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市場調査レポート
商品コード
1700170
選択的触媒還元市場の2032年までの予測: 還元剤タイプ、触媒タイプ、コンポーネント、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析Selective Catalytic Reduction Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Reducing Agent Type (Ammonia, Urea and Diesel Exhaust Fluid), Catalyst Type, Component, Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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選択的触媒還元市場の2032年までの予測: 還元剤タイプ、触媒タイプ、コンポーネント、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2025年04月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の選択的触媒還元市場は2025年に154億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは7.2%で成長し、2032年には251億米ドルに達する見込みです。
選択的触媒還元(SCR)は、触媒の存在下、還元剤(通常はアンモニアまたは尿素)との化学反応を通じて排気ガスから窒素酸化物(NOx)を低減する高度な排出制御技術です。このプロセスは、有害なNOx排出を無害な窒素(N2)と水蒸気(H2O)に変換し、大気汚染レベルを大幅に低下させる。発電所、産業用ボイラー、ディーゼルエンジンで広く使用されているSCRは、ユーロ6やTier4基準などの厳しい環境規制への適合を強化します。
国際クリーン輸送評議会(ICCT)によると、ユーロ6d基準ではディーゼル乗用車のNOx排出量を80mg/km未満にすることが求められ、中国6基準では小型車のNOx排出量を35mg/kmに制限しています。
産業化と発電の拡大
世界の産業化の加速と発電活動の拡大は、特に新興国における選択的触媒還元(SCR)市場の極めて重要な促進要因です。中国の国家基準VIやインドのBS-VIといった厳しい排ガス規制は、石炭火力発電所や重産業でのNOx削減を義務付けており、SCRの採用を後押ししています。熱電併給(CHP)システムへのSCR技術の統合は、世界の大気質規制への準拠をさらに後押しし、市場浸透を加速しています。
尿素供給(DEF)への依存
SCRシステムの重要な構成要素である尿素は、ディーゼルエンジンでNOxを還元するためのアンモニアを生成するために使用されます。サプライチェーンの途絶や地政学的要因によって尿素の入手可能性が変動すると、コストの上昇や操業の非効率につながる可能性があります。さらに、特定の地域における尿素の輸入への依存は、市場の変動に対する脆弱性を悪化させる。そのため、尿素の供給が制限されるとSCR技術の採用が妨げられ、厳しい排出規制の遵守に影響を及ぼす可能性があります。
海洋・航空分野での使用拡大
IMOのTier III基準のような厳しい排出規制が、船舶からの窒素酸化物(NOx)排出を削減するSCRシステムの採用を後押ししています。同様に、航空分野では、地上支援装置や補助動力装置の環境基準を満たすため、SCR技術の検討が進められています。このような用途では、SCR触媒の進歩、軽量設計、スペースに制約のある環境に合わせた小型システムの開発が促進されています。
代替排ガス規制技術との競合
排気ガス再循環(EGR)やリーンNOxトラップ(LNT)などの新技術は、窒素酸化物排出を削減するためのコスト効率が高く効率的なソリューションを提供します。これらの代替技術は、特定の用途ではSCRシステムを凌駕する可能性があり、SCR技術の採用削減につながります。さらに、ハイブリッド車や電気自動車技術の進歩により、これらの自動車は排出ガスが少ないため、SCRシステムの需要はさらに減少します。
パンデミックは当初、SCRサプライチェーンを混乱させ、ロックダウンの中で部品製造や設置プロジェクトを遅らせた。産業活動の低下と排出ガス規制の延期により、2020~2021年の需要は一時的に鈍化しました。しかし、EUのグリーン・ディールや米国のインフラ法案など、パンデミック後の復興策は、クリーンな空気技術への資金供給を優先し、SCRへの投資を復活させました。SCR市場は現在、旺盛な需要と規制強化の加速によって回復しつつあります。
予測期間中、バナジウムベース触媒部門が最大となる見込み
バナジウム系触媒は、窒素酸化物(NOx)排出の削減効率が高いため、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。TiO2にV2O5を担持した触媒は、広い温度範囲で効果的に作用するため、多様な産業用途に適しています。低温でも高いNOx転化率を達成できるため、厳しい規制環境下でもその魅力が発揮されます。しかし、バナジウムの毒性に関する懸念や廃棄に関する課題が、市場の成長に影響を与える可能性があります。
予測期間中、発電所セグメントのCAGRが最も高くなる見込み
予測期間中、発電所分野が最も高い成長率を示すと予測されます。SCRシステムは、NOx排出量削減を目的とした厳しい環境規制に対応するため、石炭火力発電所や天然ガス火力発電所で広く採用されています。世界のエネルギー需要の増加と、よりクリーンなエネルギー源への移行が、発電におけるSCR技術の採用をさらに後押ししています。さらに、再生可能エネルギー源への移行は、発電所におけるSCRシステムの長期的需要に影響を与える可能性があります。
予測期間中、急速な産業化とエネルギー需要の増加により、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予想されます。主要な製造拠点が存在し、厳しい排出規制も相まって、あらゆる産業でSCR技術の採用に拍車がかかっています。中国とインドは産業排出の最大要因のひとつであり、NOx削減ソリューションに多額の投資を行っています。同地域の輸送、発電、石油化学部門の拡大は、引き続き市場の成長を支えています。
予測期間中、北米地域は厳しい環境規制と排ガス規制技術の進歩により、最も高いCAGRを示すと予測されます。米国とカナダは厳しいNOx排出基準を設けており、産業界はこれに準拠するためにSCRシステムの採用を余儀なくされています。発電所、自動車、海洋産業における温室効果ガス排出削減への関心の高まりは、市場の成長をさらに加速させています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Selective Catalytic Reduction Market is accounted for $15.4 billion in 2025 and is expected to reach $25.1 billion by 2032 growing at a CAGR of 7.2% during the forecast period. Selective Catalytic Reduction (SCR) is an advanced emission control technology that reduces nitrogen oxides (NOx) from exhaust gases through a chemical reaction with a reductant, typically ammonia or urea, in the presence of a catalyst. This process converts harmful NOx emissions into harmless nitrogen (N2) and water vapor (H2O), significantly lowering air pollution levels. Widely used in power plants, industrial boilers, and diesel engines, SCR enhances compliance with stringent environmental regulations such as Euro 6 and Tier 4 standards.
