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市場調査レポート
商品コード
1617098
民間航空市場の2030年までの予測:航空機タイプ、コンポーネントタイプ、サービス、エンドユーザー、地域別の世界分析Commercial Aerospace Market Forecasts to 2030 - Global Analysis by Aircraft Type, Component Type, Services, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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民間航空市場の2030年までの予測:航空機タイプ、コンポーネントタイプ、サービス、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年12月11日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の民間航空市場は2024年に309億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは5.8%で成長し、2030年には434億米ドルに達すると予想されています。
民間航空分野は、商業目的の航空機や宇宙船の設計、建設、運用に焦点を当てています。これには、旅客機、貨物機、商用宇宙探査機が含まれます。このカテゴリーの企業は、航空機、部品、メンテナンス、関連サービスを提供しています。主なプレーヤーは、航空機メーカー、航空会社、宇宙探査会社です。このプログラムは世界なモビリティを推進し、経済成長、コネクティビティ、航空宇宙および航空宇宙産業のイノベーションに貢献しています。
ボーイングのCommercial Market Outlookによると、世界の民間航空機保有台数は2042年までに倍増すると予測されており、この間に42,000機以上の新規納入が見込まれています。
航空旅行と貨物サービスの需要増加
航空旅行と貨物サービスの需要増加は、民間航空市場の重要な促進要因です。世界経済の拡大と世界化の深化に伴い、効率的で信頼性の高い輸送サービスへのニーズが高まっています。この需要に拍車をかけているのが、可処分所得の増加、都市化、特に新興市場における中間層の拡大です。その結果、航空会社や航空機メーカーは、接続性を強化し、旅客・貨物輸送量の増加に対応するため、新しい航空機に投資しており、市場の成長を牽引しています。
厳しい規制要件
航空業界は、世界各国の航空当局が課す厳格な安全基準、環境基準、運航基準の適用を受けています。これらの規制を遵守するためには、技術、試験、認証プロセスへの多大な投資が必要となることが多く、メーカーや運航会社のコストが増大する可能性があります。このような規制上のハードルは、製品の発売を遅らせたり、新規参入企業の市場参入を制限したりする可能性があり、技術革新や市場拡大のペースを遅らせる可能性があります。
格安航空会社の拡大
LCCは、手頃な価格の旅行オプションを提供することで、従来の航空モデルを破壊し、航空旅行の民主化を実現しました。その成長の原動力となっているのは、特に新興市場において、予算に見合った旅行ソリューションに対する需要が高まっていることです。この動向は、航空機メーカーに、LCCの運航ニーズを満たすコスト効率と燃費効率の高いナローボディ航空機の開発を促し、新たな収益源と市場セグメントを開拓しています。
航空機製造部門における激しい競合
ボーイングやエアバスといった大手企業が業界を支配しているため、市場シェアをめぐる熾烈な競争が繰り広げられています。この競争は絶え間ない技術革新を促すが、同時に利益率を低下させる価格圧力にもつながります。さらに、新興市場からの新規参入者は、競争力のある価格戦略と現地生産能力で既存メーカーに課題しており、競合情勢をさらに激化させています。
COVID-19の大流行は、世界の空の旅の中断と旅客数の激減を引き起こし、民間航空市場に深刻な影響を与えました。航空会社は財政的なひっ迫に直面し、航空機発注の延期や機体増備の縮小につながった。しかし、ワクチン接種率が上昇し、旅行制限が緩和されるにつれて、航空需要は徐々に回復しています。業界は現在、進化する安全基準と旅客の期待に応えるため、機材の近代化に注力しています。
予測期間中、ナローボディ機セグメントが最大となる見込み
ナローボディ機セグメントは、その費用対効果と短・中距離路線への柔軟性から、予測期間中に最大となる見込みです。これらの航空機は、リージョナルジェット機よりも高い旅客輸送能力を提供する一方で、ワイドボディ機よりも低い運航コストを維持しています。このため、路線網を拡大する格安航空会社にとって理想的な航空機となっています。ボーイング737型機やエアバスA320型機のような燃費効率の高い機種への需要が続いていることも、市場での優位性を支えています。
予測期間中、インテリア・セグメントのCAGRが最も高くなる見込み
航空会社が客室のアップグレードを通じて旅客体験の向上に注力していることから、予測期間中、インテリア・セグメントのCAGRが最も高くなると予想されます。座席配置、機内エンターテインメント・システム、機内照明の革新が、先進的なインテリア・ソリューションの需要を牽引しています。航空会社はサービスの質で競争しているため、航空機内装の近代化に投資することは、競争の激しい市場情勢の中で旅客を惹きつけ、サービスの差別化を図る上で極めて重要になっています。
予測期間中、北米地域はボーイングのような大手OEMの存在感が強く、航空宇宙インフラがしっかりしているため、最大の市場シェアを占めると予想されます。この地域は、研究開発への多額の投資による恩恵を受けており、航空機の設計と製造における技術的進歩を支えています。さらに、北米の成熟した航空エコシステムは、バリューチェーン全体にわたって新技術のシームレスな統合を促進しています。
予測期間中、急速な経済成長と航空需要の増加を背景に、アジア太平洋地域が最も高いCAGRを記録すると予想されます。中国やインドのような国々における中流階級の人口拡大がこの成長に拍車をかけており、航空会社は新たな航空機の発注で機材を拡大するよう促しています。この地域は航空インフラの強化に注力しており、世界の民間航空市場における主要な促進要因としての地位をさらに支えています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Commercial Aerospace Market is accounted for $30.9 billion in 2024 and is expected to reach $43.4 billion by 2030 growing at a CAGR of 5.8% during the forecast period. The commercial aerospace sector focuses on the design, construction, and operation of aircraft and spacecraft for commercial purposes. This includes passenger, cargo, and commercial space exploration aircraft. Companies in this category provide aircraft, components, maintenance, and related services. Major players are aircraft manufacturers, airlines, and space exploration companies. The program drives global mobility and contributes to economic growth, connectivity, and innovation in the aerospace and aerospace industries.
