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市場調査レポート
商品コード
1617185

自動車用3Dプリンティング市場の2030年までの予測: 車種別、材料別、技術別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Automotive 3D Printing Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Vehicle Type (Passenger Vehicles, Commercial Vehicles, Electric Vehicles (EVs) and Autonomous Vehicles), Material, Technology, Application, End User and By Geography


出版日
ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
自動車用3Dプリンティング市場の2030年までの予測: 車種別、材料別、技術別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2024年12月11日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の自動車用3Dプリンティング市場は、2024年に32億4,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 22.5%で成長し、2030年には105億3,000万米ドルに達すると予測されています。

自動車用3Dプリンティングとは、自動車産業向けの部品、コンポーネント、プロトタイプを作成するための積層造形技術の使用を指します。このプロセスでは、プラスチック、金属、複合材などの材料を重ねて、デジタルモデルから直接オブジェクトを作成します。これにより、ラピッドプロトタイピング、カスタム部品、軽量設計、効率的な生産方法が可能になります。

ある調査によると、自動車、航空宇宙、航空宇宙セクターの32%の人々が、3Dプリント材料を使用してデバイスを作ったり作ったりしています。

パーソナライズされた部品への需要の高まり

パーソナライズされた部品への需要の高まりにより、メーカーは特定の顧客のニーズを満たすカスタマイズされた部品を迅速に製造できるようになった。この動向により、3Dプリンティングでは、従来の方法では製造が困難であったり高価であったりするような、複雑でカスタマイズされた部品を作成できるため、設計の柔軟性が高まります。また、部品の迅速な変更が可能になり、リードタイムとコストが削減されます。カスタム内装や特殊な性能部品など、独自の車両機能を求める消費者が増えているため、自動車用3Dプリンティングはコスト効率が高く効率的なソリューションを提供し、市場の拡大と技術革新を促進します。

知的財産に関する懸念

自動車用3Dプリンティングでは、デザインのコピーや複製が容易なため、知的財産権に関する懸念が生じ、専有技術の不正使用や盗難につながる可能性があります。3Dプリンティングでは設計をデジタルで共有できるため、メーカーは知的財産権の侵害や偽造のリスクを恐れています。知的財産を保護する安全な仕組みがなければ、企業は3Dプリンティングの採用をためらう可能性があるためです。

電気自動車(EV)との統合

3Dプリンティングでは、車両の軽量化、空力特性の改善、エネルギー消費の最適化など、EVの性能とバッテリーの航続距離にとって極めて重要な、複雑なカスタム設計部品の作成が可能です。さらに、EV市場が拡大するにつれて、バッテリーの筐体、内装部品、構造要素などの特殊な部品のニーズが高まっています。このため、3Dプリンティング技術に対する需要が高まり、EVメーカーにとって、より迅速な生産、設計の柔軟性、コスト効率の高い製造ソリューションが容易になります。

材料の制限

自動車用3Dプリントにおける材料の限界は、自動車産業に不可欠な金属や複合材などの高性能部品に適した材料の範囲が限られていることから生じます。一部の先端材料は強度と耐久性を備えていますが、高価で加工が難しい場合があります。こうした限界は、全体的な拡張性と採用に影響を与えます。その結果、この技術が従来の製造方法に完全に取って代わることが制限され、市場の成長が鈍化します。

COVID-19の影響

COVID-19の大流行は自動車用3Dプリンティング市場に大きな影響を与え、生産、サプライチェーン、需要の混乱を引き起こしました。自動車業界が操業停止や遅延に直面する中、3Dプリンティングは重要な部品、プロトタイプ、ツールを迅速に製造するソリューションを提供しました。さらに、パンデミック(世界的大流行)の間、医療用品の生産も支えました。業界が回復するにつれ、製造における柔軟性とコスト効率の高さから、3Dプリンティングの採用が拡大すると予想されます。

