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市場調査レポート
商品コード
1489431
電気自動車バッテリーリサイクル市場の2030年までの予測: タイプ別、化学タイプ別、バッテリー排出源別、プロセス別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Electric Vehicles Battery Recycling Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Chemistry Type, Battery Source, Process, End User and by Geography |
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カスタマイズ可能
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電気自動車バッテリーリサイクル市場の2030年までの予測: タイプ別、化学タイプ別、バッテリー排出源別、プロセス別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年06月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の電気自動車バッテリーリサイクル市場は2023年に36億2,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは29.3%で成長し、2030年には218億7,000万米ドルに達すると予測されています。
電気自動車(EV)バッテリーのリサイクルは、一般的になりつつある自動車の持続可能なライフサイクル管理に不可欠です。EVのリチウムイオン電池の廃棄を処理するための効果的なリサイクル技術は、EVの需要が急増するにつれてますます必要になっています。環境への影響を軽減するだけでなく、バッテリーをリサイクルすることで、バッテリー生産に伴う二酸化炭素排出量を最小限に抑え、有限資源への依存を軽減することができます。
国際再生可能エネルギー機関(IRENA)によると、電気自動車の世界の普及は今後数年で大幅に増加すると予測されており、増加するリチウムイオン電池を管理するための持続可能な電池リサイクルインフラが急務となっています。
電気自動車の普及拡大
電気自動車バッテリーリサイクル市場は、排ガス規制と環境に優しい輸送手段に対する消費者の需要に後押しされた電気自動車導入の世界の急増の結果として拡大しています。使用済みバッテリーの集積は、EVの販売台数が増加し続けるにつれて重要性を増しており、特にEVを奨励するインフラや政府政策が整備されている地域ではその傾向が顕著です。さらに、増加する使用済みリチウムイオン電池を責任を持って処理するため、この流入には効果的でスケーラブルなリサイクルソリューションの開発が必要です。
高額な初期投資
総合的なバッテリー・リサイクル・インフラを確立するには、施設、機械、技術への多額の先行投資が必要です。潜在的な市場参入企業は、資本集約的なバッテリー・リサイクル施設の性質や、特殊なプロセスや設備の必要性から、参入への大きな障壁に直面しています。さらに、大規模なリサイクル・プロジェクトは、規制の変更、商品価格の上昇、技術の進歩などの変動要因による長期的な投資収益率が不透明なため、投資家や利害関係者に敬遠される可能性があります。
環境に優しい救済策へのニーズの高まり
電気自動車に使用されるバッテリーのリサイクル市場は、世界的規模で持続可能性と環境管理が重視されるようになっているため、大きな可能性を秘めています。政府、企業、消費者が環境に優しい慣行を重視するようになり、寿命が近づいたバッテリーを管理する持続可能な方法に対する需要が高まっています。さらに、バッテリーのリサイクルを率先して行う企業には、この拡大する市場から利益を得て、競合他社に差をつけるチャンスがあります。
不十分な規制と標準化
バッテリー・リサイクル産業の安定と拡大は、標準化された手順と法律の欠如によって深刻な脅威にさらされています。電池の化学的性質、設計、製造工程が異なるため、リサイクルが難しくなり、普遍的なリサイクル方法の確立が妨げられています。さらに、管轄区域によって法的枠組みが異なるため、業界参加者がコンプライアンスを遵守することが難しく、バッテリー・リサイクルのエコシステムが断片化し非効率になります。リサイクル手順を管理し、安全法と環境法の遵守を保証する強力な基準や法律が整備されていない場合、市場は拡張性、投資、社会的受容の面で困難に直面する可能性があります。
COVID-19の大流行は、電気自動車用バッテリーのリサイクル市場にチャンスと課題をもたらしました。使用済みバッテリーの回収、処理、リサイクルは、サプライチェーンの混乱、労働力不足、施錠中のリサイクル施設の一時閉鎖によって妨げられてきました。その結果、遅れが生じ、稼働率が低下しています。さらに、景気の先行き不透明感や個人消費の減少により電気自動車の需要が減少しており、これがリサイクルの流れに入る電池の数に影響を与えています。
予測期間中はリチウムイオンセグメントが最大になる見込み
電気自動車用リサイクル電池市場では、リチウムイオン電池が最大のシェアを占めると予測されます。エネルギー密度が高く、寿命が長く、鉛電池やニッケル系電池のような他の電池化学物質よりも性能が良いため、リチウムイオン電池は電気自動車技術の標準となっており、これが優位性の理由となっています。政府の規制や、より環境に優しい交通手段を求める消費者の需要によって電気自動車の販売が急増した結果、耐用年数が近づいたリチウムイオン電池が大量にあり、リサイクルする必要があります。
