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市場調査レポート
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1530857

自動車リサイクル市場の2030年までの予測: 車両タイプ別、ELV(使用済自動車)タイプ別、材料別、リサイクルプロセス別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Automotive Recycling Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Vehicle Type, End-of-Life Vehicle Type, Material, Recycling Process, Application, End User and By Geography


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英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
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自動車リサイクル市場の2030年までの予測: 車両タイプ別、ELV(使用済自動車)タイプ別、材料別、リサイクルプロセス別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2024年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
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  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の自動車リサイクル市場は2024年に1,164億米ドルを占め、2030年には1,963億米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは9.1%で成長する見込みです。

自動車リサイクルとは、使用済自動車(ELV)を解体し、再利用やリサイクルのために貴重な材料や部品を回収するプロセスです。自動車リサイクルは、自動車を解体・破砕し、金属、プラスチック、ガラス、ゴム、その他の材料を抽出する体系的なアプローチを含みます。

Statistaによると、世界の自動車製造業界の2022年の売上高は約2兆5,200億米国ドルで、2023年も成長が見込まれています。

持続可能性への意識の高まり

環境意識の高まりが自動車リサイクル市場を牽引しています。消費者、メーカー、政府は、自動車産業における持続可能な実践の重要性を認識しています。こうした認識が、使用済自動車の廃棄やリサイクルに関する規制強化につながっています。自動車会社は、よりリサイクル可能な材料やリサイクル設計のアプローチを採用しつつあります。自動車セクターにおける循環型経済の推進は、より効率的なリサイクルプロセスの開発を促しています。この動向は、自動車リサイクル・サービスの需要を押し上げ、リサイクル業者に新たな機会をもたらしています。

組織化された回収システムの欠如

使用済自動車の回収システムが整備されていないことは、自動車リサイクル市場にとって大きな課題となっています。多くの地域、特に発展途上国では、自動車を回収してリサイクル施設に運ぶための正式なプロセスが欠如しています。これは、リサイクルプロセスの非効率性と、不適切な廃棄による潜在的な環境被害につながります。回収システムが断片的であるため、貴重な材料が失われたり、十分に利用されなかったりする可能性があります。

新しいリサイクル技術の開発

材料の分離、処理、回収技術における革新は、リサイクル事業の効率性と収益性を向上させています。新技術は、炭素繊維複合材料や電気自動車のリチウムイオン電池など、以前はリサイクルが困難だった材料の回収を可能にしています。自動選別システムとAI主導のプロセスは、材料回収のスピードと精度を高めています。こうした技術開発は、リサイクル業者に新たな収入源をもたらし、使用済自動車から回収される全体的な価値を高めています。

車両設計の変化

進化する車両設計は、自動車リサイクル市場に潜在的な脅威をもたらします。メーカーが自動車に軽量素材、複雑な複合材料、高度な電子機器を使用するようになるにつれ、従来のリサイクル工程が効果的でなくなったり、経済的に成り立たなくなったりする可能性があります。電気自動車へのシフトは、大型バッテリーパックのリサイクルなど新たな課題をもたらします。材料構成や車両構造の変化により、新たなリサイクル設備やリサイクル工程に多大な投資が必要となる可能性があります。リサイクル業者は、収益性と効率を維持するために、こうした設計変更に継続的に対応しなければならないが、これにはコストと時間がかかります。

COVID-19の影響:

COVID-19の大流行により、自動車リサイクル市場は当初、操業停止と車両使用の減少によって混乱しました。しかし、リサイクル事業におけるデジタル技術の導入も加速させました。パンデミックは、回復力のあるサプライチェーンの重要性を浮き彫りにし、リサイクル材料の需要を押し上げる可能性があります。自動車産業が回復するにつれ、持続可能性への注目が高まり、リサイクル分野の長期的な成長を促進する可能性があります。

予測期間中、乗用車セグメントが最大となる見込み

乗用車セグメントは、商用車に比べて量が多く、回転頻度も高いため、自動車リサイクル市場を独占しています。道路を走る乗用車の数が多いため、リサイクルの流れに入る使用済自動車の量も多くなります。さらに、乗用車には金属、プラスチック、電子機器など多様な素材が含まれていることが多く、リサイクル業者にとって貴重な資源となっています。このセグメントの成長は、環境問題に対する消費者の意識の高まりと、自動車のリサイクルを促進する政府の規制によってさらに支えられています。

