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市場調査レポート
商品コード
1725165
改質アスファルト市場の2032年までの予測: 改質剤タイプ、グレード、適用方法、エンドユーザー、地域別の世界分析Modified Bitumen Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Modifier Type (SBS, APP, Crumb Rubber, Natural Rubber and Other Modifier Types), Grade (PMB 40, PMB 70, PMB 120 and Other Grades), Application Method, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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改質アスファルト市場の2032年までの予測: 改質剤タイプ、グレード、適用方法、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2025年05月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の改質アスファルト市場は2025年に254億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは7.3%で成長し、2032年には416億米ドルに達する見込みです。
改質アスファルトは、APP(アタクチックポリプロピレン)やSBS(スチレン-ブタジエン-スチレン)のようなポリマーで改良されたアスファルトから作られる屋根材や舗装材です。従来のアスファルトに比べ、柔軟性、耐候性、耐久性に優れています。低勾配のルーフィングによく使われる改質アスファルトは、ロール状で入手でき、熱、低温接着剤、自己接着剤を使って施工することができます。優れた防水性と長期信頼性で知られています。
インド石油天然ガス省石油計画分析室(PPAC)のデータによると、2024年2月のインドのアスファルト販売量は前月比21.5%増と急増しました。
インフラ開発の進展
世界中の政府や企業が新しい道路、橋、空港、都市プロジェクトに大規模な投資を行っているため、インフラ開発の拡大は改質アスファルト業界の主要な推進力となっています。極端な天候や激しい交通量に耐えることのできる、長持ちする高性能建設資材に対する需要の高まりが、柔軟性、耐クラック性、長寿命を改善する改質アスファルトの需要を押し上げています。さらに、新興国における産業化と都市化の進展が市場拡大の原動力となっており、改質アスファルトは近代的なインフラプロジェクトに好まれる材料となっています。
原料価格の変動
原料価格、特に原油と石油誘導品の価格変動は、改質アスファルト市場に大きな影響を与えています。ビチューメンは原油精製の製品別であるため、世界の原油価格の変動は生産コストに直接影響し、改質ビチューメンの予期せぬ価格動向をもたらします。さらに、この変動は、エンドユーザーにとって改質ビチューメンの経済性を低下させ、特に大規模なインフラ・プロジェクトのプロジェクト計画や予算編成に支障をきたし、市場の成長と安定を制限する可能性があります。
持続可能なインフラに対する需要の高まり
持続可能なインフラに対するニーズの高まりは、改質アスファルトセクターにとって大きなビジネスチャンスとなります。環境への配慮が重視される中、政府や企業は資源の消費を抑え、リサイクルを促進する建設資材を求めています。さらに、再生ポリマーやゴムから作られた改質アスファルトは、性能を向上させるとともに、循環型経済の概念を促進します。さらに、改質アスファルトの耐久性と最小限のメンテナンス要件は、耐用年数コストと環境負荷の低減に貢献し、世界中のグリーンインフラプロジェクトにとって魅力的な選択肢となっています。
代替材料による代替
代替材料の代替は、改質アスファルトセクターにとって重要な課題です。コンクリート、高度な複合材料、バイオベースのバインダーなどの新しい技術や材料が普及するにつれて、持続可能性の向上や初期コストの低減など、特定の用途において競争上のメリットがもたらされます。さらに、道路や屋根の代替材料で進行中の調査と技術革新は、特にこれらの代替材料が時間の経過とともにより優れた性能や費用対効果を示すようになれば、改質アスファルトの市場支配力を侵食する可能性があります。
COVID-19の大流行は、ロックダウンや制限によって世界中で数多くの建設プロジェクトが中断されたため、改質アスファルト事業に大きな悪影響を及ぼしました。さらに、インフラ投資の減少とサプライチェーンの中断により、道路建設や屋根用途のアスファルト需要が低下しました。しかし、経済が再開し、景気刺激策が実施されるにつれ、市場は復活し始め、インフラ開発が再開され、改質アスファルトの需要も着実に戻ってきました。
予測期間中、スチレン-ブタジエン-スチレン(SBS)セグメントが最大になると予想される
予測期間中、スチレン-ブタジエン-スチレン(SBS)セグメントが最大の市場シェアを占めると予想されます。SBS改質アスファルトは、高い柔軟性、長寿命、温度変化や機械的応力に対する弾力性から好まれています。加えて、厳しい環境下で舗装や屋根システムの性能を向上させる能力があるため、新設と維持管理の両方に理想的です。また、SBS改質アスファルトは道路建設、ルーフィング、防水用途に広く使用されているため、市場の優位性を維持するのに役立っています。
予測期間中、道路建設分野のCAGRが最も高くなると予想される
予測期間中、道路建設分野が最も高い成長率を示すと予測されます。この成長の原動力となっているのは、特に都市化が進む新興国において、道路網の建設と改良への投資が増加していることです。長持ちし、耐久性のある路面への需要が、道路舗装における改質アスファルトの使用増加を後押ししています。さらに、インフラ開発とメンテナンスを目的とした政府の施策が、このセグメントの成長を後押ししています。
予測期間中、北米地域が最大の市場シェアを占めると予想されます。この優位性は、同地域の強力なインフラ部門、道路や建物の開発への継続的な投資、幅広い気象条件に耐える高性能材料への需要によるものです。さらに、特に米国では持続可能性とエネルギー効率の高い建設技術が重視されているため、道路と屋根の両方の用途で改質アスファルトの使用が促進され、北米の主導的地位を強化しています。
