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市場調査レポート
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1787898

ATJ(Alcohol-To-Jet)市場の2032年までの予測:原料タイプ、燃料タイプ、製造プロセス、原料供給源、流通チャネル、エンドユーザー、地域別の世界分析

Alcohol to Jet Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Feedstock Type, Fuel Type, Production Process, Feedstock Source, Distribution Channel, End User and By Geography


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英文 200+ Pages
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2~3営業日
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ATJ(Alcohol-To-Jet)市場の2032年までの予測:原料タイプ、燃料タイプ、製造プロセス、原料供給源、流通チャネル、エンドユーザー、地域別の世界分析
出版日: 2025年08月07日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のATJ(Alcohol-To-Jet)市場は2025年に520万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは12.9%で成長し、2032年には1,230万米ドルに達する見込みです。

ATJ(Alcohol-To-Jet)は、サステイナブル航空燃料(SAF)製造経路であり、エタノールやイソブタノールに代表されるアルコールをジェットグレードの炭化水素に変換します。このプロセスには、脱水、オリゴマー化、水素化、分留などの触媒プロセスが含まれ、合成パラフィンケロシン(ATJ-SPK)が得られます。既存の航空機エンジンとインフラに適合するATJ燃料は、ライフサイクルでの温室効果ガス排出量を削減できます。原料にはバイオマス、農業残渣、工業製品別が含まれ、ATJは航空部門の脱炭素化において化石ベースジェット燃料に代わる実行可能な燃料となります。

Renewable and Sustainable Energy Reviews誌(2024年)によると、ATJ(Alcohol-To-Jet)燃料経路は、使用するアルコール原料タイプや製造プロセスの効率にもよりますが、従来型ジェット燃料に比べてライフサイクル温室効果ガス排出量を最大70%削減できます。

航空産業における脱炭素化の世界の推進

政府と産業の利害関係者は、世界の気候変動目標に沿って、化石ベースジェット燃料に代わる低炭素の代替燃料を優先しています。ATJ-SAFのようなアルコールからジェット燃料への変換経路は、既存の航空機エンジンへのドロップイン適合性が評価されています。さらに、航空会社が長期引取契約を締結しており、市場の信頼が高まっています。大手航空会社によるネットゼロコミットメントの推進は、先進国市場と市場全体で商業的採用を加速させると予想されます。

施策と規制の不確実性/矛盾

SAF適格性基準、補助金アクセス、ライフサイクル排出量会計のばらつきが投資決定を遅らせる。長期的な施策支援、特に低炭素エタノールとブタノールの原料に関する不確実性は、スケーラビリティに影響します。特定の地域では、調和されたインセンティブがないため、代替SAFルートと比べてATJの競合が劣る。航空会社のSAF混合に対する明確な義務付けがないことが、商業化のスケジュールをさらに複雑にしています。

既存のエタノール生産インフラとの統合

既存のエタノール工場は、変換モジュールを組み込むために改修または拡大することができ、資本支出を大幅に削減できます。この統合は、特に余剰エタノール原料を抱える農業経済圏において、操業効率とサプライチェーンの継続性を記載しています。エタノール生産業者と航空燃料開発業者との戦略的提携により、実証プロジェクトが加速しています。さらに新興市場では、脱炭素化目標を支援すると同時に農村経済を活性化するために、分散型ATJ施設を模索しています。

電気または水素を動力源とする航空機の急速な開発

航空機メーカーが次世代ゼロエミッションプラットフォームの開発にしのぎを削る中、短・中距離路線以外ではSAFへの依存度が低下する可能性があります。政府資金はますます代替推進力の研究開発に振り向けられつつあり、ATJエコシステムに戦略的課題を突きつけています。社会の認識と施策は、ドロップイン燃料による漸進的な脱炭素化ではなく、直接的な電動化へと徐々にシフトしていく可能性があります。商用化が遅れれば、こうした破壊的技術による競合圧力がATJの将来の市場シェアを制限する可能性があります。

