光市場(100万米ドル)(2019年~2032年):地域別

  • 世界のラグジュアリークルーズ観光市場と市場シェア(2019年~2025年):地域別
  • 世界のラグジュアリークルーズ観光市場と市場シェア(2026年~2032年):地域別
  • アジア太平洋
    • オーストラリア
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • 欧州
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • 英国
    • その他の欧州
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア王国
    • アラブ首長国連邦
    • その他の中東とアフリカ
  • 北米
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
  • ラテンアメリカ
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • その他のラテンアメリカ

第12章 企業プロファイル

  • American Cruise Lines
  • Azamara
  • Crystal Cruises
  • Norwegian Cruise Line Holdings Ltd.
  • Oceania Cruises S. de R.L.
  • Regent Seven Seas Cruises
  • Royal Caribbean International
  • Seabourn
  • Silversea Cruises
  • Viking Ocean Cruises

第13章 略語リスト

第14章 参照リンク

第15章 結論

第16章 調査範囲

目次
Product Code: TRAT2305

Global Luxury Cruise Tourism Market Overview

According to SPER Market Research, the Global Luxury Cruise Tourism Market is estimated to reach USD XX billion by 2032 with a CAGR of XX%.

The luxury cruise tourism market is anticipated to grow as a result of the robust economic recovery and an increase in the number of high-net-worth individuals in both developed and emerging nations. Luxury purchasing and lifestyle are becoming more popular than leisure travel. Moreover, domestic consumption and trade are growing, and the number of women working is rising.

A long-term vacation on a cruise ship is a component of the opulent style of touring known as luxury cruising. The peak of luxury travel is a cruise. Luxury cruise packages are exceedingly expensive and are primarily intended for wealthy people and members of the elite class. Luxury cruises provide top-notch goods and services, such as customizable itineraries, a private butler, larger staterooms, and more distant ports of call. The itinerary's length could be somewhere between six and twelve months.

Impact of COVID-19 on the Global Luxury Cruise Tourism Market

In the cruise business, it was anticipated that the supply chain system would speed up as the supply of tourists or passengers would outpace the demand in the years to come. The ongoing COVID-19 pandemic outbreak has had a negative impact on the cruise industry for two main reasons: there hasn't been much media coverage, there hasn't been as much government involvement (because the government is working to emphasize the focus on safety measures for people due to the ongoing virus outbreak), and the global cruise market, which is part of the travel and tourism industry, has seen a significant decline in global sales with less supply and demand than the industry as a whole.

Scope of the Report

Report Metric Details:

Market size available for years 2019-2032

Base year considered 2021

Forecast period 2022-2032

Segments covered By Cruise Lines, By Cruising Type, By Services, By Booking Mode

Regions covered Asia-Pacific, Europe, Middle East and Africa, North America, Latin America

Companies Covered American Cruise Lines, Azamara, Crystal Cruises, Norwegian Cruise Line Holdings Ltd., Oceania Cruises S. de R.L., Regent Seven Seas Cruises, Royal Caribbean International, Seabourn, Silversea Cruises, Viking Ocean Cruises

Global Luxury Cruise Tourism Market Segmentation:

By Cruise Lines: Based on the Cruise Lines, Global Luxury Cruise Tourism Market is segmented as; Adventure and Exploration Cruise Lines, Contemporary/Upscale Cruise Lines, Mainstream Cruise Lines, Premium Cruise Lines, Theme Cruise Lines, Traditional Cruise Lines, Others.

By Services: Based on the Services, Global Luxury Cruise Tourism Market is segmented as; 4D Movie Theatres, Adventurous Sports, Bars & Pubs, Cruise Fares, In-suite Spa Treatment Centres, Planetarium, Restaurants, Snow Rooms, Water Sports, Others.

By Region: Europe currently holds the greatest market share for luxury cruise travel and is anticipated to have rapid growth over the course of the forecast period. Individuals are spending more money on vacation in order to unwind, and the expansion of high-speed internet enables this growth in travel connectivity.

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. Scope of the report
  • 1.2. Market segment analysis

2. Research Methodology

  • 2.1 Research data source
    • 2.1.1 Secondary data
    • 2.1.2 Primary data
    • 2.1.3 SPER's internal database
    • 2.1.4 Premium insight from KOL's
  • 2.2 Market size estimation
    • 2.2.1 Top-down and Bottom-up approach
  • 2.3 Data triangulation

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

  • 4.1. Driver, Restraint, Opportunity and Challenges analysis
    • 4.1.1 Drivers
    • 4.1.2 Restraints
    • 4.1.3 Opportunities
    • 4.1.4 Challenges
  • 4.2. COVID-19 Impacts of the Global Luxury Cruise Tourism Market

5. Market variables and outlook

  • 5.1. SWOT analysis
    • 5.1.1 Strengths
    • 5.1.2 Weaknesses
    • 5.1.3 Opportunities
    • 5.1.4 Threats
  • 5.2. PESTEL analysis
    • 5.2.1 Political landscape
    • 5.2.2 Economic landscape
    • 5.2.3 Social landscape
    • 5.2.4 Technological landscape
    • 5.2.5 Environmental landscape
    • 5.2.6 Legal landscape
  • 5.3. PORTER'S five forces analysis
    • 5.3.1 Bargaining power of suppliers
    • 5.3.2 Bargaining power of Buyers
    • 5.3.3 Threat of Substitute
    • 5.3.4 Threat of new entrant
    • 5.3.5 Competitive rivalry
  • 5.4. Heat map analysis