予測期間中、プラスチック分野のCAGRが最も高くなる見込み

自動車リサイクルにおけるプラスチック分野は、様々な要因により急成長を遂げています。軽量化と燃費向上を目的とした自動車製造におけるプラスチック使用の増加がこの動向を後押ししています。プラスチックリサイクル技術の進歩により、自動車用プラスチックの回収と再処理が経済的に実行可能になっています。環境問題への関心の高まりとプラスチック廃棄物に関する規制が、新車に再生プラスチックを多く採用するようメーカーを後押ししています。さらに、自動車分野以外のさまざまな用途における再生プラスチックの汎用性が新たな市場機会を生み出し、この分野の成長をさらに加速させています。

最大のシェアを占める地域

北米は、確立された自動車産業と先進的なリサイクルインフラを有することから、自動車リサイクル市場を独占しています。この地域には、自動車のリサイクルと資源回収を促進する厳しい環境規制があります。大手自動車メーカーが存在し、自動車保有台数も多いため、使用済自動車の安定供給に寄与しています。北米はまた、リサイクル・プロセスの技術的進歩や、持続可能性問題に対する消費者の意識の高まりからも恩恵を受けています。同地域の成熟市場と高い自動車保有率は、世界の自動車リサイクル市場において主導的地位をさらに強固なものにしています。

CAGRが最も高い地域:

アジア太平洋地域は、自動車リサイクル市場において急速な成長を遂げています。特に中国やインドなどの国々で自動車産業が活況を呈しており、使用済自動車の量が増加しています。環境意識の高まりと規制の強化が、より正式なリサイクルの実施を後押ししています。急速な都市化と可処分所得の増加は、自動車の所有率と回転率の上昇につながっています。さらに、この地域の政府はリサイクルインフラに投資し、持続可能な慣行を推進しており、市場の成長をさらに加速させています。

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の自動車リサイクル市場:車両タイプ別

  • 乗用車
    • コンパクトカー
    • セダン
    • SUV
    • その他の乗用車
  • 商用車
    • 小型商用車(LCV)
    • 大型商用車(HCV)

第6章 世界の自動車リサイクル市場:ELV(使用済自動車)タイプ別

  • 使用済自動車(ELV)
  • 事故車両
  • 下取り車
  • その他のELVタイプ

第7章 世界の自動車リサイクル市場:材料別

  • 鋼鉄
  • アルミニウム
  • プラスチック
  • ガラス
  • ゴム
  • その他の材料

第8章 世界の自動車リサイクル市場:リサイクルプロセス別

  • シュレッディング
  • 解体
  • 材料回収
  • リファービッシュ

第9章 世界の自動車リサイクル市場:用途別

  • 新製品製造
  • 再利用可能な部品

第10章 世界の自動車リサイクル市場:エンドユーザー別

  • 自動車製造
  • 建設
  • 金属生産
  • その他のエンドユーザー

第11章 世界の自動車リサイクル市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイリング

  • AMA All Metal & Auto Recycling
  • ASM Auto Recycling Ltd.
  • Car Heaven
  • Copart Inc.
  • European Metal Recycling
  • Hensel Recycling Group
  • Keiaisha Co., Ltd.
  • LKQ Corporation
  • Miller's Auto Recycling
  • Miracle Automation Engineering Co., Ltd.
  • SA Recycling
  • Schnitzer Steel Industries Inc.
  • Schoeller-Bleckmann AG
  • Scholz Recycling GmbH
  • Sims Metal Management Limited
  • Toyota Motor Corporation
  • Volkswagen AG
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Vehicle Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Passenger Vehicles (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Compact Cars (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Sedans (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Automotive Recycling Market Outlook, By SUVs (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Other Passenger Vehicles (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Commercial Vehicles (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Light Commercial Vehicles (LCVs) (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Heavy Commercial Vehicles (HCVs) (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Automotive Recycling Market Outlook, By End-of-Life Vehicle (ELV) Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Automotive Recycling Market Outlook, By End-of-Life Vehicles (ELVs) (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Accident Vehicles (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Trade-in Vehicles (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Other ELV Types (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Material (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Steel (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Aluminum (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Plastic (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Glass (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Rubber (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Other Materials (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Recycling Process (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Shredding (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Dismantling (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Material Recovery (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Refurbishment (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Automotive Recycling Market Outlook, By New Products Manufacture (2022-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Reusable Parts (2022-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Automotive Recycling Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Automotive Manufacturing (2022-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Construction (2022-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Metal Production (2022-2030) ($MN)
  • Table 35 Global Automotive Recycling Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC26969

