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市場調査レポート
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1617204

2030年までのビークル・ツー・グリッド市場予測: 車両タイプ、コンポーネント、バッテリータイプ、容量、充電タイプ、アプリケーション、地域別の世界分析

Vehicle-to-Grid Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Vehicle Type, Component, Battery Type, Capacity, Charging Type, Application and By Geography


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ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
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本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
2030年までのビークル・ツー・グリッド市場予測: 車両タイプ、コンポーネント、バッテリータイプ、容量、充電タイプ、アプリケーション、地域別の世界分析
出版日: 2024年12月11日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のビークル・ツー・グリッド(V2G)市場は2024年に32億2,000万米ドルを占め、2030年には113億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは23.3%です。

ビークル・ツー・グリッド(V2G)技術は、電気自動車(EV)と電力網が双方向で電力をやり取りできるようにする最先端のエネルギー管理システムです。V2G技術により、EVは移動可能なエネルギー貯蔵装置として機能し、電力需要の多い時間帯や停電時に電力をグリッドに戻し、エネルギー需要の少ないオフピーク時に充電することができます。風力発電の予測不可能性を減らすことで、このダイナミックなシステムはエネルギー効率を向上させ、送電網を安定させ、再生可能エネルギーを取り込みます。

国際エネルギー機関(IEA)によると、V2G技術は電力需給のバランスをとり、ピーク負荷を減らし、再生可能エネルギー源をより効果的に統合するのに役立ちます。IEAは、V2G技術によってピーク電力需要を最大20%削減できると見積もっています。

再生可能エネルギー統合の需要と送電網の安定性

電力網は現在、太陽光や風力などの再生可能エネルギーの統合により、予測不可能性や変動性といった困難に直面しています。こうした問題を解決するため、V2Gシステムは、生産量が多い時間帯に余剰エネルギーを蓄え、供給量が少ない時間帯にグリッドに戻します。この機能により、再生不可能なピーク時発電所に依存することなく安定したエネルギー供給が保証され、系統運用者が安定性を維持するのに役立ちます。さらに、都市部と地方の両方で再生可能エネルギーの利用が増加するにつれ、V2Gシステムは国と地方のエネルギー需要のバランスを取るために不可欠になっています。

法外なV2Gインフラ初期費用

ビークル・ツー・グリッド(V2G)システムの導入に必要な多額の初期投資は、市場の主な障壁のひとつです。EVと送電網の間でエネルギーを融通するために必要な双方向充電器は、従来の一方向充電器よりもかなり高価です。さらに、双方向のエネルギーフローをサポートするために、現在のグリッド・インフラをアップグレードするための追加コストがかかります。これらのコストには、パワーエレクトロニクス、ソフトウェアプラットフォーム、通信ネットワークの改良が含まれます。こうした高額な初期費用は、多くの電力会社、フリート事業者、個人EV所有者にとって抑止力となっており、特に消費者が価格に敏感な地域では、市場浸透を遅らせています。

スマートグリッドインフラの開発

V2G市場は、スマート・グリッド・インフラが発展するにつれて、大きなチャンスを得る。V2Gの機能は、スマートグリッドが依存する高度な自動化技術と通信技術を完全に補完します。リアルタイムのエネルギー管理は、V2Gシステムによって可能になる双方向のエネルギーフローによって可能になり、グリッドの柔軟性も向上します。さらに、V2Gソリューションは、分散型エネルギー資源(DER)を制御し、エネルギー効率を最大化するためのスケーラブルなプラットフォームを提供するため、エネルギー・グリッドの近代化に投資する国が増えるにつれ、普及が進むと予想されます。

過負荷とグリッド信頼性のリスク

V2Gシステムが現在の送電網に統合されると、エネルギー需給の管理がより複雑になります。強力なグリッド管理システムがない場合、EVエネルギーの急激な投入・引出しの増加は、グリッドを不安定にし、停電やグリッド性能の悪化につながる可能性があります。さらに、地域によっては、送電網のインフラが古すぎたり、整備が不十分で、V2Gに必要な双方向のエネルギーフローを管理できない場合があります。このような地域では、過負荷につながり、導入がさらに制限される可能性があります。

