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市場調査レポート
商品コード
1511291
クラス4トラックの世界市場、2030年までの予測:製品別、燃料別、GVWR別、所有別、用途別、地域別Class 4 Truck Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product, Fuel, Gross Vehicle Weight Rating, Ownership, Application and by Geography |
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カスタマイズ可能
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クラス4トラックの世界市場、2030年までの予測:製品別、燃料別、GVWR別、所有別、用途別、地域別 |
出版日: 2024年07月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のクラス4トラック市場は2024年に60億8,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは8.50%で成長し、2030年には99億1,000万米ドルに達する見込みです。
中型トラック(クラス4トラック)は、商用車市場において重要な役割を果たしています。これらのトラックの定格車両総重量(GVWR)は、通常14,001~16,000ポンドです。これらのトラックは、小規模な牽引や輸送から、地域配送やユーティリティ作業まで、あらゆることに対応できる適応力のある主力車両です。さらに、クラス4トラックは、適度な大きさと頑丈な作りで操縦性と積載量のバランスをとっており、都市部の道路での操縦や重い荷物の牽引に理想的です。
米国トラック協会(ATA)によると、トラック輸送業界は米国経済の屋台骨であり、全国の企業や地域社会を支える物資の輸送を担っています。
都市部への配送関連サービスへのニーズの高まり
eコマースの成長により、迅速かつ効果的な都市配送サービスへの需要が高まっています。クラス4トラックは、市街地を容易に移動できるため、ラストワンマイルの配送サービスには最適な選択肢です。さらに、都市物流に対する需要の高まりに対応して、オンラインショッピングの成長と即日配達への期待から、企業はクラス4トラックの保有台数を増やしています。
高額な購入価格
クラス4トラックは通常、小型車よりも購入価格が高く、特に予算が限られているフリート・マネージャーや中小企業にとっては、高額になる可能性があります。購入希望者の中には、クラス4トラックを購入するために必要な初期投資や、装備の取り付けやカスタマイズのための追加費用のために、市場への参入やフリートの拡大を思いとどまる人もいるかもしれません。さらに、Class 4トラックに関連する経済的負担は、燃料、保険、メンテナンス費用を含む総所有コストによってさらに増大します。
環境に優しい輸送オプションへの関心の高まり
Class4トラックは、環境の持続可能性と二酸化炭素排出量削減の必要性についての関心が高まっていることから、より環境に優しい輸送オプションへの動きから利益を得る大きなチャンスがあります。代替燃料、ハイブリッド、あるいは電気で走るクラス4トラックの製造に投資を行うことにより、メーカーはこの動向を利用することができます。さらにメーカーは、排出量が少なく環境への影響が少ない車両を提供することで、持続可能な輸送ソリューションを求める環境意識の高い消費者や企業からの需要の高まりに応えることができます。
市場の飽和と競合圧力
競争の激しいクラス4トラック市場では、多くのトラック・メーカーが市場シェアと顧客の注目をめぐって争っています。激しい競争は、メーカーが製品を差別化し、顧客を引き付けようと努力する原因となり、その結果、価格圧力、利幅の縮小、マーケティング費用の増加を招く可能性があります。さらに、特定の地域や市場セグメントにおける市場の飽和は、成長の見込みを制限し、メーカーに成長を維持するために他の市場やニッチ市場に目を向けさせる可能性があります。
クラス4トラック市場は、COVID-19の大流行により大きな影響を受けており、サプライチェーンの混乱、生産の遅れ、需要の変動をもたらしています。封鎖措置が実施され、経済活動が低下したため、多くの企業が車両拡大やアップグレード・プロジェクトを延期または中止した結果、クラス4トラックの売上は減少しました。さらに、移動の制限や社会的距離の縮小政策が物流や輸送業務に影響を与え、その結果、特に建設、接客業、小売業などの業界において、クラス4トラックの使用に影響を与えました。
予測期間中、都市配送セグメントが最大となる見込み
クラス4トラック市場では、通常、市街地配送が最大のシェアを占めています。その機動性とアクセシビリティから、これらのトラックは混雑した市街地を移動し、顧客や企業に効率的に商品を届けるのに理想的です。さらに、高度な安全機能、低燃費エンジン、人間工学に基づいた 促進要因キャビンを備えたクラス4トラックは、eコマースの成長と当日・翌日配送サービスの需要の高まりにより、市内配送セグメントでますます人気が高まっています。
電動セグメントは予測期間中最も高いCAGRが見込まれる
クラス4トラック市場では、電動セグメントが最も高いCAGRで成長しています。近年、持続可能性が重視され、二酸化炭素排出量を削減する必要性が高まっているため、電動クラス4トラックの人気が顕著に高まっています。さらに、これらのトラックは、バッテリーと電気モーターを動力源としているため、短距離輸送や都市配送においてゼロ・エミッションの輸送オプションを提供しています。バッテリー技術の進歩、電気自動車の採用を奨励する政府のインセンティブ、充電インフラの拡大により、電気部門は急速に成長しています。
北米がクラス4トラックの最大市場シェアを占めています。建設、公共事業、配送サービス、自治体用途を含む多くの産業からの大きな需要により、北米はクラス4トラック市場で世界をリードしています。この地域は強力な産業インフラ、活況を呈する物流セクター、そして広大な道路輸送網を誇っています。さらに、効率性、信頼性、適応性を最優先とするクラス4トラックは、同大陸で都市配達、ユーティリティ・メンテナンス、商業輸送の要件に広く使用されています。
