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市場調査レポート
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1802938

VR曝露療法市場の2032年までの予測:コンポーネント別、療法タイプ別、技術別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

VR Exposure Therapy Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Component, Therapy Type, Technology, Application, End User and By Geography


出版日
ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=149.25円
VR曝露療法市場の2032年までの予測:コンポーネント別、療法タイプ別、技術別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2025年09月07日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のVR曝露療法市場は2025年に4億766万米ドルとなり、予測期間中のCAGRは26.8%で成長し、2032年までには21億4,849万米ドルに達すると予測されています。

バーチャルリアリティ曝露療法(VRET)は心理療法の一種で、没入型のバーチャル環境を利用することで、安全かつ制御された環境で恐怖や不安、トラウマ記憶と向き合い、コントロールすることを支援します。想像力や現実の状況に依存する従来の曝露療法とは対照的に、VRETでは、セラピストは、飛行、人前でのスピーチ、戦闘環境などの特定のシナリオを、高い柔軟性と臨場感で再現することができます。VRETは、恐怖症、心的外傷後ストレス障害(PTSD)、社交不安症などの疾患に対して特に有効です。

Frontiers in Virtual Realityに掲載された研究によると、VRを使った過剰曝露療法の30分のセッション1回で、青少年の人前で話す不安が大幅に軽減されました。参加者は自信と楽しみの向上を報告し、没入型環境が社会不安障害を治療する可能性を示しました。

魅力的で非侵襲的なセラピーへのニーズの高まり

世界的に、精神疾患の有病率は上昇しており、創造的で非侵襲的かつ効果的な治療アプローチへの需要が高まっています。このニーズに応えるのがVR曝露療法であり、安全で没入感のある設定を提供することで、患者は綿密な監視を受けながら、トラウマや恐怖と徐々に向き合うことができます。バーチャルリアリティ(VR)は、主に想像力や副作用のある薬物療法に頼る従来のトークセラピーとは対照的に、定量化可能な進歩を伴う能動的な治療プロセスを提供します。VRは、その双方向性により患者の関与を高めることができるため、若年層や従来のセラピーを試すことを躊躇している人々にとって特に有用です。

高額な初期費用と限られた価格

ソフトウェアや機器の初期費用が高いことは、VR曝露療法の市場を制限する主な要因の一つです。先進的なVRヘッドセット、モーションセンサー、特殊な治療用ソフトウェアのコストが高いため、独立したセラピスト、小規模クリニック、新興ヘルスケアシステムにとって、導入は困難です。ハードウェアに加え、その他の費用には、システムの保守、施術者のトレーニング、治療モジュールのカスタマイズなどが含まれます。さらに、多くの保険会社がまだ支払いに消極的であるため、VRベースの介入にかかる費用は患者や医療提供者が負担することになります。VR療法が効果的であることが示されているにもかかわらず、このような経済的な格差によってその民主化が遅れており、特にヘルスケア予算が少ない地域ではその普及が制限されています。

職場のメンタルヘルスと企業のウェルネスにおける成長

特に職場でのストレス、燃え尽き、不安が増加しているため、VR曝露療法は企業のウェルネスプログラムに多くの可能性を秘めています。企業は、仕事への満足度、定着率、生産性を高めるために、従業員のメンタルヘルスプログラムにより多くの資金を費やしています。VRソリューションは、従業員がストレスを管理し、集中力を高め、人前で話すなどのパフォーマンス不安の問題を克服するのに役立ちます。遠隔で提供することも、企業のウェルネスセンターに組み込むこともできます。従来のカウンセリングに比べ、ゲーム化されたバーチャルリアリティセッションは、ウェルネスプログラムへの参加意欲を高めます。企業が積極的なメンタルヘルス管理に向かう中、バーチャルリアリティ療法は斬新でスケーラブルな解決策を提示し、プロバイダーは収益性の高い企業ヘルスケアと人事市場を活用できる立場にあります。