COVID-19の影響:

COVID-19の大流行は、ビークル・ツー・グリッド(V2G)市場にさまざまな影響を与えました。サプライチェーンの混乱、工場の閉鎖、世界の経済活動の鈍化により、パンデミックはV2Gインフラの開発と展開に遅れをもたらしました。この危機の不確実性は、電気自動車(EV)やクリーンエネルギー技術への投資の減少にもつながった。しかし、パンデミックは、より適応性と回復力のあるエネルギー・システムの必要性を浮き彫りにし、V2Gのような分散型ソリューションへの関心を再び呼び起こしました。V2G技術が送電網の安定とクリーンエネルギーの統合を促進する可能性があると考えたため、一部の政府やエネルギー・プロバイダーは、パンデミック後の復興計画の一環として、V2G技術の普及に向けた取り組みを強化しました。

予測期間中、電気自動車供給設備(EVSE)分野が最大となる見込み

ビークル・ツー・グリッド(V2G)市場は、電気自動車供給設備(EVSE)分野が支配的と予測されます。V2G機能を実現するために、EVSEは電気自動車(EV)の充電に必要なインフラを構成します。EVと送電網の双方向通信を可能にするこれらのシステムにより、EVは送電網から充電したり、送電網にエネルギーを戻したりすることができます。EVの利用の増加、EVインフラに対する政府の補助金、グリッド・バランシング・ソリューションの要件が、この市場の拡大を後押しする主な要因です。さらに、より多くの地域で電気自動車が導入され、再生可能エネルギー源が統合されるにつれて、高度なEVSEソリューションのニーズが高まっており、V2G市場の重要な構成要素となっています。

予測期間中にCAGRが最も高くなると予想されるピーク電力販売セグメント

ビークル・ツー・グリッド(V2G)市場では、ピーク電力販売セグメントが最も高いCAGRを示すと予測されます。送電網の需要が供給を上回り、エネルギー価格が上昇するピーク時には、ピーク電力販売はV2G技術を利用して電力需給のバランスをとる。送電網の安定性を維持し停電を防ぐため、V2Gシステムは電気自動車が蓄えたエネルギーを送電網に放出することを可能にし、こうした時間帯に余分な電源を追加します。さらに、V2Gシステムは、太陽光や風力といった再生可能エネルギーの利用が増え続ける中、間欠性やピーク負荷需要の抑制にますます役立つようになっています。

最大のシェアを持つ地域

ビークル・ツー・グリッド(V2G)市場は、アジア太平洋(APAC)地域が支配的と予想されます。電気自動車(EV)の急速な普及、グリーンエネルギーを支援する政府の強力なプログラム、スマートグリッド・インフラへの大規模投資がその主な原因です。EVの大規模な導入と、再生可能エネルギー源のグリッドへの統合の強力な推進により、中国、日本、韓国などの国々がリードしています。さらに、V2G技術へのニーズは、二酸化炭素排出量の削減と送電網の安定性向上を重視するこの地域の高まりも後押ししています。

CAGRが最も高い地域:

ビークル・ツー・グリッド(V2G)市場では、北米地域が最も高いCAGRで成長すると予想されています。再生可能エネルギー源の統合に対する政府の強力な支援、EVインフラへの投資の増加、スマートグリッド技術の開発が、この成長の主な原動力となっています。EVの導入を奨励する法律、税制優遇措置、非再生可能エネルギーへの送電網の依存度を下げるプログラムにより、米国とカナダが主要な貢献国となっています。さらに、送電網の回復力とエネルギーの独立性を重視する傾向が強まっていることに加え、双方向充電技術の開発が顕著であることから、北米はV2Gソリューションの急成長市場として位置づけられています。

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本レポートをご購読のお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • ドライバー
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のV2G(ビークル・ツー・グリッド)市場:車両タイプ別

  • バッテリー電気自動車(BEV)
  • プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)
  • 燃料電池自動車(FCV)

