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市場調査レポート
商品コード
1716299
航空機フェアリング市場の2032年までの予測:プラットフォーム、材料、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析Aircraft Fairings Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Platform (Commercial, Military and General Aviation), Material (Aluminum, Composite and Alloys), Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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航空機フェアリング市場の2032年までの予測:プラットフォーム、材料、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2025年04月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、航空機フェアリングの世界市場は2025年に23億3,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 10.59%で成長し、2032年には47億1,000万米ドルに達する見込みです。
航空機フェアリングは、全体的な性能を向上させ、空気抵抗を減少させるために、さまざまな航空機部品に配置される流線型の構造です。通常、複合材料やアルミニウム合金のような軽量材料で構成され、これらの部品は、エンジンアタッチメント、着陸装置、翼と胴体のような部品間の接合部や空間を埋める。さらにフェアリングは、空気力学を向上させるだけでなく、湿気や破片などの環境要素から内部部品を保護することもできます。フェアリングの設計は騒音低減や燃費効率に大きく影響するため、フェアリングは現代の航空機工学にとって不可欠な要素となっています。
航空機フリートリサイクル協会(AFRA)によると、世界では毎年約400~450機の航空機がスクラップ・解体され、AFRA会員はその約3分の1を処理しており、その結果、年間3万トン以上のアルミニウムと1,800トン以上のその他の特殊合金金属がリサイクルされています。
燃料効率の高い航空機への関心の高まり
航空機フェアリングは、乱気流と抵抗を減らし、飛行中の燃料効率を最大化するために不可欠です。航空会社は、ジェット燃料が最大の営業経費の一つであるため、燃料効率を重視しています。航空機の構造を簡素化することで、フェアリング、特に複合材料で構成されたフェアリングは大きく貢献しています。さらに航空会社は、より環境に優しい運航を目指す航空セクターとして、燃料消費と温室効果ガス排出の低減に役立つフェアリングのような航空機部品により多くの費用を費やしています。
法外な製造費と材料費
特に炭素繊維強化ポリマーのような高度な複合材料を使用する場合、製造コストが高いことが航空機フェアリング市場を制限する主な要因の一つとなっています。これらの材料は、強度対重量比や耐腐食性に優れているにもかかわらず、入手にコストがかかり、オートクレーブや樹脂トランスファー成形などの特殊な製造工程が必要になります。さらに、精密な公差を持つ複雑なフェアリング形状を作るには、高度な設備、知識豊富な作業員、品質保証手順が必要であり、これらすべてが製造コストを劇的に上昇させる。
次世代航空機軽量素材へのニーズの高まり
エアバスA350、ボーイング787、将来の電気またはハイブリッドモデルのような軽飛行機は、航続距離と燃料効率の向上のために軽量化を優先するため、軽量フェアリングのニーズは高まると予想されます。熱可塑性複合材料やナノ加工ポリマーなどの新素材に注力するメーカーにとっては有利です。さらに、持続可能性運動の結果、リサイクル可能な代替材料やバイオ複合材料への関心が高まっており、新たな市場と技術革新の機会が開かれています。
価格圧力と競合の増加
フェアリング市場は、手頃な価格のソリューションに対するニーズの高まり、特にアジア太平洋地域の新規参入企業との競争により、競争が激化しています。北米と欧州の既存企業は、これらのメーカーの低価格代替品の結果、価格の引き下げやマージンの圧縮を余儀なくされることが多いです。さらに、一部の航空機メーカーは、一括価格設定や調達契約を推し進め、サプライヤーベースを統合しているため、中小規模のフェアリングサプライヤーがバリューチェーンから締め出され、収益性が低下する可能性があります。
国際航空便の激減とそれに伴う航空機の生産・納入の停止により、COVID-19の流行は航空機フェアリング市場に大きな悪影響を及ぼしました。ボーイングやエアバスのような航空機メーカーは、航空会社が航空機の近代化や拡張計画を延期または中止したため、生産を減少させ、フェアリングのような部品の需要に直接的な影響を与えました。さらに、労働力不足、サプライチェーンの混乱、ロックダウンによる製造停止によって、フェアリングサプライヤーの生産遅延と営業コストの上昇が引き起こされました。
予測期間中、複合材セグメントが最大となる見込み
複合材料セグメントは予測期間中最大の市場シェアを占めると予想されます。炭素繊維強化ポリマーのような複合材料は、優れた強度対重量比、耐腐食性、設計適応性により、ますます人気が高まっています。航空機全体の重量を減らすことで、これらの特性は燃費を改善し、現代の航空宇宙設計における最重要課題である排出ガスを低減します。複合材はメンテナンスの手間が少なく、優れた耐疲労性を備えているため、軍用機と民間機の両方に最適です。さらに、複合材ベースのフェアリングの使用は、環境と性能の目標を達成するためにメーカーが高度な軽量材料の使用を優先しているため、新しい航空機プラットフォームや次世代航空機プラットフォームで着実に増加しています。
予測期間中、エンジン分野のCAGRが最も高くなる見込み
予測期間中、エンジン分野が最も高い成長率を示すと予測されます。この拡大には、エンジン効率、空力、熱管理を改善するために高度なフェアリングソリューションの使用が重視されるようになっていることが背景にあります。空気抵抗を最小限に抑え、デリケートなパーツを外気から保護するためには、ナセルやインレットカウルのようなエンジンフェアリングが不可欠です。高性能エンジンを搭載した新世代の航空機や、世界のナローボディおよびワイドボディ航空機の発注数の増加が需要を押し上げています。さらに、軽量で耐熱性の高い複合材料の開発により、エンジンフェアリングの使用も増加しています。
予測期間中、北米地域が最大の市場シェアを占めると予想されるが、これは主にロッキード・マーチン、ボーイング、ノースロップ・グラマンといった大手航空機メーカーが存在し、航空宇宙サプライチェーンが強固であるためです。特に米国における旺盛な政府・国防支出は、この地域に恩恵をもたらし、軍用機のフェアリングやその他の部品の需要を促進しています。さらに、航空宇宙技術革新への多額の投資と民間航空機の高い生産率が市場の拡大を支えています。同地域が市場で圧倒的な地位を占めているのは、高度な製造能力、複合材料の重要なサプライヤーの存在、持続可能性と燃費効率の重視によるところが大きいです。
