市場調査レポート
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1530856

ハイブリッド車市場の2030年までの予測: ハイブリッド化タイプ別、推進タイプ別、車両タイプ別、コンポーネント別、ドライブトレイン別、パワートレイン出力別、車両サイズ別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Hybrid Vehicles Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Hybridization Type (Fully Hybrid, Micro Hybrid and Mild Hybrid), Propulsion Type, Vehicle Type, Component, Drivetrain, Powertrain Power Output, Vehicle Size, End User and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 200+ Pages | 納期: 2~3営業日

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ハイブリッド車市場の2030年までの予測: ハイブリッド化タイプ別、推進タイプ別、車両タイプ別、コンポーネント別、ドライブトレイン別、パワートレイン出力別、車両サイズ別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2024年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、世界のハイブリッド車市場は2024年に2,874億9,000万米ドルを占め、2030年には1兆250億3,000万米ドルに達し、予測期間中のCAGRは23.6%で成長すると予測されています。

ハイブリッド車は、内燃エンジンと1つ以上の電気モーターを組み合わせ、燃料効率を高め、排出ガスを削減します。ハイブリッド車は、ガソリン、ディーゼル、電力を組み合わせて作動し、性能を最適化するとともに環境への影響を低減します。ハイブリッド車市場は、環境規制の強化、燃費効率の高い選択肢を求める消費者の需要、ハイブリッド技術の進歩により成長しており、世界の自動車市場における技術革新と採用を促進しています。

Statistaによると、世界の自動車研究開発費は近年増加しており、2022年には約1,300億ユーロに達します。

政府のインセンティブと補助金

政府の優遇措置と補助金は、ハイブリッド車市場の牽引役として重要な役割を果たしています。多くの国では、ハイブリッド車の導入を促進するために、税額控除、リベート、その他の財政的インセンティブを提供しています。例えば、インドのFAMEスキームはハイブリッド車と電気自動車に補助金を提供しています。こうした優遇措置は消費者の初期費用を大幅に削減し、ハイブリッド車をより手頃で魅力的なものにしています。さらに、優先レーンへのアクセスや駐車料金の減免といった政策がハイブリッド車所有のインセンティブをさらに高め、市場の成長に寄与しています。

走行距離の制限

ハイブリッド車、特にプラグイン・ハイブリッド車の走行範囲の狭さは、市場にとって大きな抑制要因となり得る。ハイブリッド車は燃費を向上させる一方で、完全な電気自動車に比べ、電気のみの航続距離が制限されることが多いです。この制限は、特に長時間の移動の場合、消費者の航続距離不安につながる可能性があります。また、電気とガソリンの切り替えが必要なことも、ユーザーによっては不便に感じられることがあります。このような要素は、電気のみで長時間走行できることを優先する潜在的な購買意欲を減退させ、市場の成長を鈍化させる可能性があります。

低燃費車への需要の高まり

低燃費車に対する需要の高まりは、ハイブリッド車市場にとって大きな機会となります。消費者の環境意識が高まり、燃料コストの削減を求める中、ハイブリッド車は魅力的な解決策を提供します。ハイブリッド車は、完全な電気自動車に見られる航続距離の制限を回避しながら、従来の自動車に比べて燃費を向上させることができます。こうした需要の高まりは、燃料価格の上昇と世界の排ガス規制の強化によってさらに拍車がかかっています。メーカーは、ハイブリッド車のラインナップを拡大し、燃費効率を高める技術を向上させることで、この動向を利用することができます。

電気自動車との競合

電気自動車(EV)の急速な進歩と人気の高まりは、ハイブリッド車市場にとって大きな脅威となります。EV技術が向上し、航続距離の延長や充電時間の短縮が実現すれば、ハイブリッド車を避けて完全な電気自動車を選ぶ消費者も出てくると思われます。多くの地域で政府政策がゼロ・エミッション車の普及にますます力を入れており、ハイブリッド車からEVへとインセンティブがシフトする可能性があります。この競争は、特にEV充電インフラが世界的に拡大し続ける中で、ハイブリッド車の市場シェア低下につながる可能性があります。

