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市場調査レポート
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1662858

殺人ミステリーゲーム市場の2030年までの予測: ゲームタイプ、ジャンル、流通チャネル、用途、地域別に世界市場を分析

Murder Mystery Games Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Game Type (Physical, Digital, Live-Action, Escape, Hybrid and Other Game Types), Genre, Distribution Channel, Application and By Geography


出版日
ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
殺人ミステリーゲーム市場の2030年までの予測: ゲームタイプ、ジャンル、流通チャネル、用途、地域別に世界市場を分析
出版日: 2025年02月02日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
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  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、殺人ミステリーゲームの世界市場は2024年に12億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは9.9%で成長し、2030年には22億米ドルに達すると予想されています。

殺人ミステリーゲームは、参入企業が架空の犯罪(通常は殺人)を解決する役割を担うインタラクティブな体験です。参加者は手がかりを集め、登場人物に話を聞き、協力して証拠を集め、犯人を特定します。ゲームには台本に沿ったストーリーが用意されていることが多く、参入企業は推理力や観察力を駆使して物語を理解しなければならないです。このようなゲームは、ボードゲーム、オンラインプラットフォーム、ライブイベントなど、さまざまな環境でプレイすることができます。社会的交流やサスペンスを楽しみながら、クリティカル・シンキングに課題できる、楽しく魅力的な方法です。

インタラクティブでソーシャルなゲームの人気の高まり

参入企業がより没入感のある共同体験を求めるようになり、市場ではインタラクティブでソーシャルな要素の人気が急上昇しています。ライブ・ロールプレイング、リアルタイムの意思決定、チームベースの問題解決などを取り入れたゲームは、重要な動向となっています。これらの機能は、参入企業の関与を促し、社会的相互作用を強化し、セッションごとに進化するダイナミックな物語を作り出します。共有体験を通じて他者とのつながりを楽しむ人々が増えているため、こうしたゲームの人気は拡大し、カジュアルゲーマーにも熱心なゲーマーにもアピールしています。

ソーシャルインタラクションへの依存

社交的な交流はミステリーゲームの中心的な要素ですが、その依存度の高さがマイナスに働くこともあります。内向的な性格の参入企業や、グループプレイが苦手な参入企業は、仲間はずれにされたり、圧倒されたりして、楽しみが半減してしまうかもしれません。さらに、グループ力学の低下やコミュニケーションのミスは、ゲームプレイを混乱させ、フラストレーションの原因となります。バーチャルの場合、技術的な問題が交流の妨げとなり、参加意欲を削ぐこともあります。このように、スムーズで協力的なインタラクションへの依存は、適切に管理されなければ、特定の参入企業を疎外し、体験を損なう可能性があります。

謎解きや没入型体験への関心の高まり

市場では、パズル解きや没入型体験に対する需要の高まりに後押しされ、関心が高まっています。参入企業は、複雑なストーリー、複雑な謎、犯罪解決に積極的に参加できるインタラクティブな環境を提供するゲームにますます惹かれています。この動向は、参加者がストーリーテリングを通じてより深い関わりを求める、体験型エンターテインメントへの幅広いシフトを反映しています。物理的な形式とデジタル形式の両方が隆盛を極めており、スリリングな謎解きを体験するための革新的でダイナミックな方法を提供しています。

他のゲームジャンルとの高い競合

他のゲームジャンルとの競合が激しいことは、市場にとって課題です。参入企業はより主流なゲームやアクション志向のゲームに惹かれることが多いからです。バトルロワイヤル、RPG、多人数参加型オンラインゲームなどのジャンルは、テンポが速く、ハイテンションなゲームプレイを提供するため、謎解きゲームのスローで頭脳的な性質が影を潜めてしまう可能性があります。このような競争の激化は、ミステリーゲームの参入企業を限定し、開発者が混雑したゲーム市場で参入企業を獲得し、維持することを難しくする可能性があります。

