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市場調査レポート
商品コード
1587678
SDV(ソフトウェア定義型自動車)市場の2030年までの予測: オファリング別、SDVタイプ別、E/Eアーキテクチャ別、推進タイプ別、自律性レベル別、車両タイプ別、用途別、地域別の世界分析Software Defined Vehicle Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Offering (Software, Hardware and Service), SDV Type, E/E Architecture, Propulsion Type, Level of Autonomy, Vehicle Type, Application and by Geography |
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カスタマイズ可能
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SDV(ソフトウェア定義型自動車)市場の2030年までの予測: オファリング別、SDVタイプ別、E/Eアーキテクチャ別、推進タイプ別、自律性レベル別、車両タイプ別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年11月11日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のSDV(ソフトウェア定義型自動車)市場は2024年に516億4,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは20.1%で成長し、2030年には1,549億6,000万米ドルに達すると予測されています。
車両の性能と機能を向上させるために最先端のソフトウェア技術を統合したSDV(ソフトウェア定義型自動車)は、自動車業界における革命的な変化を象徴しています。SDVの集中型ソフトウェア・アーキテクチャは従来の自動車とは異なり、常に更新や変更が可能であるため、メーカーは新機能や機能拡張をOTA(Over-The-Air)で実装することができます。この適応性により、自動車メーカーは消費者の要求や法的要件の変化に迅速に対応することができます。
インターナショナル・データ・コーポレーション(IDC)によると、自動車用ソフトウェアへの世界の支出は2025年までに1,000億米ドルを超えると予想されており、自動車産業におけるソフトウェアソリューションへの依存度が高まっていることが浮き彫りになっています。
顧客からの体験向上への要求
ハイテクに精通するにつれて、自動車の性能や機能に対する顧客の要求は変化しています。個別の顧客サービスに対するニーズが高まるにつれ、 促進要因は、自分だけの好みに合わせてカスタマイズできるインフォテインメント・システムやコネクティビティ・オプションを備えた車を求めるようになっています。メーカー各社は、この動向を受けて、ユーザーとクルマとのインタラクションを向上させるソフトウェアに投資しており、音声認識、統合アプリ、スマートナビゲーションなどの機能を提供しています。さらに、強化された安全機能への注目は、ADAS技術の普及を後押ししています。ADAS技術は主に、アダプティブ・クルーズ・コントロール、衝突回避、車線維持支援といった機能を提供するための高度なソフトウェア・アルゴリズムに依存しています。
サイバー攻撃の可能性の増大
自動車がよりネットワーク化され、ソフトウェア・システムに依存するようになると、サイバー攻撃のリスクは急激に高まる。SDVには、V2X(Vehicle-to-Everything)通信やOTA(Over-the-Air)アップデートなどの機能が頻繁に搭載されているため、ハッカーが侵入できる可能性があります。サイバーセキュリティの欠陥は、重要な自動車システムへの不正アクセスを可能にし、 促進要因と乗客の両方の安全を危険にさらす可能性があります。こうした脅威から身を守るため、メーカーは暗号化プロトコルや継続的な監視システムなど、強力なサイバーセキュリティ対策に多額の投資を行う必要があります。
サブスクリプション・ベースの枠組みへの移行
サブスクリプションベースのビジネスモデルへの移行は、SDV市場における注目すべき動向です。消費者が自動車体験の柔軟性とパーソナライゼーションを好むため、各個人のニーズに合わせてカスタマイズできるサービスへのニーズが高まっています。ソフトウェアの更新、接続機能の向上、インフォテインメント・パッケージや高度なナビゲーション・システムのようなプレミアム・サービスを通じて、この変化は、メーカーが安定した収入を生み出すことを可能にします。さらに、自動車メーカーは、こうした新しいビジネスモデルに適応することで、収益源を多様化させながら、顧客エンゲージメントとロイヤルティを高めることができます。
ソフトウェア・アップデートとセキュリティ・パッチの複雑さ
OTAアップデートは、自動車のソフトウェアを維持する上で多くの利点があるが、その実装には課題があります。アップデートがスムーズに行われ、車両の動作に支障がないことを確認することが不可欠です。にもかかわらず、この手順は、互換性の問題や、展開中に現れる可能性のある予期せぬバグのために困難な場合があります。脆弱性を修正するために定期的なセキュリティパッチも必要ですが、こうしたアップデートの処理はメーカーのソフトウェア管理手順を難しくします。顧客満足度の高いアップデートをテスト・展開するために、企業は効果的なシステムを構築する必要があります。
SDV(ソフトウェア定義型自動車)市場は、COVID-19の大流行によって大きな影響を受け、自動車分野の他の分野でも大きな混乱が生じた。経済不安と購買力の低下により、パンデミックは当初、消費者の新車需要の急激な落ち込みを引き起こし、ソフトウェア定義型車両の販売を阻害しました。世界各地で工場の閉鎖やサプライチェーンの途絶といった問題が発生したため、自動車メーカーはSDVの生産に必要な重要部品を調達することが困難となった。その結果、SDVに不可欠な最先端のソフトウェア技術の創出と導入が遅れました。さらに、不安定な市場の結果、研究開発費も鈍化し、イノベーションと車両の競争力を向上させる新機能の展開が妨げられました。
予測期間中、ソフトウェア・セグメントが最大となる見込み
車両機能の高度なソフトウェア・ソリューションへの依存度が高まっているため、SDV(ソフトウェア定義型自動車)市場のソフトウェア・セグメントが最大のシェアを占めています。インフォテインメントシステム、ADAS(先進運転支援システム)、自律走行ソフトウェア、OTA(Over-the-Air)アップデートプラットフォームは、このセグメントでカバーされるアプリケーションのほんの一部に過ぎないです。安全性、効率性、総合的な運転満足度を向上させる機能を提供するため、メーカーは、コネクティビティとユーザー体験の向上に対する需要の高まりに対応して、ソフトウェア開発に投資しています。さらに、先進的なソフトウェアシステムの採用と電気自動車(EV)の成長により、車両性能が向上し、リアルタイムの更新と診断が可能になっています。
予測期間中、CAGRが最も高くなると予想されるのはセミSDVセグメントです。