クラス4トラック市場では、アジア太平洋地域のCAGRが最も高いです。中型トラックの需要は、経済活動の活発化、急速な都市化、および自治体サービス、建設、物流を含む多くの産業におけるインフラ開発によって牽引されています。さらに、都市人口の増加、急成長するeコマース部門、交通インフラを更新するための政府の取り組みが、中国、インド、東南アジア諸国を含むアジア太平洋地域の新興経済圏における商用車販売の大幅な成長を促進しています。
日野自動車
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Class 4 Truck Market is accounted for $6.08 billion in 2024 and is expected to reach $9.91 billion by 2030 growing at a CAGR of 8.50% during the forecast period. Medium-duty trucks, or class 4 trucks, fill a crucial role in the commercial vehicle market. The gross vehicle weight rating (GVWR) of these trucks usually falls between 14,001 and 16,000 pounds. They are adaptable workhorses, capable of doing everything from small-scale towing and transportation to local delivery and utility work. Moreover, class 4 trucks balance maneuverability and payload capacity with their moderate size and sturdy build, making them ideal for maneuvering through urban streets and towing heavy loads.
According to the American Trucking Associations (ATA), the trucking industry is the backbone of the American economy, responsible for transporting goods that sustain businesses and communities nationwide.
Growing need for services related to urban delivery
The growth of e-commerce has increased demand for prompt and effective urban delivery services. Class 4 trucks are a great option for last-mile delivery services because they can maneuver easily through city streets. Additionally, in response to the increasing demand for urban logistics, businesses are growing their fleets of Class 4 trucks as a result of the growth of online shopping and the expectation of same-day delivery.
Hefty purchase price up front
Class 4 trucks typically cost more to buy outright than smaller cars, which can be prohibitive, particularly for fleet managers and small businesses with tight budgets. Some prospective buyers may be discouraged from entering the market or growing their fleets due to the initial investment required to purchase Class 4 trucks, as well as additional costs for equipment installation and customization. Furthermore, the financial burden associated with Class 4 trucks is further increased by the total cost of ownership, which includes fuel, insurance, and maintenance costs.
Growing interest in environmentally friendly transportation options
Class 4 trucks have a big chance to benefit from the move towards greener transportation options, given the rising concerns about environmental sustainability and the need to cut carbon emissions. By making investments in the creation of Class 4 trucks that run on alternative fuels, hybrids, or electricity, manufacturers can take advantage of this trend. Moreover, manufacturers can meet the growing demand from environmentally conscious consumers and businesses for sustainable transportation solutions by providing vehicles with lower emissions and less of an impact on the environment.