6. Competitive Landscape

  • 6.1 Global Luxury Cruise Tourism Manufacturing Base Distribution, Sales Area, Product Type
  • 6.2 Mergers & Acquisitions, Partnerships, Product Launch, and Collaboration in Global Luxury Cruise Tourism Market

7. Global Luxury Cruise Tourism Market, By Cruise Lines, 2019-2032 (USD Million)

  • 7.1 Adventure and Exploration Cruise Lines
  • 7.2 Contemporary/Upscale Cruise Lines
  • 7.3 Mainstream Cruise Lines
  • 7.4 Premium Cruise Lines
  • 7.5 Theme Cruise Lines
  • 7.6 Traditional Cruise Lines
  • 7.7 Others

8. Global Luxury Cruise Tourism Market, By Cruising Type, 2019-2032 (USD Million)

  • 8.1 Luxury Yachts
  • 8.2 Ocean Cruises
  • 8.3 River Cruises
  • 8.4 Small-ship Cruises
  • 8.5 Others

9. Global Luxury Cruise Tourism Market, By Services,2019-2032 (USD Million)

  • 9.1 4D Movie Theatres
  • 9.2 Adventurous Sports
  • 9.3 Bars & Pubs
  • 9.4 Cruise Fares
  • 9.5 In-suite Spa Treatment Centres
  • 9.6 Planetarium
  • 9.7 Restaurants
  • 9.8 Snow Rooms
  • 9.9 Water Sports
  • 9.10 Others

10. Global Luxury Cruise Tourism Market, By Booking Mode, 2019-2032 (USD Million)

  • 10.1 Offline
  • 10.2 Online

11. Global Luxury Cruise Tourism Market, By Region, 2019-2032 (USD Million)

  • 11.1 Global Luxury Cruise Tourism Market and Market Share by Region (2019-2025)
  • 11.2 Global Luxury Cruise Tourism Market and Market Share by Region (2026-2032)
  • 11.3 Asia-Pacific
    • 11.3.1 Australia
    • 11.3.2 China
    • 11.3.3 India
    • 11.3.4 Japan
    • 11.3.5 South Korea
    • 11.3.6 Rest of Asia-Pacific
  • 11.4 Europe
    • 11.4.1 France
    • 11.4.2 Germany
    • 11.4.3 Italy
    • 11.4.4 Spain
    • 11.4.5 United Kingdom
    • 11.4.6 Rest of Europe
  • 11.5 Middle East and Africa
    • 11.5.1 Kingdom of Saudi Arabia
    • 11.5.2 United Arab Emirates
    • 11.5.3 Rest of Middle East & Africa
  • 11.6 North America
    • 11.6.1 Canada
    • 11.6.2 Mexico
    • 11.6.3 United States
  • 11.7 Latin America
    • 11.7.1 Argentina
    • 11.7.2 Brazil
    • 11.7.3 Rest of Latin America

12. Company Profiles

  • 12.1 American Cruise Lines
    • 12.1.1 Company details
    • 12.1.2 Financial outlook
    • 12.1.3 Product summary
    • 12.1.4 Recent developments
  • 12.2 Azamara
    • 12.2.1 Company details
    • 12.2.2 Financial outlook
    • 12.2.3 Product summary
    • 12.2.4 Recent developments
  • 12.3 Crystal Cruises
    • 12.3.1 Company details
    • 12.3.2 Financial outlook
    • 12.3.3 Product summary
    • 12.3.4 Recent developments
  • 12.4 Norwegian Cruise Line Holdings Ltd.
    • 12.4.1 Company details
    • 12.4.2 Financial outlook
    • 12.4.3 Product summary
    • 12.4.4 Recent developments
  • 12.5 Oceania Cruises S. de R.L.
    • 12.5.1 Company details
    • 12.5.2 Financial outlook
    • 12.5.3 Product summary
    • 12.5.4 Recent developments
  • 12.6 Regent Seven Seas Cruises
    • 12.6.1 Company details
    • 12.6.2 Financial outlook
    • 12.6.3 Product summary
    • 12.6.4 Recent developments
  • 12.7 Royal Caribbean International
    • 12.7.1 Company details
    • 12.7.2 Financial outlook
    • 12.7.3 Product summary
    • 12.7.4 Recent developments
  • 12.8 Seabourn
    • 12.8.1 Company details
    • 12.8.2 Financial outlook
    • 12.8.3 Product summary
    • 12.8.4 Recent developments
  • 12.9 Silversea Cruises
    • 12.9.1 Company details
    • 12.9.2 Financial outlook
    • 12.9.3 Product summary
    • 12.9.4 Recent developments
  • 12.10 Viking Ocean Cruises
    • 12.10.1 Company details
    • 12.10.2 Financial outlook
    • 12.10.3 Product summary
    • 12.10.4 Recent developments

13. List of Abbreviations

14. Reference Links

15. Conclusion

16. Research Scope