カスタマイズ可能な機能に対する需要の高まりと、車両ソフトウェアの迅速な技術開発により、Software Defined Vehicle(SDV)市場のSemi-SDVセグメントが最も高いCAGRを示すと予想されます。セミSDVは、ハードウェアの大幅な改造を必要とせず、高度なソフトウェアで車両機能を管理・制御できるため、柔軟性とパーソナライゼーションを求める顧客の間で人気が高まっています。さらに、自動車産業がよりソフトウェア中心の設計に移行し、無線アップデートや継続的な機能強化を通じて顧客エンゲージメントを向上させるチャンスが提供されるにつれて、セミSDVセグメントは繁栄すると予想されます。
自動車技術の大幅な向上と顧客基盤の拡大により、アジア太平洋地域がソフトウェア自動車(SDV)市場で最大のシェアを占めると予想されます。電気自動車(EV)や自律走行技術への投資の結果、中国、日本、インド、韓国といった国々が、2030年までにSDV技術導入の最前線に立つと予想されています。主要企業は中国であり、BYD、NIO、XPENGなどのトップメーカーに支えられ、最先端のソフトウェア機能を搭載した自動車に対する強い需要があります。さらに、SDVの成長見通しは、この地域の急速な都市化と、持続可能性とスマート交通を支援する政府の取り組みによってさらに強化されます。
政府の規制が厳しく、持続可能性に重点を置いているため、SDV(Software Defined Vehicle)市場のCAGRは欧州地域で最も高くなると予想されます。SDVアプリケーションの開発に集中する新興企業の台頭と、自動車業界における研究開発(R&D)活動の活発化により、欧州は収益のかなりの部分を占めています。重要な問題に取り組み、競合前のソフトウェア開発を奨励するためにDG CONNECTが手配したワークショップは、欧州市場を定義する業界参入企業間の協力的な取り組みの一例です。さらに、このような協力体制は創造性を促し、最先端の自動車技術の導入を加速させる。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Software Defined Vehicle Market is accounted for $51.64 billion in 2024 and is expected to reach $154.96 billion by 2030 growing at a CAGR of 20.1% during the forecast period. Software-defined vehicles (SDVs), which integrate cutting-edge software technologies to improve vehicle performance and functionality, represent a revolutionary change in the automotive industry. Manufacturers are able to implement new features and enhancements over-the-air (OTA) owing to SDVs' centralized software architecture, which is different from that of conventional vehicles and permits constant updates and modifications. This adaptability enables automakers to swiftly adjust to shifting consumer demands and legal requirements.
According to the International Data Corporation (IDC), global spending on automotive software is expected to surpass $100 billion by 2025, highlighting the increasing reliance on software solutions in the automotive industry.
Demand from customers for improved experiences
Customers demands for car performance and features have changed as they have grown more tech-savvy. As the need for individualized customer service grows, drivers are looking for cars with infotainment systems and connectivity options that can be customized to suit their unique tastes. Manufacturers are now investing in software that improves user interaction with the car owing to this trend, which offers features like voice recognition, integrated apps, and smart navigation. Additionally, the focus on enhanced safety features propels the uptake of ADAS technologies, which mainly rely on sophisticated software algorithms to deliver features like adaptive cruise control, collision avoidance, and lane-keeping assistance.
Higher chance of cyber attacks
The risk of cyber attacks rises sharply as cars become more networked and dependent on software systems. Potential hackers have multiple points of entry due to the complexity of SDVs, which frequently include features like vehicle-to-everything (V2X) communication and over-the-air (OTA) updates. Cybersecurity flaws could allow illegal access to vital car systems, endangering the safety of both drivers and passengers. To defend against these threats, manufacturers need to make significant investments in strong cybersecurity measures, such as encryption protocols and ongoing monitoring systems.