According to Stratistics MRC, the Global Automotive Recycling Market is accounted for $116.4 billion in 2024 and is expected to reach $196.3 billion by 2030, growing at a CAGR of 9.1% during the forecast period. Automotive recycling is the process of dismantling end-of-life vehicles (ELVs) to recover valuable materials and components for reuse or recycling. It involves a systematic approach to dismantling and shredding vehicles to extract metals, plastics, glass, rubber, and other materials.

According to Statista, the global automotive manufacturing industry generated approximately 2.52 trillion U.S. dollars in revenue in 2022, with expectations of growth in 2023.

Market Dynamics:

Driver:

Growing awareness of sustainability

Increasing environmental consciousness is driving the automotive recycling market. Consumers, manufacturers, and governments are recognizing the importance of sustainable practices in the automotive industry. This awareness is leading to stricter regulations on end-of-life vehicle disposal and recycling. Automotive companies are adopting more recyclable materials and design-for-recycling approaches. The push for a circular economy in the automotive sector is encouraging the development of more efficient recycling processes. This trend is boosting the demand for automotive recycling services and creating new opportunities for recyclers.

Restraint:

Lack of organized collection systems

The absence of well-structured collection systems for end-of-life vehicles poses a significant challenge to the automotive recycling market. In many regions, especially developing countries, there is a lack of formal processes for collecting and transporting vehicles to recycling facilities. This leads to inefficiencies in the recycling process and potential environmental hazards from improper disposal. The fragmented nature of collection systems can result in valuable materials being lost or underutilized.

Opportunity:

Development of new recycling technologies

Innovations in material separation, processing, and recovery techniques are improving the efficiency and profitability of recycling operations. New technologies are enabling the recovery of previously difficult-to-recycle materials, such as carbon fiber composites and lithium-ion batteries from electric vehicles. Automated sorting systems and AI-driven processes are enhancing the speed and accuracy of material recovery. These technological developments are opening up new revenue streams for recyclers and increasing the overall value recovered from end-of-life vehicles.

Threat:

Changes in vehicle design

Evolving vehicle designs pose a potential threat to the automotive recycling market. As manufacturers increasingly use lightweight materials, complex composites, and advanced electronics in vehicles, traditional recycling processes may become less effective or economically viable. The shift towards electric vehicles introduces new challenges, such as the recycling of large battery packs. Changes in material composition and vehicle structure can require significant investments in new recycling equipment and processes. Recyclers must continuously adapt to these design changes to maintain profitability and efficiency, which can be costly and time-consuming.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic initially disrupted the automotive recycling market due to lockdowns and reduced vehicle usage. However, it also accelerated the adoption of digital technologies in recycling operations. The pandemic highlighted the importance of resilient supply chains, potentially boosting the demand for recycled materials. As the automotive industry recovers, there's an increased focus on sustainability, which may drive long-term growth in the recycling sector.

The passenger vehicles segment is expected to be the largest during the forecast period

The passenger vehicles segment dominates the automotive recycling market due to its larger volume and more frequent turnover compared to commercial vehicles. The sheer number of passenger cars on the road translates to a higher quantity of end-of-life vehicles entering the recycling stream. Additionally, passenger vehicles often contain a diverse range of materials, including metals, plastics, and electronics, making them valuable sources for recyclers. The segment's growth is further supported by increasing consumer awareness of environmental issues and government regulations promoting vehicle recycling.

The plastic segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The plastic segment in automotive recycling is experiencing rapid growth due to various factors. The increasing use of plastics in vehicle manufacturing to reduce weight and improve fuel efficiency is driving this trend. Advancements in plastic recycling technologies are making it more economically viable to recover and reprocess automotive plastics. Growing environmental concerns and regulations regarding plastic waste are pushing manufacturers to incorporate more recycled plastics in new vehicles. Additionally, the versatility of recycled plastics in various applications beyond the automotive sector is creating new market opportunities, further accelerating the growth of this segment.

