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市場調査レポート
商品コード
1662858
殺人ミステリーゲーム市場の2030年までの予測: ゲームタイプ、ジャンル、流通チャネル、用途、地域別に世界市場を分析Murder Mystery Games Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Game Type (Physical, Digital, Live-Action, Escape, Hybrid and Other Game Types), Genre, Distribution Channel, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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殺人ミステリーゲーム市場の2030年までの予測: ゲームタイプ、ジャンル、流通チャネル、用途、地域別に世界市場を分析 |
出版日: 2025年02月02日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、殺人ミステリーゲームの世界市場は2024年に12億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは9.9%で成長し、2030年には22億米ドルに達すると予想されています。
殺人ミステリーゲームは、参入企業が架空の犯罪(通常は殺人)を解決する役割を担うインタラクティブな体験です。参加者は手がかりを集め、登場人物に話を聞き、協力して証拠を集め、犯人を特定します。ゲームには台本に沿ったストーリーが用意されていることが多く、参入企業は推理力や観察力を駆使して物語を理解しなければならないです。このようなゲームは、ボードゲーム、オンラインプラットフォーム、ライブイベントなど、さまざまな環境でプレイすることができます。社会的交流やサスペンスを楽しみながら、クリティカル・シンキングに課題できる、楽しく魅力的な方法です。
インタラクティブでソーシャルなゲームの人気の高まり
参入企業がより没入感のある共同体験を求めるようになり、市場ではインタラクティブでソーシャルな要素の人気が急上昇しています。ライブ・ロールプレイング、リアルタイムの意思決定、チームベースの問題解決などを取り入れたゲームは、重要な動向となっています。これらの機能は、参入企業の関与を促し、社会的相互作用を強化し、セッションごとに進化するダイナミックな物語を作り出します。共有体験を通じて他者とのつながりを楽しむ人々が増えているため、こうしたゲームの人気は拡大し、カジュアルゲーマーにも熱心なゲーマーにもアピールしています。
ソーシャルインタラクションへの依存
社交的な交流はミステリーゲームの中心的な要素ですが、その依存度の高さがマイナスに働くこともあります。内向的な性格の参入企業や、グループプレイが苦手な参入企業は、仲間はずれにされたり、圧倒されたりして、楽しみが半減してしまうかもしれません。さらに、グループ力学の低下やコミュニケーションのミスは、ゲームプレイを混乱させ、フラストレーションの原因となります。バーチャルの場合、技術的な問題が交流の妨げとなり、参加意欲を削ぐこともあります。このように、スムーズで協力的なインタラクションへの依存は、適切に管理されなければ、特定の参入企業を疎外し、体験を損なう可能性があります。
謎解きや没入型体験への関心の高まり
市場では、パズル解きや没入型体験に対する需要の高まりに後押しされ、関心が高まっています。参入企業は、複雑なストーリー、複雑な謎、犯罪解決に積極的に参加できるインタラクティブな環境を提供するゲームにますます惹かれています。この動向は、参加者がストーリーテリングを通じてより深い関わりを求める、体験型エンターテインメントへの幅広いシフトを反映しています。物理的な形式とデジタル形式の両方が隆盛を極めており、スリリングな謎解きを体験するための革新的でダイナミックな方法を提供しています。
他のゲームジャンルとの高い競合
他のゲームジャンルとの競合が激しいことは、市場にとって課題です。参入企業はより主流なゲームやアクション志向のゲームに惹かれることが多いからです。バトルロワイヤル、RPG、多人数参加型オンラインゲームなどのジャンルは、テンポが速く、ハイテンションなゲームプレイを提供するため、謎解きゲームのスローで頭脳的な性質が影を潜めてしまう可能性があります。このような競争の激化は、ミステリーゲームの参入企業を限定し、開発者が混雑したゲーム市場で参入企業を獲得し、維持することを難しくする可能性があります。
COVID-19の流行は市場に大きな影響を与え、仮想体験やオンライン体験へのシフトを加速させました。社会的距離を縮める措置が講じられたことで、従来の対面イベントの多くがデジタルプラットフォームに移行し、参入企業は遠隔地でのゲームプレイに参加できるようになりました。このシフトは、市場のリーチを広げ、世界中の観客を魅了し、バーチャルエスケープ・ルームのような革新的なフォーマットを後押ししました。しかし、対面での交流が制限され、物理的なゲーム環境を再現することが課題となるゲーム体験もあった。
予測期間中、ハイブリッドセグメントが最大の市場シェアを占める見込み