予測期間中、アジア太平洋地域が最も高いCAGRを示すと予想されます。急速な都市化、建設業界の繁栄、道路・橋梁・スマートシティなどのインフラプロジェクトに対する政府の多額の投資が、中国とインドにおける改質アスファルトの需要を促進しています。さらに、この地域では持続可能な開発と洗練された建設資材の使用が重視されており、市場の拡大に拍車をかけているため、アジア太平洋地域は改質アスファルトの急成長地域となっています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Modified Bitumen Market is accounted for $25.4 billion in 2025 and is expected to reach $41.6 billion by 2032 growing at a CAGR of 7.3% during the forecast period. Modified bitumen is roofing and paving material made from asphalt that has been improved with polymers like APP (atactic polypropylene) or SBS (styrene-butadiene-styrene) to work better. It offers superior flexibility, weather resistance, and durability compared to traditional asphalt. Commonly used in low-slope roofing, modified bitumen is available in roll form and can be applied using heat, cold adhesives, or self-adhesion. It's known for excellent waterproofing and long-term reliability.
According to data from the Petroleum Planning and Analysis Cell (PPAC) of India's Ministry of Petroleum and Natural Gas, bitumen sales in India jumped 21.5% month-on-month in February 2024.
Growing infrastructure development
Growing infrastructure development is a primary driver of the modified bitumen industry, as governments and corporate sectors around the world invest extensively in new roads, bridges, airports, and urban projects. The growing demand for long-lasting, high-performance construction materials capable of withstanding extreme weather and heavy traffic is driving up demand for modified bitumen, which provides improved flexibility, crack resistance, and longevity. Furthermore, growing industrialization and urbanization in emerging economies are driving market expansion, making modified bitumen the preferred material for modern infrastructure projects.
Volatility in raw material prices
Raw material price volatility, particularly for crude oil and petroleum derivatives, has a substantial impact on the modified bitumen market. Bitumen is a byproduct of crude oil refining; therefore, fluctuations in global oil prices have a direct impact on production costs, resulting in unexpected pricing trends for modified bitumen. Furthermore, this volatility can make modified bitumen less economical for end users and impede project planning and budgeting, particularly for large-scale infrastructure projects, limiting market growth and stability.
Growing demand for sustainable infrastructure
The increased need for sustainable infrastructure creates significant opportunities for the modified bitumen sector. With a growing emphasis on environmental stewardship, governments and companies are looking for construction materials that reduce resource consumption and encourage recycling. Additionally, modified bitumen made from recycled polymers or rubber improves performance while also promoting circular economy concepts. Furthermore, the endurance and minimal maintenance requirements of modified bitumen contribute to lower lifespan costs and environmental impact, making it an appealing alternative for green infrastructure projects around the world.
