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市場調査レポート
商品コード
1603896
電動スクーターとオートバイ市場の2030年までの予測: 車種別、バッテリータイプ別、電圧別、技術別、用途別、地域別の世界分析Electric Scooter and Motorcycle Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Vehicle Type (Electric Scooters, Electric Motorcycles and Other Vehicle Type), Battery Type, Voltage, Technology, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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電動スクーターとオートバイ市場の2030年までの予測: 車種別、バッテリータイプ別、電圧別、技術別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年11月11日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、電動スクーターとオートバイの世界市場は2024年に43億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは20.9%で成長し、2030年には134億米ドルに達する見込みです。
電動スクーターは、電動モーターを動力源とする小型・軽量の乗り物で、一般に短距離の通勤やレクリエーションに使用されます。2つの小さな車輪、立つためのフットボード、操舵用のハンドルバーを備え、従来のガス動力による移動手段に代わるエコフレンドリーな乗り物を提供します。一方、電動バイクは、より長距離の通勤や高速走行用に設計された、より大型でパワフルな乗り物です。同様の電動ドライブトレインを備えているが、より頑丈なフレーム、より大きなホイール、そして多くの場合、ライダー用のシートが装備されています。
都市化の進展と交通渋滞
都市化の進展と交通渋滞の増加が、電動スクーターとオートバイの需要を大幅に押し上げています。都市が混雑するにつれ、従来の自動車は通勤時間の短縮や公害の増加といった課題に直面しています。電動スクーターとオートバイは、効率的で環境に優しいソリューションを提供し、ユーザーは密集した交通の中を移動し、二酸化炭素排出量を削減することができます。コンパクトなサイズ、低運用コスト、駐車のしやすさなど、魅力的な代替手段であるため、持続可能な交通手段として都市環境での人気が高まっています。
充電インフラ
充電インフラが限られていることが、この市場における大きな課題となっています。充電ステーションが不十分な場合、特に農村部や開発が遅れている地域では、航続距離への不安や利用者の不便さが生じる可能性があります。従来の自動車が短時間で燃料を補給できるのに比べ、充電時間が長いことは、さらに普及を阻害します。さらに、標準化された充電ネットワークの欠如や互換性の問題は、ライダーの間にフラストレーションを生む可能性があります。こうした制約が普及と成長を妨げ、電動モビリティへの移行を遅らせ、電動スクーターとオートバイの全体的な魅力を低下させています。
技術の進歩
市場における技術の進歩は、バッテリー効率の向上、充電時間の短縮、モーター性能の強化につながっています。また、回生ブレーキ、スマート・コネクティビティ、GPS追跡などの技術革新により、これらの車両はより使いやすく安全になっています。さらに、軽量素材、改良されたサスペンション・システム、優れた耐候性設計により、耐久性と快適性が向上しています。バッテリー技術の進化に伴い、航続距離と性能は着実に向上しており、電動スクーターとオートバイは、従来のガソリン車に代わる有力な選択肢となっています。
航続距離の制限
航続距離の短さは、この市場における重大な欠点であり、長時間の通勤や旅行における魅力を制限しています。ライダーは「航続距離不安」を経験する可能性があり、充電ステーションに到着する前に車両が電力不足になることを心配します。この制限により、目的地間の距離が長い都市での日常的な使用や長距離移動には、電気二輪車は実用的でなくなります。その結果、潜在的な購買層は電気自動車への投資をためらい、航続距離が長く、燃料補給が迅速な従来型のガソリン車を好むようになるかもしれないです。
COVID-19の大流行は、電動スクーターとオートバイ市場にさまざまな影響を与えました。一方では、ロックダウンや社会的距離を置く措置により、個人的な非接触型交通手段への需要が高まり、短距離通勤用の電動スクーターとオートバイへの関心が高まった。その一方で、生産の遅れ、サプライチェーンの混乱、可処分所得の減少が一部の地域で成長を鈍化させました。こうした課題にもかかわらず、消費者が混雑した公共交通機関に代わるよりクリーンな移動手段を求めたため、パンデミックは環境に優しい移動手段へのシフトを加速させました。
予測期間中、鉛蓄電池分野が最大になると予測される
鉛蓄電池分野は、その手頃な価格と広く入手可能なことから、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。しかし、リチウムイオン電池のような先進的な代替品に比べ、寿命が短く、エネルギー密度が低く、充電時間が長いなどの制約があります。また、重量が重いため、自動車の効率と性能も低下します。このような欠点があるにもかかわらず、鉛蓄電池は、特に電気モビリティへの経済的な参入点を求める消費者にとってコストが最大の関心事である新興市場において、手頃な価格のモデルで依然として人気があります。
予測期間中、業務用セグメントのCAGRが最も高くなると予想されます。
