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市場調査レポート
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1803137

V2G(Vehicle-to-Grid)の世界市場:将来予測 (2032年まで) - コンポーネント別・充電の種類別・車種別・出力別・技術別・エンドユーザー別・地域別の分析

Vehicle-to-Grid Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Component, Charging Type, Vehicle Type, Power Output, Technology, End User and By Geography


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英文 200+ Pages
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2~3営業日
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V2G(Vehicle-to-Grid)の世界市場:将来予測 (2032年まで) - コンポーネント別・充電の種類別・車種別・出力別・技術別・エンドユーザー別・地域別の分析
出版日: 2025年09月07日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のV2G(Vehicle-to-Grid)市場は2025年に1,980万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは32.1%で成長し、2032年には1億3,950万米ドルに達する見込みです。

V2G(Vehicle-to-Grid)は、電気自動車(EV)が電力網と双方向にやり取りする革新的なエネルギー管理システムです。このシステムでは、EVは充電のために電気を取り込むだけでなく、ピーク需要時や緊急時には蓄えたエネルギーを送電網に戻し、送電網の安定性を高めることができます。V2Gは、スマート充電技術、通信プロトコル、エネルギー貯蔵機能を活用して、エネルギー配分を最適化し、化石燃料への依存を減らし、再生可能エネルギーの統合をサポートします。自動車とグリッド間のダイナミックなエネルギー・フローを可能にすることで、V2Gは需要応答、コスト削減、より持続可能で回復力のある効率的な電力ネットワークに貢献し、よりクリーンな都市モビリティを促進します。

電気自動車(EV)の普及拡大

EVの普及により、送電網に供給できる潜在的なエネルギー貯蔵容量が増加します。これにより、電力会社はより効率的に需要と供給のバランスを取ることができます。V2G技術は、EV所有者が未使用のバッテリー電力を収益化することも可能にし、EV所有の魅力を高めます。EV販売の増加は、双方向エネルギー・フローをサポートするスマート充電インフラへの投資を促進します。全体として、EVの普及が進むと、技術展開と経済的インセンティブの両方が拡大し、V2G市場が強化されます。

高いインフラ費用

双方向充電器と高度なスマートグリッドシステムの設置には、多額の初期投資が必要です。多くの地域では、V2Gの普及を可能にする十分な充電ネットワークが不足しています。高額な費用は、個人のEV所有者とフリートオペレーターの双方にとって、V2Gプログラムへの参加を躊躇させます。電力会社は、当面の利益が不透明なため、インフラ強化をためらう可能性があります。その結果、V2G技術の採用は遅々として進まないです。クリーンで持続可能なエネルギー・ソリューションへの関心が高まり続けているにもかかわらずです。

充電技術の進歩

リアルタイム通信機能を備えたスマート充電器は、充電と放電のサイクルを最適化し、正確なエネルギー管理を可能にします。ワイヤレス・超高速充電ソリューションは、EV所有者のダウンタイムを減らし、V2Gプログラムへの参加を増加させます。再生可能エネルギー源との統合により、送電網の安定性とピーク負荷管理が向上します。先進的なソフトウェア・プラットフォームは、ダイナミックな価格設定とエネルギー取引を促進し、EVユーザーに新たな収益源を生み出します。これらの技術的改善を総合すると、送電網の回復力、エネルギー効率、V2Gシステムの全体的な導入が促進されます。

規制と技術的障壁

地域によって政策がまちまちで不明確なため、利害関係者に不確実性が生じ、導入の妨げとなっています。既存のグリッドコードや電力市場のルールは、双方向のエネルギーフローをサポートしていないことが多いです。また、V2G対応インフラが不十分であったり、充電プロトコルが標準化されていなかったりと、技術的な問題によっても普及が制約されています。互換性のある車両や充電ステーションの初期費用が高いため、投資が進まないです。さらに、サイバーセキュリティやデータプライバシーに対する懸念が実装を複雑にし、エネルギーネットワークへの広範な統合を制限しています。

COVID-19の影響:

COVID-19の大流行は、V2G(Vehicle-to-Grid)市場を大きく混乱させ、生産、サプライ・チェーン、電気自動車の展開に影響を与えました。ロックダウンと輸送需要の減少がインフラ開拓を遅らせ、エネルギー市場の不確実性がV2G技術への投資に影響を与えました。しかし、回復期にはクリーンエネルギーとスマートグリッドソリューションへの注目が高まり、V2G導入への関心が再び高まりました。消費者の優先順位は持続可能なモビリティにシフトし、V2Gシステムと再生可能エネルギーとの統合の機会が生まれました。全体として、パンデミックは一時的に成長を妨げましたが、V2Gソリューションの長期的な可能性を浮き彫りにしました。

予測期間中、EV充電設備(EVSE)分野が最大になる見込み

EV充電設備(EVSE)セグメントは、双方向充電を可能にすることで、EVとグリッド間のエネルギーの流れを可能にし、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。高度なEVSEインフラは、効率的なエネルギー管理を保証し、グリッドの安定性とピーク負荷分散をサポートします。スマートチャージャーとリアルタイムモニタリングの統合は、住宅・商業ユーザー双方のV2G参加を促進します。通信プロトコルの高速化など、EVSEの継続的な技術向上により、V2Gソリューションの全体的な採用率が向上します。EVSE導入に対する政府のインセンティブと基準は、インフラの普及を促進することで市場の成長をさらに加速させます。

予測期間中、ソフトウェアソリューション分野のCAGRが最も高くなる見込み

予測期間中、EVとグリッド間のエネルギーフローを最適化するソフトウェアソリューション分野が最も高い成長率を示すと予測されます。高度なアルゴリズムは、リアルタイムの需要応答と効率的な負荷分散を可能にします。予測分析とデータ管理により、バッテリーの使用率が向上し、運用コストが削減されます。スマートグリッドシステムとの統合は、信頼性と拡張性を高めます。全体として、ソフトウェア・ソリューションはV2Gシステムをより効率的で柔軟なものにし、商業的に実行可能なものにします。

最大のシェアを占める地域

予測期間中、アジア太平洋は、急速なEV普及、政府のインセンティブ、スマートグリッド統合により、最大の市場シェアを占めると予想されます。日本、中国、韓国などの国々は、充電インフラやエネルギー貯蔵技術に多額の投資を行っています。地域の焦点には、再生可能エネルギーの利用、グリッドの安定性、都市モビリティ・ソリューションが含まれます。新たな動向としては、AIを活用したデマンドレスポンス、バッテリーの最適化、国境を越えたエネルギー取引が挙げられます。主な発展には、V2G導入の強化に向けた自動車メーカーと電力会社の協力や、スマートシティのエネルギー管理のためのパイロットプロジェクトなどがあります。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、厳しい排出規制や再生可能エネルギーの統合により、欧州地域が最も高いCAGRを示すと予測されます。ドイツ、オランダ、ノルウェーなどは、EVの普及とV2Gパイロット・プログラムでリードしています。重点分野には、グリッドストレスの軽減、双方向充電の実現、再生可能エネルギーの断続性のサポートなどがあります。技術的な進歩としては、エネルギー管理のためのソフトウェア・プラットフォームや、負荷分散のための予測分析などがあります。エネルギー効率の高いモビリティ・ソリューションを促進する消費者意識向上キャンペーンと並んで、政府、電力会社、EVメーカー間の協力的なパートナーシップが市場成長の中心となっています。

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  • 企業プロファイル
    • 追加企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域区分
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序論

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 分析範囲
  • 分析手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 分析アプローチ
  • 分析資料
    • 一次調査資料
    • 二次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向の分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 市場機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • サプライヤーの交渉力
  • バイヤーの交渉力
  • 代替製品の脅威
  • 新規参入企業の脅威
  • 企業間競争

