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市場調査レポート
商品コード
1569880
電気フリート充電市場の2030年までの予測: コンポーネント別、オペレーション別、充電インフラタイプ別、DC急速充電タイプ別、充電サービス別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Electric Fleet Charging Market Forecasts to 2030 - Global Analysis by Component (Hardware, Software and Other Components), Operation, Charging Infrastructure Type, DC Fast Charging Type, Charging Service, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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電気フリート充電市場の2030年までの予測: コンポーネント別、オペレーション別、充電インフラタイプ別、DC急速充電タイプ別、充電サービス別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年10月10日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、電気フリート充電の世界市場は2024年に34億5,000万米ドルを占め、2030年には41億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは20.13%です。
電気フリート充電とは、配送トラック、バス、社用車など、商業用または公開会社用の電気自動車(EV)を充電するプロセスを指します。これには、車両全体のエネルギー需要を効率的に管理するために、充電ステーションなどの専用インフラを設置することが含まれます。このシステムには、車両の使用状況に応じて、低速充電器と急速充電器の両方が含まれることもあります。フリート充電システムには、エネルギー消費を監視し、充電スケジュールを最適化し、オフピークの電気料金を利用してコストを削減するソフトウェアが組み込まれていることが多いです。
政府のインセンティブ
EV購入や充電インフラ設置に対する税額控除、リベート、補助金などの政府インセンティブは、商用フリートにおける電気自動車の採用を促進しています。インセンティブは、EVや充電ステーションの高額な初期費用を相殺し、企業にとってより手頃な価格にするのに役立っています。さらに、公共の場や新しい建物に充電ポイントの設置を義務付ける規制が、充電インフラ市場の拡大をさらに促進しています。
限られた充電インフラ
限られた充電インフラ車両は、運用の一貫性を維持するために、信頼性が高く、広く普及している充電ステーションを必要とするが、十分なインフラがないため、ルートの柔軟性が制限され、ダウンタイムが増加します。その結果、充電のための待ち時間が長くなり、大規模な電気フリート管理における物流上の課題が生じる。さらに、不十分なインフラは、航続距離への不安から企業が電気自動車を採用する意欲をそぎ、市場の成長をさらに鈍らせ、商業輸送の電化の普及を妨げます。
インフラ整備に対する政府の支援
インフラ整備に対する政府の支援は、充電ステーション設置に不可欠なインセンティブと資金を提供します。税額控除、補助金、助成金などのイニシアチブは、フリート事業者の経済的負担を軽減し、電気自動車(EV)への移行を促進します。例えば、全国電気自動車インフラストラクチャー(National Electric Vehicle Infrastructure)のようなプログラムでは、充電インフラの設置に対して多額の税額控除を提供しています。さらに、公共エリアでの充電ポイントの設置が規制により義務付けられると、アクセス性が向上するため、EVの普及率と利用率が高まり、市場の成長と持続可能性への取り組みが強化されます。
代替燃料との競合
水素、バイオ燃料、天然ガスなどの代替燃料との競合は、排出量削減のための費用対効果の高いソリューションであることが多いです。これらの代替燃料は、電気自動車(EV)の充電に比べてインフラコストが低く、エネルギー密度が高く、燃料補給時間が短い場合があります。さらに、代替燃料に対する政府の奨励策や補助金は、EV充電インフラから投資をそらし、EVの成長と市場普及を遅らせる可能性があります。この競合は、最終的に電気自動車普及への道を複雑にしています。
COVID-19の大流行は、インフラ・プロジェクトの遅延、車両需要の減少、サプライ・チェーンの混乱などを引き起こし、電気フリート充電市場に影響を与えました。ロックダウンや旅行制限は、企業が新車への投資を一時停止したため、電気自動車の採用を遅らせた。さらに、世界の半導体不足がEVの生産を妨げ、充電ステーションの需要に影響を与えました。しかし、パンデミックは持続可能な慣行への関心を加速させ、各国政府はグリーン交通へのインセンティブを含む復興計画を導入しました。経済が回復するにつれて、市場は回復すると予想され、その原動力となるのは、持続可能性と長期的な回復力のための車両電化に対する新たな関心です。
予測期間中、ハードウェア分野が最大となる見込み
車両電化に不可欠なインフラのため、予測期間中はハードウェアが最大になると予想されます。より高速で効率的な充電器など、充電ハードウェアの技術的進歩により、フリートはダウンタイムを最小限に抑え、オペレーションを最適化することができます。電気自動車(EV)の需要が増加するにつれ、業務用車両の負荷に対応できる大容量充電システムのニーズも高まっています。ワイヤレス充電器や超高速充電器を含むハードウェア・ソリューションの多様化は、充電インフラの拡張性を高め、市場の拡大に直接貢献しています。
予測期間中にCAGRが最も高くなると予想されるeコマース・セグメント
eコマース分野は、効率的で持続可能な配送ソリューションに対する需要の高まりにより、予測期間中のCAGRが最も高くなると予想されます。オンラインショッピングの拡大に伴い、大規模な配送車両の必要性も高まっています。多くの企業は、運用コストを削減し、環境規制を満たすために電気自動車(EV)に移行しています。EVフリートは、持続可能性の目標に沿いながら、燃料費とメンテナンスコストを削減します。さらに、政府や企業はグリーン・ロジスティクスへの移行にインセンティブを与えており、EVの採用をさらに後押しして市場の成長を加速させています。
