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市場調査レポート
商品コード
1452973

クルーズ観光の世界市場:2024-2031年

Global Cruise Tourism Market 2024-2031

出版日: | 発行: Orion Market Research | ページ情報: 英文 210 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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クルーズ観光の世界市場:2024-2031年
出版日: 2024年02月11日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 210 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のクルーズ観光の市場規模、シェア、動向分析レポート:クルーズタイプ別(アドベンチャークルーズ、クラシッククルーズ、ラグジュアリークルーズ、リバークルーズ、その他)、乗客年齢別(子供、大人、高齢者)、期間タイプ別(短期、中期、長期)予測期間(2024-2031年)

世界のクルーズ観光市場は、予測期間(2024-2031年)にCAGR10.4%の大幅な成長が見込まれます。市場の成長は、クルーズ・アドベンチャー活動の成長に起因しています。State Of The Cruise Industryによると、2023年、2025年にかけて世界的に予想されるクルーズ容量の増加に対応するためには、新たに400万人のクルーズ旅客を受け入れることが不可欠です。CLIAクルーズ予測/ツーリズム・エコノミクスによれば、外国人観光客の入港数と比較して、クルーズ観光はより急速に回復しています。同予測によると、2023年のクルーズ旅客数は3,150万人で、2019年の106%を占めると予想されています。一方、UNWTOの予測によると、2023年の外国人旅行者の到着数は2019年の水準の80%から95%に変動すると推定されています。クルーズ旅客の増加が世界市場の成長をさらに後押ししています。

市場力学

多様な旅程と体験に対する需要の増加

クルーズ業界の成長により、多様な地域の旅程、テーマクルーズ、特定の興味に合わせた特別な旅程など、提供する内容が拡大し、クルーズ休暇の魅力が高まっています。State of the Cruise Industryによると、2023年、CLIAに加盟するクルーズ会社の外航船の数は、2024年に初めて300隻を突破すると予想されています。このような船舶と旅程の増加は、海外からの入国者数を上回るペースで回復しているクルーズ旅行の旺盛な需要とよく一致しています。CLIAの予測では、クルーズ観光は2023年までに2019年の旅客数の106.0%に達する可能性が高く、一方、UNWTOの予測では、2023年の国際観光客到着数は2019年のレベルの80.0%から95.0%になると予測しています。

ソーシャル・コネクティビティとネットワーキングの影響力の増大

オンライン・グループやコミュニティを通じて、観光客は経験を交換し、意思決定に影響を与え、デジタル・プラットフォームやソーシャルメディアによってクルーズ・バケーションに対する意見を形成することができます。State of the Cruise Industryによると、2023年には、クルーズ旅行者の大多数(約86.0%)が、クルーズ予約の意思決定プロセスにおいて家族や友人が役割を果たしたと回答しています。このことは、個人的な勧めや意見が、クルーズに関する旅行者の選択に大きな影響を与えていることを示唆しています。

市場セグメンテーション

世界のクルーズ観光市場を詳細に分析した結果、クルーズの種類、乗客の年齢、期間のタイプ別に以下のように区分することができた:

  • クルーズのタイプに基づき、市場はアドベンチャークルーズ、クラシッククルーズ、ラグジュアリークルーズ、リバークルーズ、その他に細分化されます。
  • 用途に基づき、市場は子供、大人、高齢者に分けられます。
  • 期間タイプに基づくと、市場は短期、中期、長期に増強されます。

大人が最大セグメントとして浮上すると予測

クルーズ観光市場は、乗客の年齢に基づいて、子供、大人、高齢者に細分化されます。このうち、「大人」のサブセグメントが市場で最大のシェアを占めると予想されます。このセグメントの成長を支える主な要因としては、カスタマイズされた体験やアメニティに対する需要の高まりが挙げられます。クルーズ事業体は、エンターテインメント、料理、寄港地観光、レクリエーション活動などの分野でサービスを向上させることで、若年層が計画を立てる可能性を高めています。その結果、大人の群衆に対する需要が高まっており、それに応じて企業や政府機関は、この高まる需要に応えるため、新しく革新的なソリューションを打ち出しています。State Of The Cruise Industryによると、2023年にはミレニアル世代が88.0%、X世代が86.0%を占め、若年層がクルーズの将来を担う世代となります。

リバークルーズのサブセグメントが大きな市場シェアを占める

没入型観光の成長はクルーズ業界の革新を促し、クルーズ会社は旅行者の進化する選好に対応した斬新で魅力的な旅程を開発する動機付けとなります。例えば、2023年1月、インドは世界最長のリバークルーズ、MVガンガー・ヴィラス号を就航させ、52日間かけて27の川を巡り、ラグジュアリー・ツーリズムの新時代を築きました。