COVID-19の影響

COVID-19の流行は市場に大きな影響を与え、仮想体験やオンライン体験へのシフトを加速させました。社会的距離を縮める措置が講じられたことで、従来の対面イベントの多くがデジタルプラットフォームに移行し、参入企業は遠隔地でのゲームプレイに参加できるようになりました。このシフトは、市場のリーチを広げ、世界中の観客を魅了し、バーチャルエスケープ・ルームのような革新的なフォーマットを後押ししました。しかし、対面での交流が制限され、物理的なゲーム環境を再現することが課題となるゲーム体験もあった。

予測期間中、ハイブリッドセグメントが最大の市場シェアを占める見込み

予測期間中、最大の市場シェアを占めると予想されるのはハイブリッドセグメントです。このアプローチにより、参加者は自宅でも物理的な環境でもインタラクティブでソーシャルなゲームプレイを楽しむことができ、両方の長所を融合させることができます。ハイブリッドゲームは、従来の対面型イベントにデジタルの手がかり、バーチャルキャラクター、ストリーミング要素を組み込むことができ、アクセシビリティを広げ、没入感を高めることができます。このような多様性は、ゲームプレイ形式の好みが異なる多様な観客にアピールし、人気を博しています。

観光・旅行セグメントは予測期間中最も高いCAGRが見込まれる

予測期間中、観光・旅行セグメントが最も高い成長率を示すと予測されます。これらのロケーションベースのゲームは、謎解きのスリルと新しい場所を探索する冒険を組み合わせたものです。旅行体験がよりインタラクティブになるにつれ、殺人ミステリーゲームは観光客に思い出に残る魅力的なアクティビティを記載しています。エンターテインメントと旅行が融合することで、ニッチ市場が形成され、冒険を求める人々やパズル愛好家を魅了しています。

最大のシェアを占める地域

予測期間中、北米地域が最大の市場シェアを占めると予想されます。物理的形式とデジタル形式の両方が人気で、テーマによるイベント、エスケープルーム、バーチャルゲームが多様なオーディエンスを惹きつけています。同地域のハイテクに精通した人々はバーチャル体験を受け入れており、一方、対面イベントは観光業が盛んな都市で盛況を呈しています。ユニークで魅力的なソーシャルアクティビティに対する需要が市場拡大に拍車をかけており、同地域は同市場の主要参入企業となっています。

CAGRが最も高い地域

予測期間中、アジア太平洋が最も高いCAGRを示すと予測されます。アジアの主要都市におけるエスケープルームの台頭は、殺人ミステリーゲームを含む他のタイプのインタラクティブ・エンターテイメントの基盤を築いた。参入企業は、グループでの謎解きのスリルを楽しんでいます。さらに、パンデミックはバーチャルエンターテインメントへの動向を加速させ、殺人ミステリーゲームはオンラインに移行することで適応しました。この動向はパンデミック後も続いており、ハイブリッドモデルによって、より多くの人々が参加できるようになっています。

無料カスタマイズサービス

本レポートをご購読の顧客には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご提供いたします。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場参入企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推定・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携による主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • イントロダクション
  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のミステリーゲーム市場:ゲームタイプ別

  • イントロダクション
  • 物理
    • ボードゲーム
    • パーティーゲーム
    • 脱出ゲームキット
  • デジタル
    • PC/コンソールゲーム
    • インタラクティブストーリーゲーム
    • モバイルゲーム
  • 実写
  • 逃亡
  • ハイブリッド
  • その他

第6章 世界のミステリーゲーム市場:ジャンル別

  • イントロダクション
  • 歴史的
  • コンテンポラリー
  • ファンタジー
  • ホラー

第7章 世界のミステリーゲーム市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン配信
  • 小売流通
  • サブスクリプションサービス
  • ライブイベント

第8章 世界のミステリーゲーム市場:用途別

  • イントロダクション
  • 家庭と家族向けエンターテイメント
  • 企業とチームビルディングイベント
  • 社交イベントとパーティー
  • 教育とトレーニング
  • 観光・旅行
  • カジュアルゲーム
  • その他

第9章 世界のミステリーゲーム市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他の南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第10章 主要開発