Region with largest share:

North America dominates the automotive recycling market due to its well-established automotive industry and advanced recycling infrastructure. The region has stringent environmental regulations promoting vehicle recycling and resource recovery. The presence of major automotive manufacturers and a large vehicle fleet contributes to a steady supply of end-of-life vehicles. North America also benefits from technological advancements in recycling processes and a growing consumer awareness of sustainability issues. The region's mature market and high vehicle ownership rates further solidify its leading position in the global automotive recycling landscape.

Region with highest CAGR:

The Asia Pacific region is experiencing rapid growth in the automotive recycling market. The region's booming automotive industry, particularly in countries like China and India, is generating a growing volume of end-of-life vehicles. Increasing environmental awareness and tightening regulations are pushing for more formal recycling practices. Rapid urbanization and rising disposable incomes are leading to higher vehicle ownership and turnover rates. Additionally, governments in the region are investing in recycling infrastructure and promoting sustainable practices, further accelerating market growth.

Key players in the market

Some of the key players in Automotive Recycling market include AMA All Metal & Auto Recycling, ASM Auto Recycling Ltd., Car Heaven, Copart Inc., European Metal Recycling, Hensel Recycling Group, Keiaisha Co., Ltd., LKQ Corporation, Miller's Auto Recycling, Miracle Automation Engineering Co., Ltd., SA Recycling, Schnitzer Steel Industries Inc., Schoeller-Bleckmann AG, Scholz Recycling GmbH, Sims Metal Management Limited, Toyota Motor Corporation, and Volkswagen AG.

Key Developments:

In February 2024, Hensel Recycling, a leading company in precious metals recycling, announces the successful completion of an acquisition agreement of California based Red Fox Resources. The partnership will further strengthen Hensel Recycling's position in the US and North American markets.

Vehicle Types Covered:

  • Passenger Vehicles
  • Commercial Vehicles

ELV Types Covered:

  • End-of-Life Vehicles (ELVs)
  • Accident Vehicles
  • Trade-in Vehicles
  • Other ELV Types

Materials Covered:

  • Steel
  • Aluminum
  • Plastic
  • Glass
  • Rubber
  • Other Materials

Recycling Processes Covered:

  • Shredding
  • Dismantling
  • Material Recovery
  • Refurbishment

Applications Covered:

  • New Products Manufacture
  • Reusable Parts

End Users Covered:

  • Automotive Manufacturing
  • Construction
  • Metal Production
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Automotive Recycling Market, By Vehicle Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Passenger Vehicles
    • 5.2.1 Compact Cars
    • 5.2.2 Sedans
    • 5.2.3 SUVs
    • 5.2.4 Other Passenger Vehicles
  • 5.3 Commercial Vehicles
    • 5.3.1 Light Commercial Vehicles (LCVs)
    • 5.3.2 Heavy Commercial Vehicles (HCVs)

6 Global Automotive Recycling Market, By End-of-Life Vehicle (ELV) Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 End-of-Life Vehicles (ELVs)
  • 6.3 Accident Vehicles
  • 6.4 Trade-in Vehicles
  • 6.5 Other ELV Types

7 Global Automotive Recycling Market, By Material

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Steel
  • 7.3 Aluminum
  • 7.4 Plastic
  • 7.5 Glass
  • 7.6 Rubber
  • 7.7 Other Materials

8 Global Automotive Recycling Market, By Recycling Process

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Shredding
  • 8.3 Dismantling
  • 8.4 Material Recovery
  • 8.5 Refurbishment

9 Global Automotive Recycling Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 New Products Manufacture
  • 9.3 Reusable Parts

10 Global Automotive Recycling Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Automotive Manufacturing
  • 10.3 Construction
  • 10.4 Metal Production
  • 10.5 Other End Users

11 Global Automotive Recycling Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 AMA All Metal & Auto Recycling
  • 13.2 ASM Auto Recycling Ltd.
  • 13.3 Car Heaven
  • 13.4 Copart Inc.
  • 13.5 European Metal Recycling
  • 13.6 Hensel Recycling Group
  • 13.7 Keiaisha Co., Ltd.
  • 13.8 LKQ Corporation
  • 13.9 Miller's Auto Recycling
  • 13.10 Miracle Automation Engineering Co., Ltd.
  • 13.11 SA Recycling
  • 13.12 Schnitzer Steel Industries Inc.
  • 13.13 Schoeller-Bleckmann AG
  • 13.14 Scholz Recycling GmbH
  • 13.15 Sims Metal Management Limited
  • 13.16 Toyota Motor Corporation
  • 13.17 Volkswagen AG