![]() |
市場調査レポート
商品コード
1569762
EVバッテリーパック冷却システム市場の2030年までの予測: 車両タイプ、推進タイプ、システムタイプ、地域別に分析EV Battery Pack Cooling System Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Vehicle Type, Propulsion Type, System Type and by Geography |
||||||
カスタマイズ可能
|
EVバッテリーパック冷却システム市場の2030年までの予測: 車両タイプ、推進タイプ、システムタイプ、地域別に分析 |
出版日: 2024年10月10日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
|
Stratistics MRCによると、世界のEVバッテリーパック冷却システム市場は、2024年に35億米ドルを占め、予測期間中にCAGR 17.39%で成長し、2030年には91億6,000万米ドルに達する見込みです。
電気自動車(EV)バッテリーパックの冷却システムは、最適な性能と安全性を維持するために極めて重要です。リチウムイオン電池は充放電時に熱を発生するため、過熱を回避し寿命を保証するには効果的な熱管理が必要です。液冷は、その優れた熱伝達能力により、最も効率的な冷却形態であり、次いで空冷、相変化材料(PCM)と続きます。液冷システムには直接式と間接式があります。また、直接冷却では、バッテリーセルが冷却液に浸ることで直ちに熱を吸収することができます。
国際エネルギー機関(IEA)によると、世界の電気自動車販売台数は2023年に1,400万台近くに達しました。電気自動車の販売台数は、2024年末までに約1,700万台に達すると予測されています。
高まる電気自動車(EV)需要
エネルギー自給の必要性、燃料コストの上昇、環境への懸念が、世界の電気自動車へのシフトを促進しています。電気自動車(EV)を選択する企業や消費者の増加に伴い、効果的なバッテリー冷却システムの必要性が高まっています。バッテリーを理想的な温度範囲内で作動させ、性能、寿命、安全性を向上させるためには、効果的な冷却ソリューションが不可欠です。さらに、エネルギー密度の向上を可能にするバッテリー技術の向上により、より優れた熱管理が求められるようになり、この傾向はさらに強まっています。
高い初期価格
高度な冷却システムには多額の先行投資が必要です。液冷システムなどのアクティブ冷却ソリューションの使用は、センサー、ポンプ、熱交換器などの複雑なコンポーネントのため、製造コストが上昇します。さらに、多額の初期出費は、特に、消費者が最先端技術よりも手頃な価格の自動車を重視する可能性のある市場において、自動車メーカーがこうしたシステムを導入する意欲を削ぐ可能性があります。
冷却の技術開発
冷却技術が進歩し続ける限り、市場関係者には大きなチャンスがあります。バッテリーの性能と寿命は、相変化材料、改良型液体冷却システム、巧みな熱管理技術などのイノベーションによって大幅に向上させることができます。さらに、より経済的で効果的な冷却システムを製造するために研究開発投資を行う企業は、この分野が発展するにつれて市場シェアを獲得する上で有利な立場になるでしょう。
代替技術による脅威
バッテリー技術の進歩に伴い、従来の冷却システムに代わる熱管理システムが登場する可能性があります。例えば、ソリッド・ステート・バッテリーの開発が進めば、バッテリーの作動中に発生する熱が少なくなり、大型の冷却システムが不要になる可能性があります。さらに、代替技術がより経済的または効率的であることが判明すれば、市場が混乱し、現行の冷却技術に対する需要が減少する可能性もあります。
COVID-19の大流行は、EVバッテリーパック冷却システムの市場に大きな影響を与え、多くの産業で大規模な混乱を引き起こしました。ロックダウン、渡航制限、工場閉鎖など、パンデミックは当初、世界のサプライチェーンを大きく混乱させ、バッテリー冷却システムの重要部品の生産と流通を困難にしました。メーカーが需要に対応できないことは、その後の遅延や不足によって深刻な影響を受けた。さらに、電気自動車とそれに付随する冷却システムの需要を低下させたのは、パンデミックがもたらした経済不安で、個人消費の低下と自動車販売の落ち込みも招いた。
予測期間中、乗用車セグメントが最大となる見込み
商用車よりも消費者の関心と導入率が高いため、乗用車セグメントがEVバッテリーパック冷却システム市場を独占しています。電気乗用車の性能、経済性、航続距離を向上させるために多大な研究開発が行われており、それがこの市場セグメントに利益をもたらしています。さらに、電気乗用車の人気はますます高まっており、自動車メーカーはコスト意識、環境意識、政府のインセンティブといった要因から、電気乗用車の生産に力を入れています。
予測期間中、プラグインハイブリッド電気自動車分野が最も高いCAGRが見込まれる
EVバッテリーパック冷却システム市場では、プラグインハイブリッド車(PHEV)分野が最も高いCAGRで成長すると予測されています。エンジンとバッテリーパックから発生する熱を制御するため、プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)は、内燃エンジンと電気モーター、二次電池を組み合わせています。さらに、プラグイン・ハイブリッド電気自動車(PHEV)の需要の高まりと、その最適な性能と安全性を保証するための高度な冷却技術への要求により、EVバッテリーパック冷却システムのこの市場セグメントは急速なペースで拡大しています。
EVバッテリーパック冷却システム市場は、電気自動車開発のための強力なインフラと政府支援の充実により、北米で最大のシェアを占めています。この分野の研究開発に注力した結果、電気自動車向けに特化したより効果的な冷却ソリューションが開発されました。電気自動車の導入は、米国とカナダからの多額の奨励金と補助金によって後押しされ、最先端のバッテリー冷却技術に対する需要が高まっています。さらに、電気自動車に対する消費者の関心が高まるにつれ、安全性と最適なバッテリー性能の両方を保証するために、信頼性の高い熱管理システムへの要求が重要性を増しています。