代替医療との競合

VR曝露療法には特別な利点があるとはいえ、新しいデジタルソリューションや従来のデジタルソリューションとの競争は激しいです。薬物療法、認知行動療法(CBT)、伝統的な曝露療法は、償還経路が確立されており、強力な臨床エビデンスがあるため、今でも一般的に使用されています。拡張現実療法、モバイルメンタルヘルスアプリ、AI主導の認知介入など、代替デジタルツールも普及しています。これらの代替手段をVRと比較すると、安価で利用しやすく、必要な機器も少ないことが多いです。さらに、VRソリューションがより優れた結果と拡張性で差別化を図ることができなければ、長期的な市場浸透は限定的となる可能性があります。

COVID-19の影響:

VR曝露療法の市場は、COVID-19の大流行によって大きな影響を受け、チャンスと困難の両方がもたらされました。対面での治療セッションが制限されたロックダウンや社会的距離を置く措置の結果、VRベースの介入など遠隔地やデジタルによるメンタルヘルスソリューションへの需要が高まりました。患者と臨床医が自宅から安全に曝露療法を続けるために没入型VRプラットフォームに頼るようになり、遠隔医療統合型VRソリューションの利用が増加しました。同時に、サプライチェーンの中断やハードウェアへのアクセス制限により、導入は一時的に制限されました。パンデミックは、遠隔でスケーラブルかつ技術的に高度な治療アプローチの重要性を実証し、VR曝露療法を現代のメンタルヘルスケアにおける重要な手段として確立しました。

予測期間中、VRヘッドセット分野が最大となる見込み

VRヘッドセット分野は、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されています。これらのヘッドセットは、3次元の没入型治療体験を提供するために不可欠であり、不安障害、恐怖症、PTSDの治療の重要な要素となっています。スタンドアロン、ワイヤレス、スマートフォン対応のヘッドセットの開発は、バーチャルリアリティ技術の進歩の結果、アクセシビリティとユーザーの快適性を向上させました。さらに、VR曝露療法の拡大は、臨床現場でのデバイスの広範な使用によって促進されており、これはその手頃な価格と使いやすさに起因しています。VRヘッドセットは、最先端のメンタルヘルス治療に対するニーズが高まるにつれて、市場をリードする地位を維持すると予想されます。

予測期間中、遠隔医療プラットフォーム・デジタル治療プロバイダー分野のCAGRが最も高くなると予測されます。

予測期間中、遠隔医療プラットフォーム・デジタル治療プロバイダー分野が最も高い成長率を示すと予測されます。特に恵まれない地域や農村部において、容易にアクセス可能な遠隔メンタルヘルスの介入に対するニーズの高まりが、この拡大の原動力となっています。待ち時間や移動の制限といった障害を取り除くことで、遠隔医療プラットフォームは患者が自宅にいながらVRベースの曝露療法に参加することを可能にします。個別化された研究ベースの治療コンテンツを提供し、リアルタイムのフィードバックと適応的な治療計画のためにAIを頻繁に組み込むことで、デジタル治療プロバイダーはこうした体験を改善します。

最大のシェアを占める地域

予測期間中、北米地域が最大の市場シェアを占めると予想され、主にカナダと米国がその牽引役となります。同地域は、デジタル治療薬やメンタルヘルス研究への多額の投資、デジタルヘルス技術の広範な利用、洗練されたヘルスケアインフラから利益を得ています。不安症、PTSD、恐怖症の有病率の高まりは、メンタルヘルス問題に対する意識の高まりとともに、診療所、病院、民間療法の場におけるVRベースの曝露療法の採用を加速させています。さらに、北米が世界で最も収益性が高く、急速に発展しているVR曝露療法市場として北米が優位な地位を占めているのは、政府の強力なイニシアチブ、有利な償還政策、トップクラスのVR技術プロバイダーの存在によるものです。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、アジア太平洋(APAC)地域が最も高いCAGRを示すと予測されています。この拡大は、ヘルスケアの迅速なデジタル化、メンタルヘルス意識の高まり、最先端の治療技術の利用拡大によって推進されています。VRベースのメンタルヘルスソリューションへの投資は、中国、日本、インド、韓国のような国々や、テレヘルス、ヘルスケアインフラへの投資の増加が見られます。さらに、大規模な患者基盤、ストレスや不安レベルの増加、デジタルヘルスにおけるイノベーションを奨励する政府プログラムにより、市場は拡大しています。

