市場調査レポート
商品コード
1462667
オフショア船舶用選択触媒還元(SCR)システム市場の2030年までの予測:タイプ、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析Offshore Marine Selective Catalytic Reduction Systems Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Application, End User and by Geography |
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オフショア船舶用選択触媒還元(SCR)システム市場の2030年までの予測:タイプ、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年04月04日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のオフショア船舶用選択触媒還元(SCR)システム市場は、2023年に2億7,870万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 8.6%で成長し、2030年には4億9,653万米ドルに達する見込みです。
オフショア船舶用選択触媒還元(SCR)システムとして知られる先進的な排出ガス制御技術は、特にオフショア環境で運用される船舶用に開発されたものです。これらのシステムは、化学反応を通じて、舶用エンジンから排出される窒素酸化物(NOx)を無害な窒素と水蒸気に変換し、有害な排出を削減するように設計されています。この変換は、オフショアSCRシステムの触媒によって補助され、通常、尿素ベースの溶液を排気の流れに注入します。
国際海事機関(IMO)によると、海上船舶からの窒素酸化物(NOx)排出を削減し、世界の環境基準を確実に遵守するためには、オフショア船舶用選択触媒還元(SCR)システムの導入が極めて重要です。
環境影響に対する意識の高まり
オフショア船舶用SCRシステム市場に影響を与える重要な要因は、海上運航による環境への悪影響に対する社会的意識の高まりです。このような意識の高まりは、大気汚染やそれが海洋生態系にどのような影響を与えるかについての懸念の結果であり、政府、環境団体、一般市民などのさまざまなソースからの圧力を促しています。さらに、SCRシステムなどの排出削減技術に投資し、企業の社会的責任(CSR)を高めることで、オフショア海洋産業における持続可能な慣行を支援することがいかに重要であるかを、船主やオペレーターはますます認識するようになっています。
高い自己負担コスト
オフショア船舶用SCRシステム市場の大きな阻害要因の一つは、必要とされる初期投資の高さです。船舶のオーナーやオペレーターは、SCR装置の導入にかかる初期費用の高さ、設置にかかる費用、改造中に船舶がダウンタイムに入る可能性から、SCR装置の導入を断念することが多いです。さらに、予算が限られている小規模船隊や企業は、特にこの経済的負担の影響を受け、SCR技術が環境と運航に長期的なメリットがあるにもかかわらず、採用に消極的になります。
オフショア再生可能エネルギー分野の発展
オフショア海洋SCRシステム市場は、オフショア風力発電所や海洋エネルギー設備を含むオフショア再生可能エネルギー部門の急速な成長により、多くの可能性を秘めています。世界的に、オフショア再生可能エネルギー・プロジェクトの数は増加しており、これが海洋インフラや、設置、保守、運用を支援する支援船の需要を押し上げています。さらに、SCR技術を搭載した船舶は、厳しい排出規制を遵守しながら洋上の再生可能エネルギー設備を維持するための、環境に優しく持続可能な手段を提供します。このため、SCRシステム・プロバイダーは、拡大するオフショア再生可能エネルギー市場から利益を得る立場にあります。
市場の飽和と競合圧力
市場飽和の可能性と競争の激化は、オフショア海洋SCRシステム市場に深刻な脅威をもたらします。海運業界が排出削減と環境持続可能性を重視するようになった結果、SCRソリューションを提供する数多くの競合企業が市場に参入しています。SCRシステム・サプライヤーは、このような競争激化の結果、価格競争、利益率の低下、収益性の低下に見舞われる可能性があります。さらに、同種の製品を提供するベンダーが多数存在するため市場が飽和状態になり、差別化が困難になり、競争圧力が悪化して市場シェアが低下します。
オフショア船舶用選択触媒還元(SCR)システム市場は、COVID-19の大流行によって大きな影響を受けており、排出ガス削減技術への投資も鈍化し、サプライチェーンが混乱し、船舶の改修プロジェクトも遅れています。パンデミックによる旅行制限と景気減速のため、海上活動が減少し、船舶運航会社が損失を補うために運航を縮小したため、SCRシステム市場に影響を与えました。さらに、パンデミックの期間と深刻度をめぐる不確実性の度合いが市場のボラティリティを高め、船主が設備投資を延期し、長期的な持続可能性イニシアチブよりも短期的なコスト削減策を優先するようになった。
予測期間中、湿式SCRシステム部門が最大となる見込み
オフショア船舶用選択触媒還元(SCR)システム市場では、通常、乾式SCRシステムの中で湿式SCRシステム分野が最大の市場シェアを占めています。窒素酸化物(NOx)は、湿式SCRシステムの排気流に注入された液体試薬(通常はアンモニア水溶液)によって反応し、無害な窒素と水蒸気に変換されます。このシステムは、舶用エンジンの一般的な条件である低い排気温度でも十分に機能し、NOxの削減効率が高いため、舶用用途で好まれています。さらに、湿式SCRシステムは、幅広いエンジン負荷や運転状況に対する排出ガス制御の適応性も高いため、変化するオフショア船舶の運転特性に最適です。
生産プラットフォームセグメントは、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予想されます。
生産プラットフォーム分野は通常、最も高いCAGRを示します。生産プラットフォームは、石油・ガス資源の抽出、処理、探査に使用される海洋構造物です。これらのプラットフォームには、貯蔵タンク、人員居住区、石油・ガスを処理・貯蔵するためのユニットなど、多くの生産用建物が含まれていることが多いです。生産プラットフォームは、継続的な操業と炭化水素処理に伴う多大な排出物のため、厳しい環境規制の対象となっています。このため、窒素酸化物(NOx)の排出を削減するSCRシステムの需要が高まっています。
オフショア船舶用選択触媒還元(SCR)システム業界では、欧州が最大の市場シェアを占めています。欧州は、厳格な環境法と排出削減への積極的なアプローチによって証明されるように、海上運航のためのクリーン技術の導入において先導的な役割を果たしてきました。ノルウェー、英国、オランダなどのEU加盟国は、窒素酸化物(NOx)排出の大幅削減を求める国際海事機関の第3次規制など、厳しい排出規制法を施行しました。さらに、欧州海域で操業するさまざまなオフショアプラットフォームや船舶へのSCRシステムの導入が、こうした規制の枠組みによって加速しています。
オフショア船舶用選択触媒還元(SCR)システム市場でCAGRが最も高いのは、通常アジア太平洋地域です。中国、日本、韓国、シンガポールなどの国々が含まれるこのダイナミックな地域では、急速な工業化、都市化、インフラ整備が進んでおり、海事活動の大幅な成長を牽引しています。アジア太平洋地域全体の政府が排出削減と環境の持続可能性に重点を置いているため、大気汚染を削減し海洋生態系を保護するためにより厳しい法律が制定されつつあります。さらに、オフショア船、生産プラットフォーム、支援船におけるSCRシステムのニーズは、この地域の貿易と経済成長における海上輸送への依存、および環境問題への意識の高まりによって高まっています。
