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市場調査レポート
商品コード
1610996
自動車リサイクルと解体の世界市場:2024~2031年Global Car Recycling and Dismantling Market 2024-2031 |
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カスタマイズ可能
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自動車リサイクルと解体の世界市場:2024~2031年 |
出版日: 2024年11月20日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 2~3営業日
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自動車リサイクルと解体の市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(解体とリサイクル、層状利用)、用途別(従来型燃料車のリサイクルと解体、新エネルギー車のリサイクルと解体)予測期間(2024-2031年)
自動車のリサイクルと解体市場は、予測期間(2024-2031年)にCAGR 12.1%の大幅な成長が見込まれています。市場成長の背景には、最終用途車(ELV)から材料を回収することによる経済的・環境的メリットの増大、ELVから廃鋼板(WSS)を金属成形用途に有用なメッシュ鋼板(MSS)に再製造することがあります。世界鉄鋼協会AISBLによると、自動車に含まれる鉄鋼の平均リサイクル率は約90.0%です。毎年、鉄鋼業界は廃車から1,400万トン以上の鉄をリサイクルしています。これはほぼ1,350万台の自動車に相当します。毎年自動車からリサイクルされる鉄の量と、同じ年に新車を生産するために使用される鉄の量を比較すると、自動車のリサイクル率はほぼ100.0%を維持しています。一般的な乗用車は、重量比で約65.0%が鉄と鋼で構成されています。車体に使用される鋼材は、約25.0%の再生鋼材で作られています。
市場力学
解体工程における自動化・ロボット化の需要増加
ロボット技術や自動化技術を取り入れることで、解体工程における効率性と安全性への要求が高まっていることが、市場成長の原動力となっています。自動化ツールは、材料分離、部品除去、汚染軽減を容易にします。分解工程は、ロボットアーム(カメラやセンサー付き)などの技術により、より効率的になっています。これらは異なる自動車部品を正確に識別し、取り外します。AIはまた、まだ機能している部品を認識・分類することができ、自動車セクターのリサイクルと再利用の取り組みに役立っています。レッキング・ヤードで自動車を解体するプロセスは、AIを搭載したロボットによって変化しています。これらのロボットは、コンピューター・ビジョンと機械学習アルゴリズムを使用して、電子機器、エンジン、ギアボックスなどの貴重な部品を素早く検出し、場所を特定します。
持続可能性と循環型経済への関心の高まり
廃棄物を削減し、循環型経済を促進するために、ガラス、プラスチック、金属など、古い車から材料をリサイクルし、回収することへの注目が高まっています。環境への悪影響を減らすため、バッテリーや液体の慎重な取り扱いなど、環境にやさしいリサイクルや解体手順を採用します。ELVはまた、金属などの二次原材料の重要な供給源となりうる。これらの原材料は、引き揚げおよび/または再利用/リサイクルされれば、再び経済に供給され、それによって持続可能な資源循環のループを閉じ、バージン原材料の需要を削減するのに役立ちます。国際公共政策協会(International Public Policy Association)によると、インドでは2015年までに870万台以上の自動車が使用済み段階に達し、この数は2025年には2,100万台まで増加すると予測されています。
市場セグメンテーション
分解・リサイクル分野が最大の市場シェアを占めると予測される
成長を支える主な要因としては、環境への影響を最小限に抑え、貴重な資源を回収するために、自動車部品や使用済み自動車(ELV)の回収、解体、処理、再利用の採用が増加していることが挙げられます。自動車のリサイクルとは、古くなったり廃車になった自動車を計画的に解体し、ゴム、鉄、アルミニウム、銅などのリサイクル可能な部品や材料を回収することです。これらの材料は、加工、選別、リサイクルの後、自動車部品、新車、その他の製品の製造に使用され、エネルギーの節約、廃棄物の削減、天然資源の保護に役立っています。自動車産業における資源効率、持続可能性、環境スチュワードシップを促進する自動車リサイクルと解体市場は、循環型経済にとって不可欠です。欧州連合(EU)によると、2023年6月、EUでは2021年に570万台の乗用車、バン、その他の軽貨物車が廃車されました。2021年にEU域内で廃車された乗用車、バン、その他軽貨物車の総重量は650万トンでした。部品・材料の93.6%が再利用・回収され、88.1%が再利用・リサイクルされました。
従来型の燃料自動車のリサイクルと解体がかなりの市場シェアを占める
同分野の成長を支える要因として、解体、破砕、埋め立て処分によるELV処理需要の増加が挙げられます。3R(リデュース、リユース、リサイクル)アプローチは、持続可能な開発を支援するため、ELV、特にELV部品の処理にますます使用されるようになっています。米国国立生物工学情報センター(NCBI)によると、2021年12月現在、米国だけで自動車車体から廃鋼板(WSS)が1200kt/年発生しており、2035年までに~125kt/年、2050年までに246kt/年に増加すると予想されています。解体はELV処理プロセスの第一段階です。オイル、ブレーキ液、冷却水、不凍液、ガソリン、ディーゼルなどの有害な液体が取り除かれ、さまざまなタンクに集められます。すぐにリサイクルできるものもあれば、追加処理、あるいは基本的なろ過が必要なものもあります。
世界の自動車リサイクルと解体市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、中南米)を含む地域別にさらに細分化されています。
アジア太平洋地域における自動車リサイクルと解体需要の高まり
この地域の成長は、自動車メーカーが車体やその他多くの部品を作るために必要とする金属量が多いため、金属需要が増加していることに起因しています。ASEAN・東アジア経済研究所によると、東南アジア諸国連合(ASEAN)では2015年から2020年にかけて約240万台の自動車が廃棄されています。電動モビリティにおけるアジアの世界の優位性の拡大は、具体的な政策の実施や障壁の撤廃に向けた各国の努力に加え、場合によっては電気自動車用バッテリーの交換、リサイクル、再利用に向けた取り組みによって推進されてきました。SLOCAT Transport and Climate Change Global Status Reportによると、2023年8月、中国の電気自動車市場は2022年に1,410万台となり、欧州連合(570万台)の2倍以上、米国(300万台)の5倍近くに達します。