EV用バッテリーパック冷却システムの市場は、欧州地域に大手メーカーが存在すること、また電気自動車の使用を奨励する政府の取り組みにより、欧州地域で最も高いCAGRで成長すると予測されます。研究開発への大規模な投資は、効率と性能を向上させるバッテリー冷却技術の革新を促進し、欧州市場に利益をもたらしています。さらに、この地域では、再生可能エネルギー源の利用拡大と二酸化炭素排出量の削減を目的とした支援的な規制もあり、EV市場が拡大しています。
According to Stratistics MRC, the Global EV Battery Pack Cooling System Market is accounted for $3.50 billion in 2024 and is expected to reach $9.16 billion by 2030 growing at a CAGR of 17.39% during the forecast period. The cooling system for electric vehicle (EV) battery packs is crucial for maintaining optimal performance and safety. Effective thermal management is necessary to avoid overheating and guarantee longevity because lithium-ion batteries produce heat during charging and discharging. Liquid cooling is the most efficient form of cooling, owing to its superior heat transfer capabilities, followed by air cooling and phase change materials (PCM). There are direct and indirect types of liquid cooling systems. Moreover, direct cooling allows battery cells to immediately absorb heat due to their immersion in a coolant.
According to the International Energy Agency (IEA), global electric car sales reached nearly 14 million in 2023. Electric car sales are projected to reach around 17 million by the end of 2024.
Growing electric vehicle (EV) demand
The need for energy independence, growing fuel costs, and environmental concerns are driving the global shift to electric vehicles. The need for effective battery cooling systems increases in tandem with the number of businesses and consumers choosing electric vehicles (EVs). In order to keep batteries operating within ideal temperature ranges and thereby improve their performance, longevity, and safety, effective cooling solutions are essential. Additionally, improvements in battery technology, which enable higher energy densities and thus call for better thermal management, further reinforce this trend.
High starting prices
A substantial upfront investment is needed for advanced cooling systems. The use of active cooling solutions, such as liquid cooling systems, raises manufacturing costs because of the complex components, such as sensors, pumps, and heat exchangers. Furthermore, the substantial initial outlay may discourage automakers from implementing these systems, particularly in markets where consumers may place a higher value on affordable cars than cutting-edge technology.
Technological developments in cooling
The market players have a significant opportunity as long as cooling technologies continue to advance. Battery performance and lifespan can be greatly increased by innovations like phase-change materials, improved liquid cooling systems, and clever thermal management techniques. Moreover, businesses that make R&D investments to produce more economical and effective cooling systems will be in a strong position to gain market share as the sector develops.