商用車セグメントは予測期間中最大になる見込み

商用車セグメントは、予測期間を通じて最大の市場シェアを確保すると予測されています。商用車における自動車用3Dプリンティングは、複雑な形状を持つ軽量で耐久性のあるコンポーネントの製造を可能にすることで、製造に革命をもたらしています。エンジン部品、ブラケット、内装要素などの部品の迅速なプロトタイピングとカスタマイズが可能になり、従来の金型の必要性が減少します。この技術は、少量生産、交換部品、オンデマンド製造にも有効で、在庫コストを最小限に抑えることができます。

予測期間中、プロトタイピング分野のCAGRが最も高くなると予想されます。

プロトタイピングセグメントは、予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。自動車用3Dプリンティング・プロトタイピングは、メーカーが設計検証とテストのために機能的で視覚的なプロトタイプを作成する重要なアプリケーションです。このプロセスは、複雑な部品やコンポーネントの迅速な反復を可能にすることで、製品開発を加速します。この手法により、技術革新が促進され、市場投入までの時間が短縮され、車両全体の性能と設計のカスタマイズ性が向上します。

最大のシェアを占める地域:

アジア太平洋地域は、製造技術の進歩やカスタマイズされた軽量自動車部品の需要増加により、予測期間中に最大の市場シェアを記録すると予想されます。中国、日本、韓国などの国々が、強力な自動車産業でリードしています。技術革新に対する政府の支援と電気自動車の台頭が市場をさらに活性化させています。

CAGRが最も高い地域:

北米は、技術の進歩、車両設計の革新、同地域の強力な自動車産業によって、予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予測されます。米国とカナダは主要プレーヤーであり、特に電気自動車において、プロトタイピング、スペアパーツの生産、軽量コンポーネントに3Dプリンティングを採用しています。同市場は、主要な3Dプリンティング企業の存在とともに、研究開発への多額の投資から利益を得ています。

無料のカスタマイズ提供:

本レポートをご購読のお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • ドライバー
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 技術分析
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の自動車用3Dプリンティング市場:車種別

  • 乗用車
  • 商用車
  • 電気自動車(EV)
  • 自動運転車

第6章 世界の自動車用3Dプリンティング市場:材料別

  • プラスチック
  • 金属
  • 複合材料
  • セラミックス
  • その他の材料

第7章 世界の自動車用3Dプリンティング市場:技術別

  • 熱溶解積層法(FDM)
  • ステレオリソグラフィー(SLA)
  • 選択的レーザー焼結(SLS)
  • ポリジェット印刷
  • 直接金属レーザー焼結(DMLS)
  • 電子ビーム溶解法(EBM)
  • その他の技術

第8章 世界の自動車3Dプリンティング市場:用途別

  • プロトタイピング
  • ツーリング
  • 生産部品
  • カスタムコンポーネント
  • アフターマーケットパーツ
  • その他の用途

第9章 世界の自動車用3Dプリンティング市場:エンドユーザー別

  • オリジナル機器製造会社(OEM)
  • ティアサプライヤー
  • アフターマーケットサプライヤー
  • その他のエンドユーザー

第10章 世界の自動車用3Dプリンティング市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイリング

  • Stratasys
  • 3D Systems
  • EOS GmbH
  • HP Inc.
  • Materialise
  • Sinterit
  • SABIC
  • McLaren
  • Volkswagen Group
  • Ford Motor Company
  • BMW Group
  • General Electric
  • Carbon
  • ExOne
  • Renishaw
  • Divergent Technologies
  • Siemens
  • Optomec
  • McLaren Automotive
  • Velo3D
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Vehicle Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Passenger Vehicles (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Commercial Vehicles (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Electric Vehicles (EVs) (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Autonomous Vehicles (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Material (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Plastics (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Metals (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Composites (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Ceramics (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Other Materials (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Technology (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Fused Deposition Modeling (FDM) (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Stereolithography (SLA) (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Selective Laser Sintering (SLS) (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By PolyJet Printing (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Direct Metal Laser Sintering (DMLS) (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Lectron Beam Melting (EBM) (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Other Technologies (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Prototyping (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Tooling (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Production Parts (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Custom Components (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Aftermarket Parts (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Original Equipment Manufacturers (OEMs) (2022-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Tier Suppliers (2022-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Aftermarket Suppliers (2022-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Automotive 3D Printing Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC28064

According to Stratistics MRC, the Global Automotive 3D Printing Market is accounted for $3.24 billion in 2024 and is expected to reach $10.53 billion by 2030 growing at a CAGR of 22.5% during the forecast period. Automotive 3D printing refers to the use of additive manufacturing technologies to create parts, components, or prototypes for the automotive industry. This process involves layering materials, such as plastics, metals, or composites, to build objects directly from digital models. It allows for rapid prototyping, custom parts, lightweight designs, and efficient production methods.

