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市場調査レポート
商品コード
1530740
機体フレームモデリング市場の2030年までの予測: サービス別、技術別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Fuselage Frame Modelling Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Service (Modeling & Analysis, Structural Optimization, Design Validation, Prototyping and Other Services), Technology, Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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機体フレームモデリング市場の2030年までの予測: サービス別、技術別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の機体フレームモデリング市場は、2024年に5億1,270万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 8.8%で成長し、2030年には8億5,050万米ドルに達すると予測されています。
機体フレームモデリングは、航空機の胴体を支える構造的枠組みを詳細に表現することを含みます。このプロセスは、航空機の完全性と性能を確保するために極めて重要です。胴体フレームは、フレーム、ストリンガー、ロングロンのネットワークで構成され、胴体に必要な強度と形状を与えます。モデリングでは、エンジニアが高度なソフトウェアツールを使用して、フレームの形状、耐荷重、応力分布の設計とシミュレーションを行います。
より軽量で燃料効率の高い航空機への需要
エンジニアは、構造的完全性と安全性を維持しながら重量を減らすために、機体フレームの最適化に重点を置いています。強度を損なうことなく軽量化を達成するために、複合材料や軽量合金などの先端材料をフレーム設計に取り入れることが増えています。さらに、高度なソフトウェアを使用して、さまざまな材料や構造設計が全体の重量や燃料効率に及ぼす影響をモデル化し、市場の成長を促進しています。
ソフトウェアの複雑さとユーザーの専門知識
高度なモデリング・ソフトウェアは、学習曲線が急であることが多く、その機能を十分に活用するにはかなりの専門知識が必要となります。経験の浅いユーザーは、複雑な機能や設定に苦戦する可能性があり、最適とは言えない設計選択やエラーにつながります。さらに複雑なソフトウェアは、トレーニング期間の長期化やトラブルシューティングに費やす時間の増加にもつながり、プロジェクトのスケジュールを遅らせ、コストを上昇させます。ソフトウェアの使用方法が正確でなかったり、効率が悪かったりすると、シミュレーションに欠陥が生じ、機体フレーム設計の信頼性と安全性に影響を及ぼす可能性があります。
複合材料の採用拡大
炭素繊維強化ポリマーなどの複合材料は、優れた強度対重量比と耐腐食性を備えているため、より軽量で燃料効率の高い航空機を実現できます。このシフトに伴い、機体フレームのモデリングには、従来の材料に比べてシミュレーションが複雑になりやすい、高度な複合材料の特性を取り入れる必要があります。このモデリング精度は、複合材の利点を完全に実現し、構造性能と効率の向上につながるため、市場の成長を促します。
ソフトウェア間の限られた相互運用性
モデリング、シミュレーション、解析に使用される異なるソフトウェアツールがシームレスにデータを交換できない場合、データの損失、不正確さ、手作業による入力の増加などの問題が発生する可能性があります。エンジニアは、フォーマット間でデータを変換したり、モデルを再作成したりするために、さらに時間と労力を費やす必要があります。これは、プロジェクトのスケジュールを遅らせ、市場の成長を妨げるコストを上昇させる可能性があります。
ロックダウンや遠隔地での作業状況は、設計チーム間のコラボレーションに影響を与え、必要不可欠な材料や部品の生産を停止させました。しかし、パンデミックは、機体フレームのモデリングの効率を高めることができるデジタルツールや遠隔コラボレーション技術の採用を加速させました。業界が回復するにつれ、技術革新と回復力の向上に再び焦点が当てられるようになり、モデリング実務と技術採用に長期的な利益がもたらされる可能性があります。
予測期間中、コンピュータ支援設計セグメントが最大になる見込み
コンピュータ支援設計は、設計と解析のプロセスに革命をもたらしているため、予測期間中に最大となる見込みです。CADソフトウェアは、エンジニアが機体フレームの詳細で正確な3Dモデルを作成することを可能にし、設計の正確な視覚化と修正を容易にします。この技術により、複雑な幾何学形状や入り組んだ構造要素を高精度でモデル化することが可能になり、全体的な設計精度が向上します。
予測期間中、軍用機セグメントのCAGRが最も高くなると予想されます。
軍用機セグメントは、予測期間中にCAGRが最も高くなると予想されます。これは、耐久性、生存性、および任務に特化した能力を強化する必要性が、先進的な機体フレームモデルの開発を後押ししているためです。軍用機は過酷な条件下で運用されることが多く、高い応力、衝撃、環境課題に耐える堅牢な構造設計が求められます。
北米は、大手メーカーや防衛請負業者を含む強力な航空宇宙セクターが、先進的な機体フレーム・モデリングの需要を大きく牽引しているため、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。最先端の設計・シミュレーションツールへのニーズは、より燃料効率が高く軽量な航空機の開発など、航空機技術の進歩が続いていることが後押ししています。
航空機の効率、性能、費用対効果が重視されるようになり、高度なモデリング技術が採用されるようになったため、予測期間中、アジア太平洋地域のCAGRが最も高くなると予測されます。機体フレームにおける複合材料の使用や革新的な設計アプローチが普及しつつあるため、高度なモデリングツールやシミュレーション技術が必要となり、この地域の市場成長を後押ししています。
According to Stratistics MRC, the Global Fuselage Frame Modelling Market is accounted for $512.7 million in 2024 and is expected to reach $850.5 million by 2030 growing at a CAGR of 8.8% during the forecast period. Fuselage frame modeling involves creating a detailed representation of the structural framework that supports an aircraft's fuselage. This process is crucial for ensuring the integrity and performance of the aircraft. The fuselage frame consists of a network of frames, stringers, and longerons that provide the necessary strength and shape to the fuselage. In modeling, engineers use advanced software tools to design and simulate the frame's geometry, load-bearing capacity, and stress distribution.