Transition to subscription-based frameworks
The shift to subscription-based business models is a noteworthy trend in the SDV market. There is a growing need for services that can be customized to meet the needs of each individual, as consumers prefer flexibility and personalization in their car experiences. Through software updates, improved connectivity features, and premium services like infotainment packages or sophisticated navigation systems, this change enables manufacturers to create steady income. Moreover, automakers can increase customer engagement and loyalty while diversifying their revenue streams as they adjust to these new business models.
Software update and security patch complexity
Although OTA updates have many benefits for keeping up with car software, their implementation can be challenging. It is essential to make sure that updates are smooth and do not interfere with the operation of the vehicle; nevertheless, this procedure can be difficult due to compatibility problems or unforeseen bugs that may appear during deployment. Regular security patching is also required to fix vulnerabilities, but handling these updates can make manufacturers software management procedures more difficult. In order to test and deploy updates with high customer satisfaction, businesses need to create effective systems.
The market for software-defined vehicles was significantly impacted by the COVID-19 pandemic, which also caused major disruptions in other areas of the automotive sector. Due to economic uncertainty and decreased purchasing power, the pandemic initially caused a sharp drop in consumer demand for new cars, which hindered sales of software-defined vehicles. It was challenging for automakers to find the vital parts needed for SDV production because of issues like factory closures and supply chain disruptions worldwide. The creation and implementation of cutting-edge software technologies that are essential to SDVs were delayed as a result. Furthermore, research and development expenditures slowed as a result of the unstable market, impeding innovation and the rollout of new features that could improve a vehicle's competitiveness.
The Software segment is expected to be the largest during the forecast period
Due to the growing dependence on sophisticated software solutions for vehicle functions, the software segment of the software defined vehicle (SDV) market has the largest share. Infotainment systems, advanced driver assistance systems (ADAS), autonomous driving software, and over-the-air (OTA) update platforms are just a few of the applications covered in this segment. In an effort to provide features that increase safety, efficiency, and overall driving satisfaction, manufacturers are investing in software development in response to the growing demand for connectivity and improved user experiences. Moreover, the adoption of advanced software systems and the growth of electric vehicles (EVs) are improving vehicle performance and making real-time updates and diagnostics possible.
The Semi-SDV segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The growing demand for customizable features and the quick technical developments in vehicle software are expected to propel the Semi-SDV segment of the Software Defined Vehicle (SDV) market to show the highest CAGR. Semi-SDVs are becoming more and more popular among customers looking for flexibility and personalization because they enable users to manage and control vehicle functionalities through advanced software without requiring significant hardware modifications. Additionally, the Semi-SDV segment is anticipated to flourish as the automotive industry moves toward more software-centric designs, offering chances for improved customer engagement through over-the-air updates and ongoing feature enhancements.
Owing to substantial improvements in automotive technology and an expanding customer base, the Asia Pacific region is anticipated to hold the largest share of the Software Defined Vehicle (SDV) market. As a result of their investments in electric vehicles (EVs) and autonomous driving technologies, nations like China, Japan, India, and South Korea are anticipated to be at the forefront of the adoption of SDV technologies by 2030. A major player is China, where there is a strong demand for cars with cutting-edge software features, backed by top producers like BYD, NIO, and XPENG. Furthermore, SDV growth prospects are further enhanced by the region's rapid urbanization and government initiatives that support sustainability and smart transportation.
Due to strict government regulations and a strong focus on sustainability, the Software Defined Vehicle (SDV) market is expected to grow at the highest CAGR in the Europe region. Due to the rise of significant startup businesses concentrating on creating SDV applications and a rise in research and development (R&D) activities in the automotive industry, Europe accounted for a sizable portion of the revenue. Workshops arranged by DG CONNECT to address important issues and encourage pre-competitive software development are an example of the cooperative efforts among industry participants that define the European market. Moreover, this cooperative setting encourages creativity and speeds up the uptake of cutting-edge automotive technologies.
Key players in the market
Some of the key players in Software Defined Vehicle market include Robert Bosch GmbH, Continental AG, BYD Company Limited, Hyundai Motor Corporation, NVIDIA Corporation, BMW Group, Qualcomm Technologies Inc., General Motors Company, Ford Motor Company, Toyota Motor Corporation, Mercedes-Benz AG, Aptiv PLC, Tesla Inc, Volkswagen AG, Honda Motor Co., Ltd., Suzuki Motor Corporation and Renault Group.
In September 2024, Continental and Vitesco Technologies have reached an agreement based on their corporate separation agreement regarding the appropriate allocation of costs and liabilities from the investigations in connection with the supply of engine control units and engine control software.
In September 2024, BYD Automotive GmbH, as the purchaser, and Hedin Mobility Group, as the seller, have entered into an agreement for the sale of the subsidiary Hedin Electric Mobility GmbH, the appointed Dealer+ of BYD vehicles and spare parts in the German market.
In July 2024, Bosch Global Software Technologies (BGSW) and GMR Group have entered a Special Purpose Vehicles (SPVs) arrangement to implement the smart metering program for the cities of Agra, Varanasi, and Prayagraj in India. GMR Group combines its expertise in infrastructure management with BGSW's value in designing and building state-of-the-art smart metering system architecture.