COVID-19の影響:

COVID-19の大流行は、サプライチェーンの問題と消費者支出の減少により、当初はハイブリッド車市場を混乱させました。しかし、環境問題に対する意識が高まり、低燃費車に対する長期的な需要が高まる可能性もあります。経済が回復するにつれて、生産と販売における短期的な課題は残るもの、旺盛な需要と持続可能性への新たな注目がハイブリッド車販売を牽引する可能性があります。

予測期間中は完全ハイブリッド・セグメントが最大になると予想される

完全ハイブリッド・セグメントは、燃費の向上と消費者にとっての親しみやすさのバランスにより、市場を独占すると予想されます。これらの自動車は、プラグイン・ハイブリッド車や完全電気自動車に伴う航続距離の不安を感じることなく、大幅な燃料節約を実現します。発進と停止を頻繁に繰り返すことで電気モーターを最適に利用できる都市部では特に人気が高いです。この技術の成熟度、さまざまな車両クラスで利用可能なモデルの幅広さ、プラグイン・ハイブリッド車と比べた初期コストの低さが、市場の優位性に寄与しています。

商用車セグメントは予測期間中に最も高いCAGRが見込まれる

商用車セグメントは、ハイブリッド車市場において最も高い成長率を記録すると予測されます。この急成長の背景には、商用車セクターにおける運用コストの削減と、より厳しい排出ガス規制への対応への注目が高まっていることがあります。ハイブリッド技術は、特に頻繁な停車と発進が発生する都市部の配送や公共輸送の用途において、車両運行事業者に大幅な燃料節約を提供します。商用車の電動化をターゲットとする政府のインセンティブは、この動向をさらに加速させる。トラックやバスのような大型車向けのハイブリッド・パワートレインの開発は、新たな市場機会を開くものです。

最大のシェアを占める地域:

アジア太平洋地域は、いくつかの要因からハイブリッド車市場を独占すると予想されます。日本のような国々はハイブリッド技術を早くから導入しており、市場が確立され、消費者の受容も強いです。世界最大の自動車市場である中国は、インセンティブや規制を通じてハイブリッド車を含む新エネルギー車を積極的に推進しています。韓国やインドなど、この地域の他の国々でもハイブリッド車の導入が進んでいます。この地域は人口密度が高く、都市化が進んでおり、環境に対する関心が高まっていることが、低燃費車の需要に寄与しています。さらに、同地域には主要なハイブリッド車メーカーが存在するため、同地域の市場リーダーシップはさらに強固なものとなっています。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、ハイブリッド車市場では欧州が最も高い成長率を示すと予測されます。この急成長の背景には、欧州連合(EU)による自動車からのCO2排出量削減の野心的な目標など、厳しい排出規制があります。多くの欧州諸国は、ハイブリッド車を含む低排出ガス車に対して多額のインセンティブを提供しています。この地域の持続可能性への注目と、ディーゼルエンジンからよりクリーンな代替エンジンへの漸進的な移行が、ハイブリッド車の採用拡大に寄与しています。さらに、欧州の自動車メーカーは、こうした規制要件や消費者の嗜好の変化に対応するため、ハイブリッド車のラインアップを拡充しており、同地域の市場成長をさらに加速させています。

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    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
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    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のハイブリッド車市場:ハイブリッド化タイプ別

  • 完全ハイブリッド
  • マイクロハイブリッド
  • マイルドハイブリッド

第6章 世界のハイブリッド車市場:推進タイプ別

  • ハイブリッド電気自動車(HEV)
  • プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)
  • 天然ガス自動車(NGV)

