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市場調査レポート
商品コード
1689960
電動スクーターと二輪車:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)Electric Scooter and Motorcycle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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電動スクーターと二輪車:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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電動スクーターと二輪車市場規模は2025年に11億米ドルと推定・予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは6.43%で、2030年には15億米ドルに達すると予測されます。
COVID-19パンデミックは電動スクーターと二輪車市場にマイナスの影響を与えました。世界の封鎖規制により、電動スクーターと二輪車を含む新車の生産と販売が停止されました。
また、サプライチェーンの混乱により、スクーターと二輪車のさまざまな部品の生産に必要な原料が入手できなくなり、生産の遅れが生じました。しかし、世界的にクリーンなモビリティへの志向が高まっていることから、市場はCOVID-19の流行後の経済復興に期待しています。さらに、自動車生産の落ち込みと労働力不足は市場に大きな影響を与えました。COVID-19感染者が限定的な国々では自動車販売が順調に増加しているため、自動車メーカーが操業を再開しており、予測市場期間中に市場は回復するとみられます。また、自動車メーカーは、自動車産業の重要なセグメントにおける顧客との継続性を維持するために、将来の事業の不確実性を軽減するためのコンティンジェンシープランを実施しています。
長期的には、市場の成長は主にサステイナブル輸送に対するニーズの高まりによるものです。環境問題への関心の高まりや、政府の積極的な取り組みは、市場の成長を促す主要因のひとつです。また、エネルギーコストの上昇や、エネルギー効率の高い新興技術間の競合も、市場の成長を後押しすると予想されます。
アジア太平洋は、電気自動車の環境面での利点に対する意識の高まりと、同地域全体でのガソリン・ディーゼル価格の上昇により、市場を独占すると予想されます。さらに、e-モビリティに関連する政府の取り組みが、予測期間中に地域の需要をさらに増加させると予想されます。
また、主要企業による生産能力拡大や新興企業の資金調達も市場を牽引すると予想されます。例えば
電動スクーターは、初期費用が安く、市場に多くのモデルが出回っているため、購入者に十分な選択肢を提供できることから、E二輪車よりも高い売上を記録しています。玩具として、また通勤の足として、電動スクーターの魅力が普及を後押ししています。そのため、いくつかの新興企業が大都市圏に数百台の「分単位レンタル」スクーターを溢れさせ始めています。
都市の自動車排出量を削減するため、段階的にeスクーターを導入するパイロットプログラムもいくつか開始されています。電動スクーターの人気は、従来の二輪車メーカーの市場参入も促しています。インドはeスクーターにとって有利な市場として浮上しています。そのため、インドの二輪車メーカー数社が、このセグメントへのモデル投入に向けて準備を進めています。例えば
電動スクーター市場は、多くのマイクロモビリティ企業やeコマース大手が二酸化炭素排出量を削減するためにラストワンマイルの配送に電動車両を好むと発表した投資によっても牽引されています。例えば
EU加盟国、インド、中国の政府がそれぞれ2035年、2040年までにICエンジン搭載二輪車の販売を禁止すると発表したことも、これらの地域での電動スクーターの販売拡大に寄与しています。
したがって、上記の要因が重なることで、今後5年間は電動スクーターと二輪車市場で電動スクーターが優位を占めると予測されます。
予測期間中、アジア太平洋が市場をリードすると予測されます。中国、インド、韓国、日本は、この地域市場の主要経済国であり、市場全体に影響を与えると予想されます。これらの国々では、新興企業や老舗・従来型メーカーの市場参入が増えています。
2021年、台湾は新しい電動二輪車/スクーターの購入に最大900~1,000米ドルの補助金を支給し始めました。このような計画の実施により、2021年には、台湾で販売されたスクーター総数80万9,000台のうち9万4,000台が電動スクーターとなりました。電動スクーターは2021年に台湾のスクーター市場全体の11.9%を占めました。2021年、ゴゴロ社は台湾で約7万9,000台の電動スクーターを販売しました。台湾政府は、2035年までに台湾におけるスクーターの新規販売台数の70%を電動スクーターにすることを目指しています。
インドネシアも2022年10月、2025年までに200万台の電動二輪車を普及させると発表しました。
最大の二輪車市場の1つであるインドでは、多くの新興企業が参入しており、新モデルを発表したり、現行モデルや既存のインフラを拡大したりして存在感を示しています。例えば
複数の電動スクーターと二輪車メーカーが、より多くの顧客を引き付け、市場シェアを拡大するために、最新製品を発売し、世界的企業と戦略的提携を結んでいます。例えば
前述の動向と開発により、市場は予測期間中に健全な速度で成長すると予想されます。
電動スクーターと二輪車市場は非常にセグメント化されており、複数の地場企業が存在し、多くの新興企業が市場に参入しています。市場の主要参入企業には、Zhejiang Luyuan Electric Vehicle、Hero Electric Ltd、Zhejiang Yadea Motorcycle、NIU Tecnologies Inc.などがあります。従来型企業は、新興企業が以前は独占していたこの新市場で存在感を高めています。従来型企業は、新製品を投入することで市場に参入しています。例えば
The Electric Scooter and Motorcycle Market size is estimated at USD 1.10 billion in 2025, and is expected to reach USD 1.50 billion by 2030, at a CAGR of 6.43% during the forecast period (2025-2030).