COVID-19の影響

パンデミックは世界の航空燃料需要の混乱を招き、航空便の減少や資本制約のために多くのATJプロジェクトが遅延しました。しかし、この危機はまた、エネルギー安全保障とサプライチェーン多様化の必要性を浮き彫りにし、現地でのSAF生産経路を促進しました。いくつかの国の景気刺激策にはグリーン復興の要素が含まれており、SAFの取り組みに新たな機運をもたらしました。さらに、コビド後の気候変動に対する回復力の重視は、航空会社や規制当局に持続可能性ロードマップの見直しを促しています。

予測期間中、イソブタノール-to-ジェット(IBTJ)セグメントが最大となる見込み

イソブタノール-to-ジェット(IBTJ)セグメントは、その先進的な開発状況とパイロット展開の成功により、予測期間中最大の市場シェアを占めると予想されます。イソブタノール由来の燃料は、高いエネルギー密度と改善された低温流動特性という利点があり、長距離航空にとって商業的に魅力的です。対照的に、オリゴマー化ルートは予測期間中に最も速いCAGRを示すと予測されています。複数のアルコール原料を使用できる柔軟性と、簡素化された反応ステップが、技術開発者の注目を集めています。

オリゴマー化セグメントは予測期間中最も高いCAGRが見込まれる

予測期間中、その柔軟性と技術的優位性により、オリゴマー化セグメントが最も高い成長率を示すと予測されます。この変換プロセスは、エタノールやブタノールを含む多様なアルコール原料の使用を可能にし、さまざまな地域にわたって拡大性を記載しています。操作の複雑性が低く、モジュール型のセットアップが可能なため、小規模から中規模のSAF製造装置に有利です。さらに、触媒設計とリアクタの最適化における進歩が、変換効率と処理能力の向上に役立っています。

最大シェアの地域

予測期間中、北米の地域は強力な研究開発、有利なSAF施策、強固な航空インフラに支えられ、最大の市場シェアを占めると予想されます。同地域には最先端のATJ実証プラントがいくつかあり、低炭素燃料基準や連邦税額控除といった規制上の優遇措置も享受しています。一方、アジア太平洋は、同地域の航空交通量の急速な伸びとSAF国内生産への関心の高まりに後押しされ、最も高いCAGRを記録すると予測されます。

CAGRが最も高い地域

予測期間中、アジア太平洋は、航空燃料需要の急増と政府の支援策により、最も高いCAGRを示すと予測されます。インド、中国、日本などの国々は、輸入への依存を減らし、気候変動規制に対応するため、国内のサステイナブル航空燃料(SAF)生産に積極的に投資しています。急速な都市化と東南アジア全域で拡大する格安航空会社の航空機は、低炭素ジェット燃料への関心をさらに高めています。

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本レポートをご購読の顧客は、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場参入企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推定・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携による主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査資料
    • 一次調査資料
    • 二次調査資料
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • イントロダクション
  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のATJ(Alcohol-To-Jet)市場:原料タイプ別

  • イントロダクション
  • エタノール-to-ジェット(ETJ)
  • イソブタノール-to-ジェット(IBTJ)
  • メタノール-to-ジェット(MTJ)
  • N-ブタノール-to-ジェット(NBTJ)
  • 脂肪アルコール-to-ジェット(FATJ)

第6章 世界のATJ(Alcohol-To-Jet)市場:燃料タイプ別

  • イントロダクション
  • ATJ-SPK(アルコールジェット合成パラフィン灯油)
  • ATJ-SKA(芳香族入り合成灯油)
  • 混合サステイナブル航空燃料(SAF)

第7章 世界のATJ(Alcohol-To-Jet)市場:製造プロセス別

  • イントロダクション
  • 脱水
  • オリゴマー化
  • 水素化
  • 分離・精製プロセス

第8章 世界のATJ(Alcohol-To-Jet)市場:原料供給源別

  • イントロダクション
  • サトウキビ
  • トウモロコシ
  • 農業廃棄物
  • 林業残渣
  • 産業CO2排出量
  • その他

第9章 世界のATJ(Alcohol-To-Jet)市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • 航空会社との直接供給契約
  • 燃料ブレンダーと精製業者
  • 空港燃料供給インフラ

第10章 世界のATJ(Alcohol-To-Jet)市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 商業航空
  • 貨物航空会社
  • ビジネスと一般航空
  • 無人航空機(UAV)
  • その他