第5章 世界のV2G(Vehicle-to-Grid)市場:コンポーネント別

  • EV充電設備(EVSE)
  • ホームエネルギーマネジメント(HEM)システム
  • スマートメーター
  • その他のコンポーネント

第6章 世界のV2G(Vehicle-to-Grid)市場:充電の種類別

  • 一方向充電
  • 双方向充電

第7章 世界のV2G(Vehicle-to-Grid)市場:車種別

  • バッテリー電気自動車(BEV)
  • プラグインハイブリッド車(PHEV)
  • 燃料電池車(FCV)
  • その他の車種

第8章 世界のV2G(Vehicle-to-Grid)市場:出力別

  • レベル1チャージャー
  • レベル2チャージャー
  • レベル3チャージャー

第9章 世界のV2G(Vehicle-to-Grid)市場:技術別

  • 電力管理システム
  • ソフトウェアソリューション

第10章 世界のV2G(Vehicle-to-Grid)市場:エンドユーザー別

  • 住宅
  • 商業
  • 産業
  • グリッドオペレーター
  • 公共インフラ
  • その他のエンドユーザー

第11章 世界のV2G(Vehicle-to-Grid)市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第12章 主な発展

  • 契約、事業提携・協力、合弁事業
  • 企業合併・買収 (M&A)
  • 新製品の発売
  • 事業拡張
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイリング

  • Nuvve
  • Enel X
  • EDF Group
  • Nissan
  • Tesla
  • BMW Group
  • Hyundai Motor Company
  • Mitsubishi Motors
  • Honda Motor Co.
  • Hitachi Energy
  • Siemens
  • ABB
  • AutoGrid
  • Shell Recharge
  • Fermata Energy
  • ChargePoint
  • ENGIE
  • E.ON
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Region (2024-2032) ($MN)
  • Table 2 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Component (2024-2032) ($MN)
  • Table 3 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Electric Vehicle Supply Equipment (EVSE) (2024-2032) ($MN)
  • Table 4 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Home Energy Management (HEM) Systems (2024-2032) ($MN)
  • Table 5 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Smart Meters (2024-2032) ($MN)
  • Table 6 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Other Components (2024-2032) ($MN)
  • Table 7 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Charging Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 8 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Unidirectional Charging (2024-2032) ($MN)
  • Table 9 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Bidirectional Charging (2024-2032) ($MN)
  • Table 10 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Vehicle Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 11 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Battery Electric Vehicles (BEVs) (2024-2032) ($MN)
  • Table 12 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEVs) (2024-2032) ($MN)
  • Table 13 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Fuel Cell Vehicles (FCVs) (2024-2032) ($MN)
  • Table 14 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Other Vehicle Types (2024-2032) ($MN)
  • Table 15 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Power Output (2024-2032) ($MN)
  • Table 16 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Level 1 Chargers (2024-2032) ($MN)
  • Table 17 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Level 2 Chargers (2024-2032) ($MN)
  • Table 18 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Level 3 Chargers (2024-2032) ($MN)
  • Table 19 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Technology (2024-2032) ($MN)
  • Table 20 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Power Management Systems (2024-2032) ($MN)
  • Table 21 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Software Solutions (2024-2032) ($MN)
  • Table 22 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By End User (2024-2032) ($MN)
  • Table 23 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Residential (2024-2032) ($MN)
  • Table 24 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Commercial (2024-2032) ($MN)
  • Table 25 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Industrial (2024-2032) ($MN)
  • Table 26 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Grid Operators (2024-2032) ($MN)
  • Table 27 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Public Infrastructure (2024-2032) ($MN)
  • Table 28 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Other End Users (2024-2032) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC30662

According to Stratistics MRC, the Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market is accounted for $19.8 million in 2025 and is expected to reach $139.5 million by 2032 growing at a CAGR of 32.1% during the forecast period. Vehicle-to-Grid (V2G) is an innovative energy management system where electric vehicles (EVs) interact bidirectionally with the power grid. In this setup, EVs not only draw electricity for charging but can also feed stored energy back to the grid during peak demand or emergencies, enhancing grid stability. V2G leverages smart charging technologies, communication protocols, and energy storage capabilities to optimize energy distribution, reduce reliance on fossil fuels, and support renewable integration. By enabling dynamic energy flow between vehicles and the grid, V2G contributes to demand response, cost savings, and a more sustainable, resilient, and efficient electricity network, promoting cleaner urban mobility.