地域別の展望

世界のクルーズ観光市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東・アフリカ、中南米)を含む地域別にさらに区分されます。

北米

  • CDCなどの規制機関は、クルーズ事業の再開を促進する規制ガイドラインを提供しています。クルーズ会社、業界団体、規制当局の協力により、標準化された健康と安全の手順が策定され、公衆衛生規制の遵守が保証されます。
  • さらに、2021年6月、Royal Caribbeanは、パンデミックによる出港禁止命令後、初めて米国発の旅客クルーズを開始しました。このクルーズは定員の36%で運航され、約1,100人の乗客が乗船しましたが、乗組員と乗客は全員予防接種を受けていました。

アジア太平洋は顕著な成長を示す

全地域の中でも、アジア太平洋はかなりの成長が見込まれています。クルーズ旅客数の増加や経済貢献の野心的な目標を含む、政府の支援や政策イニシアチブの拡大は、クルーズ観光部門の成長を促進する上で重要な役割を果たしています。港湾・海運・水路大臣によると、2022年5月、インドはクルーズ旅客数を40万人から400万人に増加させるという目標を設定し、クルーズ観光の経済的潜在力は今後数年間で1億1,000万米ドルから55億米ドルに増加すると見込まれています。これを達成するため、インド政府は、インフラの整備、港湾使用料の合理化、追加料金の撤廃、クルーズ船の優先接岸、eビザ施設の提供など、さまざまな取り組みを実施しています。

現在、ムンバイにある基幹である、新国際クルーズ・ターミナルを含む、国内の7つの主要港でアップグレードと近代化が進められており、その総工費は49億5,000万インドルピーに上ると見込まれています。BPX-インディラ・ドックにある象徴的な海上クルーズ・ターミナルは、2024年7月までに稼働予定で、200隻の船を収容し、年間100万人の旅客にサービスを提供できるようになります。同様のインフラ強化は、ゴア、ニューマンガロール、コチ、チェンナイ、ヴィシャカパトナム、コルカタでも行われています。

  • 2024年1月、海運省はコルカタで新たに設立された内陸水路開発協議会で「ハリトナウカ」ガイドラインとリバークルーズ観光ロードマップを発表する予定です。
  • 2023年1月、ケララ州政府は、州内の主要な沿岸観光地とマンガルールとゴアを結ぶクルーズ観光を開始しました。

目次

第1章 レポート概要

  • 業界の現状分析と成長ポテンシャルの展望
  • 調査方法とツール
  • 市場内訳
    • セグメント別
    • 地域別

第2章 市場概要と洞察

  • 調査範囲
  • アナリストの洞察と現在の市場動向
    • 主な調査結果
    • 推奨事項
    • 結論

第3章 競合情勢

  • 主要企業分析
  • AIDA Cruises
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • Carnival Corp. and Carnival plc
    • 会社概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • MSC Cruises S.A.
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • 主要戦略分析

第4章 市場セグメンテーション

  • クルーズ観光の世界市場:クルーズタイプ別
    • アドベンチャークルーズ
    • クラシッククルーズ
    • ラグジュアリークルーズ
    • リバークルーズ
    • その他(オーシャンクルーズ、テーマクルーズ)
  • クルーズ観光の世界市場:乗客年齢別
    • 子供
    • 大人
    • 高齢者
  • クルーズ観光の世界市場:期間タイプ別
    • 短期
    • 中期
    • 長期

第5章 地域分析

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • 世界のその他の地域

第6章 企業プロファイル

  • AmaWaterways
  • Ambassador Cruise Holidays Ltd.
  • Fred. Olsen Cruise Lines
  • Globus & Cosmos
  • Kerala Shipping and Inland Navigation Corporation Ltd
  • Norwegian Cruise Line Holdings Ltd.
  • P&O Cruises
  • PONANT
  • Royal Caribbean Cruises Ltd.
  • Seabourn Cruise Line Ltd.
  • Shipping Company S.A.
  • SILVERSEA CRUISES LTD.
  • Silversea Cruises Ltd.
  • The Walt Disney Co.
図表