第11章 世界のATJ(Alcohol-To-Jet)市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他の南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第12章 主要開発

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、ジョイントベンチャー
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイリング

  • Suncor Energy
  • LanzaJet
  • Gevo
  • Neste Oyj
  • Honeywell UOP
  • Sasol
  • Enerkem
  • Virent
  • SkyNRG
  • TotalEnergies
  • Shell
  • FLITE Consortium
  • Mitsui & Co.
  • Cosmo Oil
  • Hypoint
  • Cosmo Oil
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Region (2024-2032) ($MN)
  • Table 2 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Feedstock Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 3 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Ethanol-to-Jet (ETJ) (2024-2032) ($MN)
  • Table 4 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Isobutanol-to-Jet (IBTJ) (2024-2032) ($MN)
  • Table 5 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Methanol-to-Jet (MTJ) (2024-2032) ($MN)
  • Table 6 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By N-butanol-to-Jet (NBTJ) (2024-2032) ($MN)
  • Table 7 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Fatty Alcohols to Jet (2024-2032) ($MN)
  • Table 8 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Fuel Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 9 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By ATJ-SPK (Alcohol-to-Jet Synthetic Paraffinic Kerosene) (2024-2032) ($MN)
  • Table 10 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By ATJ-SKA (Synthetic Kerosene with Aromatics) (2024-2032) ($MN)
  • Table 11 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Blended Sustainable Aviation Fuel (SAF) (2024-2032) ($MN)
  • Table 12 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Production Process (2024-2032) ($MN)
  • Table 13 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Dehydration (2024-2032) ($MN)
  • Table 14 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Oligomerization (2024-2032) ($MN)
  • Table 15 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Hydrogenation (2024-2032) ($MN)
  • Table 16 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Separation & Purification Processes (2024-2032) ($MN)
  • Table 17 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Feedstock Source (2024-2032) ($MN)
  • Table 18 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Sugarcane (2024-2032) ($MN)
  • Table 19 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Corn (2024-2032) ($MN)
  • Table 20 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Agricultural Waste (2024-2032) ($MN)
  • Table 21 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Forestry Residues (2024-2032) ($MN)
  • Table 22 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Industrial CO2 Emissions (2024-2032) ($MN)
  • Table 23 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Other Feedstock Sources (2024-2032) ($MN)
  • Table 24 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Distribution Channel (2024-2032) ($MN)
  • Table 25 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Direct Supply Agreements with Airlines (2024-2032) ($MN)
  • Table 26 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Fuel Blenders & Refiners (2024-2032) ($MN)
  • Table 27 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Airport Fueling Infrastructure (2024-2032) ($MN)
  • Table 28 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By End User (2024-2032) ($MN)
  • Table 29 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Commercial Aviation (2024-2032) ($MN)
  • Table 30 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Cargo Airlines (2024-2032) ($MN)
  • Table 31 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Business & General Aviation (2024-2032) ($MN)
  • Table 32 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Unmanned Aerial Vehicles (UAVs) (2024-2032) ($MN)
  • Table 33 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market Outlook, By Other End Users (2024-2032) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC30163

According to Stratistics MRC, the Global Alcohol to Jet (ATJ) Market is accounted for $5.2 million in 2025 and is expected to reach $12.3 million by 2032 growing at a CAGR of 12.9% during the forecast period. Alcohol-to-Jet (ATJ) is a sustainable aviation fuel (SAF) production pathway that converts alcohols typically ethanol or isobutanol into jet-grade hydrocarbons. The process involves catalytic steps such as dehydration, oligomerization, hydrogenation, and fractionation to yield synthetic paraffinic kerosene (ATJ-SPK). Compatible with existing aircraft engines and infrastructure, ATJ fuels offer reduced lifecycle greenhouse gas emissions. Feedstocks may include biomass, agricultural residues, or industrial byproducts, making ATJ a viable alternative to fossil-based jet fuels in decarbonizing the aviation sector.

According to journal Renewable and Sustainable Energy Reviews (2024), Alcohol-to-Jet (ATJ) fuel pathways can reduce lifecycle greenhouse gas emissions by up to 70% compared to conventional jet fuel, depending on the type of alcohol feedstock used and production process efficiency.

