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市場調査レポート
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1511339

クロスオーバー車の2030年までの市場予測: 車両タイプ、駆動タイプ、推進タイプ、ギアトランスミッション、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析

Crossover Vehicle Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Vehicle Type (Compact Crossovers, Mid-Size Crossovers, Full-Size Crossovers and Other Vehicle Types), Drive Type, Propulsion Type, Gear Transmission, Application, End User and By Geography


出版日
ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
クロスオーバー車の2030年までの市場予測: 車両タイプ、駆動タイプ、推進タイプ、ギアトランスミッション、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析
出版日: 2024年07月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のクロスオーバー車市場は2024年に1億8,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは6.8%で、2030年には3億5,000万米ドルに達すると予測されています。

クロスオーバー車は、しばしばCUVと呼ばれ、従来のSUVと乗用車のハイブリッド車であり、SUVの実用性と乗用車の快適性とハンドリングを融合させています。一般的にユニボディ構造の自動車プラットフォーム上に作られ、広い室内空間、高い座席位置、多目的な荷室スペースを提供するため、さまざまなライフスタイルや運転の好みに適しています。その人気は、家族連れや通勤者、冒険好きな人たちにも魅力的な順応性の高さにあります。

国際自動車工業会(IMO)によると、2017年と2018年の世界販売台数は、商用車が9,500万台、乗用車が9,600万台だった。

拡大する都市化

都市化の拡大は、多目的な輸送ソリューションの必要性を強調することで、クロスオーバー車の需要を促進しています。都市の高密度化に伴い、消費者は都市走行に必要な俊敏性と日常活動に必要な広々とした空間をバランスよく提供する自動車をますます求めるようになっています。クロスオーバー車は、十分な荷室スペース、高い最低地上高、オプションの全輪駆動によってこのニーズを満たし、多様なライフスタイルやアクティビティに対応する多用途性を提供しながら、市街地の移動に適しているため、都市環境での人気に拍車をかけています。

厳しい排出ガス規制と燃費基準

厳しい排出ガス規制と燃費基準は、メーカーに性能と環境への配慮のバランスを要求し、クロスオーバー車にとって課題となります。規制を遵守するためには、コストのかかる技術アップグレードが必要となり、車両価格が上昇する可能性があります。さらに、これらの基準を満たすことは、設計の柔軟性と革新性を制限する可能性があり、メーカーが競争の激しい市場で製品を差別化する能力を制約するため、このセグメントの成長を阻害します。

多用途で広い車への需要の高まり

消費者はSUVのような走行性能と乗用車のような快適性を融合させた車を求めるようになっており、クロスオーバーは魅力的な選択肢となっています。クロスオーバーは、十分な荷室スペース、助手席、さまざまなライフスタイルやアクティビティに対応する多用途性を備えています。都市化が進み、消費者の嗜好が進化するにつれて、クロスオーバー・セグメントは、実用性、快適性、適応性を1つのパッケージで提供する車への需要に応えるため、拡大を続けています。

電気自動車への消費者シフト

消費者の電気自動車へのシフトは、新たな嗜好や優先順位をもたらすため、クロスオーバー車市場の成長にとって課題となります。クロスオーバー車は多用途性と広々とした空間を提供する一方で、電気自動車への需要の高まりは、航続距離、充電インフラ、環境の持続可能性といった要素を重視します。このシフトは、消費者の関心とリソースを従来のクロスオーバー・モデルからそらす可能性があり、自動車メーカーに電気自動車開拓への投資を促し、クロスオーバー市場セグメントの拡大への注力を弱める可能性があります。

COVID-19の影響

COVID-19の流行はクロスオーバー車市場に大きな影響を与えました。当初は、景気の不透明感、封鎖措置、個人消費の減少により、売上が大幅に減少しました。しかし、規制が緩和され、人々がより安全な交通手段を求めるようになると、クロスオーバー車の需要が復活しました。さらに、リモートワークへのシフトにより、通勤とレジャーの両方に適した車への関心が高まり、サプライチェーンの課題や消費マインドの変動が続いているにもかかわらず、クロスオーバー車の販売はさらに強化されました。

予測期間中、ハイブリッド・セグメントが最大となる見込み

ハイブリッド・セグメントは有利な成長を遂げると推定されます。ハイブリッド推進クロスオーバー車は、電気エンジンと内燃エンジンの両方を統合し、従来のものと比べて燃料効率の向上と排出ガスの削減を実現しています。これらの車両は、回生ブレーキを利用してバッテリーを充電し、多くの場合、電源間のシームレスな切り替えのための先進技術を備えています。ハイブリッド・クロスオーバーは、性能や多用途性を犠牲にすることなく、環境に優しい交通手段を求める環境意識の高い消費者にアピールします。