Market Dynamics:

Driver:

Increase in electric vehicle (EV) adoption

More EVs on the road increase the potential energy storage capacity that can be fed back into the grid. This creates opportunities for utilities to balance supply and demand more efficiently. V2G technology also enables EV owners to monetize unused battery power, making EV ownership more attractive. Rising EV sales encourage investments in smart charging infrastructure that supports bidirectional energy flow. Overall, higher EV adoption strengthens the V2G market by expanding both technological deployment and economic incentives.

Restraint:

High Infrastructure Costs

Setting up bidirectional chargers and advanced smart grid systems demands significant initial investment. In many areas, adequate charging networks to enable widespread V2G implementation are missing. The high expenses deter both individual EV owners and fleet operators from engaging in V2G programs. Utility companies may hesitate to enhance infrastructure due to uncertain immediate benefits. Consequently, the adoption of V2G technology progresses slowly. This occurs even as interest in clean and sustainable energy solutions continues to rise.

Opportunity:

Advancements in charging technologies

Smart chargers equipped with real-time communication allow precise energy management, optimizing both charging and discharging cycles. Wireless and ultra-fast charging solutions reduce downtime for EV owners, increasing participation in V2G programs. Integration with renewable energy sources ensures better grid stability and peak load management. Advanced software platforms facilitate dynamic pricing and energy trading, creating new revenue streams for EV users. Collectively, these technological improvements enhance grid resilience, energy efficiency, and the overall adoption of V2G systems.

Threat:

Regulatory and technical barriers

Varying and unclear policies across different regions generate uncertainty for stakeholders, hindering adoption. Existing grid codes and electricity market rules often fail to support two-way energy flows. Deployment is also constrained by technical issues, including inadequate V2G-compatible infrastructure and the absence of standardized charging protocols. The high upfront costs of compatible vehicles and charging stations discourage investment. Moreover, concerns over cybersecurity and data privacy complicate implementation, restricting widespread integration into the energy network.

Covid-19 Impact:

The Covid-19 pandemic significantly disrupted the Vehicle-to-Grid (V2G) market, affecting production, supply chains, and deployment of electric vehicles. Lockdowns and reduced transportation demand slowed infrastructure development, while uncertainty in energy markets impacted investments in V2G technology. However, increased focus on clean energy and smart grid solutions during the recovery phase provided renewed interest in V2G adoption. Consumer priorities shifted toward sustainable mobility, creating opportunities for integration of V2G systems with renewable energy. Overall, the pandemic temporarily hindered growth but highlighted the long-term potential of V2G solutions.

The electric vehicle supply equipment (EVSE) segment is expected to be the largest during the forecast period

The electric vehicle supply equipment (EVSE) segment is expected to account for the largest market share during the forecast period by enabling bi-directional charging, allowing energy to flow between EVs and the grid. Advanced EVSE infrastructure ensures efficient energy management, supporting grid stability and peak load balancing. Integration of smart chargers with real-time monitoring enhances V2G participation for both residential and commercial users. Continuous technological upgrades in EVSE, including faster communication protocols, improve the overall adoption of V2G solutions. Government incentives and standards for EVSE deployment further accelerate market growth by promoting widespread infrastructure availability.

The software solutions segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the software solutions segment is predicted to witness the highest growth rate by optimizing energy flow between EVs and the grid. Advanced algorithms enable real-time demand response and efficient load balancing. Predictive analytics and data management improve battery usage and reduce operational costs. Integration with smart grid systems enhances reliability and scalability. Overall, software solutions make V2G systems more efficient, flexible, and commercially viable.

