デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1617068

トロリーバス市場の2030年までの予測: タイプ別、車両タイプ別、動力源別、座席数別、技術別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Trolley Bus Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type (Electric Trolley Buses, Hybrid Trolley Buses, Battery Trolley Buses and Other Types), Vehicle Type, Power Source, Seating Capacity, Technology, Application, End User and By Geography


出版日
ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
トロリーバス市場の2030年までの予測: タイプ別、車両タイプ別、動力源別、座席数別、技術別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2024年12月11日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のトロリーバス市場は2024年に11億3,000万米ドルを占め、2030年には5.8%で成長し、15億8,000万米ドルに達すると予測されています。

通常、2本のフレキシブルな導線または電柱を通して架線から供給される電気で走行する電気自動車は、トロリーバスと呼ばれます。環境に優しくエネルギー効率の高い公共交通機関を提供するため、これらのバスは大都市交通網で頻繁に利用されています。従来のディーゼルの代わりに電気モーターで走るトロリーバスは、低排出ガスと静かな運行で有名です。また、電化ネットワークが利用できない場合にはバッテリー駆動に切り替えることができるため、路線計画や都市移動の柔軟性が高まる。

環境への関心の高まり

環境問題への関心の高まりは、トロリーバス市場の拡大を促進する上で重要な役割を果たしています。都市や国家が二酸化炭素排出量の削減と大気環境の改善を優先する中、トロリーバスは従来のディーゼルエンジンバスに代わる持続可能な選択肢を提供しています。これは、特に各国政府がより厳しい排出規制を実施し、環境に優しいソリューションにインセンティブを提供する中で、より環境に優しい公共交通システムを求める世界の動きと一致しています。環境への影響が少ないトロリーバスは、気候変動と闘い、持続可能なモビリティを促進することを目的とした都市交通戦略にとって、不可欠な要素になりつつあります。

インフラの課題

架線敷設と維持に必要な多額のインフラ支出は、トロリーバス業界が直面する重要な障害のひとつです。交通や公共事業の遅延が発生する可能性があるため、既存のインフラがある大都市圏では特に難しいです。さらに、架線のメンテナンスには一定の知識が必要で、費用と時間がかかることもあります。架線とバッテリーの両方で走行できるバッテリー・ハイブリッド・トロリー・バスは、地域社会がこうした障害を克服し、インフラへの依存を軽減する創造的な方法のひとつです。

政府の規制と政策

政府の政策と政策は、トロリーバス市場の主な促進要因です。都市大気汚染の削減と持続可能性の促進が重視されるようになり、世界各国の政府は公共交通機関に対してより厳しい排出基準を導入しています。こうした規制は、従来のディーゼルバスに比べて排出量が少ないトロリーバスのような、よりクリーンな代替手段の採用を奨励しています。さらに、政府はグリーン交通システムへの移行を支援するため、インセンティブや補助金、資金を提供することが多く、トロリーバスの採用をさらに後押ししています。

代替電気自動車との競合

代替電気自動車、特にバッテリー電気バスは、トロリーバス事業に深刻な脅威を与えています。固定架線に依存するトロリーバスとは異なり、バッテリー電気バスは特別なインフラを必要とせず、どのようなルートでも運行できるため、柔軟性が高いです。このため、トロリーバスのインフラに伴う高額な初期費用をかけずに交通システムの近代化を図りたい都市にとっては、魅力的な選択肢となります。さらに、バッテリー技術の進歩により、電気バスの走行距離と効率が向上し、競合が激化しています。その結果、各都市は、運行コストやインフラコストが低いことから、トロリーバスよりもバッテリー式電気バスを選ぶようになるかもしれないです。

COVID-19の影響

COVID-19の大流行は、トロリーバス市場にさまざまな影響を与えました。危機の最中、多くの都市では、戸締まりや社会的距離を置く措置のために公共交通機関の利用者が減少し、トロリーバス・サービスへの需要が一時的に減少しました。さらに、財政的な制約や他の公衆衛生対策を優先したため、トロリーバス・システムの拡張を含むインフラ・プロジェクトが遅れました。しかし、都市がパンデミック後の持続可能でクリーンな交通手段の再構築に注力する中、トロリーバスのような環境に優しく効率的な公共交通ソリューションに対する長期的な需要は、グリーン復興イニシアティブに合致して増加すると予想されます。