第7章 世界のハイブリッド車市場:車両タイプ別

  • 乗用車
  • 商用車

第8章 世界のハイブリッド車市場:コンポーネント別

  • 内燃機関
  • 電動モーター
  • バッテリー
    • バッテリータイプ
      • リチウムイオン
      • ニッケル水素(NiMH)
      • その他のバッテリータイプ
    • バッテリー容量
      • 低容量
      • 中容量
      • 大容量
  • パワーコントロールユニット
  • ジェネレータ
  • トランスミッション
  • その他のコンポーネント

第9章 世界のハイブリッド車市場:ドライブトレイン別

  • シリーズハイブリッド
  • パラレルハイブリッド
  • 直列並列ハイブリッド

第10章 世界のハイブリッド車市場:パワートレイン出力別

  • 低出力(100 kW未満)
  • 中出力(100~200kW)
  • 高出力(200 kW超)

第11章 世界のハイブリッド車市場:車両サイズ別

  • コンパクト
  • 中規模
  • フルサイズ
  • SUV/クロスオーバー
  • ラグジュアリー

第12章 世界のハイブリッド車市場:エンドユーザー別

  • 個人消費者
  • フリートオペレーター
  • ライドシェアサービス

第13章 世界のハイブリッド車市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第14章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第15章 企業プロファイリング

  • Toyota Motor Corporation
  • Hyundai Motor Company
  • Volkswagen AG
  • BYD Company Ltd.
  • Honda Motor Co., Ltd.
  • Ford Motor Company
  • General Motors Company
  • Nissan Motor Co., Ltd.
  • BMW Group
  • Stellantis N.V.
  • Mercedes-Benz Group AG
  • Kia Corporation
  • Renault Group
  • Volvo Car Corporation
  • Mitsubishi Motors Corporation
  • Mazda Motor Corporation
  • Subaru Corporation
  • Audi AG
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Hybridization Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Fully Hybrid (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Micro Hybrid (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Mild Hybrid (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Propulsion Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Hybrid Electric Vehicle (HEV) (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Natural Gas Vehicle (NGV) (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Vehicle Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Passenger Vehicles (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Commercial Vehicles (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Component (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Internal Combustion Engine (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Electric Motor (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Battery (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Battery Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Battery Capacity (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Power Control Unit (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Generator (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Transmission (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Other Components (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Drivetrain (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Series Hybrid (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Parallel Hybrid (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Series-Parallel Hybrid (2022-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Powertrain Power Output (2022-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Low Power Output (< 100 kW) (2022-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Medium Power Output (100-200 kW) (2022-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By High Power Output (> 200 kW) (2022-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Vehicle Size (2022-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Compact (2022-2030) ($MN)
  • Table 35 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Mid-Size (2022-2030) ($MN)
  • Table 36 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Full-Size (2022-2030) ($MN)
  • Table 37 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By SUV/Crossover (2022-2030) ($MN)
  • Table 38 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Luxury (2022-2030) ($MN)
  • Table 39 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
  • Table 40 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Individual Consumers (2022-2030) ($MN)
  • Table 41 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Fleet Operators (2022-2030) ($MN)
  • Table 42 Global Hybrid Vehicles Market Outlook, By Ride-Sharing Services (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC26968

According to Stratistics MRC, the Global Hybrid Vehicles Market is accounted for $287.49 billion in 2024 and is expected to reach $1,025.03 billion by 2030, growing at a CAGR of 23.6% during the forecast period. Hybrid vehicles combine an internal combustion engine with one or more electric motors to enhance fuel efficiency and reduce emissions. They operate on a combination of gasoline, diesel, and electric power, optimizing performance and lowering environmental impact. The hybrid vehicle market is growing due to increasing environmental regulations, consumer demand for fuel-efficient options, and advancements in hybrid technology, driving innovation and adoption across global automotive markets.

According to Statista, global automotive R&D spending has been increasing in recent years, reaching around 130 billion euros in 2022.