Threats from alternative technologies
Alternatives to conventional cooling systems for thermal management may surface as battery technology advances. Developments in solid-state batteries, for example, may result in less heat being produced while the battery is operating, which would eliminate the need for large cooling systems. Additionally, the market may be disrupted and demand for current cooling technologies reduced if these alternatives turn out to be more economical or efficient.
The COVID-19 pandemic had a major effect on the market for EV battery pack cooling systems and caused extensive disruptions in a number of industries. Lockdowns, travel restrictions, and factory closures were some of the ways that the pandemic initially severely disrupted global supply chains, making it more difficult to produce and distribute critical parts for battery cooling systems. The inability of manufacturers to meet demand was severely impacted by the delays and shortages that followed. Furthermore, lowering demand for electric cars and the cooling systems that go along with them was the economic uncertainty brought on by the pandemic, which also resulted in lower consumer spending and a drop in car sales.
The Passenger Vehicle segment is expected to be the largest during the forecast period
Due to greater consumer interest and adoption rates than commercial vehicles, the passenger vehicle segment dominates the EV battery pack cooling system market. Significant research and development efforts are made to improve the performance, economy, and range of electric passenger cars, which benefits this market segment. Moreover, electric passenger cars are becoming more and more popular, and automakers are putting a lot of effort into producing them due to factors like cost consciousness, environmental consciousness, and government incentives.
The Plug-in Hybrid Electric Vehicle segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
In the market for EV battery pack cooling systems, the Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) segment is anticipated to grow at the highest CAGR. In order to control the heat produced by the engine and the battery pack, plug-in hybrid electric vehicles (PHEVs) combine an internal combustion engine with an electric motor and a rechargeable battery. Additionally, this market segment for EV battery pack cooling systems is expanding at a rapid pace due to the rising demand for plug-in hybrid electric vehicles (PHEVs) and the requirement for sophisticated cooling technologies to guarantee their optimal performance and safety.
The market for EV battery pack cooling systems has largest market share in North America, because of the region's strong infrastructure for the development of electric vehicles and substantial government support. The focus on research and development in this area has resulted in the development of more effective cooling solutions specifically designed for electric vehicles. The adoption of electric vehicles has been encouraged by significant incentives and subsidies from the U.S. and Canada, which has increased demand for cutting-edge battery cooling technologies. Moreover, as consumer interest in electric vehicles grows, the requirement for dependable thermal management systems grows in importance in order to guarantee both safety and optimal battery performance.
The market for EV battery pack cooling systems is anticipated to grow at the highest CAGR in the Europe region due to the presence of major manufacturers there and government initiatives that encourage the use of electric vehicles. Large investments in R&D benefit the European market by fostering innovations in battery cooling technologies that improve efficiency and performance. Additionally, the EV market is expanding in this region due in part to supportive regulations that aim to increase the use of renewable energy sources and reduce carbon emissions.
Key players in the market
Some of the key players in EV Battery Pack Cooling System market include MAHLE GmbH, TotalEnergies SA, Dana Incorporated, Kreisel Electric, Modine Manufacturing Company, E-MERSIV, RIGID HVAC CO., LTD, Miba Group, Boyd Corporation, Valeo, XING Mobility, VOSS Automotive, Inc., Hanon Systems, Webasto Group and Vikas Group.
In April 2024, MAHLE Behr GmbH & Co. KGand HELLA GmbH & Co. KGaA successfully completed the sale of their respective 50 percent stake in the joint venture Behr-Hella Thermocontrol ("BHTC") to AUO Corporation. The parties had signed an agreement to sell the shares on 2 October 2023; the transaction has now been approved by the relevant authorities.
In March 2024, TotalEnergies has signed, together with its partner QatarEnergy, an agreement to acquire participating interests in Block 3B/4B, offshore South Africa, from Africa Oil South Africa, Azinam (a wholly owned subsidiary of Eco Atlantic Oil and Gas) and Ricocure.
In February 2024, Dana Incorporated announced the company has entered into a definitive agreement to sell its European hydraulics business to HPI Group, a hydraulics business jointly held by Apogee Group and EiM Capital. The move is part of an ongoing evaluation of its operations and product portfolio.