酸化リチウムニッケルコバルトアルミニウムセグメントは予測期間中に最も高いCAGRが見込まれる
電気自動車用リサイクル電池市場では、リチウムニッケル・コバルト・アルミニウム酸化物(NCA)電池のCAGRが最も高くなると予想されます。走行距離と効率を最適化したい電気自動車メーカーは、高いエネルギー密度と優れた性能で知られるNCA電池を選択します。しかし、NCA電池の組成にはリチウム、ニッケル、コバルト、アルミニウムなどの貴重な材料が含まれているため、リサイクルへの取り組みが強く求められています。さらに、電気自動車の世界の普及とそれに伴う使用済みNCA電池の増加により、この電池化学のリサイクルソリューションに対するニーズが急速に高まっています。
電気自動車用リサイクル・バッテリー市場はアジア太平洋地域が支配的です。中国、日本、韓国など、電気自動車の生産と消費のトップクラスにある国々で電気自動車産業が急速に成長していることが、この優位性の主な原因の1つです。これらの国々は、電気自動車の使用を奨励するための積極的な立法プログラムを実施し、耐用年数が近づいたバッテリーの増加に対応するための強力なリサイクル・ネットワークを構築しています。さらに、アジア太平洋地域は、官民の大規模な投資により、バッテリーの生産とリサイクルのための強力なインフラを有しています。
電気自動車用リサイクル・バッテリー市場は、北米が最も高いCAGRで成長すると予想されます。この成長を後押ししている要因は数多くあります。例えば、この地域では電気自動車の普及が進んでおり、政府の奨励策、排出ガス規制の強化、環境問題に対する消費者の意識の高まりなどがその要因となっています。最先端のバッテリーリサイクル技術と手順の開発は、北米の多くの独創的な企業や研究機関の主要な焦点であり、これが市場拡大をさらに加速しています。さらに、この地域ではリサイクルインフラが発達しており、持続可能な廃棄物管理を支援する規制の枠組みが、バッテリーリサイクルの取り組みに有利な環境を作り出しています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Electric Vehicles Battery Recycling Market is accounted for $3.62 billion in 2023 and is expected to reach $21.87 billion by 2030 growing at a CAGR of 29.3% during the forecast period. The recycling of electric vehicle (EV) batteries is essential to the sustainable lifecycle management of these becoming more common automobiles. Effective recycling techniques to handle the disposal of EVs' lithium-ion batteries are becoming more and more necessary as demand for these vehicles soars. In addition to lessening the impact on the environment, recycling these batteries also minimizes the carbon footprint associated with battery production and lessens the reliance on finite resources.
According to the International Renewable Energy Agency (IRENA), the global adoption of electric vehicles is projected to increase significantly in the coming years, driving the urgent need for sustainable battery recycling infrastructure to manage the growing volume of lithium-ion batteries.
Growing uptake of electric cars
The electric vehicle battery recycling market is expanding as a result of the global upsurge in EV adoption, which is being driven by emissions regulations and consumer demand for environmentally friendly transportation. End-of-life battery accumulation is growing in importance as EV sales keep rising, especially in areas with infrastructure and government policies that encourage them. Additionally, in order to responsibly handle the increasing volume of spent lithium-ion batteries, this influx requires the development of effective and scalable recycling solutions.