無料のカスタマイズ提供:

本レポートをご購読のお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査資料
    • 1次調査資料
    • 2次調査資料
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 技術分析
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のVR曝露療法市場:コンポーネント別

  • VRヘッドセット
  • VRソフトウェアとモジュール
  • VRワークステーション
  • VRイヤホン
  • VR位置トラッカー/センサー
  • バイオフィードバックモニター
  • その他のコンポーネント

第6章 世界のVR曝露療法市場:療法タイプ別

  • 心的外傷後ストレス障害(PTSD)
  • 恐怖症
  • 不安障害
  • 強迫性障害(OCD)
  • 依存症と薬物乱用
  • うつ病と気分障害
  • その他の療法タイプ

第7章 世界のVR曝露療法市場:技術別

  • 完全没入型VR
  • 半没入型VR
  • 非没入型VR
  • AI強化VR
  • 触覚統合VR

第8章 世界のVR曝露療法市場:用途別

  • 精神障害と依存症の管理
  • 小児の不安症と恐怖症の治療
  • 教育と医療研修
  • 遠隔治療と遠隔医療の統合
  • その他の用途

第9章 世界のVR曝露療法市場:エンドユーザー別

  • 病院・診療所
  • メンタルヘルスセンター
  • 学術・研究機関
  • プライベートセラピープラクティス
  • 政府・防衛機関
  • 遠隔医療プラットフォームとデジタル治療プロバイダー
  • その他のエンドユーザー

第10章 世界のVR曝露療法市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、ジョイントベンチャー
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイリング

  • Google
  • Accelerated Care Plus Corporation
  • Microsoft
  • ImmersiveTouch Inc
  • Oculus VR Inc
  • Atheer
  • Mindmaze Inc
  • BehaVR Inc
  • Limbix Inc.
  • AppliedVR Inc
  • Samsung Electronics
  • Virtually Better, Inc.
  • Echopixel Inc
  • XRHealth Inc
  • Truevision Inc
  • Vivid Vision
  • Oxford VR Inc
図表

List of Tables

  • Table 1 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Region (2024-2032) ($MN)
  • Table 2 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Component (2024-2032) ($MN)
  • Table 3 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By VR Headset (2024-2032) ($MN)
  • Table 4 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By VR Software & Modules (2024-2032) ($MN)
  • Table 5 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By VR Workstation (2024-2032) ($MN)
  • Table 6 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By VR Earphones (2024-2032) ($MN)
  • Table 7 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By VR Position Tracker/ Sensors (2024-2032) ($MN)
  • Table 8 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Biofeedback Monitor (2024-2032) ($MN)
  • Table 9 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Other Components (2024-2032) ($MN)
  • Table 10 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Therapy Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 11 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Post-Traumatic Stress Disorder (PTSD) (2024-2032) ($MN)
  • Table 12 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Phobias (2024-2032) ($MN)
  • Table 13 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Anxiety Disorders (2024-2032) ($MN)
  • Table 14 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Obsessive-Compulsive Disorder (OCD) (2024-2032) ($MN)
  • Table 15 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Addiction & Substance Abuse (2024-2032) ($MN)
  • Table 16 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Depression & Mood Disorders (2024-2032) ($MN)
  • Table 17 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Other Therapy Types (2024-2032) ($MN)
  • Table 18 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Technology (2024-2032) ($MN)
  • Table 19 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Fully Immersive VR (2024-2032) ($MN)
  • Table 20 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Semi-Immersive VR (2024-2032) ($MN)
  • Table 21 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Non-Immersive VR (2024-2032) ($MN)
  • Table 22 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By AI-Enhanced VR (2024-2032) ($MN)
  • Table 23 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Haptic-Integrated VR (2024-2032) ($MN)
  • Table 24 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Application (2024-2032) ($MN)
  • Table 25 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Mental Disorder & Addiction Management (2024-2032) ($MN)
  • Table 26 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Pediatric Anxiety & Phobia Treatment (2024-2032) ($MN)
  • Table 27 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Education & Medical Training (2024-2032) ($MN)
  • Table 28 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Remote Therapy & Telehealth Integration (2024-2032) ($MN)
  • Table 29 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Other Applications (2024-2032) ($MN)
  • Table 30 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By End User (2024-2032) ($MN)
  • Table 31 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Hospitals & Clinics (2024-2032) ($MN)
  • Table 32 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Mental Health Centers (2024-2032) ($MN)
  • Table 33 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Academic & Research Institutions (2024-2032) ($MN)
  • Table 34 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Private Therapy Practices (2024-2032) ($MN)
  • Table 35 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Government & Defense Organizations (2024-2032) ($MN)
  • Table 36 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Telehealth Platforms & Digital Therapeutics Providers (2024-2032) ($MN)
  • Table 37 Global VR Exposure Therapy Market Outlook, By Other End Users (2024-2032) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC30464

