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市場調査レポート
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1662737

自動車シャーシシステム市場の2030年までの予測:コンポーネント別、シャーシタイプ別、シャーシシステム別、材料タイプ別、車種別、販売チャネル別、用途別、地域別の世界分析

Automotive Chassis Systems Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Component, Chassis Type, Chassis System, Material Type, Vehicle Type, Sales Channel, Application and By Geography


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ページ情報
英文 200+ Pages
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2~3営業日
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本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
自動車シャーシシステム市場の2030年までの予測:コンポーネント別、シャーシタイプ別、シャーシシステム別、材料タイプ別、車種別、販売チャネル別、用途別、地域別の世界分析
出版日: 2025年02月02日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の自動車シャーシシステム市場は2024年に978億8,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 7.2%で成長し、2030年には1,485億4,000万米ドルに達する見込みです。

自動車シャーシシステムは、自動車の全体的な性能、安全性、快適性において重要な役割を果たしています。これらのシステムは、自動車を構造的に支え、安定性と長寿命を保証すると同時に、ステアリング、ブレーキ、サスペンションシステムなどの重要コンポーネントの統合を容易にすることを目的としています。車両の土台となるシャーシは、荷重や力をボディ全体に分散し、路面状況による乗員への影響を軽減します。さらに、最新のシャーシシステムは、材料や設計の改善により、より軽く、より強く、より効率的になっています。メーカー各社が次世代車向けにこうしたプラットフォームの最適化に努める中、自動車シャーシシステムの大きな進歩は、電気自動車や自律走行車の技術革新によっても後押しされています。

国際エネルギー機関(IEA)によると、世界の電気自動車ストックは2020年に1,000万台に達し、2019年比で43%増加します。

排出ガス削減と燃費効率の需要

自動車産業では持続可能性と環境責任を重視する傾向が強まっており、シャーシシステムは世界の環境基準や環境に優しい自動車に対する消費者の期待に応える取り組みに不可欠な要素となっています。さらに、燃費の向上とCO2排出量の削減を推進することで、自動車メーカーは車両の軽量化の方法を模索するようになりました。先進材料を使った軽量なシャーシシステムは、車両全体の軽量化に貢献するだけでなく、燃料価格の高騰と厳しい排出ガス規制の時代には欠かせない燃費の向上にもつながります。

高価な製造コスト

先進的な自動車シャーシシステムは、高価な材料と複雑な製造技術を用いて製造されることが多く、車両の総コストを引き上げる可能性があります。炭素繊維、マグネシウム合金、高強度鋼のような軽量材料は、性能と燃費に優れているにもかかわらず、従来の材料よりもはるかに高価な場合があります。さらに、エレクトロニック・スタビリティ・コントロール、アクティブ・サスペンションシステム、自律走行用センサなどの最先端技術を統合すると、生産プロセスが複雑になり、コストはさらに上昇します。このため、自動車メーカーは、特にエントリー・モデルや低価格モデルを製造する場合、車両のコストを大幅に上昇させることなく、こうした最先端のシャーシシステムを導入することが難しくなる可能性があります。

軽量物質の使用

自動車シャーシシステムにおける軽量物質の使用は、燃費効率と排出ガス削減に対するニーズの高まりによって推進されています。シャーシ・メーカーは、これらの材料の使用方法を実験・改善する機会を得ており、その結果、性能を犠牲にすることなく、より軽量でエネルギー効率の高い自動車を実現することができます。さらに、国際的な環境基準や、環境にやさしい自動車を求める消費者の要求に沿った、燃費と環境の持続可能性への注目の高まりによって、より軽量なシャーシソリューションを創造・製造する長期的な機会がもたらされます。