Market saturation and competitive pressures
There are many truck manufacturers fighting for market share and customer attention in the fiercely competitive Class 4 truck market. Intense competition can cause manufacturers to strive to differentiate their products and draw in customers, which can result in pricing pressures, margin erosion, and increased marketing expenses. Furthermore, market saturation in specific areas or market segments can restrict prospects for growth and compel manufacturers to look into other markets or niche markets in order to maintain growth.
The Class 4 truck market has been significantly impacted by the COVID-19 pandemic, which has resulted in supply chain disruptions, production delays, and demand fluctuations. Sales of Class 4 trucks decreased as a result of numerous companies delaying or cancelling fleet expansion and upgrade projects as lockdown measures were implemented and economic activity decreased. Moreover, mobility limitations and social distancing policies impacted logistics and transportation operations, which in turn affected the use of Class 4 trucks, especially in industries like construction, hospitality, and retail.
The City Delivery segment is expected to be the largest during the forecast period
In the Class 4 truck market, city delivery usually commands the largest share. Because of their mobility and accessibility, these trucks are ideal for navigating crowded city streets and effectively delivering goods to customers and businesses. Additionally, Class 4 trucks with advanced safety features, fuel-efficient engines, and ergonomic driver cabins are becoming more and more popular in the city delivery segment due to the growth of e-commerce and the growing demand for same-day and next-day delivery services.
The Electric segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
In the Class 4 truck market, the electric segment is growing at the highest CAGR. Recent years have seen a notable increase in the popularity of electric Class 4 trucks due to the growing emphasis on sustainability and the need to reduce carbon emissions. Furthermore, these trucks provide zero-emission transportation options for short-haul and urban delivery because they are battery- and electric motor-powered. Due to advancements in battery technology, government incentives encouraging the adoption of electric vehicles, and the expansion of charging infrastructure, the electric segment is growing rapidly.
North America holds the largest market share for Class 4 trucks. Due to the substantial demand from numerous industries, including construction, utilities, delivery services, and municipal applications, North America leads the world in the Class 4 truck market. The region boasts a strong industrial infrastructure, a booming logistics sector, and a vast network of road transportation. Moreover, class 4 trucks, which prioritize efficiency, dependability, and adaptability, are widely used on the continent for urban delivery, utility maintenance, and commercial transportation requirements.
In the Class 4 truck market, the Asia-Pacific region has the highest CAGR. The demand for medium-duty trucks is being driven by rising economic activity, rapid urbanization, and infrastructure development in a number of industries, including municipal services, construction, and logistics. Additionally, rising urban populations, burgeoning e-commerce sectors, and government initiatives to update transportation infrastructure are driving substantial growth in commercial vehicle sales in emerging economies within the Asia-Pacific region, including China, India, and Southeast Asian nations.
Key players in the market
Some of the key players in Class 4 Truck market include General Motors, Navistar International Corporation, Tata Motors, Ford Motor Company, Volvo Group, Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, Scania AB, Isuzu Motors Ltd., Mahindra & Mahindra Ltd., Ram Trucks (Stellantis), Daimler Trucks North America LLC.
Hino Motors Ltd.
In May 2024, Tata Motors and South Indian Bank have entered into a memorandum of understanding (MoU) to provide accessible financing solutions to commercial vehicle customers and dealerships. Under this agreement, South Indian Bank will extend financing services across Tata Motors' complete commercial vehicle range, leveraging its extensive network and tailored repayment options.
In January 2024, Volvo Group has signed an option agreement with John Cockerill Defense, which gives the Volvo Group the right to sell French military vehicle maker Arquus after mandatory consultations with staff representative bodies. The consultations are expected to be finalized in Q1 2024. The amount of the agreement was not disclosed.
In October 2023, General Motors and the United Auto Workers union have reached a tentative contract agreement that could end a six-week-old strike against Detroit automakers, a person briefed on the deal said Monday. The deal follows the pattern set with Ford last week and Jeep maker Stellantis over the weekend.