Demand for lighter, more fuel-efficient aircraft
Engineers focus on optimizing the fuselage frame to reduce weight while maintaining structural integrity and safety. Advanced materials, such as composites and lightweight alloys, are increasingly incorporated into the frame design to achieve weight reductions without compromising strength. Further they use sophisticated software to model the effects of different materials and structural designs on overall weight and fuel efficiency driving the growth of the market.
Complexity of software and user expertise
Advanced modeling software often features a steep learning curve, requiring significant expertise to fully utilize its capabilities. Inexperienced users may struggle with the intricate functionalities and settings, leading to suboptimal design choices and errors. Further complex software can also lead to longer training periods and increased time spent troubleshooting, which delays project timelines and raises costs. Inaccurate or inefficient use of the software can result in flawed simulations, affecting the reliability and safety of the fuselage frame design.
Growing adoption of composite materials
Composites, such as carbon fiber-reinforced polymers, offer superior strength-to-weight ratios and corrosion resistance, enabling lighter and more fuel-efficient aircraft. This shift requires fuselage frame modeling to incorporate advanced composite material properties, which can be more complex to simulate compared to traditional materials. This modeling precision ensures that the benefits of composites are fully realized, leading to improved structural performance and efficiency encouraging the growth of the market.
Limited interoperability between software
When different software tools used for modeling, simulation, and analysis cannot seamlessly exchange data, it can lead to issues such as data loss, inaccuracies, and increased manual input. Engineers may need to spend additional time and effort converting data between formats or recreating models, which can delay project timelines and elevate costs hampering the market growth.
Lockdowns and remote work conditions affected collaboration among design teams and halted the production of essential materials and components. However, the pandemic also accelerated the adoption of digital tools and remote collaboration technologies, which can enhance efficiency in fuselage frame modeling. As the industry recovers, there is renewed focus on innovation and improving resilience, leading to potential long-term benefits in modeling practices and technology adoption.
The computer-aided design segment is expected to be the largest during the forecast period
The computer-aided design is expected to be the largest during the forecast period as it has revolutionizing the design and analysis processes. CAD software allows engineers to create detailed, accurate 3D models of fuselage frames, facilitating precise visualization and modification of designs. This technology enables complex geometric shapes and intricate structural elements to be modeled with high precision, improving overall design accuracy.
The military aircraft segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The military aircraft segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period owing to the need for enhanced durability, survivability, and mission-specific capabilities drive the development of advanced fuselage frame models. Military aircraft often operate under extreme conditions, requiring robust structural designs to withstand high stresses, impacts, and environmental challenges.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the region's strong aerospace sector, which includes major manufacturers and defense contractors, is a significant driver of demand for advanced fuselage frame modeling. The need for cutting-edge design and simulation tools is fuelled by ongoing advancements in aircraft technology, including the development of more fuel-efficient and lighter aircraft.
Asia Pacific is projected to hold the highest CAGR over the forecast period due to the growing emphasis on aircraft efficiency, performance, and cost-effectiveness drives the adoption of sophisticated modeling technologies. The use of composite materials and innovative design approaches in fuselage frames is becoming more prevalent, necessitating advanced modeling tools and simulation techniques boosts the market growth in this region.
Key players in the market
Some of the key players in Fuselage Frame Modelling market include Aernnova, Airbus, Boeing, Bombardier Aerospace, Commercial Aircraft Corporation of China, Easterline, Embraer, GKN Aerospace, Goodrich Corp, Latecoere, Leonardo S.p.A., Lockheed Martin Corporation, Messier-buggati-Dowty, Mitsubishi Heavy Industries, Northrop Grumman Corporation, Ostseestaal GmbH & Co., Safran and Triumph Group Inc
In July 2024, U.S. and Spain signed LOA, Spain becomes the sixteenth PAC-3 partner nation. With this agreement, Spain becomes PAC-3's 16th partner nation. By adding PAC-3 MSE to its arsenal, Spain will improve its air and missile defense capabilities against evolving threats.
In March 2024, Northrop Grumman Corporation is expanded the Naval Industrial Reserve Ordnance Plant at the Allegany Ballistics Laboratory (ABL) in West Virginia. The company was recently awarded a $178 million contract from Naval Sea Systems Command (NAVSEA) to support the expansion.