Market Dynamics:

Driver:

Government incentives and subsidies

Government incentives and subsidies play a crucial role in driving the hybrid vehicles market. Many countries offer tax credits, rebates, and other financial incentives to encourage the adoption of hybrid vehicles. For example, the FAME scheme in India provides subsidies for hybrid and electric vehicles. These incentives significantly reduce the upfront costs for consumers, making hybrid vehicles more affordable and attractive. Additionally, policies like preferential lane access and reduced parking fees further incentivize hybrid vehicle ownership, contributing to market growth.

Restraint:

Limited driving range

The limited driving range of hybrid vehicles, particularly plug-in hybrids, can be a significant restraint for the market. While hybrid vehicles offer improved fuel efficiency, their electric-only range is often limited compared to full electric vehicles. This limitation can lead to range anxiety among consumers, especially for longer trips. The need to switch between electric and gasoline power can also be perceived as inconvenient by some users. This factor may deter potential buyers who prioritize longer electric-only driving capabilities, potentially slowing market growth.

Opportunity:

Growing demand for fuel-efficient vehicles

The increasing demand for fuel-efficient vehicles presents a significant opportunity for the hybrid vehicles market. As consumers become more environmentally conscious and seek to reduce fuel costs, hybrid vehicles offer an attractive solution. They provide improved fuel economy compared to conventional vehicles while avoiding the range limitations of full electric vehicles. This growing demand is further fueled by rising fuel prices and stricter emissions regulations worldwide. Manufacturers can capitalize on this trend by expanding their hybrid vehicle offerings and improving fuel efficiency technologies.

Threat:

Competition from electric vehicles

The rapid advancement and growing popularity of electric vehicles (EVs) pose a significant threat to the hybrid vehicles market. As EV technology improves, offering longer ranges and faster charging times, some consumers may bypass hybrids in favor of fully electric options. Government policies in many regions are increasingly focusing on promoting zero-emission vehicles, potentially shifting incentives away from hybrids towards EVs. This competition could lead to a reduction in market share for hybrid vehicles, especially as the EV charging infrastructure continues to expand globally.

Covid-19 Impact:

The COVID-19 pandemic initially disrupted the hybrid vehicles market due to supply chain issues and reduced consumer spending. However, it also increased awareness of environmental issues, potentially boosting long-term demand for fuel-efficient vehicles. As economies recover, pent-up demand and a renewed focus on sustainability may drive hybrid vehicle sales, although short-term challenges in production and sales persist.

The fully hybrid segment is expected to be the largest during the forecast period

The fully hybrid segment is anticipated to dominate the market due to its balance of improved fuel efficiency and familiarity for consumers. These vehicles offer significant fuel savings without the range anxiety associated with plug-in hybrids or full electric vehicles. They are particularly popular in urban areas where frequent starts and stops allow for optimal use of the electric motor. The technology's maturity, wider model availability across various vehicle classes, and lower upfront costs compared to plug-in hybrids contribute to its market dominance.

The commercial vehicles segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The commercial vehicles segment is projected to experience the highest growth rate in the hybrid vehicles market. This rapid growth is driven by increasing focus on reducing operational costs and meeting stricter emissions regulations in the commercial sector. Hybrid technology offers significant fuel savings for fleet operators, particularly in urban delivery and public transportation applications where frequent stops and starts occur. Government incentives targeting commercial vehicle electrification further accelerate this trend. The development of hybrid powertrains for larger vehicles, such as trucks and buses, opens new market opportunities.

Region with largest share:

The Asia Pacific region is expected to dominate the hybrid vehicles market due to several factors. Countries like Japan have been early adopters of hybrid technology, with a well-established market and strong consumer acceptance. China, the world's largest automotive market, is aggressively promoting new energy vehicles, including hybrids, through incentives and regulations. Other countries in the region, such as South Korea and India, are also seeing increased adoption of hybrid vehicles. The region's high population density, growing urbanization, and increasing environmental concerns contribute to the demand for fuel-efficient vehicles. Additionally, the presence of major hybrid vehicle manufacturers in the region further solidifies its market leadership.