According to Stratistics MRC, the Global VR Exposure Therapy Market is accounted for $407.66 million in 2025 and is expected to reach $2148.49 million by 2032 growing at a CAGR of 26.8% during the forecast period. Virtual Reality Exposure Therapy (VRET) is a type of psychological treatment that helps people face and control their fears, anxieties, or traumatic memories in a safe and controlled environment by using immersive virtual environments. In contrast to conventional exposure therapy, which depends on imagination or real-world circumstances, VRET enables therapists to replicate particular scenarios-like flying, public speaking, or combat environments-with a high level of flexibility and realism. It is particularly useful for disorders like phobias, post-traumatic stress disorder (PTSD), and social anxiety because it allows patients to gradually become less sensitive to their triggers while still feeling safe.

According to a study published in Frontiers in Virtual Reality, a single 30-minute session of VR-based overexposure therapy significantly reduced public speaking anxiety among adolescents. Participants reported improved confidence and enjoyment, demonstrating the potential of immersive environments to treat social anxiety disorders.

Market Dynamics:

Driver:

Growing need for engaging, non-invasive therapies

Globally, the prevalence of mental health disorders is rising, which has increased demand for creative, non-invasive, and effective treatment approaches. This need is met by VR exposure therapy, which provides safe, immersive settings in which patients can progressively face traumas or fears while being closely monitored. Virtual reality (VR) offers an active therapeutic process with quantifiable progress, in contrast to traditional talk therapy that mainly relies on imagination or medications that may have negative side effects. It is particularly useful for younger populations or those who are hesitant to try conventional therapy because of its interactive nature, which guarantees higher patient engagement.

Restraint:

Expensive initial outlay and restricted affordability

The high initial cost of software and equipment is one of the main factors limiting the market for VR exposure therapy. Adoption is challenging for independent therapists, small clinics, and emerging healthcare systems due to the high cost of advanced VR headsets, motion sensors, and specialized therapeutic software. In addition to hardware, other expenses include maintaining systems, training practitioners, and customizing therapy modules. Moreover, the cost of VR-based interventions is still borne by patients or providers because many insurers are still reluctant to pay for them. Even though VR therapy has been shown to be effective, its democratization is being slowed down by this affordability gap, which restricts its widespread adoption, particularly in areas with low healthcare budgets.

Opportunity:

Growth in workplace mental health and corporate wellness

VR exposure therapy has a lot of potential for corporate wellness programs, especially since workplace stress, burnout, and anxiety are on the rise. Businesses are spending more money on employee mental health programs in an effort to increase job satisfaction, retention, and productivity. VR solutions can help employees manage stress, increase focus, and get over performance anxiety issues like public speaking. They can be offered remotely or integrated into corporate wellness centers. Compared to traditional counseling, gamified virtual reality sessions enhance the engagement of wellness programs. As businesses move toward proactive mental health management, virtual reality therapy presents a novel, scalable solution that puts providers in a position to take advantage of the profitable corporate healthcare and human resources markets.