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第11章 企業プロファイリング

  • Hasbro
  • Ravensburger
  • Hunt A Killer
  • The Murder Mystery Company
  • Telltale Games
  • Triple Point Games
  • Ubisoft
  • Greenbrier Games
  • Spin Master
  • Zee Games
  • Esoteric Games
  • Portal Games
  • Monkeyfun Studios
  • Punchline Productions
  • Virtual Escape Rooms
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Game Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Physical (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Board Games (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Party Games (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Escape Room Kits (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Digital (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By PC/Console Games (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Interactive Story Games (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Mobile Games (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Live-Action (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Escape (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Hybrid (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Other Game Types (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Genre (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Historical (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Contemporary (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Fantasy (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Horror (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Distribution Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Online Distribution (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Retail Distribution (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Subscription Services (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Live Events (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Home and Family Entertainment (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Corporate and Team-Building Events (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Social Events and Parties (2022-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Education and Training (2022-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Tourism and Travel (2022-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Casual Gaming (2022-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Murder Mystery Games Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC28720

According to Stratistics MRC, the Global Murder Mystery Games Market is accounted for $1.2 billion in 2024 and is expected to reach $2.2 billion by 2030 growing at a CAGR of 9.9% during the forecast period. Murder mystery games are interactive experiences where players take on roles to solve a fictional crime, typically a murder. Participants gather clues, interview characters, and collaborate to piece together evidence to identify the killer. The game often involves a storyline with scripted events, and players must use their deduction and observation skills to make sense of the narrative. These games can be played in various settings, including board games, online platforms, or live events. They offer a fun, engaging way to challenge critical thinking while enjoying social interaction and suspense.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing popularity of interactive and social games

The popularity of interactive and social elements in the market has surged as players seek more immersive, collaborative experiences. Games incorporating live role-playing, real-time decision-making, and team-based problem-solving have become a key trend. These features encourage player engagement, enhance social interaction, and create dynamic narratives that evolve with each session. As people enjoy connecting with others through shared experiences, these games are expanding in popularity, appealing to both casual and dedicated gamers alike.

Restraint:

Dependence on social interaction

While social interaction is a central element of Murder Mystery Games, its heavy dependence can have negative effects. Players who are introverted or uncomfortable in group settings may feel excluded or overwhelmed, reducing their enjoyment. Additionally, poor group dynamics or miscommunication can disrupt gameplay, leading to frustration. In virtual formats, technical issues can also hinder interactions, limiting engagement. This reliance on smooth, collaborative interaction can alienate certain players and detract from the experience if not properly managed.

Opportunity:

Growing interest in puzzle-solving and immersive experiences

The market is witnessing a rising interest, fueled by the growing demand for puzzle-solving and immersive experiences. Players are increasingly drawn to games that offer intricate narratives, complex mysteries, and interactive environments where they can actively participate in solving crimes. This trend reflects a broader shift toward experiential entertainment, where participants seek deeper engagement through storytelling. Both physical and digital formats are thriving, offering innovative and dynamic ways to experience thrilling mysteries.

Threat:

High competition from other game genres

High competition from other game genres poses a challenge to the market, as players are often drawn to more mainstream or action-oriented games. Genres like battle royales, RPGs, or multiplayer online games offer faster-paced, high-stakes gameplay, which can overshadow the slower, more cerebral nature of mystery-solving games. This increased competition can limit the audience for Murder Mystery Games, making it harder for developers to capture and retain players in a crowded gaming market.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic significantly impacted the market, accelerating the shift toward virtual and online experiences. With social distancing measures in place, many traditional in-person events were moved to digital platforms, allowing players to engage in remote gameplay. This shift expanded the market's reach, attracting a global audience and encouraging innovative formats like virtual escape rooms. However, limited face-to-face interaction and challenges in recreating physical game environments did present obstacles for some game experiences.

The hybrid segment is expected to be the largest market share during the forecast period

The hybrid segment is expected to account for the largest market share during the forecast period. This approach allows participants to enjoy interactive, social gameplay either at home or in physical settings, blending the best of both worlds. Hybrid games can incorporate digital clues, virtual characters, or streaming elements into traditional in-person events, broadening accessibility and enhancing immersion. This versatility has gained popularity, appealing to diverse audiences with varying preferences for gameplay formats.