北米は、電気自動車(EV)の普及が進み、充電インフラへの投資が増加していることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。税制優遇措置や排ガス規制などの政府政策が、フリート事業者の電気自動車への移行を促進しています。主要都市は、増加する電動配送車両や輸送車両をサポートするため、充電ネットワークを拡大しています。初期コストの高さやインフラ整備の遅れといった課題にもかかわらず、持続可能性と技術の進歩がこの地域の交通事情を形成し続けているため、市場は成長の態勢を整えています。
アジア太平洋地域は、急速な都市化、政府の奨励策、環境意識の高まりから、予測期間中に最も高いCAGRを維持すると予測されます。中国や日本のような国々は、電気自動車(EV)インフラへの多額の投資と支援政策で主導権を握っています。排出量削減とEV保有台数拡大に対する中国の取り組みは特に影響力が大きく、日本はEVを高度な公共交通システムに組み込むことに注力しています。さらに、東南アジアの新興市場では、都市部の大気質への懸念と経済的利益に後押しされて、電気自動車が徐々に採用されつつあります。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Electric Fleet Charging Market is accounted for $3.45 billion in 2024 and is expected to reach $4.14 billion by 2030 growing at a CAGR of 20.13% during the forecast period. Electric fleet charging refers to the process of recharging a group of electric vehicles (EVs) used for commercial or public operations, such as delivery trucks, buses, or company cars. It involves setting up dedicated infrastructure, like charging stations, to efficiently manage energy needs for the entire fleet. This system may include both slow and fast chargers, depending on vehicle usage. Fleet charging systems often incorporate software to monitor energy consumption, optimize charging schedules, and reduce costs by taking advantage of off-peak electricity rates.
Government incentives
Government incentives such as tax credits, rebates, and subsidies for EV purchases and charging infrastructure installation are promoting the adoption of electric vehicles in commercial fleets. Incentives are helping to offset the higher upfront costs of EVs and charging stations, making them more affordable for businesses. Additionally, regulations mandating the installation of charging points in public places and new buildings are further driving the expansion of the charging infrastructure market.
Limited charging infrastructure
Limited charging infrastructure of fleets require reliable, widespread charging stations to maintain operational consistency, but the lack of sufficient infrastructure limits route flexibility and increases downtime. This results in longer wait times for charging and logistical challenges in managing large electric fleets. Additionally, inadequate infrastructure discourages companies from adopting electric fleets due to concerns over range anxiety, further slowing the market's growth and hindering widespread electrification of commercial transportation.
Government support for infrastructure development
Government support for infrastructure development provides essential incentives and funding for charging station installations. Initiatives such as tax credits, grants, and subsidies lower the financial burden on fleet operators, encouraging the transition to electric vehicles (EVs). For instance, programs like the National Electric Vehicle Infrastructure offer substantial tax credits for charging infrastructure setup. Additionally, regulatory mandates for charging points in public areas enhance accessibility, thereby increasing EV adoption and utilization rates, which collectively bolster market growth and sustainability efforts.