予測期間中、最大の市場シェアを占めると予想されるのはハイブリッドセグメントです。このアプローチにより、参加者は自宅でも物理的な環境でもインタラクティブでソーシャルなゲームプレイを楽しむことができ、両方の長所を融合させることができます。ハイブリッドゲームは、従来の対面型イベントにデジタルの手がかり、バーチャルキャラクター、ストリーミング要素を組み込むことができ、アクセシビリティを広げ、没入感を高めることができます。このような多様性は、ゲームプレイ形式の好みが異なる多様な観客にアピールし、人気を博しています。
観光・旅行セグメントは予測期間中最も高いCAGRが見込まれる
予測期間中、観光・旅行セグメントが最も高い成長率を示すと予測されます。これらのロケーションベースのゲームは、謎解きのスリルと新しい場所を探索する冒険を組み合わせたものです。旅行体験がよりインタラクティブになるにつれ、殺人ミステリーゲームは観光客に思い出に残る魅力的なアクティビティを記載しています。エンターテインメントと旅行が融合することで、ニッチ市場が形成され、冒険を求める人々やパズル愛好家を魅了しています。
予測期間中、北米地域が最大の市場シェアを占めると予想されます。物理的形式とデジタル形式の両方が人気で、テーマによるイベント、エスケープルーム、バーチャルゲームが多様なオーディエンスを惹きつけています。同地域のハイテクに精通した人々はバーチャル体験を受け入れており、一方、対面イベントは観光業が盛んな都市で盛況を呈しています。ユニークで魅力的なソーシャルアクティビティに対する需要が市場拡大に拍車をかけており、同地域は同市場の主要参入企業となっています。
予測期間中、アジア太平洋が最も高いCAGRを示すと予測されます。アジアの主要都市におけるエスケープルームの台頭は、殺人ミステリーゲームを含む他のタイプのインタラクティブ・エンターテイメントの基盤を築いた。参入企業は、グループでの謎解きのスリルを楽しんでいます。さらに、パンデミックはバーチャルエンターテインメントへの動向を加速させ、殺人ミステリーゲームはオンラインに移行することで適応しました。この動向はパンデミック後も続いており、ハイブリッドモデルによって、より多くの人々が参加できるようになっています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Murder Mystery Games Market is accounted for $1.2 billion in 2024 and is expected to reach $2.2 billion by 2030 growing at a CAGR of 9.9% during the forecast period. Murder mystery games are interactive experiences where players take on roles to solve a fictional crime, typically a murder. Participants gather clues, interview characters, and collaborate to piece together evidence to identify the killer. The game often involves a storyline with scripted events, and players must use their deduction and observation skills to make sense of the narrative. These games can be played in various settings, including board games, online platforms, or live events. They offer a fun, engaging way to challenge critical thinking while enjoying social interaction and suspense.
Increasing popularity of interactive and social games
The popularity of interactive and social elements in the market has surged as players seek more immersive, collaborative experiences. Games incorporating live role-playing, real-time decision-making, and team-based problem-solving have become a key trend. These features encourage player engagement, enhance social interaction, and create dynamic narratives that evolve with each session. As people enjoy connecting with others through shared experiences, these games are expanding in popularity, appealing to both casual and dedicated gamers alike.