第6章 世界のV2G(ビークル・ツー・グリッド)市場:コンポーネント別

  • 電気自動車供給設備(EVSE)
  • スマートメーター
  • ホームエネルギーマネジメント(HEM)
  • ソフトウェアソリューション
  • その他のコンポーネント

第7章 世界のV2G(ビークル・ツー・グリッド)市場:バッテリータイプ別

  • リチウムイオン
  • ニッケル水素
  • 鉛蓄電池
  • 超コンデンサ

第8章 世界のV2G(ビークル・ツー・グリッド)市場:容量別

  • 20~40kWh
  • 41~70kWh
  • 71~100kWh
  • 100kWh以上

第9章 世界のV2G(ビークル・ツー・グリッド)市場:充電タイプ別

  • 一方向充電
  • 双方向充電

第10章 世界のV2G(ビークル・ツー・グリッド)市場:用途別

  • 国内
  • コマーシャル
  • ピーク電力販売
  • 回転する予備力
  • ベースロード電力
  • その他の用途

第11章 世界のV2G(ビークル・ツー・グリッド)市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイリング

  • ABB Ltd.
  • Hitachi, Ltd
  • EnerDel, Inc
  • Honda Motor Co., Ltd.
  • Mitsubishi Electric Corporation
  • Energie Baden Wuerttemberg AG(EnBW)
  • Daimler AG
  • Nissan Motor Corporation
  • Endesa SA
  • Denso Corporation
  • Nuvve Corporation
  • OVO Energy Ltd
  • AC Propulsion, Inc
  • ENGIE Group
  • Qualcomm Inc.
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Vehicle Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Battery Electric Vehicles (BEV) (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Plug In Hybrid Electric Vehicles (PHEV) (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Fuel Cell Vehicles (FCVs) (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Component (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Electric Vehicle Supply Equipment (EVSE) (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Smart Meters (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Home Energy Management (HEM) (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Software Solutions (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Other Components (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Battery Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Lithium-ion (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Nickel-Metal Hydride (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Lead-acid (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Ultra-capacitors (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Capacity (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By 20-40kWh (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By 41-70kWh (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By 71-100kWh (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Above 100kWh (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Charging Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Unidirectional Charging (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Bidirectional Charging (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Domestic (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Commercial (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Peak Power Sales (2022-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Spinning Reserves (2022-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Base Load Power (2022-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC28084

According to Stratistics MRC, the Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market is accounted for $3.22 billion in 2024 and is expected to reach $11.33 billion by 2030 growing at a CAGR of 23.3% during the forecast period. Vehicle-to-Grid (V2G) technology is a cutting-edge energy management system that permits electric vehicles (EVs) and the electrical grid to exchange power in both directions. EVs can function as mobile energy storage devices owing to V2G technology, returning electricity to the grid during times of high demand or power outages and recharging during off-peak hours when energy demand is lower. By reducing wind power's unpredictability, this dynamic system improves energy efficiency, stabilizes the grid, and incorporates renewable energy sources.

According to the International Energy Agency (IEA), V2G technology can help balance electricity supply and demand, reduce peak loads, and integrate renewable energy sources more effectively. The IEA estimates that V2G technology can reduce peak electricity demand by up to 20%.

Market Dynamics:

Driver:

Demand for renewable integration and grid stability

The power grid now faces difficulties like unpredictability and variability as a result of the integration of renewable energy sources like solar and wind. In order to solve these problems, V2G systems store excess energy during times of high production and return it to the grid during periods of low supply. This feature guarantees a consistent energy supply without depending on non-renewable peaking power plants, helping grid operators maintain stability. Moreover, as the use of renewable energy increases in both urban and rural areas, V2G systems are becoming essential for balancing national and local energy demands.

Restraint:

Exorbitant V2G infrastructure initial costs

The substantial initial investment needed to deploy Vehicle-to-Grid (V2G) systems is one of the main barriers to the market. Bidirectional chargers, which are necessary to allow energy to flow between EVs and the grid, are significantly more expensive than conventional unidirectional chargers. Additionally, there are additional costs associated with upgrading the current grid infrastructure to support the bidirectional energy flow. These costs include improved power electronics, software platforms, and communication networks. These high upfront costs serve as a deterrent for many utility providers, fleet operators, and individual EV owners, slowing market penetration, particularly in areas where consumers are price sensitive.