The COVID-19 pandemic had a negative impact on the electric scooter and motorcycle market. The global lockdown restrictions halted the production and sales of new vehicles, including electric scooters and motorcycles.
Also, due to disruptions in the supply chain, the raw materials required to produce different parts of the scooters and motorcycles were unavailable, causing production delays. However, with the growing inclination toward cleaner mobility worldwide, the market is looking forward to an economic revival post the COVID-19 pandemic. Furthermore, the fall in automotive production and lack of labor significantly impacted the market. As automotive manufacturers have resumed operations due to steadily rising automobile sales in countries with a limited number of COVID-19 cases, the market is likely to recover during the forecast market. In addition, the manufacturers are implementing contingency plans to mitigate future business uncertainties to retain continuity with clients in the critical sectors of the automobile industry.
Over the long term, the market growth is primarily due to the growing need for sustainable transportation. Increasing environmental concerns and favorable government initiatives are some of the major factors driving the market's growth. Rising energy costs and competition among emerging energy-efficient technologies are also expected to fuel the market's growth.
The Asia-Pacific region is expected to dominate the market owing to growing awareness about the environmental benefits of electric vehicles and increasing petrol and diesel prices across the region. Moreover, government initiatives related to e-mobility are expected to further increase regional demand during the forecast period.
The market is also anticipated to be driven by capacity expansions by key players and startup fundraising. For instance
E-scooters witness higher sales than e-motorcycles due to lower upfront costs and the availability of more models in the market, which provide ample options for buyers. The allure of the e-scooter, both as a toy and as a potential vehicle for commuting, is driving its adoption. Thus, several startups are beginning to flood major metropolitan areas with hundreds of 'rent by minute' scooters.
Several pilot programs have been initiated to introduce e-scooters in a phased manner to reduce vehicle emissions in cities. The popularity of e-scooters is also encouraging conventional two-wheeler manufacturers to enter the market. India is emerging as a lucrative market for e-scooters. Hence, several Indian two-wheeler manufacturers are gearing up to launch their models in the segment. For instance,
The market for electric scooters is also being driven by the investments announced by many micromobility companies and E-commerce giants who prefer electric vehicles for their last-mile deliveries to reduce their carbon footprint. For instance
The announcements by the governments of EU member states, India, and China to ban the sales of IC engine two-wheelers by 2035 and 2040, respectively, contribute to the growing sales of electric scooters in these geographies.
Thus the confluence of the above-mentioned factors is projected to ensure the dominance of electric scooters in the electric scooter and motorcycle market over the next five years.
Asia-Pacific is anticipated to lead the market over the forecast period. China, India, South Korea, and Japan are the major economies in the regional market, which are expected to influence the overall market. These countries are witnessing the entry of an increasing number of startups and well-established and conventional manufacturers in the market.
In 2021, Taiwan began subsidizing up to USD 900-1000 for purchasing new electric motorcycles/scooters. Owing to the implementation of such plans, in 2021, 94000 units of scooters out of the total 809000 scooters sold in the country were electric. Electric scooters commanded 11.9% of the total scooter market in Taiwan in 2021. In 2021 Gogoro Inc. sold about 79000 electric scooters in Taiwan. The Government of Taiwan aims to have 70% of new scooter sales in Taiwan to be electric by 2035.
In October 2022, Indonesia also announced it will put 2 million electric two-wheelers on the road by 2025.
India, one of the largest two-wheeler markets, is witnessing the entry of many new startups, which are marking their presence by launching new models and expanding current models and existing infrastructure. For instance,
Several electric motorcycle and scooter companies are launching the latest products and entering strategic partnerships with global players to attract more customers and gain market share. For instance,
With the aforementioned trends and developments, the market is expected to grow at a healthy rate during the forecast period.
The electric scooter and motorcycle market is highly fragmented and has several local players, with many new startups entering the market. Some of the major players in the market are Zhejiang Luyuan Electric Vehicle Co. Ltd, Hero Electric Ltd, Zhejiang Yadea Motorcycle Co. Ltd, and NIU Tecnologies Inc. Conventional companies are expanding their presence in this new market, which startups earlier dominated. Conventional companies are entering the market by introducing new products. For instance,