予測期間中、電気トロリーバスセグメントが最大となる見込み

電気トロリーバスセグメントは、その数多くの利点から最大になると推定されます。これらの車両は、従来のトロリーバスの利点とバッテリー駆動の柔軟性を兼ね備えています。電気トロリーバスは架線またはバッテリー電力で運行できるため、インフラへの依存を減らし、運行範囲を拡大することができます。排出ガスの削減、運行コストの削減、静かな運行など、いくつかの利点があります。政府のインセンティブや補助金も、持続可能な交通機関への世界のシフトに沿うものとして、電気トロリーバスの採用を後押ししています。

民間事業者セグメントは予測期間中最も高いCAGRが見込まれる

最新のトロリーバスシステムと革新的な技術に投資することで、民間事業者は効率的で信頼性の高い公共交通サービスを提供することができます。政府とのパートナーシップや規制の枠組みは、民間セクターの参入を後押しします。さらに民間事業者は、車両管理、メンテナンス、旅客サービスにおける専門知識を活用し、トロリーバス運行の全体的な質を向上させることができます。競合環境を促進することで、民間事業者は持続可能で効率的な都市交通システムの開発に貢献できます。

最大のシェアを占める地域

アジア太平洋地域は、急速な都市化、大気汚染の増加、持続可能な輸送に対する政府の支援の高まりにより、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。中国やインドのような国々は、トロリーバスシステムを含む公共交通インフラに多額の投資を行っています。この地域の人口の多さと中間層の増加が、効率的で手ごろな公共交通機関への需要を促進しています。さらに、二酸化炭素排出量を削減し、大気の質を改善するための政府の取り組みが、トロリーバスの導入に有利な環境を作り出しています。

CAGRが最も高い地域:

北米は、予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予測されます。環境に対する関心の高まりと持続可能な輸送ソリューションの推進が中心となっており、都市は排出ガスの削減と大気の質の向上を目指しています。グリーンモビリティを支援する政府の規制やインセンティブも、トロリーバスの採用を加速させています。化石燃料への依存を減らすことへの関心の高まりは、電気自動車技術の進歩とともに、トロリーバスを、よりクリーンな都市移動を目指す北米の都市にとって魅力的な代替手段にしています。

無料のカスタマイズサービス:

本レポートをご購読のお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • ドライバー
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 技術分析
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のトロリーバス市場:タイプ別

  • 電気トロリーバス
  • ハイブリッドトロリーバス
  • バッテリートロリーバス
  • その他のタイプ

第6章 世界のトロリーバス市場:車両タイプ別

  • 低床トロリーバス
  • 高床トロリーバス

第7章 世界のトロリーバス市場:動力源別

  • 架空架線システム
  • 地上レベル電源
  • オンボードバッテリー

第8章 世界のトロリーバス市場:座席数別

  • 最大50
  • 51-100
  • 100以上

第9章 世界のトロリーバス市場:技術別

  • 従来型
  • 自律型

第10章 世界のトロリーバス市場:用途別

  • 都市交通
  • 都市間交通
  • 郊外交通
  • 観光
  • その他の用途

第11章 世界のトロリーバス市場:エンドユーザー別

  • 公共交通機関
  • 民間事業者
  • 観光サービス
  • その他のエンドユーザー

第12章 世界のトロリーバス市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第13章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第14章 企業プロファイリング