世界的危機と不安定な経済

COVID-19パンデミックのような世界の危機、地政学的不安、経済不安定はすべて、自動車シャーシシステムの市場に深刻な影響を与える可能性があります。さらに、シャーシ・メーカーは、燃料価格の変動、インフレ、あるいは自動車の生産と販売を危うくする不測の地政学的出来事によって影響を受ける可能性があります。世界の危機は、COVID-19の大流行が示したように、サプライチェーンの大幅な混乱、労働力不足、生産の遅れにつながる可能性があります。国際的なサプライチェーンに大きく依存しているメーカーにとって、原料やコンポーネントの確保は困難であり、生産の遅れや経費の増加を招く可能性があります。

COVID-19の影響

世界のサプライチェーンの混乱と自動車産業の生産停止により、COVID-19パンデミックは自動車シャーシシステム市場に大きな悪影響を与えました。特に欧州、北米、アジアなどの重要な地域で製造施設が一時的に閉鎖された結果、自動車とシャーシシステムの生産が鈍化しました。パンデミックはまた、現代の自動車システムに必要な半導体などの重要コンポーネントの深刻な不足をもたらしました。このため、シャーシシステムや車両組立の生産がさらに遅れました。さらに、経済不安と購買力の低下も消費者需要の急減を招き、その結果、自動車販売台数が減少し、それに伴ってシャーシシステムのニーズも低下しました。

予測期間中、アルミニウム合金セグメントが最大となる見込み

予測期間中、アルミニウム合金セグメントが最大の市場シェアを占めると予想されます。自動車産業がアルミニウム合金を好む理由は、その卓越した強度対重量比、耐食性、軽量性であり、自動車の性能と燃費を向上させるのに最適です。燃費向上と排出ガス低減のために車両軽量化が重視されるようになったことで、シャーシシステムへのアルミニウム合金の採用が大幅に加速しています。さらに、アルミニウム合金の市場支配力は、その汎用性、リサイクル性、最大限の性能と航続距離を得るために軽量材料に依存する電気自動車(EV)の需要増加によってさらに強化されています。

予測期間中、フロントサスペンションセグメントのCAGRが最も高くなる見込み

フロントサスペンションは路面からの衝撃を吸収するため、自動車の操縦性、快適性、安定性を維持するために不可欠です。自動車メーカーが安全機能とドライビング力学の向上に注力しているため、洗練されたフロント・サスペンションシステムのニーズが高まっています。さらに、電気自動車(EV)や自律走行車の人気が高まっており、性能と快適性を向上させるために最適化されたサスペンションシステムが求められていることや、運転状況にリアルタイムで適応するアダプティブサスペンションシステムのような技術革新が、この市場の成長を促進する主要要因となっています。

最大のシェアを占める地域

予測期間中、アジア太平洋が最大の市場シェアを占めると予想されます。アジア太平洋には、Toyota、Honda、Hyundaiといった世界最大級の自動車メーカーが存在するためであり、この地域は技術革新を続け、多種多様な自動車を生産していることから、シャーシシステムの需要が増加しています。さらに、この地域での市場拡大は、電気自動車製造の急速な拡大や、軽量で低燃費の自動車に対する消費者の需要の高まりによって加速しています。同地域は、自動車生産能力の充実、中間層の消費者層の拡大、自動車技術革新を奨励する政府プログラムなどにより、今後しばらくは世界の自動車シャーシシステム市場をリードし続けると予想されます。

CAGRが最も高い地域

予測期間中、北米地域が最も高いCAGRを示すと予測されます。同地域では、先進自動車技術、特に電気自動車と自律走行車の導入が急速に進んでおり、これがこの成長の大きな原動力となっています。北米の自動車メーカーは、自動車の性能、安全性、燃費効率を高めることに重点を置いているため、軽量材料や先進的サスペンションシステムといった革新的なシャーシシステムに対するニーズが高まっています。また、排出ガス低減と安全性向上を目的とした規制要件の強化により、メーカー各社はより信頼性が高く効率的なシャーシシステムの構築を迫られています。

無料カスタマイズサービス

本レポートをご購読の顧客には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場参入企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推定・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携による主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • イントロダクション
  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の自動車シャーシシステム市場:コンポーネント別