Opportunity:

Development of smart grid infrastructure

The V2G market has a significant opportunity as smart grid infrastructure grows. V2G capabilities perfectly complement the sophisticated automation and communication technologies that smart grids rely on. Real-time energy management is made possible by the bidirectional energy flow made possible by V2G systems, which also improve grid flexibility. Furthermore, V2G solutions are anticipated to become more popular as more nations make investments in modernizing their energy grids because they provide a scalable platform for controlling distributed energy resources (DERs) and maximizing energy efficiency.

Threat:

Risks of overload and grid reliability

The management of energy supply and demand becomes more complex when V2G systems are integrated into current power grids. Abrupt increases in EV energy injection or withdrawal could destabilize the grid in the absence of strong grid management systems, possibly leading to power outages or worse grid performance. Moreover, in some regions grid infrastructure may be too old or poorly maintained to manage the two-way energy flow needed for V2G, which could lead to overload and further restrict adoption in those areas.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic affected the vehicle-to-grid (V2G) market in a variety of ways. Due to supply chain disruptions, factory closures, and a slowdown in global economic activity, the pandemic caused delays in the development and deployment of V2G infrastructure. The crisis's uncertainty also resulted in lower investments in electric vehicles (EVs) and clean energy technologies. However, the pandemic highlighted the need for energy systems that are more adaptable and resilient, which sparked a renewed interest in decentralized solutions like V2G. Because they saw V2G technologies as potential drivers of grid stability and clean energy integration, some governments and energy providers stepped up their efforts to promote them as part of post-pandemic recovery plans.

The Electric Vehicle Supply Equipment (EVSE) segment is expected to be the largest during the forecast period

The Vehicle-to-Grid (V2G) market is expected to be dominated by the Electric Vehicle Supply Equipment (EVSE) segment. In order to enable V2G functionality, EVSE comprises the infrastructure needed for electric vehicle (EV) charging. EVs can charge from or discharge energy back into the grid owing to these systems, which enable two-way communication between the car and the grid. The increasing use of EVs, government subsidies for EV infrastructure, and the requirement for grid balancing solutions are the main factors propelling this market's expansion. Moreover, the need for sophisticated EVSE solutions is increasing as more areas adopt electric vehicles and integrate renewable energy sources, making it a key component of the V2G market.

The Peak Power Sales segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

In the Vehicle-to-Grid (V2G) market, the Peak Power Sales segment is projected to have the highest CAGR. During peak times, when grid demand outpaces supply and energy prices rise, peak power sales use V2G technology to balance supply and demand for electricity. In order to maintain grid stability and prevent outages, V2G systems enable electric vehicles to release stored energy into the grid, adding an extra power source during these periods. Additionally, V2G systems are becoming increasingly useful in controlling intermittency and peak load demands as the use of renewable energy sources, like solar and wind, keeps growing.

Region with largest share:

The Vehicle-to-Grid (V2G) market is anticipated to be dominated by the Asia-Pacific (APAC) region. Rapid increases in the use of electric vehicles (EVs), robust government programs supporting green energy, and large investments in smart grid infrastructure are the main causes of this. With extensive EV deployments and a strong push to integrate renewable energy sources into the grid, nations like China, Japan, and South Korea are leading the way. Furthermore, the need for V2G technologies is also being fueled by the region's increasing emphasis on lowering carbon emissions and improving grid stability.

Region with highest CAGR:

In the Vehicle-to-Grid (V2G) market, the North American region is anticipated to grow at the highest CAGR. Strong government support for the integration of renewable energy sources, rising investments in EV infrastructure, and developments in smart grid technology are the main drivers of this growth. With laws encouraging EV adoption, tax breaks, and programs to lessen grid reliance on non-renewable energy, the US and Canada are major contributors. Moreover, the increasing emphasis on grid resilience and energy independence, along with notable developments in bidirectional charging technologies, positions North America as a rapidly growing market for V2G solutions.