According to the International Council on Clean Transportation (ICCT), Euro 6d standards require NOx emissions from diesel passenger cars to be below 80 mg/km, while China 6 standards limit NOx emissions to 35 mg/km for light-duty vehicles.
Growing industrialization and power generation
The accelerating pace of industrialization and expanding power generation activities worldwide are pivotal drivers for the selective catalytic reduction (SCR) market, particularly in emerging economies. Stringent emission norms, such as China's National VI and India's BS-VI standards, mandate NOx reduction in coal-fired plants and heavy industries, propelling SCR adoption. The integration of SCR technology in combined heat and power (CHP) systems further supports compliance with global air quality regulations accelerating market penetration.
Dependency on urea supply (DEF)
Urea, a critical component in SCR systems, is used to produce ammonia for NOx reduction in diesel engines. Fluctuations in urea availability due to supply chain disruptions or geopolitical factors can lead to increased costs and operational inefficiencies. Additionally, reliance on urea imports in certain regions exacerbates vulnerability to market volatility. Thus limited urea supply can hinder the adoption of SCR technology, impacting compliance with stringent emission regulations.
Expanding use in marine and aviation sectors
Stringent emission regulations, such as IMO Tier III standards, are propelling the adoption of SCR systems to reduce nitrogen oxide (NOx) emissions from ships. Similarly, in aviation, SCR technology is being explored to meet evolving environmental standards for ground support equipment and auxiliary power units. These applications are fostering advancements in SCR catalysts, lightweight designs, and compact systems tailored for space-constrained environments.
Competition from alternative emission control technologies
Emerging technologies, such as Exhaust Gas Recirculation (EGR) and Lean NOx Traps (LNT), offer cost-effective and efficient solutions for reducing nitrogen oxide emissions. These alternatives can outperform SCR systems in specific applications, leading to reduced adoption of SCR technology. Additionally, advancements in hybrid and electric vehicle technologies further diminish the demand for SCR systems, as these vehicles produce fewer emissions.
The pandemic initially disrupted SCR supply chains, delaying component manufacturing and installation projects amid lockdowns. Reduced industrial activity and deferred emission compliance timelines temporarily slowed demand in 2020-2021. However, post-pandemic recovery packages, such as the EU's Green Deal and U.S. Infrastructure Bill, prioritized funding for clean air technologies, reviving SCR investments. The market is now rebounding, driven by pent-up demand and accelerated regulatory enforcement.
The vanadium-based catalysts segment is expected to be the largest during the forecast period
The vanadium-based catalysts segment is expected to account for the largest market share during the forecast period due to their high efficiency in reducing nitrogen oxides (NOx) emissions. These catalysts, typically composed of V2O5 supported on TiO2, operate effectively across a wide temperature range, making them suitable for diverse industrial applications. Their ability to achieve high NOx conversion rates, even at low temperatures, enhances their appeal in stringent regulatory environments. However, concerns over vanadium toxicity and disposal challenges may impact market growth.
The power plants segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the power plants segment is predicted to witness the highest growth rate. SCR systems are widely adopted in coal-fired and natural gas-fired power plants to comply with stringent environmental regulations aimed at reducing NOx emissions. The increasing global energy demand and the transition to cleaner energy sources further boost the adoption of SCR technology in power generation. Additionally, the shift towards renewable energy sources may impact the long-term demand for SCR systems in power plants.
During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share due to rapid industrialization and increasing energy demand. The presence of major manufacturing hubs, coupled with stringent emission control regulations, has fueled the adoption of SCR technology across industries. China and India, being among the largest contributors to industrial emissions, are heavily investing in NOx reduction solutions. The expansion of transportation, power generation, and petrochemical sectors in the region continues to support the market's growth.
Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR driven by stringent environmental regulations and advancements in emission control technologies. The U.S. and Canada have enforced strict NOx emission standards, compelling industries to adopt SCR systems for compliance. The growing focus on reducing greenhouse gas emissions in power plants, automotive, and marine industries is further accelerating market growth.
Key players in the market
Some of the key players in Selective Catalytic Reduction Market include Tenneco Inc, SCR Solutions Holding Ltd, Rochling Group, Plastic Omnium, Mitsubishi Heavy Industries Ltd, Magneti Marelli, Johnson Matthey, Haldor Topsoe,Faurecia, Durr Systems, Inc., Cummins Inc., Cormetech, CONCORD Thermal Efficiency, Ceram-Ibiden, BOSCH, Bosal, BASF and ANDRITZ Clean Air Technologies
In Jan 2025, BASF is projected to launch SYNOVA(R) Flex, a dual-function SCR catalyst compatible with both diesel and hydrogen combustion engines. The product aligns with global shifts toward multi-fuel transitional powertrains in maritime and rail sectors.
In February 2024, ANDRITZ announced it had secured an order from TPC Group to supply a Selective Catalytic Reduction (SCR) system for NOx emissions reduction at a power boiler in Houston, TX, U.S. This system is tailored for industrial use, offering high-efficiency NOx control to meet stringent environmental standards.