Market Dynamics:

Driver:

Global push for decarbonization in aviation

Governments and industry stakeholders are prioritizing low-carbon alternatives to fossil-based jet fuels in line with global climate targets. Alcohol-to-jet pathways, such as ATJ-SAF, are being recognized for their drop-in compatibility with existing aircraft engines. Additionally, airlines are signing long-term offtake agreements, reinforcing market confidence. The push for net-zero commitments from major carriers is expected to accelerate commercial adoption across developed and emerging markets.

Restraint:

Policy and regulatory uncertainty/inconsistency

Variations in SAF qualification standards, subsidy access, and lifecycle emission accounting slow down investment decisions. Uncertainty around long-term policy support, especially for low-carbon ethanol and butanol feedstocks, affects scalability. In certain regions, lack of harmonized incentives makes ATJ less competitive compared to alternative SAF routes. The absence of clear mandates for airline SAF blending further complicates commercialization timelines.

Opportunity:

Integration with existing ethanol production infrastructure

Existing ethanol plants can be retrofitted or expanded to incorporate conversion modules, significantly lowering capital expenditure. This integration offers operational efficiencies and supply chain continuity, particularly in agrarian economies with surplus ethanol feedstock. Strategic collaborations between ethanol producers and aviation fuel developers are accelerating demonstration projects. Moreover, emerging markets are exploring decentralized ATJ facilities to stimulate rural economies while supporting decarbonization goals.

Threat:

Rapid development of electric or hydrogen-powered aviation

As aircraft manufacturers race to develop next-generation zero-emission platforms, reliance on SAF may diminish beyond short-to-medium haul routes. Government funding is increasingly being diverted to alternative propulsion R&D, posing strategic challenges to the ATJ ecosystem. Public perception and policy may gradually shift toward direct electrification rather than incremental decarbonization via drop-in fuels. Competitive pressure from these disruptive technologies could limit ATJ's future market share if commercialization lags.

Covid-19 Impact:

The pandemic disrupted aviation fuel demand globally, delaying many ATJ projects due to reduced air travel and capital constraints. However, the crisis also spotlighted the need for energy security and supply chain diversification, favoring local SAF production pathways. Stimulus packages in several countries included green recovery components, providing renewed momentum for SAF initiatives. Additionally, the post-Covid emphasis on climate resilience is prompting airlines and regulators to revisit sustainability roadmaps.

The isobutanol-to-jet (IBTJ) segment is expected to be the largest during the forecast period

The isobutanol-to-jet (IBTJ) segment is expected to account for the largest market share during the forecast period due to its advanced development status and successful pilot deployments. Isobutanol-derived fuels benefit from high energy density and improved cold flow properties, making them commercially attractive for long-haul aviation. In contrast, the oligomerization route is projected to exhibit the fastest CAGR during the forecast period. Its flexibility in using multiple alcohol feedstocks and simplified reaction steps is drawing attention from technology developers.

The oligomerization segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the oligomerization segment is predicted to witness the highest growth rate owing to its flexibility and technical advantages. This conversion process allows the use of a diverse range of alcohol feedstocks, including ethanol and butanol, offering scalability across different regions. Lower operational complexity and modular setup potential make it favorable for small-to-medium-scale SAF production units. Additionally, advancements in catalyst design and reactor optimization are helping improve conversion efficiency and throughput.

Region with largest share:

During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share supported by strong R&D, favorable SAF policies, and a robust aviation infrastructure. The region hosts some of the most advanced ATJ demonstration plants and enjoys regulatory incentives like the Low Carbon Fuel Standard and federal tax credits. Meanwhile, the Asia Pacific region is forecasted to register the highest CAGR, propelled by rapid regional air traffic growth and rising interest in domestic SAF production.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR driven by a surge in aviation fuel demand and supportive government initiatives. Countries such as India, China, and Japan are actively investing in domestic sustainable aviation fuel (SAF) production to reduce reliance on imports and address climate mandates. Rapid urbanization and expanding low-cost carrier fleets across Southeast Asia are further boosting interest in low-carbon jet fuels.