  • イントロダクション
  • コントロールアーム
  • ボールジョイント
  • クロスメンバー
  • ナックルとハブ
  • サブフレーム
  • その他

第6章 世界の自動車シャーシシステム市場:シャーシタイプ別

  • イントロダクション
  • ラダーフレームシャーシ
  • バックボーンシャーシ
  • モノコックシャーシ
  • チューブラーシャーシ

第7章 世界の自動車シャーシシステム市場:シャーシシステム別

  • イントロダクション
  • リアアクスル
  • フロントアクスル
  • コーナーモジュール
  • アクティブキネマティクスコントロール

第8章 世界の自動車シャーシシステム市場:材料タイプ別

  • イントロダクション
  • アルミニウム合金
  • 炭素繊維複合材
  • 高速度鋼(HSS)
  • 軟鋼(MS)

第9章 世界の自動車シャーシシステム市場:車種別

  • イントロダクション
  • 乗用車
    • 従来型自動車
    • 電気自動車
      • バッテリー電気自動車(BEV)
      • プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)
      • ハイブリッド電気自動車(HEV)
  • 小型商用車(LCV)
  • 大型商用車(HCV)

第10章 世界の自動車シャーシシステム市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • OEM
  • アフターマーケット

第11章 世界の自動車シャーシシステム市場:用途別

  • イントロダクション
  • フロントサスペンション
  • リアサスペンション
  • エンジンマウント

第12章 世界の自動車シャーシシステム市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他の南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第13章 主要開発

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第14章 企業プロファイリング

  • ZF Friedrichshafen AG
  • Continental AG
  • Magna International Inc.
  • Aisin Seiki Co., Ltd.
  • Robert Bosch GmbH
  • Hyundai Mobis Co., Ltd.
  • Schaeffler AG
  • Benteler International AG
  • CIE Automotive S.A.
  • American Axle & Manufacturing, Inc.
  • Gestamp Automocion S.A.
  • Thyssenkrupp AG
  • F-Tech Inc.
  • Martinrea International Inc.
  • KLT Automotive & Tubular Products Ltd.
  • ALF Engineering Pvt. Ltd.
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Component (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Control Arms (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Ball Joints (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Cross Members (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Knuckles and Hubs (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Subframes (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Other Components (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Chassis Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Ladder Frame Chassis (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Backbone Chassis (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Monocoque Chassis (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Tubular chassis (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Chassis System (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Rear Axle (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Front Axle (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Corner Modules (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Active Kinematics Control (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Material Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Aluminum Alloy (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Carbon Fiber Composite (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By High-Speed Steel (HSS) (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Mild Steel (MS) (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Vehicle Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Passenger Cars (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Conventional Cars (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Electric Vehicles (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Battery Electric Vehicles (BEVs) (2022-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEVs) (2022-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Hybrid Electric Vehicles (HEVs) (2022-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Light Commercial Vehicles (LCVs) (2022-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Heavy Commercial Vehicles (HCVs) (2022-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Sales Channel (2022-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Original Equipment Manufacturers (OEMs) (2022-2030) ($MN)
  • Table 35 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Aftermarket (2022-2030) ($MN)
  • Table 36 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 37 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Front Suspension (2022-2030) ($MN)
  • Table 38 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Rear Suspension (2022-2030) ($MN)
  • Table 39 Global Automotive Chassis Systems Market Outlook, By Engine Mounting (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC28598

According to Stratistics MRC, the Global Automotive Chassis Systems Market is accounted for $97.88 billion in 2024 and is expected to reach $148.54 billion by 2030 growing at a CAGR of 7.2% during the forecast period. Automotive chassis systems play a crucial role in the overall performance, safety, and comfort of vehicles. These systems are intended to give the car structural support, guaranteeing stability and longevity while also making it easier to integrate crucial parts like the steering, braking, and suspension systems. As the vehicle's foundation, the chassis distributes loads and forces throughout the body to lessen the effect of road conditions on occupants. Moreover, modern chassis systems are getting lighter, stronger, and more efficient due to improvements in materials and design. As manufacturers strive to optimize these platforms for next-generation vehicles, major advancements in automotive chassis systems are also being driven by innovations in electric and autonomous vehicle technologies.