LIST OF TABLES

  • 1.GLOBAL CRUISE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY CRUISE TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 2.GLOBAL ADVENTURE CRUISE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 3.GLOBAL CLASSIC CRUISE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 4.GLOBAL LUXURY CRUISE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 5.GLOBAL RIVER CRUISE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 6.GLOBAL OTHER CRUISE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 7.GLOBAL CRUISE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY PASSENGER AGE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 8.GLOBAL CRUISE TOURISM FOR CHILDREN MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 9.GLOBAL CRUISE TOURISM FOR ADULT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 10.GLOBAL CRUISE TOURISM FOR SENIOR CITIZEN MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 11.GLOBAL CRUISE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY DURATION TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 12.GLOBAL CRUISE TOURISM FOR SHORT DURATION MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 13.GLOBAL CRUISE TOURISM FOR MEDIUM DURATION MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 14.GLOBAL CRUISE TOURISM FOR EXTENDED DURATION MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 15.GLOBAL CRUISE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 16.NORTH AMERICAN CRUISE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 17.NORTH AMERICAN CRUISE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY CRUISE TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 18.NORTH AMERICAN CRUISE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY PASSENGER AGE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 19.NORTH AMERICAN CRUISE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY DURATION TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 20.EUROPEAN CRUISE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 21.EUROPEAN CRUISE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY CRUISE TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 22.EUROPEAN CRUISE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY PASSENGER AGE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 23.EUROPEAN CRUISE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY DURATION TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 24.ASIA-PACIFIC CRUISE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 25.ASIA-PACIFIC CRUISE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY CRUISE TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 26.ASIA-PACIFIC CRUISE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY PASSENGER AGE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 27.ASIA-PACIFIC CRUISE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY DURATION TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 28.REST OF THE WORLD CRUISE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 29.REST OF THE WORLD CRUISE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY CRUISE TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 30.REST OF THE WORLD CRUISE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY PASSENGER AGE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 31.REST OF THE WORLD CRUISE TOURISM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY DURATION TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)

LIST OF FIGURES

  • 1.GLOBAL CRUISE TOURISM MARKET SHARE BY CRUISE TYPE, 2023 VS 2031 (%)
  • 2.GLOBAL ADVENTURE CRUISE TOURISM MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 3.GLOBAL CLASSIC CRUISE TOURISM MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 4.GLOBAL LUXURY CRUISE TOURISM MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 5.GLOBAL RIVER CRUISE TOURISM MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 6.GLOBAL OTHER CRUISE TOURISM MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 7.GLOBAL CRUISE TOURISM MARKET SHARE BY PASSENGER AGE, 2023 VS 2031 (%)
  • 8.GLOBAL CRUISE TOURISM FOR CHILDREN MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 9.GLOBAL CRUISE TOURISM FOR ADULT MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 10.GLOBAL CRUISE TOURISM FOR SENIOR CITIZEN MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 11.GLOBAL CRUISE TOURISM MARKET SHARE BY DURATION TYPE, 2023 VS 2031 (%)
  • 12.GLOBAL CRUISE TOURISM FOR SHORT DURATION MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 13.GLOBAL CRUISE TOURISM FOR MEDIUM DURATION MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 14.GLOBAL CRUISE TOURISM FOR EXTENDED DURATION MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 15.GLOBAL CRUISE TOURISM MARKETSHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 16.US CRUISE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 17.CANADA CRUISE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 18.UK CRUISE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 19.FRANCE CRUISE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 20.GERMANY CRUISE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 21.ITALY CRUISE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 22.SPAIN CRUISE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 23.REST OF EUROPE CRUISE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 24.INDIA CRUISE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 25.CHINA CRUISE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 26.JAPAN CRUISE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 27.SOUTH KOREA CRUISE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 28.REST OF ASIA-PACIFIC CRUISE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 29.LATIN AMERICA CRUISE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 30.MIDDLE EAST AND AFRICA CRUISE TOURISM MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
目次
Product Code: OMR2028144

Global Cruise Tourism Market Size, Share & Trends Analysis Report by Cruise Type (Adventure Cruises, Classic Cruises, Luxury Cruises, River Cruises, and Others), by Passenger Age (Children, Adult, and senior citizen) and by Duration Type (Short , Medium , and Extended) Forecast Period (2024-2031)

Global cruise tourism market is anticipated to grow at a significant CAGR of 10.4% during the forecast period (2024-2031). The market's growth is attributed to growing cruise adventure activities. According to the State Of The Cruise Industry, in 2023, in order to accommodate the anticipated rise in cruise capacity globally through 2023 and 2025, it is essential to generate in 4 million newly inclined cruise passengers. In comparison to foreign tourist arrivals, cruise tourism is recovering more quickly, according to the CLIA Cruise Forecast/Tourism Economics. According to the prediction, 31.5 million cruise passengers are anticipated to travel in 2023, accounting for 106% of 2019 levels. In contrast, the UNWTO prediction states that foreign visitor arrivals in 2023 are estimated to vary from 80% to 95% of 2019 levels. The growing number of cruise passenger for travelling is further aiding to the global market growth.