Key players in the market

Some of the key players in Alcohol to Jet (ATJ) Market include Suncor Energy, LanzaJet, Gevo, Neste Oyj, Honeywell UOP, Sasol, Enerkem, Virent, SkyNRG, TotalEnergies, Shell, FLITE Consortium, Mitsui & Co., Cosmo Oil, Hypoint and Cosmo Oil.

Key Developments:

In June 2025, LanzaJet signed a memorandum of understanding with ATOBA Energy to develop new commercial models for scaling Sustainable Aviation Fuel (SAF) procurement using LanzaJet's ATJ pathway.

In June 2025, LanzaJet deepened partnership with Microsoft to adopt Azure as LanzaJet's preferred cloud platform, supporting global scalability. Collaboration spans climate investments, renewable fuel offtake, and now digital infrastructure.

In April 2025, Gevo, Inc signed a voluntary Scope 1 and Scope 3 carbon credit offtake agreement with Future Energy Global. Designed to accelerate SAF's book-and-claim market and promote low-carbon aviation.

Feedstock Types Covered:

  • Ethanol-to-Jet (ETJ)
  • Isobutanol-to-Jet (IBTJ)
  • Methanol-to-Jet (MTJ)
  • N-butanol-to-Jet (NBTJ)
  • Fatty Alcohols to Jet

Fuel Types Covered:

  • ATJ-SPK (Alcohol-to-Jet Synthetic Paraffinic Kerosene)
  • ATJ-SKA (Synthetic Kerosene with Aromatics)
  • Blended Sustainable Aviation Fuel (SAF)

Production Processes Covered:

  • Dehydration
  • Oligomerization
  • Hydrogenation
  • Separation & Purification Processes

Feedstock Sources Covered:

  • Sugarcane
  • Corn
  • Agricultural Waste
  • Forestry Residues
  • Industrial CO2 Emissions
  • Other Feedstock Sources

Distribution Channels Covered:

  • Direct Supply Agreements with Airlines
  • Fuel Blenders & Refiners
  • Airport Fueling Infrastructure

End Users Covered:

  • Commercial Aviation
  • Cargo Airlines
  • Business & General Aviation
  • Unmanned Aerial Vehicles (UAVs)
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2024, 2025, 2026, 2028, and 2032
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 End User Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market, By Feedstock Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Ethanol-to-Jet (ETJ)
  • 5.3 Isobutanol-to-Jet (IBTJ)
  • 5.4 Methanol-to-Jet (MTJ)
  • 5.5 N-butanol-to-Jet (NBTJ)
  • 5.6 Fatty Alcohols to Jet

6 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market, By Fuel Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 ATJ-SPK (Alcohol-to-Jet Synthetic Paraffinic Kerosene)
  • 6.3 ATJ-SKA (Synthetic Kerosene with Aromatics)
  • 6.4 Blended Sustainable Aviation Fuel (SAF)

7 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market, By Production Process

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Dehydration
  • 7.3 Oligomerization
  • 7.4 Hydrogenation
  • 7.5 Separation & Purification Processes

8 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market, By Feedstock Source

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Sugarcane
  • 8.3 Corn
  • 8.4 Agricultural Waste
  • 8.5 Forestry Residues
  • 8.6 Industrial CO2 Emissions
  • 8.7 Other Feedstock Sources

9 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market, By Distribution Channel

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Direct Supply Agreements with Airlines
  • 9.3 Fuel Blenders & Refiners
  • 9.4 Airport Fueling Infrastructure

10 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Commercial Aviation
  • 10.3 Cargo Airlines
  • 10.4 Business & General Aviation
  • 10.5 Unmanned Aerial Vehicles (UAVs)
  • 10.6 Other End Users

11 Global Alcohol to Jet (ATJ) Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Suncor Energy
  • 13.2 LanzaJet
  • 13.3 Gevo
  • 13.4 Neste Oyj
  • 13.5 Honeywell UOP
  • 13.6 Sasol
  • 13.7 Enerkem
  • 13.8 Virent
  • 13.9 SkyNRG
  • 13.10 TotalEnergies
  • 13.11 Shell
  • 13.12 FLITE Consortium
  • 13.13 Mitsui & Co.
  • 13.14 Cosmo Oil
  • 13.15 Hypoint
  • 13.16 Cosmo Oil