According to the International Energy Agency (IEA), the global electric car stock reached 10 million in 2020, a 43% increase over 2019.

Market Dynamics:

Driver:

Demand for emissions reduction and fuel efficiency

The automotive industry's growing emphasis on sustainability and environmental responsibility further fuels this trend, with chassis systems becoming an essential part of efforts to meet global environmental standards and consumer expectations for green vehicles. Additionally, the push for better fuel efficiency and the reduction of CO2 emissions has motivated automakers to look for ways to reduce the weight of their vehicles. Lighter chassis systems made from advanced materials not only contribute to overall vehicle weight reduction but also improve fuel efficiency, which is crucial in an era of rising fuel prices and strict emissions standards.

Restraint:

Expensive production costs

Advanced automotive chassis systems are frequently produced using costly materials and intricate manufacturing techniques, which can raise the vehicle's total cost. Despite being better for performance and fuel economy, lightweight materials like carbon fiber, magnesium alloys, and high-strength steel can be much more expensive than conventional materials. Furthermore, integrating cutting-edge technologies like electronic stability control, active suspension systems, and sensors for autonomous driving complicates the production process and raises costs even more. Because of this, automakers may find it difficult to implement these cutting-edge chassis systems without drastically increasing the cost of their vehicles, particularly those that build entry-level or low-cost models.

Opportunity:

Use of lightweight substances

The use of lightweight materials in automotive chassis systems is being driven by the growing need for fuel efficiency and emission reduction. Manufacturers of chassis have the chance to experiment and improve how these materials are used, resulting in lighter and more energy-efficient cars without sacrificing performance. Moreover, long-term opportunities to create and manufacture lighter chassis solutions are presented by the increased focus on fuel economy and environmental sustainability, which is in line with international environmental standards and consumer demands for environmentally friendly automobiles.

Threat:

Global crises and unstable economies

Global crises like the COVID-19 pandemic, geopolitical unrest and economic instability can all seriously affect the market for automotive chassis systems. Furthermore, chassis manufacturers may be impacted by changes in fuel prices, inflation, or unforeseen geopolitical events that compromise vehicle production and sales. Global crises can result in significant supply chain disruptions, labor shortages, and production delays, as the COVID-19 pandemic showed. Securing materials and components can be difficult for manufacturers who rely significantly on international supply chains, which could cause production delays and higher expenses.

Covid-19 Impact:

Due to the disruption of global supply chains and the suspension of production in the automotive industry, the COVID-19 pandemic had a major negative effect on the market for automotive chassis systems. Production of vehicles and chassis systems slowed as a result of the temporary closure of manufacturing facilities, especially in important areas like Europe, North America, and Asia. The pandemic also resulted in acute shortages of vital parts, such as semiconductors, which are necessary for contemporary automotive systems. This further delayed the production of chassis systems and vehicle assembly. Moreover, economic uncertainty and declining purchasing power also caused a steep drop in consumer demand, which in turn led to fewer vehicle sales and a subsequent decline in the need for chassis systems.

The Aluminum Alloy segment is expected to be the largest during the forecast period

The Aluminum Alloy segment is expected to account for the largest market share during the forecast period. The automotive industry favors aluminum alloys because of their exceptional strength-to-weight ratio, corrosion resistance, and lightweight nature, which makes them perfect for enhancing vehicle performance and fuel economy. Adoption of aluminum alloys in chassis systems has been greatly accelerated by the growing emphasis on reducing vehicle weight for improved fuel economy and lower emissions. Additionally, the market dominance of aluminum alloy is further reinforced by its versatility, recyclability, and the growing demand for electric vehicles (EVs), which depend on lightweight materials for maximum performance and range.