北米が大きなシェアを占める
北米は、Fenix Parts, Inc.、Metalico, Inc.、SA Recycling LLC.などの自動車リサイクルと解体業者の存在により、大きなシェアを占めています。市場成長の背景には、自動車産業が循環型経済コンセプトを採用するにつれて、あらゆるアプリケーションカテゴリーでリサイクルソリューション開拓の需要が高まっていることがあります。さらに、電気自動車のリサイクル需要の増加は、EVバッテリー材料のサプライチェーンにおいてますます重要な部分となっています。例えば、アセンド・エレメンツは2023年3月、同社初の商業規模のリチウムイオン電池リサイクル施設の開設を発表しました。ジョージア州コヴィントンに位置する5,000万米ドルのベース1施設は、北米における電気自動車用バッテリーリサイクル施設のひとつです。電気自動車用電池材料のサプライチェーンは、電気自動車の需要増加に伴い、リチウムイオン電池のリサイクルにますます依存するようになっています。
自動車リサイクルと解体市場に参入している主要企業には、BMWグループ、European Metal Recycling Ltd.、LKQ Corp.、Radius Recycling, Inc.(Schnitzer Steel Industries, Inc.)、豊田通商などがあります。市場競争力を維持するため、新興国市場の企業は提携、合併、買収などの戦略を適用し、事業拡大や製品開拓にますます力を注いでいます。
最近の動向
Car Recycling and Dismantling Market Size, Share & Trends Analysis Report by Type (Disassembly and Recycling and Layered Utilization), and Application (Traditional Fuel Vehicle Recycling and Dismantling and New Energy Vehicle Recycling and Dismantling) Forecast Period (2024-2031)
Car recycling and dismantling market is anticipated to grow at a significant CAGR of 12.1% during the forecast period (2024-2031). The market growth is attributed to increasing economic and environmental benefits in recovering materials from End-Of-Life Vehicles (ELVs), and remanufacturing of Waste Steel Sheets (WSS) from ELVs into useful Mesh Steel Sheets (MSS) for metal forming applications drive the growth of the market. According to the World Steel Association AISBL, the average recycling rate for steel and iron in cars is about 90.0%. Each year, the steel industry recycles more than 14 million tons of steel from ELVs. This is equivalent to nearly 13.5 million automobiles. When comparing the amount of steel recycled from automobiles each year to the amount of steel used to produce new automobiles that same year, automobiles maintain a recycling rate of nearly 100.0%. By weight, the typical passenger car consists of about 65.0% steel and iron. The steel used in car bodies is made with about 25.0% recycled steel.
Market Dynamics
Increasing Demand for Automation and Robotics in the Dismantling Process
The increasing demand for efficiency and safety in the disassembly process by incorporating robotics and automated technologies is driving the market growth. Automated tools facilitate material separation, component removal, and pollution abatement. The disassembly process has become more efficient owing to technologies such as robotic arms (with cameras and sensors). These precisely identify and remove different auto parts. AI can also recognize and classify parts that are still functional, which helps the car sector with its recycling and reuse initiatives. The process of disassembling cars in wrecking yards is being altered by AI-powered robots. These robots use computer vision and machine learning algorithms to quickly detect and locate valuable components, such as electronics, engines, and gearboxes.