予測期間中、アジア太平洋地域が最も高いCAGRを示すと予測されます。中国、インド、東南アジアなどの国々における民間航空の大幅な拡大、防衛予算と航空旅客輸送量の増加が、この急成長の主な原動力となっています。旅行需要の増加に対応するため、地域航空会社は保有する航空機の数を増やし、フェアリングのような関連部品の購入を増やしています。さらに、アジア太平洋地域は、国内の航空宇宙製造能力を高めるための政府の取り組みや、国際的なOEMと現地サプライヤーとの協力関係により、重要な成長ホットスポットとなりつつあります。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Aircraft Fairings Market is accounted for $2.33 billion in 2025 and is expected to reach $4.71 billion by 2032 growing at a CAGR of 10.59% during the forecast period. Aircraft fairings are streamlined structures that are placed on different aircraft parts to improve overall performance and decrease aerodynamic drag. Usually composed of lightweight materials like composites or aluminum alloys, these parts fill in joints or spaces between components like the engine attachments, landing gear, and wing and fuselage. Moreover, fairings can shield internal parts from environmental elements like moisture and debris in addition to enhancing aerodynamics. They are an essential part of contemporary aircraft engineering since their design significantly affects noise reduction and fuel efficiency.
According to the Aircraft Fleet Recycling Association (AFRA), approximately 400 to 450 aircraft are scrapped and disassembled globally each year, with AFRA members handling around one-third of these, resulting in the recycling of over 30,000 tons of aluminum and 1,800 tons of other specialty alloy metals annually.
Growing interest in fuel-efficient aircraft
Aircraft fairings are essential for reducing turbulence and drag, which maximizes fuel efficiency while in flight. Airlines place a lot of emphasis on fuel efficiency because jet fuel is one of their biggest operating expenses. By simplifying the aircraft's structure, fairings-especially those composed of composite materials-make a substantial contribution. Additionally, airlines are spending more money on aircraft parts like fairings that help lower fuel consumption and greenhouse gas emissions as the aviation sector strives for greener operations.
Exorbitant production and material expenses
The high cost of manufacturing, particularly when employing sophisticated composite materials like carbon fiber-reinforced polymers, is one of the main factors limiting the market for aircraft fairings. These materials are costly to acquire and necessitate specific manufacturing processes like autoclaving and resin transfer molding, despite their superior strength-to-weight ratios and resistance to corrosion. Furthermore, creating intricate fairing shapes with precise tolerances necessitates sophisticated equipment, knowledgeable workers, and quality assurance procedures-all of which dramatically increase production costs.
Growing need for next-gen aircraft lightweight materials
The need for lightweight fairings is expected to increase as light aircraft, like the Airbus A350, Boeing 787, and future electric or hybrid models, prioritize weight reduction for increased range and fuel efficiency. It is advantageous for manufacturers who concentrate on new materials, such as thermoplastic composites and nano-engineered polymers. Additionally, interest in recyclable alternatives and bio-composites is growing as a result of the sustainability movement, opening up new markets and opportunities for innovation.