Region with highest CAGR:

Europe is anticipated to witness the highest growth rate in the hybrid vehicles market during the forecast period. This rapid growth is driven by stringent emissions regulations, including the European Union's ambitious targets for reducing CO2 emissions from vehicles. Many European countries offer substantial incentives for low-emission vehicles, including hybrids. The region's focus on sustainability and the gradual shift away from diesel engines in favor of cleaner alternatives contribute to the increasing adoption of hybrid vehicles. Moreover, European automakers are expanding their hybrid vehicle lineups to meet these regulatory requirements and changing consumer preferences, further accelerating market growth in the region.

Key players in the market

Some of the key players in Hybrid Vehicles market include Toyota Motor Corporation, Hyundai Motor Company, Volkswagen AG, BYD Company Ltd., Honda Motor Co., Ltd., Ford Motor Company, General Motors Company, Nissan Motor Co., Ltd., BMW Group, Stellantis N.V., Mercedes-Benz Group AG, Kia Corporation, Renault Group, Volvo Car Corporation, Mitsubishi Motors Corporation, Mazda Motor Corporation, Subaru Corporation, and Audi AG.

Key Developments:

In July 2024, Nissan Motor India (NMIPL) announced the re-launch of its CBU Business with the All-New Nissan X-TRAIL in India, setting a new benchmark for premium urban SUVs in the country. The 4th generation of the Nissan X-TRAIL is a 'Made in Japan' exclusive for Nissan aficionados. It is designed and delivered for customers seeking a refined driving experience; appreciate Japanese craftsmanship in design and engineering along with high versatility in space utilization. Building upon Nissan's two-decade-strong SUV DNA and legacy, the 4th-generation X-TRAIL is marking the re-start of Nissan's CBU (Completely Built Unit) business in India which is led by a customer first approach product strategy.

In June 2024, Honda Motor Co. launched an updated version of its Freed minivan in Japan, including a two-motor hybrid, which are gaining in popularity even as demand for pure electric cars slows.The new models have been made more spacious to accommodate six people easily. The Freed, which comes in both combustion engine and hybrid versions, is one of Honda's top-selling models in the non-compact segment, and the automaker has set an annual sales target of 700,000 units.

In May 2024, China's BYD, opens new tab launched on Tuesday the latest version of a plug-in hybrid technology that improves fuel and cost savings, intensifying competition with the likes of Toyota and Volkswagen that still sell mainly gasoline cars. BYD's chairman Wang Chuanfu unveiled the fifth generation of the hybrid technology that achieves a record low fuel consumption of 2.9 litres per 100 km (62.1 miles) on depleted batteries at an event in Shaanxi province's capital Xian. With a fully charged battery and a full gasoline tank, the technology can ensure a driving range of 2,100 kilometers, Wang said in the city where the company's first automaking factory was located.

Hybridization Types Covered:

  • Fully Hybrid
  • Micro Hybrid
  • Mild Hybrid

Propulsion Types Covered:

  • Hybrid Electric Vehicle (HEV)
  • Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV)
  • Natural Gas Vehicle (NGV)

Vehicle Types Covered:

  • Passenger Vehicles
  • Commercial Vehicles

Components Covered:

  • Internal Combustion Engine
  • Electric Motor
  • Battery
  • Power Control Unit
  • Generator
  • Transmission
  • Other Components

Drivetrains Covered:

  • Series Hybrid
  • Parallel Hybrid
  • Series-Parallel Hybrid

Powertrain Power Outputs Covered:

  • Low Power Output (< 100 kW)
  • Medium Power Output (100-200 kW)
  • High Power Output (> 200 kW)

Vehicle Sizes Covered:

  • Compact
  • Mid-Size
  • Full-Size
  • SUV/Crossover
  • Luxury

End Users Covered:

  • Individual Consumers
  • Fleet Operators
  • Ride-Sharing Services

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 End User Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Hybrid Vehicles Market, By Hybridization Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Fully Hybrid
  • 5.3 Micro Hybrid
  • 5.4 Mild Hybrid