The tourism and travel segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the tourism and travel segment is predicted to witness the highest growth rate. These location-based games combine the thrill of solving a mystery with the adventure of exploring new places. As travel experiences become more interactive, murder mystery games provide tourists with a memorable, engaging activity. The blending of entertainment with travel creates a niche market, attracting adventure seekers and puzzle enthusiasts alike.

Region with largest share:

During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share. Both physical and digital formats are popular, with themed events, escape rooms, and virtual games attracting diverse audiences. The region's tech-savvy population has embraced virtual experiences, while in-person events are thriving in cities with strong tourism sectors. The demand for unique, engaging social activities is fueling market expansion, making the region a key player in the market.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR. The rise of escape rooms in major cities across Asia has laid a foundation for other types of interactive entertainment, including murder mystery games. Players enjoy the thrill of solving puzzles and mysteries in group settings. Additionally, the pandemic accelerated the trend toward virtual entertainment, and murder mystery games adapted by moving online. This trend has continued post-pandemic, with hybrid models allowing a wider audience to participate.

Key players in the market

Some of the key players in Murder Mystery Games market include Hasbro , Ravensburger, Hunt A Killer, The Murder Mystery Company, Telltale Games, Triple Point Games, Ubisoft, Greenbrier Games, Spin Master, Zee Games, Esoteric Games, Portal Games, Monkeyfun Studios, Punchline Productions and Virtual Escape Rooms.

Key Developments:

In February 2024, Hasbro launched Clue Immersive Instagram Murder Mystery Game Series. Clue, Hasbro's classic murder mystery game, is being reimagined for the social media age to celebrate the recent launch of the board game's latest iteration.

In March 2023, Ravensburger and ThinkFun revealed a few new titles to both of their respective libraries this week, as they now have four new mystery-inspired titles. The big one on the list is Scotland Yard: Sherlock Holmes Edition, as they have taken the series and thrown it back into the classic Holmes universe with his own mysteries to solve. As well as new editions of three titles that now have fresh additions to their series.

Game Types Covered:

  • Physical
  • Digital
  • Live-Action
  • Escape
  • Hybrid
  • Other Game Types

Genres Covered:

  • Historical
  • Contemporary
  • Fantasy
  • Horror

Distribution Channels Covered:

  • Online Distribution
  • Retail Distribution
  • Subscription Services
  • Live Events

Applications Covered:

  • Home and Family Entertainment
  • Corporate and Team-Building Events
  • Social Events and Parties
  • Education and Training
  • Tourism and Travel
  • Casual Gaming
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Murder Mystery Games Market, By Game Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Physical
    • 5.2.1 Board Games
    • 5.2.2 Party Games
    • 5.2.3 Escape Room Kits
  • 5.3 Digital
    • 5.3.1 PC/Console Games
    • 5.3.2 Interactive Story Games
    • 5.3.3 Mobile Games
  • 5.4 Live-Action
  • 5.5 Escape
  • 5.6 Hybrid
  • 5.7 Other Game Types

6 Global Murder Mystery Games Market, By Genre

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Historical
  • 6.3 Contemporary
  • 6.4 Fantasy
  • 6.5 Horror

7 Global Murder Mystery Games Market, By Distribution Channel

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Online Distribution
  • 7.3 Retail Distribution
  • 7.4 Subscription Services
  • 7.5 Live Events

8 Global Murder Mystery Games Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Home and Family Entertainment
  • 8.3 Corporate and Team-Building Events
  • 8.4 Social Events and Parties
  • 8.5 Education and Training
  • 8.6 Tourism and Travel
  • 8.7 Casual Gaming
  • 8.8 Other Applications

9 Global Murder Mystery Games Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 Hasbro
  • 11.2 Ravensburger
  • 11.3 Hunt A Killer
  • 11.4 The Murder Mystery Company
  • 11.5 Telltale Games
  • 11.6 Triple Point Games
  • 11.7 Ubisoft
  • 11.8 Greenbrier Games
  • 11.9 Spin Master
  • 11.10 Zee Games
  • 11.11 Esoteric Games
  • 11.12 Portal Games
  • 11.13 Monkeyfun Studios
  • 11.14 Punchline Productions
  • 11.15 Virtual Escape Rooms