Market Dynamics

Increasing demand for Diverse Itineraries and Experiences

The cruise industry's growth has expanded its offerings, including diverse regional itineraries, themed cruises, and specialty itineraries tailored to specific interests, enhancing the appeal of cruise vacations. According to the State of the Cruise Industry, in 2023, the number of ocean-going vessels in the CLIA-member cruise line fleet is expected to surpass 300 for the first time in 2024. This increase in ships and itineraries is well-aligned with the strong demand for cruise travel, which is rebounding faster than international arrivals. CLIA's forecast suggests that cruise tourism will likely reach 106.0% of 2019 passenger volume by 2023, while the UNWTO forecast predicts that international tourist arrivals in 2023 will range from 80.0% to 95.0% of 2019 levels.

Growing influence of Social Connectivity and Networking

Through online groups and communities, tourists can exchange experiences, influence decision-making, and shape opinions of cruise vacations owing to digital platforms and social media. According to the State of the Cruise Industry, in 2023 ,the significant majority of cruise travelers, approximately 86.0%, reported that family and friends played a role in their decision-making process when it came to booking a cruise. This suggests that personal recommendations and opinions have a significant impact on the choices made by travelers in regards to cruising.

Market Segmentation

Our in-depth analysis of the global cruise tourism market includes the following segments by cruise type, passenger age, and duration type:

  • Based on cruise type, the market is sub-segmented into adventure cruises, classic cruises, luxury cruises, river cruises, and others.
  • Based on application, the market is bifurcated into children, adult, and senior citizen.
  • Based on duration type, the market is augmented into short, medium, and extended.

Adult is Projected to Emerge as the Largest Segment

Based on the passenger age, the cruise tourism market is sub-segmented into children, adult, and senior citizen. Among these, the adult sub-segment is expected to hold the largest share of the market. The primary factor supporting the segment's growth includes the increasing demand the for customized experiences and amenities.Cruise entities are increasing the possibility that young adults are planning by improving their offerings in areas such as entertainment, cuisine, shore excursions, and recreational activities. As a result there is growing demand for adults crowd and accordingly companies and government agencies are launching new and innovative solutions to meet this growing demands. According to the State Of The Cruise Industry, in 2023 ,young adults generations are the future of cruise with 88.0% of Millennials and 86.0% of Gen-X travelers.

River Cruises Sub-segment to Hold a Considerable Market Share

The growth of immersive tourism drives innovation in the cruise industry, motivating cruise lines to develop novel and compelling itineraries that accommodate travelers' evolving preferences. For instance, in January 2023,India launched the globe's longest river cruise, the MV Ganga Vilas, which covered 27 rivers over 52 days, marking a new era in luxury tourism.

Regional Outlook

The global cruise tourism market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).

North America

  • The regulatory organizations such as the CDC provide regulatory guidelines that facilitates a resumption of cruise operations. Standardized health and safety procedures are developed through cooperation between cruise lines, industry associations, and regulators, guaranteeing adherence to public health regulations.
  • Furthermore, in June 2021, Royal Caribbean launched first passenger cruise from US since pandemic no-sail orders.The cruise, runned at 36% capacity, accommodated nearly 1,100 passengers, with all crew and passengers being fully vaccinated.

Asia-Pacific to Exhibit Considerable Growth

Among all the regions, Asia-Pacific is anticipated to exhibit considerable growth.The growing government's support and policy initiatives, including ambitious targets for increasing cruise passenger traffic and economic contributions, are instrumental in fostering growth in the cruise tourism sector. According to the Minister for Ports, Shipping & Waterways, in May 2022, India has set a target to increase cruise passenger traffic from 0.4 million to 4 million, with the economic potential of cruise tourism expected to rise from $110 million to $ 5.5 billion in the coming years. To achieve this, the Government of India has implemented various initiatives, such as upgrading infrastructure, streamlining port fees, eliminating additional charges, prioritizing berthing for cruise ships, and offering e-visa facilities.

Upgrades and modernization are currently underway at seven major ports in the country, including the flagship New International Cruise terminal in Mumbai, which has a projected cost of Rs 495 crores. The iconic sea cruise terminal at BPX-Indira Dock, scheduled to be operational by July 2024, will be capable of accommodating 200 ships and serving 1 million passengers annually. Similar infrastructure enhancements are also being carried out in Goa, New Mangalore, Kochi, Chennai, Visakhapatnam, and Kolkata.