予測期間中、CAGRが最も高くなると予想されるのは都市通勤セグメントです。

予測期間中、CAGRが最も高くなると予想されるのは都市通勤セグメントです。クロスオーバー車は、SUVのユーティリティと自動車のようなハンドリングの融合により、都市部での通勤に人気が高まっています。市街地の移動に適したコンパクトなサイズと十分な荷室スペースを備えたクロスオーバー車は、都会的なライフスタイルに多用途性を提供します。燃費効率、先進安全システム、コネクティビティ・オプションなどの特徴は、混雑した環境での実用性と快適性を求める都市通勤者のニーズに応えています。

最大のシェアを占める地域:

アジア太平洋地域は、都市化、可処分所得の増加、消費者の嗜好の変化に牽引され、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。都市と農村の両方の環境に適した汎用性の高い自動車に対する需要の高まりが、販売に拍車をかけています。中国、インド、日本などの消費者は、その多用途性、実用性、スタイルからクロスオーバー車にますます惹かれています。さらに、政府による優遇措置や排出ガス規制の強化が、燃費効率の高いクロスオーバー・モデルの採用を後押ししています。

CAGRが最も高い地域:

北米は、その多用途性と実用性により、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。Ford、Toyota、Hondaのような大手企業がこのセグメントを支配しており、多様な消費者の嗜好に応えるため、多様なクロスオーバーの選択肢を提供しています。ハイブリッド車や電気自動車を含む技術の進歩は、環境意識の高い消費者にアピールし、市場の展望をさらに多様化しています。

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のクロスオーバー車市場:車両タイプ別

  • コンパクトクロスオーバー
  • ミッドサイズクロスオーバー
  • フルサイズクロスオーバー
  • その他の車両タイプ

第6章 世界のクロスオーバー車市場:駆動タイプ別

  • 前輪駆動(FWD)
  • 後輪駆動(RWD)
  • 全輪駆動(AWD)
  • 四輪駆動(4WD)

第7章 世界のクロスオーバー車市場:推進タイプ別

  • ガソリン
  • ハイブリッド
  • プラグインハイブリッド(PHEV)
  • 電気
  • その他の推進タイプ

第8章 世界のクロスオーバー車市場:ギアトランスミッション別

  • オートマチックトランスミッション
  • 無段変速機(CVT)
  • デュアルクラッチトランスミッション(DCT)

第9章 世界のクロスオーバー車市場:用途別

  • 都市通勤
  • 家族向け交通
  • タクシーサービス
  • 牽引と運搬
  • その他の用途

第10章 世界のクロスオーバー車市場:エンドユーザー別

  • 個人消費者
  • フリートオペレーター
  • アウトドア愛好家
  • アドベンチャーツーリズム事業者
  • その他のエンドユーザー

第11章 世界のクロスオーバー車市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイリング

  • Toyota Motor Corporation
  • Honda Motor Limited
  • Nissan Motor Corporation
  • Ford Motor Company
  • Chevrolet
  • Hyundai Motor Company
  • Kia Corporation
  • Mitsubishi Motors Corporation
  • Mazda Corporation
  • Volkswagen Group
  • Jeep
  • Audi AG
  • Bayerische Motoren Werke AG(BMW Group)
  • Mercedes-Benz
  • Volvo
図表

List of Tables

  • 1 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • 2 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Vehicle Type (2022-2030) ($MN)
  • 3 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Compact Crossovers (2022-2030) ($MN)
  • 4 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Mid-Size Crossovers (2022-2030) ($MN)
  • 5 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Full-Size Crossovers (2022-2030) ($MN)
  • 6 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Other Vehicle Types (2022-2030) ($MN)
  • 7 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Drive Type (2022-2030) ($MN)
  • 8 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Front-Wheel Drive (FWD) (2022-2030) ($MN)
  • 9 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Rear-Wheel Drive (RWD) (2022-2030) ($MN)
  • 10 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By All-Wheel Drive (AWD) (2022-2030) ($MN)
  • 11 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Four-Wheel Drive (4WD) (2022-2030) ($MN)
  • 12 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Propulsion Type (2022-2030) ($MN)
  • 13 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Gasoline (2022-2030) ($MN)
  • 14 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Hybrid (2022-2030) ($MN)
  • 15 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Plug-in Hybrid (PHEV) (2022-2030) ($MN)
  • 16 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Electric (2022-2030) ($MN)
  • 17 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Other Propulsion Types (2022-2030) ($MN)
  • 18 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Gear Transmission (2022-2030) ($MN)
  • 19 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Automatic Transmission (2022-2030) ($MN)
  • 20 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Continuously Variable Transmission (CVT) (2022-2030) ($MN)
  • 21 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Dual-Clutch Transmission (DCT) (2022-2030) ($MN)
  • 22 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • 23 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Urban Commuting (2022-2030) ($MN)
  • 24 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Family Transport (2022-2030) ($MN)
  • 25 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Taxi Services (2022-2030) ($MN)
  • 26 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Towing & Hauling (2022-2030) ($MN)
  • 27 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
  • 28 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
  • 29 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Individual Consumers (2022-2030) ($MN)
  • 30 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Fleet Operators (2022-2030) ($MN)
  • 31 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Outdoor Enthusiasts (2022-2030) ($MN)
  • 32 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Adventure Tourism Operators (2022-2030) ($MN)
  • 33 Global Crossover Vehicle Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC26724