業務用セグメントは、特にラストマイル配送サービス、宅配業者、都市交通フリートにおいて、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予想されます。これらの車両は、費用対効果が高く、環境に優しいソリューションを企業に提供し、運用経費の削減と持続可能性の目標達成を支援します。低メンテナンス、燃料費削減、混雑した都市部を効率的に移動できる電動二輪車は、配送サービス、ライドシェア、商品輸送に理想的です。都市がよりクリーンな空気と持続可能な都市モビリティを推進するにつれ、この動向は拡大すると予想されます。
北米地域は、環境に優しい交通手段に対する需要の高まりと、都市の混雑や大気汚染に対する懸念の高まりに牽引され、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。同地域の都市では電動スクーターのシェアリング・プログラムが急増し、環境意識の高い消費者の間では電動バイクの採用が拡大しています。こうした状況にもかかわらず、技術や政策の進化に伴い、市場は拡大する態勢を整えています。
予測期間中、アジア太平洋地域が最も高い成長率を記録すると予想されます。同地域の多くの国が、電動スクーターとオートバイを含む電気自動車(EV)を促進するための補助金、税制優遇措置、政策を提供しています。中国とインドでは、EV購入に対する財政的優遇措置や、充電インフラ整備の支援を行っています。特に中国やインドなどの国々では、急速な都市化が交通渋滞の増加につながり、消費者はより効率的で費用対効果の高い交通手段を求めるようになっています。
According to Stratistics MRC, the Global Electric Scooter and Motorcycle Market is accounted for $4.3 billion in 2024 and is expected to reach $13.4 billion by 2030 growing at a CAGR of 20.9 % during the forecast period. An electric scooter is a compact, lightweight vehicle powered by an electric motor, typically used for short-distance commuting or recreational travel. It has two small wheels, a footboard for standing, and a handlebar for steering, offering an eco-friendly alternative to traditional gas-powered transport. On the other hand, an electric motorcycle is a larger, more powerful vehicle designed for longer commutes and higher speeds. It features a similar electric drivetrain but with a more robust frame, larger wheels, and often a seat for the rider.
Growing urbanization and traffic congestion
Growing urbanization and increasing traffic congestion have significantly boosted the demand for electric scooters and motorcycles. As cities become more crowded, traditional vehicles face challenges like slower commute times and higher pollution. Electric scooters and motorcycles offer an efficient, eco-friendly solution, allowing users to navigate through dense traffic and reduce carbon footprints. Their compact size, lower operating costs, and ease of parking make them attractive alternatives, making them increasingly popular in urban environments as sustainable transportation options.
Charging infrastructure
The limited charging infrastructure poses a significant challenge in the market. Inadequate charging stations, especially in rural or less-developed areas, can create range anxiety and inconvenience for users. Long charging times compared to the quick refueling of traditional vehicles further discourage adoption. Additionally, the lack of standardized charging networks and compatibility issues can create frustration among riders. These limitations hinder widespread adoption and growth, slowing down the transition to electric mobility and reducing the overall appeal of electric scooters and motorcycles.