Region with largest share:

During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share by rapid EV adoption, government incentives, and smart grid integration. Countries like Japan, China, and South Korea are investing heavily in charging infrastructure and energy storage technologies. Regional focus includes renewable energy utilization, grid stability, and urban mobility solutions. Emerging trends involve AI-enabled demand response, battery optimization, and cross-border energy trading. Key developments include collaborations between automakers and utilities to enhance V2G adoption and pilot projects for smart city energy management.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the Europe region is anticipated to exhibit the highest CAGR due to stringent emission regulations, and renewable energy integration. Nations such as Germany, the Netherlands, and Norway lead in EV penetration and V2G pilot programs. Focus areas include reducing grid stress, enabling bi-directional charging, and supporting renewable energy intermittency. Technological advancements include software platforms for energy management and predictive analytics for load balancing. Collaborative partnerships among governments, utility providers, and EV manufacturers are central to market growth, alongside consumer awareness campaigns promoting energy-efficient mobility solutions.

Key players in the market

Some of the key players in Vehicle-to-Grid (V2G) Market include Nuvve, Enel X, EDF Group, Nissan, Tesla, BMW Group, Hyundai Motor Company, Mitsubishi Motors, Honda Motor Co., Hitachi Energy, Siemens, ABB, AutoGrid, Shell Recharge, Fermata Energy, ChargePoint, ENGIE and E.ON.

Key Developments:

In March 2025, Nissan launched its third-generation LEAF featuring V2G and V2L capabilities, 375-mile range, 150kW fast charging, and 3.6kW external output. Manufactured in Sunderland under the EV36Zero initiative, it advances sustainable mobility and energy integration.

In March 2025, Tesla signed a major supply agreement with Tata Group companies including Tata AutoComp, TCS, Tata Technologies, and Tata Electronics. These firms will provide EV components, chips, and software services that support Tesla's V2G-ready systems.

In January 2025, Nuvve launched a new line of bidirectional and unidirectional chargers ranging from 20 kW to 360 kW, tailored for school buses, commercial fleets, and microgrids. Integrated with GIVe(TM) and FLEETBOX(TM), they enable V2G functionality, remote energy management, and grid optimization.

Components Covered:

  • Electric Vehicle Supply Equipment (EVSE)
  • Home Energy Management (HEM) Systems
  • Smart Meters
  • Other Components

Charging Types Covered:

  • Unidirectional Charging
  • Bidirectional Charging

Vehicle Types Covered:

  • Battery Electric Vehicles (BEVs)
  • Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEVs)
  • Fuel Cell Vehicles (FCVs)
  • Other Vehicle Types

Power Outputs Covered:

  • Level 1 Chargers
  • Level 2 Chargers
  • Level 3 Chargers

Technologies Covered:

  • Power Management Systems
  • Software Solutions

End Users Covered:

  • Residential
  • Commercial
  • Industrial
  • Grid Operators
  • Public Infrastructure
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2024, 2025, 2026, 2028, and 2032
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Technology Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market, By Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Electric Vehicle Supply Equipment (EVSE)
  • 5.3 Home Energy Management (HEM) Systems
  • 5.4 Smart Meters
  • 5.5 Other Components

6 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market, By Charging Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Unidirectional Charging
  • 6.3 Bidirectional Charging

7 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market, By Vehicle Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Battery Electric Vehicles (BEVs)
  • 7.3 Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEVs)
  • 7.4 Fuel Cell Vehicles (FCVs)
  • 7.5 Other Vehicle Types

8 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market, By Power Output

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Level 1 Chargers
  • 8.3 Level 2 Chargers
  • 8.4 Level 3 Chargers

9 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market, By Technology

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Power Management Systems
  • 9.3 Software Solutions

10 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Residential
  • 10.3 Commercial
  • 10.4 Industrial
  • 10.5 Grid Operators
  • 10.6 Public Infrastructure
  • 10.7 Other End Users

11 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Nuvve
  • 13.2 Enel X
  • 13.3 EDF Group
  • 13.4 Nissan
  • 13.5 Tesla
  • 13.6 BMW Group
  • 13.7 Hyundai Motor Company
  • 13.8 Mitsubishi Motors
  • 13.9 Honda Motor Co.
  • 13.10 Hitachi Energy
  • 13.11 Siemens
  • 13.12 ABB
  • 13.13 AutoGrid
  • 13.14 Shell Recharge
  • 13.15 Fermata Energy
  • 13.16 ChargePoint
  • 13.17 ENGIE
  • 13.18 E.ON