Competition from alternative fuels
Competition from alternative fuels, such as hydrogen, biofuels, and natural gas are often cost-effective solutions for reducing emissions. These alternatives may have lower infrastructure costs, better energy density, or shorter refueling times compared to electric vehicle (EV) charging. Additionally, government incentives and subsidies for alternative fuels can divert investment away from EV charging infrastructure, slowing its growth and market adoption. This competition ultimately complicates the path toward electric fleet expansion.
The COVID-19 pandemic impacted the electric fleet charging market by causing delays in infrastructure projects, reduced vehicle demand, and disrupted supply chains. Lockdowns and travel restrictions slowed the adoption of electric fleets as businesses paused investments in new vehicles. Additionally, the global semiconductor shortage hindered EV production, affecting the demand for charging stations. However, the pandemic also accelerated interest in sustainable practices, with governments introducing recovery plans that include incentives for green transportation. As economies recover, the market is expected to rebound, driven by renewed focus on sustainability and fleet electrification for long-term resilience.
The hardware segment is expected to be the largest during the forecast period
The hardware is expected to be the largest during the forecast period due to essential infrastructure for fleet electrification. Technological advancements in charging hardware, such as faster efficient chargers, enable fleets to minimize downtime and optimize operations. As demand for electric vehicles (EVs) increases, so does the need for high-capacity charging systems that can handle the load of commercial fleets. The growing variety of hardware solutions, including wireless and ultra-fast chargers, enhances the scalability of charging infrastructure, directly contributing to the market's expansion.
The E-commerce segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The E-commerce segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period by increasing demand for efficient, sustainable delivery solutions. As online shopping grows, so does the need for large delivery fleets. Many companies are transitioning to electric vehicles (EVs) to reduce operational costs and meet environmental regulations. EV fleets lower fuel expenses and maintenance costs, while aligning with sustainability goals. Additionally, governments and corporations are incentivizing the shift to green logistics, further boosting the adoption of EVs, accelerating market growth.
North America is projected to witnesss the largest market share during the forecast period due to rising adoption of electric vehicles (EVs) and increased investments in charging infrastructure. Government policies, such as tax incentives and emission regulations, are driving fleet operators to transition to electric vehicles. Major cities are expanding their charging networks to support the growing number of electric delivery and transit fleets. Despite challenges like high initial costs and infrastructure development delays, the market is poised for growth as sustainability and technological advancements continue to shape the region's transportation landscape.
Asia Pacific is projected to hold the highest CAGR over the forecast period because of rapid urbanization, government incentives, and increasing environmental awareness. Countries like China and Japan are leading the charge with substantial investments in electric vehicle (EV) infrastructure and supportive policies. China's commitment to reducing emissions and expanding its EV fleet is particularly influential, while Japan focuses on integrating EVs into its advanced public transportation systems. Additionally, emerging markets in Southeast Asia are gradually adopting electric fleets, spurred by urban air quality concerns and economic benefits.
Key players in the market
Some of the key players in Electric Fleet Charging market include ABB , Blink Charging, BP Pulse, ChargePoint, Electrify America, Enel X, ENGIE EVBox, EVBox, EVgo, Greenlots (A Shell Company), IONITY, Pod Point, Schneider Electric, SemaConnect, Shell Recharge, Siemens eMobility, Tesla, Tritium, Volta Charging and WiTricity.
In May 2024, ABB expanded electrification portfolio with acquisition of Siemens' Wiring Accessories business. The acquisition had broadened ABB's market reach and complements its regional customer offering within smart buildings.
In February 2024, ABB announced an agreement to acquire SEAM Group, a major provider of energized asset management. The acquisition brought significant additional expertise to customers in the areas of predictive, preventive, and corrective maintenance.
In January 2024, ABB announced to acquire Canadian company Real Tech, a leading supplier of innovative optical sensor technology that enables real-time water monitoring. Through the acquisition, ABB expands its strong presence in the water segment and complement its product portfolio with optical technology critical for smart water management.