Growing Focus on Sustainability and Circular Economy
Growing focus on recycling and recovering materials from old cars, such as glass, plastic, and metals, to cut waste and promote a circular economy. Use of eco-friendly recycling and disassembly procedures, such as cautious handling of batteries and fluids, to reduce the negative effects on the environment. ELVs can also be an important source of secondary raw materials, such as metal and other materials, which if salvaged and/or reused/recycled, can be again fed into the economy thereby helping to close the loop of sustainable resource circulation and reducing the demand for virgin raw materials. According to the International Public Policy Association, estimates for India suggest that more than 8.7 million vehicles have reached the end-of-life phase by 2015, and this number is expected to rise to 21 million in 2025.
Market Segmentation
Disassembly and Recycling Segment is Projected to Hold the Largest Market Share
The primary factors supporting the growth include increasing adoption of collecting, disassembly, processing, and repurposing of automotive components and end-of-life vehicles (ELVs) to minimize environmental effects and recover precious resources. Car recycling is the methodical deconstruction of old or abandoned automobiles to recover recyclable components and materials such as rubber, steel, aluminum, and copper. Following processing, sorting, and recycling, these materials are used to make automobile components, new cars, and other products, saving energy, cutting down on waste production, and conserving natural resources. As it encourages resource efficiency, sustainability, and environmental stewardship in the automobile industry, the car recycling and dismantling market is essential to the circular economy. According to the European Union, in June 2023, 5.7 million passenger cars, vans, and other light goods vehicles were scrapped in the EU in 2021. The total weight of passenger cars, vans, and other light goods vehicles scraped in the EU in 2021 was 6.5 million tons 93.6 % of the parts and materials were reused and recovered, while 88.1 % were reused and recycled.
Traditional Fuel Vehicle Recycling and Dismantling to Hold a Considerable Market Share
The factors supporting segment growth include increasing demand for ELVs processing through disassembly, shredding, and landfill disposal. The 3R (Reduce, Reuse, and Recycle) approach is being used increasingly in the processing of ELVs, especially ELV parts, to support sustainable development. According to the National Center for Biotechnology Information (NCBI), in December 2021, currently, 1200 kt/year of waste steel sheet (WSS) from automotive bodies is generated in the US alone, which is expected to increase to ~125 kt/year by 2035 and 246 kt/year by 2050. Dismantling is the first stage of the ELV processing process. Oil, brake fluid, coolants, antifreeze, gasoline, and diesel are among the hazardous fluids that are removed and gathered in different tanks. Some can be recycled right away, while others require additional processing or even just basic filtration.
The global car recycling and dismantling market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (the UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
Growing Demand for Car Recycling and Dismantling in Asia-Pacific
The regional growth is attributed to the increasing demand for metals owing to the high quantity of metals required by manufacturers to create vehicle bodies and many other parts. According to the Economic Research Institute for ASEAN and East Asia, about 2.4 million motor vehicles have been discarded in the Association of Southeast Asian Nations (ASEAN) from 2015 to 2020. Growing Asia's global dominance in electric mobility has been driven by national efforts to implement specific policies and to remove barriers, as well as in some cases by initiatives to swap, recycle, and re-use electric vehicle batteries. According to the SLOCAT Transport and Climate Change Global Status Report, in August 2023, the electric car market in China, with 14.1 million units in 2022, was more than two times larger than the market in the European Union (5.7 million) and nearly five times that in the US (3 million).
North America Holds Major Market Share
North America holds a significant share owing to the presence of car recycling and dismantling offering companies such as Fenix Parts, Inc., Metalico, Inc., SA Recycling LLC., and others. The market growth is attributed to the growing demand for the development of recycling solutions across all application categories increasing as the automobile industry adopts the circular economic concepts. Additionally, increasing demand for recycling electric cars is an increasingly important part of the EV battery materials supply chain. For instance, in March 2023, Ascend Elements announced the opening of its first commercial-scale lithium-ion battery recycling facility. Located in Covington, Georgia, the $50.0 million Base 1 facility is one of North America's electric vehicle battery recycling facilities. The supply chain for EV battery materials has grown increasingly dependent on the recycling of lithium-ion batteries as the demand for electric vehicles rises.
The major companies serving the car recycling and dismantling market include BMW Group, European Metal Recycling Ltd., LKQ Corp., Radius Recycling, Inc. (Schnitzer Steel Industries, Inc.), and Toyota Tsusho Corp. among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers and acquisitions to stay competitive in the market.
Recent Developments