Increasing price pressure and competition
The market for fairings is becoming more competitive due to the growing need for affordable solutions, particularly from new competitors in Asia-Pacific. Established companies in North America and Europe are frequently forced to lower their prices or compress their margins as a result of these manufacturers' lower-cost alternatives. Moreover, some aircraft manufacturers are pushing for bulk pricing and procurement agreements and consolidating their supplier base, which can squeeze smaller or mid-sized fairing suppliers out of the value chain and lower profitability.
Due to the sharp drop in international air travel and the ensuing halt in aircraft production and deliveries, the COVID-19 pandemic had a major negative effect on the market for aircraft fairings. Aircraft manufacturers like Boeing and Airbus decreased production as airlines delayed or cancelled plans for fleet modernization and expansion, which had a direct impact on the demand for parts like fairings. Furthermore, production delays and higher operating costs for fairing suppliers were caused by labour shortages, supply chain disruptions, and manufacturing halts brought on by lockdowns.
The composite segment is expected to be the largest during the forecast period
The composite segment is expected to account for the largest market share during the forecast period. Composite materials, like carbon fiber-reinforced polymers, are becoming more and more popular because of their excellent strength-to-weight ratio, resistance to corrosion, and adaptability in design. By lowering overall aircraft weight, these characteristics improve fuel economy and lower emissions, all of which are top concerns in contemporary aerospace design. Composites are perfect for both military and commercial aircraft because they are less maintenance-intensive and provide superior fatigue resistance. Moreover, the use of composite-based fairings is steadily increasing across new and next-generation aircraft platforms as manufacturers prioritize the use of advanced lightweight materials to meet environmental and performance goals.
The engine segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the engine segment is predicted to witness the highest growth rate. This expansion is fueled by the growing emphasis on using advanced fairing solutions to improve engine efficiency, aerodynamics, and thermal management. In order to minimize drag and shield delicate parts from the elements, engine fairings like nacelles and inlet cowls are essential. New-generation aircraft with high-performance engines and the increasing number of narrow-body and wide-body aircraft orders worldwide are driving up demand. Additionally, the use of engine fairings is also being increased by developments in composite materials, which make them lighter and more heat-resistant.
During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share, mainly because of the existence of significant aircraft manufacturers such as Lockheed Martin, Boeing, and Northrop Grumman, as well as a strong aerospace supply chain. Strong government and defense spending, particularly in the US, benefits the region and fuels demand for fairings and other parts of military aircraft. Furthermore, significant investments in aerospace innovation and a high rate of commercial aircraft production support market expansion. The region's dominant position in the market is largely due to its advanced manufacturing capabilities, presence of important suppliers of composite materials, and emphasis on sustainability and fuel efficiency.
Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR. The substantial expansion of commercial aviation in nations like China, India, and Southeast Asia, as well as rising defense budgets and air passenger traffic, are the main drivers of this quick growth. In order to keep up with the increasing demand for travel, regional carriers are increasing the number of aircraft they own and the purchase of associated parts like fairings. Furthermore, Asia-Pacific is becoming a significant growth hotspot due to government initiatives to boost domestic aerospace manufacturing capabilities and collaborations between international OEMs and local suppliers.
Key players in the market
Some of the key players in Aircraft Fairings Market include Barnes Group Inc., Lockheed Martin Corporation, Avcorp Industries Inc., Nordam Group LLC, Teledyne Defense Electronics, Spirit AeroSystems Inc., Alpine Advanced Materials LLC, Collins Aerospace, Airbus, Saab AB, Kaman Corporation, Boeing, FDC Composites Inc., Malibu Aerospace LLC and Triumph Group.
In February 2025, Teledyne Technologies has completed the $710m acquisition of select aerospace and defense electronics businesses from Excelitas Technologies in the US. The cash deal includes the optical systems business known under the Qioptiq brand based in Denbighshire, North Wales, UK, as well as the US-based advanced electronic systems business.
In October 2024, Barnes Group Inc. announced that it has entered into a definitive agreement to be acquired by funds managed by affiliates of Apollo Global Management, Inc. in an all-cash transaction that values Barnes at an enterprise value of approximately $3.6 billion. The agreement provides that Barnes shareholders will receive $47.50 per share in cash.
In September 2024, Lockheed Martin and Tata Advanced Systems Limited have entered into a teaming agreement to expand upon the companies' business relationship through the C-130J Super Hercules tactical airlifter. This announcement marks a significant step in enhancing India's defence and aerospace capabilities while also deepening India-U.S. strategic ties.