  • Astra Bus
  • Hometown Trolley Inc.
  • Molly Corporation
  • Bozankaya
  • Gomaco Trolley Company
  • Pandrol Limited
  • Viseon Bus GmbH
  • Youngman Automobile Group Co. Ltd
  • Salzburg AG
  • BPSWA INC.
  • Solaris Bus & Coach S.A.
  • SKODA Electric a.s.
  • Bogdan Group
  • Kiepe Electric GmbH
  • Carrosserie Hess AG
  • Bohdan Motors JSC
  • Hitachi Rail Ltd.
  • Ebusco
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Trolley Bus Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Trolley Bus Market Outlook, By Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Trolley Bus Market Outlook, By Electric Trolley Buses (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Trolley Bus Market Outlook, By Hybrid Trolley Buses (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Trolley Bus Market Outlook, By Battery Trolley Buses (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Trolley Bus Market Outlook, By Other Types (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Trolley Bus Market Outlook, By Vehicle Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Trolley Bus Market Outlook, By Low-Floor Trolley Buses (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Trolley Bus Market Outlook, By High-Floor Trolley Buses (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Trolley Bus Market Outlook, By Power Source (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Trolley Bus Market Outlook, By Overhead Catenary System (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Trolley Bus Market Outlook, By Ground Level Power Supply (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Trolley Bus Market Outlook, By Onboard Battery (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Trolley Bus Market Outlook, By Seating Capacity (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Trolley Bus Market Outlook, By Up to 50 (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Trolley Bus Market Outlook, By 51-100 (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Trolley Bus Market Outlook, By Above 100 (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Trolley Bus Market Outlook, By Technology (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Trolley Bus Market Outlook, By Conventional (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Trolley Bus Market Outlook, By Autonomous (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Trolley Bus Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Trolley Bus Market Outlook, By Urban Transportation (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Trolley Bus Market Outlook, By Intercity Transportation (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Trolley Bus Market Outlook, By Suburban Transport (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Trolley Bus Market Outlook, By Tourism (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Trolley Bus Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Trolley Bus Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Trolley Bus Market Outlook, By Public Transit Authorities (2022-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Trolley Bus Market Outlook, By Private Operators (2022-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Trolley Bus Market Outlook, By Tourist Services (2022-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Trolley Bus Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC27946

According to Stratistics MRC, the Global Trolley Bus Market is accounted for $1.13 billion in 2024 and is expected to reach $1.58 billion by 2030 growing at a CAGR of 5.8% during the forecast period. An electric vehicle that runs on electricity delivered by overhead wires, usually through two flexible conductors or poles, is called a trolley bus. In order to provide environmentally friendly and energy-efficient public transportation, these buses are frequently utilized in metropolitan transit networks. Trolley buses, which run on electric motors instead of conventional diesel, are renowned for their low emissions and silent operation. More flexibility in route planning and urban mobility is offered by their ability to switch to battery power in the event that the electrified network is unavailable.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing environmental concerns

The growing environmental concerns are playing a key role in driving the expansion of the trolley bus market. As cities and nations prioritize reducing carbon emissions and improving air quality, trolley buses offer a sustainable alternative to traditional diesel-powered buses. This aligns with the global push for greener public transportation systems, especially as governments implement stricter emission regulations and offer incentives for eco-friendly solutions. Trolley buses, with their lower environmental impact, are becoming an essential component of urban transportation strategies aimed at combating climate change and promoting sustainable mobility.

Restraint:

Infrastructure challenges

The substantial infrastructure expenditure needed to install and maintain overhead lines is one of the key obstacles facing the trolley bus industry. Due to potential traffic and utility delays, this can be especially difficult in metropolitan locations with pre-existing infrastructure. Furthermore, overhead line maintenance calls for certain knowledge and can be expensive and time-consuming. Battery-hybrid trolley buses, which can run on both overhead lines and batteries, are one creative way for communities to overcome these obstacles and lessen their dependency on infrastructure.

Opportunity:

Government policies and regulations

Government policies and regulations are a major driver of the trolley bus market. With increasing emphasis on reducing urban air pollution and promoting sustainability, governments around the world are implementing stricter emission standards for public transportation. These regulations encourage the adoption of cleaner alternatives like trolley buses, which produce fewer emissions compared to conventional diesel buses. Additionally, governments often offer incentives, subsidies, and funding to support the transition to green transportation systems, further boosting the adoption of trolley buses.