According to a survey, 32% of people in the automotive, aerospace and aerospace sector use 3D printing materials to make or build devices.

Market Dynamics:

Driver:

Growing demand for personalized parts

The growing demand for personalized parts enables manufacturers to quickly produce customized components that meet specific customer needs. This trend allows for greater design flexibility, as 3D printing can create intricate, tailored parts that would be difficult or expensive to produce using traditional methods. It also facilitates quicker modifications to parts, reducing lead times and costs. As consumers increasingly seek unique vehicle features, such as custom interiors or specialized performance components, automotive 3D printing offers a cost-effective and efficient solution, driving market expansion and innovation.

Restraint:

Intellectual property concerns

Intellectual property concerns in automotive 3D printing arise due to the ease of copying and replicating designs, which can lead to unauthorized use or theft of proprietary technology. As 3D printing allows for the digital sharing of designs, manufacturers fear the risk of IP infringement and counterfeiting. This uncertainty over protecting designs and innovations hampers market growth, as companies may hesitate to adopt 3D printing without secure mechanisms to safeguard their intellectual property.

Opportunity:

Integration with electric vehicles (EVs)

3D printing allows for the creation of complex, custom-designed parts that reduce vehicle weight, improve aerodynamics, and optimize energy consumption, crucial for EV performance and battery range. Additionally, as the EV market expands, the need for specialized parts, such as battery enclosures, interior components, and structural elements, increases. This drives demand for 3D printing technologies, facilitating faster production, design flexibility, and cost-effective manufacturing solutions for EV manufacturers.

Threat:

Material limitations

Material limitations in automotive 3D printing arise from the restricted range of materials suitable for high-performance parts, such as metals and composites, which are essential for the automotive industry. While some advanced materials offer strength and durability, they can be expensive and challenging to work with. These limitations impact the overall scalability and adoption. As a result, it restricts the technology's ability to fully replace traditional manufacturing methods, slowing market growth

Covid-19 Impact

The covid-19 pandemic had a significant impact on the automotive 3D printing market, causing disruptions in production, supply chains, and demand. While the automotive industry faced shutdowns and delays, 3D printing offered a solution for producing critical parts, prototypes, and tools quickly. Additionally, it supported the production of medical supplies during the pandemic. As the industry recovers, the adoption of 3D printing is expected to grow due to its flexibility and cost-efficiency in manufacturing.

The commercial vehicles segment is expected to be the largest during the forecast period

The commercial vehicles segment is predicted to secure the largest market share throughout the forecast period. Automotive 3D printing in commercial vehicles is revolutionizing manufacturing by enabling the production of lightweight, durable components with complex geometries. It allows for the rapid prototyping and customization of parts such as engine components, brackets, and interior elements, reducing the need for traditional tooling. This technology is also beneficial for low-volume production, replacement parts, and on-demand manufacturing, minimizing inventory costs.

The prototyping segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The prototyping segment is anticipated to witness the highest CAGR during the forecast period. Automotive 3D printing prototyping is a key application where manufacturers create functional and visual prototypes for design verification and testing. This process accelerates product development by allowing quick iteration of complex parts and components. This method enhances innovation, reduces time-to-market, and improves overall vehicle performance and design customization.

Region with largest share:

Asia Pacific is expected to register the largest market share during the forecast period driven by advancements in manufacturing technologies and increasing demand for customized, lightweight automotive parts. Countries like China, Japan, and South Korea are leading the way with strong automotive industries. Government support for innovation and the rise of electric vehicles further fuel the market.