According to Stratistics MRC, the Global Offshore Marine Selective Catalytic Reduction Systems Market is accounted for $278.70 million in 2023 and is expected to reach $496.53 million by 2030 growing at a CAGR of 8.6% during the forecast period. Advanced emission control technologies known as Offshore Marine Selective Catalytic Reduction (SCR) Systems are created especially for marine vessels that operate in offshore environments. Through a chemical reaction, these systems are designed to transform nitrogen oxide (NOx) emissions from marine engines into harmless nitrogen and water vapor, thereby reducing their harmful emissions. This conversion is aided by a catalyst in offshore SCR systems, and it usually entails injecting a urea-based solution into the exhaust stream.
According to the International Maritime Organization (IMO), the implementation of Offshore Marine Selective Catalytic Reduction (SCR) Systems is crucial for reducing nitrogen oxide (NOx) emissions from maritime vessels and ensuring compliance with global environmental standards.
Increasing conscience over environmental effects
An important factor influencing the offshore marine SCR systems market is growing public awareness of the negative environmental effects of maritime operations. This increased awareness, which is a result of worries about air pollution and how it affects marine ecosystems, has prompted pressure from a variety of sources, such as governments, environmental organizations, and the general public. Furthermore, due to this, shipowners and operators are realizing more and more how important it is to support sustainable practices in the offshore marine industry by investing in emission reduction technologies such as SCR systems and enhancing their corporate social responsibility (CSR) credentials.
High out-of-pocket costs
One major impediment to the offshore marine SCR systems market is the high initial investment required. Ship owners and operators are frequently discouraged by the high initial costs of acquiring SCR equipment, the costs of installation, and the possibility of vessel downtime during retrofitting. Additionally, smaller fleets and businesses with tighter budgets are especially affected by this financial burden, which makes them reluctant to adopt SCR technology even though it has long-term advantages for the environment and operations.
Development of the offshore renewable energy sector
The offshore marine SCR systems market has a lot of potential due to the quick growth of the offshore renewable energy sector, which includes offshore wind farms and marine energy installations. Worldwide, the number of offshore renewable energy projects is increasing, which is driving up demand for marine infrastructure and support vessels to help with installation, maintenance, and operation. Moreover, vessels equipped with SCR technology provide an eco-friendly and sustainable means of maintaining offshore renewable energy installations while adhering to strict emission regulations. This puts SCR system providers in a position to profit from the expanding offshore renewable energy market.
Market saturation and competitive pressure
The potential for market saturation and the growing level of competition pose a serious threat to the offshore marine SCR systems market. Numerous competitors offering SCR solutions have entered the market as a result of the maritime industry's growing emphasis on emissions reduction and environmental sustainability. SCR system suppliers may experience price wars, margin erosion, and decreased profitability as a result of this increased competition. Furthermore, differentiation becomes difficult as the market gets saturated with numerous vendors offering comparable products, which exacerbates competitive pressures and reduces market share.