Key players in the market

Some of the key players in Vehicle-to-Grid (V2G) market include ABB Ltd., Hitachi, Ltd, EnerDel, Inc, Honda Motor Co., Ltd., Mitsubishi Electric Corporation, Energie Baden Wuerttemberg AG (EnBW), Daimler AG, Nissan Motor Corporation, Endesa SA, Denso Corporation, Nuvve Corporation, OVO Energy Ltd, AC Propulsion, Inc, ENGIE Group and Qualcomm Inc.

Key Developments:

In November 2024, Honda Motor Co., Ltd. has signed a sponsorship agreement with World Athletics ahead of the World Athletics Championships Tokyo 25 as an official global partner. Based on this sponsorship agreement, Honda will provide vehicles from its fleet of electrified vehicles as the official transportation at the WCH Tokyo 25.

In May 2024, Hitachi Energy and Aibel have signed separate framework agreements with German renewable energy company, RWE, for multiple high-voltage direct current (HVDC) systems to accelerate the integration of offshore wind power into the grid. The agreement follows the signing of a Capacity Reservation Agreement (CRA) last November that reserves the engineering and production capacity to develop three major HVDC projects.

In March 2024, ABB is collaborating with Green Hydrogen International (GHI) on a project to develop a major green hydrogen facility in south Texas, United States. As part of the Memorandum of Understanding (MoU) ABB's automation, electrification and digital technology will be assessed for deployment at GHI's Hydrogen City project.

Vehicle Types Covered:

  • Battery Electric Vehicles (BEV)
  • Plug In Hybrid Electric Vehicles (PHEV)
  • Fuel Cell Vehicles (FCVs)

Components Covered:

  • Electric Vehicle Supply Equipment (EVSE)
  • Smart Meters
  • Home Energy Management (HEM)
  • Software Solutions
  • Other Components

Battery Types Covered:

  • Lithium-ion
  • Nickel-Metal Hydride
  • Lead-acid
  • Ultra-capacitors

Capacities Covered:

  • 20-40kWh
  • 41-70kWh
  • 71-100kWh
  • Above 100kWh

Charging Types Covered:

  • Unidirectional Charging
  • Bidirectional Charging

Applications Covered:

  • Domestic
  • Commercial
  • Peak Power Sales
  • Spinning Reserves
  • Base Load Power
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market, By Vehicle Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Battery Electric Vehicles (BEV)
  • 5.3 Plug In Hybrid Electric Vehicles (PHEV)
  • 5.4 Fuel Cell Vehicles (FCVs)

6 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market, By Component

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Electric Vehicle Supply Equipment (EVSE)
  • 6.3 Smart Meters
  • 6.4 Home Energy Management (HEM)
  • 6.5 Software Solutions
  • 6.6 Other Components

7 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market, By Battery Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Lithium-ion
  • 7.3 Nickel-Metal Hydride
  • 7.4 Lead-acid
  • 7.5 Ultra-capacitors

8 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market, By Capacity

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 20-40kWh
  • 8.3 41-70kWh
  • 8.4 71-100kWh
  • 8.5 Above 100kWh

9 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market, By Charging Type

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Unidirectional Charging
  • 9.3 Bidirectional Charging

10 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market, By Application

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Domestic
  • 10.3 Commercial
  • 10.4 Peak Power Sales
  • 10.5 Spinning Reserves
  • 10.6 Base Load Power
  • 10.7 Other Applications

11 Global Vehicle-to-Grid (V2G) Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 ABB Ltd.
  • 13.2 Hitachi, Ltd
  • 13.3 EnerDel, Inc
  • 13.4 Honda Motor Co., Ltd.
  • 13.5 Mitsubishi Electric Corporation
  • 13.6 Energie Baden Wuerttemberg AG (EnBW)
  • 13.7 Daimler AG
  • 13.8 Nissan Motor Corporation
  • 13.9 Endesa SA
  • 13.10 Denso Corporation
  • 13.11 Nuvve Corporation
  • 13.12 OVO Energy Ltd
  • 13.13 AC Propulsion, Inc
  • 13.14 ENGIE Group
  • 13.15 Qualcomm Inc.