Dependence on social interaction
While social interaction is a central element of Murder Mystery Games, its heavy dependence can have negative effects. Players who are introverted or uncomfortable in group settings may feel excluded or overwhelmed, reducing their enjoyment. Additionally, poor group dynamics or miscommunication can disrupt gameplay, leading to frustration. In virtual formats, technical issues can also hinder interactions, limiting engagement. This reliance on smooth, collaborative interaction can alienate certain players and detract from the experience if not properly managed.
Growing interest in puzzle-solving and immersive experiences
The market is witnessing a rising interest, fueled by the growing demand for puzzle-solving and immersive experiences. Players are increasingly drawn to games that offer intricate narratives, complex mysteries, and interactive environments where they can actively participate in solving crimes. This trend reflects a broader shift toward experiential entertainment, where participants seek deeper engagement through storytelling. Both physical and digital formats are thriving, offering innovative and dynamic ways to experience thrilling mysteries.
High competition from other game genres
High competition from other game genres poses a challenge to the market, as players are often drawn to more mainstream or action-oriented games. Genres like battle royales, RPGs, or multiplayer online games offer faster-paced, high-stakes gameplay, which can overshadow the slower, more cerebral nature of mystery-solving games. This increased competition can limit the audience for Murder Mystery Games, making it harder for developers to capture and retain players in a crowded gaming market.
The COVID-19 pandemic significantly impacted the market, accelerating the shift toward virtual and online experiences. With social distancing measures in place, many traditional in-person events were moved to digital platforms, allowing players to engage in remote gameplay. This shift expanded the market's reach, attracting a global audience and encouraging innovative formats like virtual escape rooms. However, limited face-to-face interaction and challenges in recreating physical game environments did present obstacles for some game experiences.
The hybrid segment is expected to be the largest market share during the forecast period
The hybrid segment is expected to account for the largest market share during the forecast period. This approach allows participants to enjoy interactive, social gameplay either at home or in physical settings, blending the best of both worlds. Hybrid games can incorporate digital clues, virtual characters, or streaming elements into traditional in-person events, broadening accessibility and enhancing immersion. This versatility has gained popularity, appealing to diverse audiences with varying preferences for gameplay formats.
The tourism and travel segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the tourism and travel segment is predicted to witness the highest growth rate. These location-based games combine the thrill of solving a mystery with the adventure of exploring new places. As travel experiences become more interactive, murder mystery games provide tourists with a memorable, engaging activity. The blending of entertainment with travel creates a niche market, attracting adventure seekers and puzzle enthusiasts alike.
During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share. Both physical and digital formats are popular, with themed events, escape rooms, and virtual games attracting diverse audiences. The region's tech-savvy population has embraced virtual experiences, while in-person events are thriving in cities with strong tourism sectors. The demand for unique, engaging social activities is fueling market expansion, making the region a key player in the market.
Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR. The rise of escape rooms in major cities across Asia has laid a foundation for other types of interactive entertainment, including murder mystery games. Players enjoy the thrill of solving puzzles and mysteries in group settings. Additionally, the pandemic accelerated the trend toward virtual entertainment, and murder mystery games adapted by moving online. This trend has continued post-pandemic, with hybrid models allowing a wider audience to participate.
Key players in the market
Some of the key players in Murder Mystery Games market include Hasbro , Ravensburger, Hunt A Killer, The Murder Mystery Company, Telltale Games, Triple Point Games, Ubisoft, Greenbrier Games, Spin Master, Zee Games, Esoteric Games, Portal Games, Monkeyfun Studios, Punchline Productions and Virtual Escape Rooms.
In February 2024, Hasbro launched Clue Immersive Instagram Murder Mystery Game Series. Clue, Hasbro's classic murder mystery game, is being reimagined for the social media age to celebrate the recent launch of the board game's latest iteration.
In March 2023, Ravensburger and ThinkFun revealed a few new titles to both of their respective libraries this week, as they now have four new mystery-inspired titles. The big one on the list is Scotland Yard: Sherlock Holmes Edition, as they have taken the series and thrown it back into the classic Holmes universe with his own mysteries to solve. As well as new editions of three titles that now have fresh additions to their series.