According to Stratistics MRC, the Global Crossover Vehicle Market is accounted for $0.18 billion in 2024 and is expected to reach $0.35 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.8% during the forecast period. Crossover vehicles, often referred to as CUVs, are a hybrid between traditional SUVs and passenger cars, blending the utility of an SUV with the comfort and handling of a car. Typically built on a car platform with a unibody construction, they offer spacious interiors, elevated seating positions, and versatile cargo space, making them suitable for various lifestyles and driving preferences. Their popularity stems from their adaptable nature, appealing to families, commuters, and adventure-seekers alike.

According to the International Organisation of Motor Vehicle Manufacturers, 95 million and 96 million commercial and passenger automobiles were sold globally in 2017 and 2018.

Market Dynamics:

Driver:

Expanding urbanization

Expanding urbanization fuels demand for crossover vehicles by emphasizing the need for versatile transportation solutions. As cities grow denser, consumers increasingly seek vehicles that offer a balance between the agility required for urban driving and the spaciousness needed for everyday activities. Crossover vehicles fulfil this need by providing ample cargo space, higher ground clearance, and optional all-wheel drive, making them well-suited for navigating city streets while offering the versatility to handle diverse lifestyles and activities, thereby fueling their popularity in urban environments.

Restraint:

Stringent emissions regulations & fuel economy standards

Stringent emissions regulations and fuel economy standards pose challenges for crossover vehicles by requiring manufacturers to balance performance with environmental concerns. Compliance may necessitate costly technology upgrades, potentially increasing vehicle prices. Moreover, meeting these standards could limit design flexibility and innovation, constraining manufacturers' ability to differentiate their products in a highly competitive market, thus impeding the segment's growth.

Opportunity:

Growing demand for versatile & spacious vehicles

Consumers increasingly seek vehicles that offer a blend of SUV-like capabilities and car-like comfort, making crossovers an attractive option. These vehicles provide ample cargo space, passenger seating, and versatility for various lifestyles and activities. As urbanization progresses and consumer preferences evolve, the crossover segment continues to expand to meet the demand for vehicles that offer practicality, comfort, and adaptability in a single package.

Threat:

Consumer shift towards electric vehicles

The consumer shift towards electric vehicles poses challenges for the growth of the crossover vehicles market as it introduces new preferences and priorities. While crossover vehicles offer versatility and spaciousness, the increasing demand for electric vehicles emphasizes factors like range, charging infrastructure, and environmental sustainability. This shift may divert consumer attention and resources away from traditional crossover models, prompting automakers to invest more heavily in electric vehicle development and potentially reducing the focus on expanding the crossover market segment.

Covid-19 Impact

The covid-19 pandemic significantly impacted the crossover vehicle market. Initially, sales declined sharply due to economic uncertainty, lockdown measures, and reduced consumer spending. However, as restrictions eased and people sought safer transportation options, crossover vehicles saw resurgence in demand. Additionally, the shift towards remote work increased interest in vehicles suitable for both commuting and leisure activities, further bolstering crossover sales despite ongoing supply chain challenges and fluctuating consumer confidence.

The hybrid segment is expected to be the largest during the forecast period

The hybrid segment is estimated to have a lucrative growth. Hybrid propulsion crossover vehicles integrate both electric and internal combustion engines, offering improved fuel efficiency and reduced emissions compared to traditional counterparts. These vehicles utilize regenerative braking to recharge their batteries and often feature advanced technology for seamless switching between power sources. Hybrid crossovers appeal to environmentally conscious consumers seeking eco-friendly transportation without sacrificing performance or versatility.

The urban commuting segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The urban commuting segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period. Crossover vehicles are increasingly popular for urban commuting due to their blend of SUV utility and car-like handling. With compact dimensions suitable for navigating city streets and ample cargo space, they offer versatility for urban lifestyles. Features like fuel efficiency, advanced safety systems, and connectivity options cater to the needs of urban commuters seeking practicality and comfort in congested environments.