  • In January 2024,the shipping ministry planed to launched the 'HaritNauka' guidelines and River Cruise Tourism Roadmap at the newly formed council for inland waterway development in Kolkata.
  • In January 2023, Kerala government launched cruise tourism connecting major coastal tourist destinations in the state with Mangaluru and Goa.

Market Players Outlook

The major companies serving the global cruise tourism market include Carnival Corporation &plc, Royal Caribbean Cruises Ltd.,Norwegian Cruise Line Holdings Ltd., MSC Cruises,The Walt Disney Co.,and others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market. For instance, in January 2023,MSC Cruises launched a global campaign, "Discover the future of cruising," promoting sustainable vacationing and innovative cruise experiences across 30 countries through various advertising channels.

The Report Covers:

  • Market value data analysis of 2023and forecast to 2031.
  • Annualized market revenues ($ million) for each market segment.
  • Country-wise analysis of major geographical regions.
  • Key companies operating in the global cruise tourism market. Based on the availability of data, information related to new product launches, and relevant news is also available in the report.
  • Analysis of business strategies by identifying the key market segments positioned for strong growth in the future.
  • Analysis of market-entry and market expansion strategies.
  • Competitive strategies by identifying 'who-stands-where' in the market.

Table of Contents

1.Report Summary

  • Current Industry Analysis and Growth Potential Outlook
  • 1.1.Research Methods and Tools
  • 1.2.Market Breakdown
    • 1.2.1.By Segments
    • 1.2.2.By Region

2.Market Overview and Insights

  • 2.1.Scope of the Report
  • 2.2.Analyst Insight & Current Market Trends
    • 2.2.1.Key Findings
    • 2.2.2.Recommendations
    • 2.2.3.Conclusion

3.Competitive Landscape

  • 3.1.Key Company Analysis
  • 3.2.AIDA Cruises
    • 3.2.1.Overview
    • 3.2.2.Financial Analysis
    • 3.2.3.SWOT Analysis
    • 3.2.4.Recent Developments
  • 3.3.Carnival Corp. and Carnival plc
    • 3.3.1.Overview
    • 3.3.2.Financial Analysis
    • 3.3.3.SWOT Analysis
    • 3.3.4.Recent Developments
  • 3.4.MSC Cruises S.A.
    • 3.4.1.Overview
    • 3.4.2.Financial Analysis
    • 3.4.3.SWOT Analysis
    • 3.4.4.Recent Developments
  • 3.5.Key Strategy Analysis

4.Market Segmentation

  • 4.1.Global Cruise Tourism Market by Cruise Type
    • 4.1.1.Adventure Cruises
    • 4.1.2.Classic Cruises
    • 4.1.3.Luxury Cruises
    • 4.1.4.River Cruises
    • 4.1.5.Others (Ocean Cruises, and Theme Cruises)
  • 4.2.Global Cruise Tourism Market by Passenger Age
    • 4.2.1.Children
    • 4.2.2.Adult
    • 4.2.3.Senior Citizen
  • 4.3.Global Cruise Tourism Market by Duration Type
    • 4.3.1.Short
    • 4.3.2.Medium
    • 4.3.3.Extended

5.Regional Analysis

  • 5.1.North America
    • 5.1.1.United States
    • 5.1.2.Canada
  • 5.2.Europe
    • 5.2.1.UK
    • 5.2.2.Germany
    • 5.2.3.Italy
    • 5.2.4.Spain
    • 5.2.5.France
    • 5.2.6.Rest of Europe
  • 5.3.Asia-Pacific
    • 5.3.1.China
    • 5.3.2.India
    • 5.3.3.Japan
    • 5.3.4.South Korea
    • 5.3.5.Rest of Asia-Pacific
  • 5.4.Rest of the World

6.Company Profiles

  • 6.1.AmaWaterways
  • 6.2.Ambassador Cruise Holidays Ltd.
  • 6.3.Fred. Olsen Cruise Lines
  • 6.4.Globus & Cosmos
  • 6.5.Kerala Shipping and Inland Navigation Corporation Ltd
  • 6.6.Norwegian Cruise Line Holdings Ltd.
  • 6.7.P&O Cruises
  • 6.8.PONANT
  • 6.9.Royal Caribbean Cruises Ltd.
  • 6.10.Seabourn Cruise Line Ltd.
  • 6.11.Shipping Company S.A.
  • 6.12.SILVERSEA CRUISES LTD.
  • 6.13.Silversea Cruises Ltd.
  • 6.14.The Walt Disney Co.