Threat:

Competition from alternative electric vehicles

The Alternative electric vehicles, particularly battery-electric buses, pose a serious threat to the trolley bus business. Unlike trolley buses, which rely on fixed overhead wires, battery-electric buses offer greater flexibility, as they can operate on any route without the need for specialized infrastructure. This makes them an appealing option for cities looking to modernize their transit systems without the high upfront costs associated with trolley bus infrastructure. Furthermore, advancements in battery technology are improving the range and efficiency of electric buses, preceds intensifying competition. As a result, cities may opt for battery-electric buses over trolley buses due to their lower operational and infrastructure costs.

Covid-19 Impact

The COVID-19 pandemic had a mixed impact on the trolley bus market. During the height of the crisis, many cities saw a decline in public transportation ridership due to lockdowns and social distancing measures, which temporarily reduced the demand for trolley bus services. Additionally, financial constraints and prioritization of other public health measures delayed infrastructure projects, including the expansion of trolley bus systems. However, as cities focus on rebuilding sustainable and cleaner transportation options post-pandemic, the long-term demand for environmentally friendly and efficient public transport solutions, such as trolley buses, is expected to increase, aligning with green recovery initiatives.

The electric trolley buses segment is expected to be the largest during the forecast period

The electric trolley buses segment is estimated to be the largest, due to their numerous advantages. These vehicles combine the benefits of traditional trolley buses with the flexibility of battery-powered operation. Electric trolley buses can operate on overhead lines or battery power, reducing reliance on infrastructure and expanding their operational range. They offer several advantages, including reduced emissions, lower operating costs, and quieter operation. Government incentives and subsidies are also driving the adoption of electric trolley buses, as they align with the global shift towards sustainable transportation.

The private operators segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The private operators segment is anticipated to witness the highest CAGR during the forecast period, by investing in modern trolley bus systems and innovative technologies, private operators can offer efficient and reliable public transportation services. Government partnerships and supportive regulatory frameworks can encourage private sector participation. Additionally, private operators can leverage their expertise in fleet management, maintenance, and passenger services to improve the overall quality of trolley bus operations. By fostering a competitive environment, private operators can contribute to the development of sustainable and efficient urban transportation systems.

Region with largest share:

Asia Pacific is expected to have the largest market share during the forecast period due to rapid urbanization, increasing air pollution, and growing government support for sustainable transportation. Countries like China and India are investing heavily in public transportation infrastructure, including trolley bus systems. The region's large population and increasing middle class are driving demand for efficient and affordable public transportation. Additionally, government initiatives to reduce carbon emissions and improve air quality are creating a favourable environment for the adoption of trolley buses.

Region with highest CAGR:

North America is projected to witness the highest CAGR over the forecast period, owing to Increasing environmental concerns and the push for sustainable transportation solutions are central, as cities seek to reduce emissions and improve air quality. Government regulations and incentives supporting green mobility are also accelerating the adoption of trolley buses. The growing focus on reducing dependence on fossil fuels, along with advancements in electric vehicle technologies, is making trolley buses an attractive alternative for North American cities aiming for cleaner urban mobility.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Trolley Bus Market include Astra Bus, Hometown Trolley Inc., Molly Corporation, Bozankaya, Gomaco Trolley Company, Pandrol Limited, Viseon Bus GmbH, Youngman Automobile Group Co. Ltd, Salzburg AG, BPSWA INC., Solaris Bus & Coach S.A., SKODA Electric a.s., Bogdan Group, Kiepe Electric GmbH, Carrosserie Hess AG, Bohdan Motors JSC, Hitachi Rail Ltd., and Ebusco.

Key Developments:

In November 2024, Hitachi Rail partners with Invest Ontario to develop next generation of urban rail signalling technology in Toronto. C$100m investment to create cutting-edge Communications-Based Train Control (CBTC) product for urban rail operators in Canada and globally.