Substitution by alternatives
The substitution of alternative materials poses a significant challenge to the modified bitumen sector. As new technologies and materials, such as concrete, sophisticated composites, and bio-based binders, gain popularity, they provide competitive benefits in specific applications, such as increased sustainability or cheaper initial costs. Furthermore, ongoing research and innovation in alternative road and roofing materials have the potential to erode modified bitumen's market dominance, particularly if these substitutes display greater performance or cost-effectiveness over time.
The Covid-19 pandemic had a significant detrimental influence on the modified bitumen business, as lockdowns and limitations caused the suspension of numerous construction projects worldwide. Furthermore, decreased infrastructure investments and supply chain interruptions have lowered demand for bitumen in road building and roofing applications. However, as economies reopened and stimulus measures were implemented, the market began to revive, with infrastructure development resuming and demand for modified bitumen steadily returning.
The styrene-butadiene-styrene (SBS) segment is expected to be the largest during the forecast period
The styrene-butadiene-styrene (SBS) segment is expected to account for the largest market share during the forecast period. SBS-modified bitumen is preferred because of its high flexibility, longevity, and resilience to temperature changes and mechanical stress. In addition, its capacity to improve the performance of pavements and roofing systems in tough environments makes it ideal for both new construction and maintenance operations. Also, the widespread use of SBS-modified bitumen in roadbuilding, roofing, and waterproofing applications helps maintain its market dominance.
The road construction segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the road construction segment is predicted to witness the highest growth rate. This growth is being driven by increased investment in building and upgrading road networks, particularly in emerging nations experiencing growing urbanization. The demand for long-lasting, durable road surfaces is driving increased use of modified bitumen in road paving, as these surfaces can endure heavy traffic and extreme weather. Furthermore, government measures aimed at infrastructure development and maintenance are fueling the segment's growth.
During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share. This dominance is due to the region's strong infrastructure sector, continued investments in road and building development, and the demand for high-performance materials that can resist a wide range of weather conditions. Furthermore, the emphasis on sustainability and energy-efficient construction techniques, particularly in the United States, is driving the use of modified bitumen for both road and roofing applications, bolstering North America's leadership position.
Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR. Rapid urbanization, thriving construction industries, and significant government investments in infrastructure projects like roads, bridges, and smart cities are driving demand for modified bitumen in China and India. Furthermore, the area's emphasis on sustainable development and the use of sophisticated construction materials is fueling market expansion, making Asia Pacific the fastest-growing region for modified bitumen.
Key players in the market
Some of the key players in Modified Bitumen Market include Sika AG, Royal Dutch Shell PLC, ExxonMobil Corporation, TotalEnergies SE, Gazprom Neft PJSC, ROSNEFT, Colas SA, Nynas AB, BASF SE, Soprema Group, Holcim Building Envelope, GAF Materials Corporation, Bitumina Group, BMI Group, Carlisle Companies Incorporated, Repsol, Dow, Inc. and IKO Industries Ltd.
In February 2025, Sika Corporation launched the SikaShield brand in the U.S. market, introducing the innovative "hybrid" modified bitumen membrane, SikaShield HB79. This product combines APAO and SBS asphaltic membrane technologies, offering enhanced durability and adaptability for buildings in areas with seasonal climate changes and heavy foot traffic. Juliana Grippa, National Manager-Bituminous Systems, described this as the next evolution in modified bitumen membranes.
In February 2025, Repsol announced its continued production of various asphalts and bitumens for diverse applications, including road asphalting and waterproofing. The company received Environmental Product Declarations (EPD) for its conventional bitumens, polymer-modified bitumens, bitumens made with rubber dust from end-of-life tires, and cationic and anionic emulsions. This recognition made Repsol the first European manufacturer of bitumen and bituminous emulsions to achieve this milestone.