Threat:

Competition from alternative medical practices

Even though VR exposure therapy has special advantages, it is fiercely competitive with both new and traditional digital solutions. Medication, cognitive behavioral therapy (CBT), and traditional exposure therapy are still commonly used because they have established reimbursement pathways and strong clinical evidence. Alternative digital tools are also becoming more popular, including augmented reality therapies, mobile mental health apps, and AI-driven cognitive interventions. Comparing these alternatives to VR, they are frequently less expensive, more accessible, and require less equipment. Additionally, long-term market penetration may be limited if VR solutions are unable to set themselves apart with better results and scalability, as they run the risk of losing market share to these rival therapeutic modalities.

Covid-19 Impact:

The market for VR exposure therapy was significantly impacted by the COVID-19 pandemic, which presented both opportunities and difficulties. Demand for remote and digital mental health solutions, such as VR-based interventions, increased as a result of lockdowns and social distancing measures that limited in-person therapy sessions. The use of telehealth-integrated VR solutions has increased as patients and clinicians have resorted to immersive VR platforms to safely continue exposure therapy from home. At the same time, deployment was momentarily limited by supply chain interruptions and restricted hardware access. All things considered, the pandemic demonstrated the importance of remote, scalable, and technologically advanced therapeutic approaches, establishing VR exposure therapy as a vital instrument in contemporary mental health care.

The VR headset segment is expected to be the largest during the forecast period

The VR headset segment is expected to account for the largest market share during the forecast period. These headsets are essential for providing three-dimensional, immersive therapeutic experiences, which makes them a key component of treatments for anxiety disorders, phobias, and PTSD. The development of standalone, wireless, and smartphone-compatible headsets has improved accessibility and user comfort as a result of advancements in virtual reality technology. Moreover, the expansion of VR exposure therapy has been fueled by the devices' widespread use in clinical settings, which can be attributed to their affordability and ease of use. VR headsets are anticipated to maintain their market-leading position as the need for cutting-edge mental health treatments increases.

The telehealth platforms & digital therapeutics providers segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the telehealth platforms & digital therapeutics providers segment is predicted to witness the highest growth rate. The growing need for easily accessible, remote mental health interventions-particularly in underprivileged or rural areas-is what is driving this expansion. By removing obstacles like wait times and travel restrictions, telehealth platforms allow patients to participate in VR-based exposure therapy from the convenience of their homes. By providing individualized, research-based therapeutic content and frequently incorporating AI for real-time feedback and adaptive treatment plans, digital therapeutics providers improve these experiences.

Region with largest share:

During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share, primarily propelled by Canada and the United States. The area gains from substantial investments in digital therapeutics and mental health research, as well as from the extensive use of digital health technologies and sophisticated healthcare infrastructure. The growing prevalence of anxiety, PTSD, and phobias, along with increased awareness of mental health issues, has sped up the adoption of VR-based exposure therapy in clinics, hospitals, and private therapy settings. Furthermore, North America's dominant position as the most profitable and quickly developing market for VR exposure therapy worldwide is a result of robust government initiatives, advantageous reimbursement policies, and the presence of top VR technology providers.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the Asia-Pacific (APAC) region is anticipated to exhibit the highest CAGR. This expansion is being propelled by the quick digitization of healthcare, rising mental health awareness, and expanding use of cutting-edge therapeutic technologies. Growing investments in VR-based mental health solutions are being seen in nations like China, Japan, India, and South Korea, as well as in telehealth and healthcare infrastructure. Furthermore, the market is expanding due to a sizable patient base, increased stress and anxiety levels, and government programs that encourage innovation in digital health.

Key players in the market

Some of the key players in VR Exposure Therapy Market include Google, Accelerated Care Plus Corporation, Microsoft, ImmersiveTouch Inc, Oculus VR Inc, Atheer, Mindmaze Inc, BehaVR Inc, Limbix Inc., AppliedVR Inc, Samsung Electronics, Virtually Better, Inc., Echopixel Inc, XRHealth Inc, Truevision Inc, Vivid Vision and Oxford VR Inc.

Key Developments:

In February 2025, Microsoft Corp. and Anduril Industries announced an expanded partnership to drive the next phase of the U.S. Army's Integrated Visual Augmentation System (IVAS) program. Through this partnership agreement, and pending Department of Defense approval, Anduril will assume oversight of production, future development of hardware and software, and delivery timelines.