In June 2024, Astra Space, Inc. announced today the successful closing of its take-private transaction. With the completion of the take-private acquisition, the Class A Shares ceased trading prior to the opening of trading and will no longer be listed on the Nasdaq Capital Market.

Types Covered:

  • Electric Trolley Buses
  • Hybrid Trolley Buses
  • Battery Trolley Buses
  • Other Types

Vehicle Types Covered:

  • Low-Floor Trolley Buses
  • High-Floor Trolley Buses

Power Sources Covered:

  • Overhead Catenary System
  • Ground Level Power Supply
  • Onboard Battery

Seating Capacities Covered:

  • Up to 50
  • 51-100
  • Above 100

Technologies Covered:

  • Conventional
  • Autonomous

Applications Covered:

  • Urban Transportation
  • Intercity Transportation
  • Suburban Transport
  • Tourism
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Public Transit Authorities
  • Private Operators
  • Tourist Services
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Technology Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 End User Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Trolley Bus Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Electric Trolley Buses
  • 5.3 Hybrid Trolley Buses
  • 5.4 Battery Trolley Buses
  • 5.5 Other Types

6 Global Trolley Bus Market, By Vehicle Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Low-Floor Trolley Buses
  • 6.3 High-Floor Trolley Buses

7 Global Trolley Bus Market, By Power Source

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Overhead Catenary System
  • 7.3 Ground Level Power Supply
  • 7.4 Onboard Battery

8 Global Trolley Bus Market, By Seating Capacity

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Up to 50
  • 8.3 51-100
  • 8.4 Above 100

9 Global Trolley Bus Market, By Technology

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Conventional
  • 9.3 Autonomous

10 Global Trolley Bus Market, By Application

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Urban Transportation
  • 10.3 Intercity Transportation
  • 10.4 Suburban Transport
  • 10.5 Tourism
  • 10.6 Other Applications

11 Global Trolley Bus Market, By End User

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 Public Transit Authorities
  • 11.3 Private Operators
  • 11.4 Tourist Services
  • 11.5 Other End Users

12 Global Trolley Bus Market, By Geography

  • 12.1 Introduction
  • 12.2 North America
    • 12.2.1 US
    • 12.2.2 Canada
    • 12.2.3 Mexico
  • 12.3 Europe
    • 12.3.1 Germany
    • 12.3.2 UK
    • 12.3.3 Italy
    • 12.3.4 France
    • 12.3.5 Spain
    • 12.3.6 Rest of Europe
  • 12.4 Asia Pacific
    • 12.4.1 Japan
    • 12.4.2 China
    • 12.4.3 India
    • 12.4.4 Australia
    • 12.4.5 New Zealand
    • 12.4.6 South Korea
    • 12.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 12.5 South America
    • 12.5.1 Argentina
    • 12.5.2 Brazil
    • 12.5.3 Chile
    • 12.5.4 Rest of South America
  • 12.6 Middle East & Africa
    • 12.6.1 Saudi Arabia
    • 12.6.2 UAE
    • 12.6.3 Qatar
    • 12.6.4 South Africa
    • 12.6.5 Rest of Middle East & Africa

13 Key Developments

  • 13.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 13.2 Acquisitions & Mergers
  • 13.3 New Product Launch
  • 13.4 Expansions
  • 13.5 Other Key Strategies

14 Company Profiling

  • 14.1 Astra Bus
  • 14.2 Hometown Trolley Inc.
  • 14.3 Molly Corporation
  • 14.4 Bozankaya
  • 14.5 Gomaco Trolley Company
  • 14.6 Pandrol Limited
  • 14.7 Viseon Bus GmbH
  • 14.8 Youngman Automobile Group Co. Ltd
  • 14.9 Salzburg AG
  • 14.10 BPSWA INC.
  • 14.11 Solaris Bus & Coach S.A.
  • 14.12 SKODA Electric a.s.
  • 14.13 Bogdan Group
  • 14.14 Kiepe Electric GmbH
  • 14.15 Carrosserie Hess AG
  • 14.16 Bohdan Motors JSC
  • 14.17 Hitachi Rail Ltd.
  • 14.18 Ebusco