Region with highest CAGR:

North America is projected to witness the highest CAGR over the forecast period fuelled by technological advancements, innovation in vehicle design, and the region's strong automotive industry. The U.S. and Canada are major players, adopting 3D printing for prototyping, production of spare parts, and lightweight components, especially in electric vehicles. The market benefits from substantial investments in research and development, along with the presence of key 3D printing companies.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Automotive 3D Printing Market include Stratasys, 3D Systems, EOS GmbH, HP Inc., Materialise, Sinterit, SABIC, McLaren, Volkswagen Group, Ford Motor Company, BMW Group, General Electric, Carbon, ExOne, Renishaw, Divergent Technologies, Siemens, Optomec, McLaren Automotive and Velo3D.

Key Developments:

In November 2024, Divergent Technologies announced a groundbreaking integration of metal 3D printed parts into McLaren's upcoming F80 car model. This collaboration leverages Divergent's advanced 3D printing technology to produce highly complex, lightweight, and high-performance automotive components that contribute to significant reductions in weight and improvement in overall vehicle performance.

In October 2024, British automotive manufacturer McLaren has launched its new W1 hybrid hypercar. Titanium 3D printing was used to manufacture the font uprights and wishbones of the W1's advanced suspension system. The W1 is powered by a hybrid system that pairs a high-performance V8 engine with an electric module, allowing it to reach incredible speeds and acceleration.

Vehicle Types Covered:

  • Passenger Vehicles
  • Commercial Vehicles
  • Electric Vehicles (EVs)
  • Autonomous Vehicles

Materials Covered:

  • Plastics
  • Metals
  • Composites
  • Ceramics
  • Other Materials

Technologies Covered:

  • Fused Deposition Modeling (FDM)
  • Stereolithography (SLA)
  • Selective Laser Sintering (SLS)
  • PolyJet Printing
  • Direct Metal Laser Sintering (DMLS)
  • Lectron Beam Melting (EBM)
  • Other Technologies

Applications Covered:

  • Prototyping
  • Tooling
  • Production Parts
  • Custom Components
  • Aftermarket Parts
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Original Equipment Manufacturers (OEMs)
  • Tier Suppliers
  • Aftermarket Suppliers
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Technology Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 End User Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Automotive 3D Printing Market, By Vehicle Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Passenger Vehicles
  • 5.3 Commercial Vehicles
  • 5.4 Electric Vehicles (EVs)
  • 5.5 Autonomous Vehicles

6 Global Automotive 3D Printing Market, By Material

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Plastics
  • 6.3 Metals
  • 6.4 Composites
  • 6.5 Ceramics
  • 6.6 Other Materials

7 Global Automotive 3D Printing Market, By Technology

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Fused Deposition Modeling (FDM)
  • 7.3 Stereolithography (SLA)
  • 7.4 Selective Laser Sintering (SLS)
  • 7.5 PolyJet Printing
  • 7.6 Direct Metal Laser Sintering (DMLS)
  • 7.7 Lectron Beam Melting (EBM)
  • 7.8 Other Technologies

8 Global Automotive 3D Printing Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Prototyping
  • 8.3 Tooling
  • 8.4 Production Parts
  • 8.5 Custom Components
  • 8.6 Aftermarket Parts
  • 8.7 Other Applications

9 Global Automotive 3D Printing Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Original Equipment Manufacturers (OEMs)
  • 9.3 Tier Suppliers
  • 9.4 Aftermarket Suppliers
  • 9.5 Other End Users

10 Global Automotive 3D Printing Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Stratasys
  • 12.2 3D Systems
  • 12.3 EOS GmbH
  • 12.4 HP Inc.
  • 12.5 Materialise
  • 12.6 Sinterit
  • 12.7 SABIC
  • 12.8 McLaren
  • 12.9 Volkswagen Group
  • 12.10 Ford Motor Company
  • 12.11 BMW Group
  • 12.12 General Electric
  • 12.13 Carbon
  • 12.14 ExOne
  • 12.15 Renishaw
  • 12.16 Divergent Technologies
  • 12.17 Siemens
  • 12.18 Optomec
  • 12.19 McLaren Automotive
  • 12.20 Velo3D