Region with largest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period driven by urbanization, increasing disposable incomes, and changing consumer preferences. Rising demand for versatile vehicles suitable for both urban and rural environments has spurred sales. Consumers in countries like China, India, and Japan are increasingly drawn to crossover vehicles for their versatility, practicality, and style. Additionally, government incentives and tightening emissions regulations are encouraging the adoption of fuel-efficient crossover models.

Region with highest CAGR:

North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to their versatility and utility. Major players like Ford, Toyota, and Honda dominate the segment, offering a diverse range of crossover options to cater to varied consumer preferences. Technological advancements, including hybrid and electric variants, further diversify the market landscape, appealing to eco-conscious consumers.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Crossover Vehicle Market include Toyota Motor Corporation, Honda Motor Limited, Nissan Motor Corporation, Ford Motor Company, Chevrolet, Hyundai Motor Company, Kia Corporation, Mitsubishi Motors Corporation, Mazda Corporation, Volkswagen Group, Jeep, Audi AG, Bayerische Motoren Werke AG (BMW Group), Mercedes-Benz and Volvo.

Key Developments:

In October 2023, Mitsubishi Motors Corporation launched Mitsubishi D:X Concept electrified crossover MPV. The design features large-diameter tires, sturdy over fenders, and front and rear skid plates for off-road performance under rough conditions. The car features a raked front windscreen, moonroof, LED laser projector headlights, mud-terrain tires, and rugged black plastic flares at each wheel.

In September 2023, Nissan Motor Co., Ltd. launched a series of exciting all-electric concept vehicles, Nissan Hyper Urban crossover. The Nissan Hyper Urban's styling perfectly complements its target users, such as urban- and suburban-based professionals who prioritize environmental sustainability.

Vehicle Types Covered:

  • Compact Crossovers
  • Mid-Size Crossovers
  • Full-Size Crossovers
  • Other Vehicle Types

Drive Types Covered:

  • Front-Wheel Drive (FWD)
  • Rear-Wheel Drive (RWD)
  • All-Wheel Drive (AWD)
  • Four-Wheel Drive (4WD)

Propulsion Types Covered:

  • Gasoline
  • Hybrid
  • Plug-in Hybrid (PHEV)
  • Electric
  • Other Propulsion Types

Gear Transmissions Covered:

  • Automatic Transmission
  • Continuously Variable Transmission (CVT)
  • Dual-Clutch Transmission (DCT)

Applications Covered:

  • Urban Commuting
  • Family Transport
  • Taxi Services
  • Towing & Hauling
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Individual Consumers
  • Fleet Operators
  • Outdoor Enthusiasts
  • Adventure Tourism Operators
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Crossover Vehicle Market, By Vehicle Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Compact Crossovers
  • 5.3 Mid-Size Crossovers
  • 5.4 Full-Size Crossovers
  • 5.5 Other Vehicle Types

6 Global Crossover Vehicle Market, By Drive Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Front-Wheel Drive (FWD)
  • 6.3 Rear-Wheel Drive (RWD)
  • 6.4 All-Wheel Drive (AWD)
  • 6.5 Four-Wheel Drive (4WD)

7 Global Crossover Vehicle Market, By Propulsion Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Gasoline
  • 7.3 Hybrid
  • 7.4 Plug-in Hybrid (PHEV)
  • 7.5 Electric
  • 7.6 Other Propulsion Types

8 Global Crossover Vehicle Market, By Gear Transmission

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Automatic Transmission
  • 8.3 Continuously Variable Transmission (CVT)
  • 8.4 Dual-Clutch Transmission (DCT)

9 Global Crossover Vehicle Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Urban Commuting
  • 9.3 Family Transport
  • 9.4 Taxi Services
  • 9.5 Towing & Hauling
  • 9.6 Other Applications

10 Global Crossover Vehicle Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Individual Consumers
  • 10.3 Fleet Operators
  • 10.4 Outdoor Enthusiasts
  • 10.5 Adventure Tourism Operators
  • 10.6 Other End Users

11 Global Crossover Vehicle Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Toyota Motor Corporation
  • 13.2 Honda Motor Limited
  • 13.3 Nissan Motor Corporation
  • 13.4 Ford Motor Company
  • 13.5 Chevrolet
  • 13.6 Hyundai Motor Company
  • 13.7 Kia Corporation
  • 13.8 Mitsubishi Motors Corporation
  • 13.9 Mazda Corporation
  • 13.10 Volkswagen Group
  • 13.11 Jeep
  • 13.12 Audi AG
  • 13.13 Bayerische Motoren Werke AG (BMW Group)
  • 13.14 Mercedes-Benz
  • 13.15 Volvo