In February 2025, XRHealth and extended reality (XR) solutions, announces that they acquired the immersive, digital therapeutics company RealizedCare, further advancing AI-powered, value-based care in healthcare. With this acquisition, XRHealth solidifies its position as the largest AI-driven therapeutic XR platform worldwide.

In December 2024, Google is teaming up with Samsung to take on Meta and Apple in the resurgent market for smart glasses and virtual-reality headsets, almost a decade after suspending consumer sales of its controversial Google Glass device. Samsung will release the first device based on a new version of Google's Android smartphone operating system that has been customised for headsets and glasses, which the Alphabet-owned internet group described as the next generation of computing.

Components Covered:

  • VR Headset
  • VR Software & Modules
  • VR Workstation
  • VR Earphones
  • VR Position Tracker/ Sensors
  • Biofeedback Monitor
  • Other Components

Therapy Types Covered:

  • Post-Traumatic Stress Disorder (PTSD)
  • Phobias
  • Anxiety Disorders
  • Obsessive-Compulsive Disorder (OCD)
  • Addiction & Substance Abuse
  • Depression & Mood Disorders
  • Other Therapy Types

Technologies Covered:

  • Fully Immersive VR
  • Semi-Immersive VR
  • Non-Immersive VR
  • AI-Enhanced VR
  • Haptic-Integrated VR

Applications Covered:

  • Mental Disorder & Addiction Management
  • Pediatric Anxiety & Phobia Treatment
  • Education & Medical Training
  • Remote Therapy & Telehealth Integration
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Hospitals & Clinics
  • Mental Health Centers
  • Academic & Research Institutions
  • Private Therapy Practices
  • Government & Defense Organizations
  • Telehealth Platforms & Digital Therapeutics Providers
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2024, 2025, 2026, 2028, and 2032
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Technology Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 End User Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global VR Exposure Therapy Market, By Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 VR Headset
  • 5.3 VR Software & Modules
  • 5.4 VR Workstation
  • 5.5 VR Earphones
  • 5.6 VR Position Tracker/ Sensors
  • 5.7 Biofeedback Monitor
  • 5.8 Other Components

6 Global VR Exposure Therapy Market, By Therapy Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Post-Traumatic Stress Disorder (PTSD)
  • 6.3 Phobias
  • 6.4 Anxiety Disorders
  • 6.5 Obsessive-Compulsive Disorder (OCD)
  • 6.6 Addiction & Substance Abuse
  • 6.7 Depression & Mood Disorders
  • 6.8 Other Therapy Types

7 Global VR Exposure Therapy Market, By Technology

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Fully Immersive VR
  • 7.3 Semi-Immersive VR
  • 7.4 Non-Immersive VR
  • 7.5 AI-Enhanced VR
  • 7.6 Haptic-Integrated VR

8 Global VR Exposure Therapy Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Mental Disorder & Addiction Management
  • 8.3 Pediatric Anxiety & Phobia Treatment
  • 8.4 Education & Medical Training
  • 8.5 Remote Therapy & Telehealth Integration
  • 8.6 Other Applications

9 Global VR Exposure Therapy Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Hospitals & Clinics
  • 9.3 Mental Health Centers
  • 9.4 Academic & Research Institutions
  • 9.5 Private Therapy Practices
  • 9.6 Government & Defense Organizations
  • 9.7 Telehealth Platforms & Digital Therapeutics Providers
  • 9.8 Other End Users

10 Global VR Exposure Therapy Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Google
  • 12.2 Accelerated Care Plus Corporation
  • 12.3 Microsoft
  • 12.4 ImmersiveTouch Inc
  • 12.5 Oculus VR Inc
  • 12.6 Atheer
  • 12.7 Mindmaze Inc
  • 12.8 BehaVR Inc
  • 12.9 Limbix Inc.
  • 12.10 AppliedVR Inc
  • 12.11 Samsung Electronics
  • 12.12 Virtually Better, Inc.
  • 12.13 Echopixel Inc
  • 12.14 XRHealth Inc
  • 12.15 Truevision Inc
  • 12.16 Vivid Vision
  • 12.17 Oxford VR Inc