According to Boeing's Commercial Market Outlook, the global fleet of commercial aircraft is projected to double by 2042, with over 42,000 new aircraft deliveries anticipated during this period.
Increasing demand for air travel and cargo services
The increasing demand for air travel and cargo services is a significant driver of the commercial aerospace market. As global economies expand and globalization deepens, there is a growing need for efficient and reliable transportation services. This demand is fueled by rising disposable incomes, urbanization, and an expanding middle class, particularly in emerging markets. Consequently, airlines and aircraft manufacturers are investing in new aircraft to enhance connectivity and meet the rising passenger and cargo traffic, thereby driving market growth.
Stringent regulatory requirements
The industry is subject to rigorous safety, environmental, and operational standards imposed by aviation authorities worldwide. Compliance with these regulations often requires significant investments in technology, testing, and certification processes, which can increase costs for manufacturers and operators. These regulatory hurdles can delay product launches and limit market entry for new players, potentially slowing down the pace of innovation and market expansion.
Expansion of low-cost carriers
LCCs have disrupted traditional aviation models by offering affordable travel options, thereby democratizing air travel. Their growth is driven by increasing demand for budget-friendly travel solutions, especially in emerging markets. This trend encourages aircraft manufacturers to develop cost-effective, fuel-efficient narrow-body aircraft that meet the operational needs of LCCs, opening up new revenue streams and market segments.
Intense competition in the aircraft manufacturing sector
Major players like Boeing and Airbus dominate the industry, leading to fierce rivalry over market share. This competition drives continuous innovation but also results in pricing pressures that can erode profit margins. Additionally, new entrants from emerging markets are challenging established manufacturers with competitive pricing strategies and localized production capabilities, further intensifying the competitive landscape.
The Covid-19 pandemic severely impacted the commercial aerospace market by disrupting global air travel and causing a sharp decline in passenger numbers. Airlines faced financial strain, leading to deferred aircraft orders and reduced fleet expansions. However, as vaccination rates increased and travel restrictions eased, there has been a gradual recovery in air travel demand. The industry is now focusing on fleet modernization to meet evolving safety standards and passenger expectations.
The narrow-body aircraft segment is expected to be the largest during the forecast period
The narrow-body aircraft segment is expected to be the largest during the forecast period due to its cost-effectiveness and flexibility for short to medium-haul routes. These aircraft offer higher passenger capacity than regional jets while maintaining lower operating costs compared to wide-body planes. This makes them ideal for low-cost carriers expanding their route networks. The ongoing demand for fuel-efficient models like the Boeing 737 and Airbus A320 families supports their dominance in the market.
The interior segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The interior segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period as airlines focus on enhancing passenger experience through cabin upgrades. Innovations in seating arrangements, in-flight entertainment systems, and cabin lighting are driving demand for advanced interior solutions. As airlines compete on service quality, investing in modernizing aircraft interiors becomes crucial for attracting passengers and differentiating their offerings in a competitive market landscape.
Over the forecast period, the North America region is anticipated to hold the largest market share due to its strong presence of major OEMs like Boeing and a robust aerospace infrastructure. The region benefits from significant investments in research and development, supporting technological advancements in aircraft design and manufacturing. Additionally, North America's mature aviation ecosystem facilitates seamless integration of new technologies across the value chain.
During the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to register the highest CAGR driven by rapid economic growth and increasing air travel demand. Expanding middle-class populations in countries like China and India are fueling this growth, prompting airlines to expand their fleets with new aircraft orders. The region's focus on enhancing aviation infrastructure further supports its position as a key growth driver in the global commercial aerospace market.
Key players in the market
Some of the key players in Commercial Aerospace Market include Airbus SE, The Boeing Company, Embraer SA, Bombardier Inc., Textron Inc., Dassault Aviation, GE Aviation, Rolls-Royce plc, Safran SA, Pratt & Whitney, Lufthansa Technik AG, ST Engineering Aerospace, AFI KLM E&M, AerCap Holdings NV, Honeywell Aerospace and Collins Aerospace.
In November 2024, Bombardier Defense delivered the first Bombardier Global 6500 aircraft in support of the United States Army's High Accuracy Detection and Exploitation System (HADES) program during a ceremony held at Bombardier Group's U.S. Headquarters in Wichita, Kansas. Bolstered by the Global 6500's high-performance capabilities, the fixed-wing platform will contribute to strengthening the U.S. Army's aerial deep sensing abilities and marks a significant milestone toward the United States' goal of modernizing its aerial military intelligence.
In November 2024, GE Aerospace successfully demonstrated a hybrid electric propulsion system rated at one megawatt as part of a $5.1 million research and development contract from the U.S. Army Combat Capabilities Development Command (DEVCOM) Army Research Laboratory (ARL).
In July 2024, Boeing forecasts demand for nearly 44,000 new commercial airplanes through 2043 as air travel surpasses pre-pandemic levels, with key growth drivers identified in emerging markets and global demand for single-aisle aircraft.