Technological advancements
Technological advancements in the market have led to improved battery efficiency, faster charging times, and enhanced motor performance. Innovations like regenerative braking, smart connectivity, and GPS tracking have also made these vehicles more user-friendly and safer. Additionally, lightweight materials, improved suspension systems, and better weather-resistant designs have increased durability and comfort. As battery technology continues to evolve, range and performance are steadily improving, positioning electric scooters and motorcycles as viable alternatives to traditional gasoline-powered vehicles.
Limited range
Limited range is a significant drawback in the market, restricting their appeal for longer commutes or travel. Riders may experience "range anxiety," worrying about the vehicle running out of power before reaching a charging station. This limitation makes electric two-wheelers less practical for daily use in cities with longer distances between destinations or for long-distance travel. As a result, potential buyers may hesitate to invest in electric models, preferring conventional gas-powered vehicles with longer ranges and quicker refueling options.
The COVID-19 pandemic had a mixed impact on the electric scooter and motorcycle market. On one hand, lockdowns and social distancing measures increased demand for personal, contactless transportation options, boosting interest in electric scooters and motorcycles for short commutes. On the other hand, production delays, supply chain disruptions, and a decline in disposable income slowed growth in some regions. Despite these challenges, the pandemic accelerated the shift toward eco-friendly mobility, as consumers sought cleaner alternatives to crowded public transport.
The lead-acid batteries segment is projected to be the largest during the forecast period
The lead-acid batteries segment is projected to account for the largest market share during the projection period due to their affordability and widespread availability. However, they have limitations, including shorter lifespan, lower energy density, and longer charging times compared to more advanced alternatives like lithium-ion batteries. Their heavy weight also reduces vehicle efficiency and performance. Despite these drawbacks, lead-acid batteries remain popular in budget-friendly models, particularly in emerging markets, where cost is a primary concern for consumers seeking an economical entry point into electric mobility.
The commercial use segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The commercial use segment is expected to have the highest CAGR during the extrapolated period particularly in last-mile delivery services, courier companies, and urban transportation fleets. These vehicles offer cost-effective, eco-friendly solutions for businesses, helping to reduce operational expenses and meet sustainability goals. With their low maintenance, reduced fuel costs, and ability to navigate congested urban areas efficiently, electric two-wheelers are ideal for delivery services, ride-sharing, and goods transport. This trend is expected to expand as cities push for cleaner air and more sustainable urban mobility.
North America region is projected to account for the largest market share during the forecast period driven by increasing demand for eco-friendly transportation and rising concerns about urban congestion and air pollution. Cities in the region have seen a surge in electric scooter-sharing programs, while the adoption of electric motorcycles is growing among environmentally conscious consumers. Despite this, the market is poised for expansion as technology and policies evolve.
Asia Pacific is expected to register the highest growth rate over the forecast period. Many countries in the region offer subsidies, tax incentives, and policies to promote electric vehicles (EVs), including electric scooters and motorcycles. China and India offer financial incentives for EV purchases and support for the establishment of charging infrastructure. Rapid urbanization, especially in countries like China and India, has led to increased traffic congestion, prompting consumers to look for more efficient and cost-effective modes of transportation.
Key players in the market
Some of the key players in Electric Scooter and Motorcycle market include AllCell Technologies LLC, Ather Energy Pvt. Ltd, BMW Motorrad International, BOXX Corp., Dongguan Tailing Electric Vehicle Co. Ltd, Energica Motor Company, Gogoro, Inc., Green Energy Motors Corp., Greenwit Technologies Inc., Hero Electric Vehicles Pvt. Ltd, Honda Motor Co. Ltd, Jiangsu Xinri E-Vehicle Co., Ltd., KTM AG, Mahindra GenZe., NIU International, Piaggio & C. SpA, Vmoto Limited and Zero Motorcycles Inc.
In April 2024, Ola Electric launched the S1 X scooter range, which includes 2 kWh, 3 kWh, and 4 kWh variants. The S1 X 4 kWh has a range of 190 km and can go from 0 to 14 km/h in 3.3 seconds.
In April 2024, Ather Energy introduced the Ather Rizta electric scooter with a 2.9 kWh battery, offering a range of 123 km.