6 Global Hybrid Vehicles Market, By Propulsion Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Hybrid Electric Vehicle (HEV)
  • 6.3 Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV)
  • 6.4 Natural Gas Vehicle (NGV)

7 Global Hybrid Vehicles Market, By Vehicle Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Passenger Vehicles
  • 7.3 Commercial Vehicles

8 Global Hybrid Vehicles Market, By Component

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Internal Combustion Engine
  • 8.3 Electric Motor
  • 8.4 Battery
    • 8.4.1 Battery Type
      • 8.4.1.1 Lithium-Ion
      • 8.4.1.2 Nickel-Metal Hydride (NiMH)
      • 8.4.1.3 Other Battery Types
    • 8.4.2 Battery Capacity
      • 8.4.2.1 Low Capacity
      • 8.4.2.2 Medium Capacity
      • 8.4.2.3 High Capacity
  • 8.5 Power Control Unit
  • 8.6 Generator
  • 8.7 Transmission
  • 8.8 Other Components

9 Global Hybrid Vehicles Market, By Drivetrain

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Series Hybrid
  • 9.3 Parallel Hybrid
  • 9.4 Series-Parallel Hybrid

10 Global Hybrid Vehicles Market, By Powertrain Power Output

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Low Power Output (< 100 kW)
  • 10.3 Medium Power Output (100-200 kW)
  • 10.4 High Power Output (> 200 kW)

11 Global Hybrid Vehicles Market, By Vehicle Size

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 Compact
  • 11.3 Mid-Size
  • 11.4 Full-Size
  • 11.5 SUV/Crossover
  • 11.6 Luxury

12 Global Hybrid Vehicles Market, By End User

  • 12.1 Introduction
  • 12.2 Individual Consumers
  • 12.3 Fleet Operators
  • 12.4 Ride-Sharing Services

13 Global Hybrid Vehicles Market, By Geography

  • 13.1 Introduction
  • 13.2 North America
    • 13.2.1 US
    • 13.2.2 Canada
    • 13.2.3 Mexico
  • 13.3 Europe
    • 13.3.1 Germany
    • 13.3.2 UK
    • 13.3.3 Italy
    • 13.3.4 France
    • 13.3.5 Spain
    • 13.3.6 Rest of Europe
  • 13.4 Asia Pacific
    • 13.4.1 Japan
    • 13.4.2 China
    • 13.4.3 India
    • 13.4.4 Australia
    • 13.4.5 New Zealand
    • 13.4.6 South Korea
    • 13.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 13.5 South America
    • 13.5.1 Argentina
    • 13.5.2 Brazil
    • 13.5.3 Chile
    • 13.5.4 Rest of South America
  • 13.6 Middle East & Africa
    • 13.6.1 Saudi Arabia
    • 13.6.2 UAE
    • 13.6.3 Qatar
    • 13.6.4 South Africa
    • 13.6.5 Rest of Middle East & Africa

14 Key Developments

  • 14.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 14.2 Acquisitions & Mergers
  • 14.3 New Product Launch
  • 14.4 Expansions
  • 14.5 Other Key Strategies

15 Company Profiling

  • 15.1 Toyota Motor Corporation
  • 15.2 Hyundai Motor Company
  • 15.3 Volkswagen AG
  • 15.4 BYD Company Ltd.
  • 15.5 Honda Motor Co., Ltd.
  • 15.6 Ford Motor Company
  • 15.7 General Motors Company
  • 15.8 Nissan Motor Co., Ltd.
  • 15.9 BMW Group
  • 15.10 Stellantis N.V.
  • 15.11 Mercedes-Benz Group AG
  • 15.12 Kia Corporation
  • 15.13 Renault Group
  • 15.15 Volvo Car Corporation
  • 15.15 Mitsubishi Motors Corporation
  • 15.16 Mazda Motor Corporation
  • 15.17 Subaru Corporation
  • 15.18 Audi AG