The market for offshore marine selective catalytic reduction (SCR) systems has been significantly impacted by the COVID-19 pandemic, which has also slowed investment in emissions reduction technologies, disrupted supply chains, and delayed ship retrofit projects. Due to travel restrictions and the economic slowdown brought on by the pandemic, there has been a decrease in maritime activity, which has impacted the market for SCR systems as vessel operators reduce operations to offset losses. Additionally, the degree of uncertainty surrounding the pandemic's duration and severity has increased market volatility, leading ship-owners to postpone capital expenditures and give priority to short-term cost-cutting measures over long-term sustainability initiatives.
The Wet SCR Systems segment is expected to be the largest during the forecast period
The wet SCR systems segment usually holds the largest market share of dry SCR systems in the offshore marine selective catalytic reduction (SCR) systems market. Nitrogen oxides (NOx) are reacted with by a liquid reagent (typically an aqueous ammonia solution) injected into the exhaust stream in wet SCR systems, converting them to innocuous nitrogen and water vapor. Because these systems can function well at lower exhaust temperatures, a common condition for marine engines, and have a higher efficiency in reducing NOx, they are preferred in marine applications. Moreover, wet SCR systems are also more adaptable in terms of emissions control over a broad range of engine loads and operating circumstances, which makes them ideal for the changing operating characteristics of offshore vessels.
The Production Platforms segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Production platform segment usually show the highest CAGR. Production platforms are offshore structures used for gas and oil resource extraction, processing, and exploration. These platforms frequently contain a number of production buildings, such as storage tanks, personnel quarters, and units for processing and storing oil and gas. Production platforms are subject to strict environmental regulations because of their continuous operation and the significant emissions associated with hydrocarbon processing. This has led to a growing demand for SCR systems to reduce nitrogen oxide (NOx) emissions.
Europe holds the largest market share in the offshore marine selective catalytic reduction (SCR) systems industry. Europe has led the way in implementing clean technologies for maritime operations, as evidenced by its strict environmental laws and proactive approach to reducing emissions. EU member states like Norway, the UK, and the Netherlands have enforced stringent emission control laws, such as the Tier III regulations of the International Maritime Organization, which call for large cuts in nitrogen oxide (NOx) emissions. Additionally, the implementation of SCR systems on a variety of offshore platforms and vessels operating in European waters has been accelerated by this regulatory framework.
Asia-Pacific usually has the highest CAGR in the offshore marine selective catalytic reduction (SCR) systems market. Significant growth in maritime activities is being driven by the rapid industrialization, urbanization, and infrastructure development occurring in this dynamic region, which includes countries like China, Japan, South Korea, and Singapore. As governments throughout the Asia-Pacific region place a greater emphasis on emissions reduction and environmental sustainability, stricter laws are being put in place to reduce air pollution and safeguard marine ecosystems. Moreover, the need for SCR systems in offshore vessels, production platforms, and support vessels is fueled by the region's reliance on maritime transportation for trade and economic growth, as well as the growing awareness of environmental issues.
Key players in the market
Some of the key players in Offshore Marine Selective Catalytic Reduction Systems market include Lindeberg-Anlagen GmbH, Hitachi Zosen Corporation, Nett Technologies, Inc, HHI Engine & Machinery, Johnson Matthey, Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Ecospray Technologies S.r.l, Agriemach Ltd, DCL International LLC , Panasia Co., Ltd, H+H Engineering & Service GmbH, DEC Marine AB, Caterpillar, Industrial & Marine Silencers Ltd , Ceco Environmental, MAN Energy Solutions, Yara and Environmental Energy Services Corporation.
In February 2024, Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (MHI) has concluded a Nissay Positive Impact Finance agreement with Nippon Life Insurance Company. MHI Group, in response to the growing need to address the global challenge of climate change, in 2020, identified five material issues, including "Provide energy solutions to enable a carbon neutral world," as priority measures to contribute to solving societal issues and ensuring continued growth over the medium to long term.
In July 2023, Johnson Matthey (JM), a global leader in sustainable technologies, has today signed an investment agreement with the Jiading District in Shanghai to help accelerate the hydrogen economy in China. At a signing ceremony in Sonning, UK today, JM and the Shanghai Jiading District announced plans to build a new catalyst coated membrane (CCM) production facility, providing CCM production capability for multiple proton exchange membrane (PEM) fuel cell applications and PEM electrolysers.
In May 2023, Hexagon's Autonomy & Positioning division and Hitachi Zosen Corporation has announced that they have signed an agreement to bring the TerraStar-X Enterprise correction service to Japan. As a regional leader in the GNSS industry, Hitachi Zosen manages a nationwide network of 1,300 reference stations operated by the Geospatial Information Authority of Japan (GSI).