The Front Suspension segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the Front Suspension segment is predicted to witness the highest growth rate because it absorbs shocks from the road, the front suspension system is essential to maintaining a vehicle's handling, comfort, and stability. The need for sophisticated front suspension systems is rising as automakers concentrate on improving safety features and driving dynamics. Furthermore, the rising popularity of electric vehicles (EVs) and autonomous vehicles, which demand suspension systems that are optimized for improved performance and comfort, as well as innovations like adaptive suspension systems that adapt to driving conditions in real time, are major factors propelling growth in this market.

Region with largest share:

During the forecast period, the Asia-Pacific region is expected to hold the largest market share due to the presence of some of the biggest automakers in the world, such as Toyota, Honda, and Hyundai, the region is seeing an increase in demand for chassis systems as they continue to innovate and produce a wide variety of vehicles. Moreover, the market expansion in this region is accelerated by the quick expansion of electric vehicle manufacturing as well as the growing consumer demand for lightweight, fuel-efficient vehicles. It is anticipated that the region will continue to lead the global automotive chassis systems market for some time to come due to its substantial automotive production capacity, growing middle-class consumer base, and government programs encouraging automotive innovation.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR. The region's rapid adoption of advanced automotive technologies, particularly electric and autonomous vehicles, is a significant driver of this growth. There is a growing need for innovative chassis systems, such as lightweight materials and sophisticated suspension systems, as North American automakers place a greater emphasis on enhancing vehicle performance, safety, and fuel efficiency. Additionally, manufacturers are being forced to create more reliable and efficient chassis systems due to tighter regulatory requirements meant to lower emissions and enhance safety.

Key players in the market

Some of the key players in Automotive Chassis Systems market include ZF Friedrichshafen AG, Continental AG, Magna International Inc., Aisin Seiki Co., Ltd., Robert Bosch GmbH, Hyundai Mobis Co., Ltd., Schaeffler AG, Benteler International AG, CIE Automotive S.A., American Axle & Manufacturing, Inc., Gestamp Automocion S.A., Thyssenkrupp AG, F-Tech Inc., Martinrea International Inc., KLT Automotive & Tubular Products Ltd. and ALF Engineering Pvt. Ltd.

Key Developments:

In October 2024, Hyundai Mobis Company signed a "Business Cooperation Agreement" with German optical electronic systems company Carl Zeiss AG, with the aim of launching mass production of next-generation holographic head-up displays (HUDs) in 2027.

In September 2024, Continental and Vitesco Technologies have reached an agreement based on their corporate separation agreement regarding the appropriate allocation of costs and liabilities from the investigations in connection with the supply of engine control units and engine control software.

In May 2024, ZF Friedrichshafen AG and Hon Hai Technology Group have completed the establishment of their joint venture in the field of passenger car chassis systems on April 30. The acquisition of a 50-percent stake in ZF Chassis Modules GmbH by Foxconn achieves a 50-50 partnership, which was agreed upon on July 24, 2023, and approved by regulators.

Components Covered:

  • Control Arms
  • Ball Joints
  • Cross Members
  • Knuckles and Hubs
  • Subframes
  • Other Components

Chassis Types Covered:

  • Ladder Frame Chassis
  • Backbone Chassis
  • Monocoque Chassis
  • Tubular chassis

Chassis Systems Covered:

  • Rear Axle
  • Front Axle
  • Corner Modules
  • Active Kinematics Control

Material Types Covered:

  • Aluminum Alloy
  • Carbon Fiber Composite
  • High-Speed Steel (HSS)
  • Mild Steel (MS)

Vehicle Types Covered:

  • Passenger Cars
  • Light Commercial Vehicles (LCVs)
  • Heavy Commercial Vehicles (HCVs)

Sales Channels Covered:

  • Original Equipment Manufacturers (OEMs)
  • Aftermarket

Applications Covered:

  • Front Suspension
  • Rear Suspension
  • Engine Mounting

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Automotive Chassis Systems Market, By Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Control Arms
  • 5.3 Ball Joints
  • 5.4 Cross Members
  • 5.5 Knuckles and Hubs
  • 5.6 Subframes
  • 5.7 Other Components

6 Global Automotive Chassis Systems Market, By Chassis Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Ladder Frame Chassis
  • 6.3 Backbone Chassis
  • 6.4 Monocoque Chassis
  • 6.5 Tubular chassis

7 Global Automotive Chassis Systems Market, By Chassis System

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Rear Axle
  • 7.3 Front Axle
  • 7.4 Corner Modules
  • 7.5 Active Kinematics Control

8 Global Automotive Chassis Systems Market, By Material Type

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Aluminum Alloy
  • 8.3 Carbon Fiber Composite
  • 8.4 High-Speed Steel (HSS)
  • 8.5 Mild Steel (MS)

9 Global Automotive Chassis Systems Market, By Vehicle Type

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Passenger Cars
    • 9.2.1 Conventional Cars
    • 9.2.2 Electric Vehicles
      • 9.2.2.1 Battery Electric Vehicles (BEVs)
      • 9.2.2.2 Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEVs)
      • 9.2.2.3 Hybrid Electric Vehicles (HEVs)
  • 9.3 Light Commercial Vehicles (LCVs)
  • 9.4 Heavy Commercial Vehicles (HCVs)

10 Global Automotive Chassis Systems Market, By Sales Channel

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Original Equipment Manufacturers (OEMs)
  • 10.3 Aftermarket

11 Global Automotive Chassis Systems Market, By Application

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 Front Suspension
  • 11.3 Rear Suspension
  • 11.4 Engine Mounting

12 Global Automotive Chassis Systems Market, By Geography

  • 12.1 Introduction
  • 12.2 North America
    • 12.2.1 US
    • 12.2.2 Canada
    • 12.2.3 Mexico
  • 12.3 Europe
    • 12.3.1 Germany
    • 12.3.2 UK
    • 12.3.3 Italy
    • 12.3.4 France
    • 12.3.5 Spain
    • 12.3.6 Rest of Europe
  • 12.4 Asia Pacific
    • 12.4.1 Japan
    • 12.4.2 China
    • 12.4.3 India
    • 12.4.4 Australia
    • 12.4.5 New Zealand
    • 12.4.6 South Korea
    • 12.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 12.5 South America
    • 12.5.1 Argentina
    • 12.5.2 Brazil
    • 12.5.3 Chile
    • 12.5.4 Rest of South America
  • 12.6 Middle East & Africa
    • 12.6.1 Saudi Arabia
    • 12.6.2 UAE
    • 12.6.3 Qatar
    • 12.6.4 South Africa
    • 12.6.5 Rest of Middle East & Africa

13 Key Developments

  • 13.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 13.2 Acquisitions & Mergers
  • 13.3 New Product Launch
  • 13.4 Expansions
  • 13.5 Other Key Strategies

14 Company Profiling

  • 14.1 ZF Friedrichshafen AG
  • 14.2 Continental AG
  • 14.3 Magna International Inc.
  • 14.4 Aisin Seiki Co., Ltd.
  • 14.5 Robert Bosch GmbH
  • 14.6 Hyundai Mobis Co., Ltd.
  • 14.7 Schaeffler AG
  • 14.8 Benteler International AG
  • 14.9 CIE Automotive S.A.
  • 14.10 American Axle & Manufacturing, Inc.
  • 14.11 Gestamp Automocion S.A.
  • 14.12 Thyssenkrupp AG
  • 14.13 F-Tech Inc.
  • 14.14 Martinrea International Inc.
  • 14.15 KLT Automotive & Tubular Products Ltd.
  • 14.16 ALF Engineering Pvt. Ltd.