Expensive initial outlay
A significant upfront investment in facilities, machinery, and technology is necessary to establish a comprehensive battery recycling infrastructure. Potential market participants face a substantial barrier to entry due to the capital-intensive nature of battery recycling facilities and the requirement for specialized processes and equipment. Furthermore, large-scale recycling projects may be avoided by investors and stakeholders due to the uncertain long-term return on investment caused by variables like changing regulations, rising commodity prices, and technological advancements.
Growing need for eco-friendly remedies
The market for recycling batteries used in electric vehicles has a lot of potential due to the increased emphasis on sustainability and environmental stewardship on a worldwide scale. Demand for sustainable methods of managing batteries nearing their end of life is growing as governments, corporations, and consumers place a higher priority on environmentally friendly practices. Moreover, businesses that take the lead in battery recycling have the opportunity to profit from this expanding market and set themselves apart from competitors.
Insufficient regulation and standardization
The stability and expansion of the battery recycling industry are seriously threatened by the lack of standardized procedures and laws. Differing battery chemistries, designs, and manufacturing processes make recycling more difficult and impede the creation of universal recycling methods. Furthermore, uneven legal frameworks amongst jurisdictions make it difficult for industry participants to comply, which causes the battery recycling ecosystem to become fragmented and inefficient. The market may encounter difficulties in terms of scalability, investment, and public acceptance if there aren't strong standards and laws in place to govern recycling procedures and guarantee adherence to safety and environmental laws.
The COVID-19 pandemic has presented opportunities as well as challenges for the electric vehicle battery recycling market. The collection, processing, and recycling of end-of-life batteries have been hampered by supply chain disruptions, a labor shortage, and the temporary closure of recycling facilities during lockdowns. This has resulted in delays and a reduction in capacity utilization. Additionally, the demand for electric vehicles has decreased due to economic uncertainty and lower consumer spending, which has an impact on the number of batteries that enter the recycling stream.
The Lithium-ion segment is expected to be the largest during the forecast period
In the market for recycled batteries for electric vehicles, lithium-ion batteries are projected to hold the largest share. Due to their higher energy density, longer lifespan, and better performance than other battery chemicals like lead-acid and nickel-based batteries, lithium-ion batteries have become the standard in electric vehicle technology, which is the reason for their dominance. There is a significant amount of lithium-ion batteries nearing the end of their useful lives that need to be recycled as a result of the spike in sales of electric vehicles brought on by government regulations and consumer demand for greener forms of transportation.
The Lithium Nickel Cobalt Aluminum Oxide segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
In the market for recycled batteries for electric vehicles, lithium nickel cobalt aluminum oxide (NCA) batteries are expected to have the highest CAGR. Manufacturers of electric vehicles who want to optimize driving range and efficiency choose NCA batteries because of their well-known high energy density and superior performance. However, NCA batteries are highly sought after for recycling efforts because their composition includes valuable materials like lithium, nickel, cobalt, and aluminum. Furthermore, the need for recycling solutions for this battery chemistry is rising quickly due to the global increase in the use of electric vehicles and the resulting rise in end-of-life NCA batteries.
The market for recycled batteries for electric vehicles is dominated by the Asia-Pacific region. The swift growth of the electric vehicle industry in nations like China, Japan, and South Korea, which are among the top producers and consumers of electric vehicles, is one of the main causes of this dominance. These countries have put in place aggressive legislative programs to encourage the use of electric vehicles and create strong recycling networks to handle the growing number of batteries that are nearing the end of their useful lives. Additionally, Asia Pacific has a strong infrastructure for the production and recycling of batteries thanks to large investments from the public and private sectors.
The market for recycled batteries for electric vehicles is expected to grow at the highest CAGR in North America. Numerous factors are driving this growth, such as the region's growing adoption of electric vehicles, which is being fueled by government incentives, stricter emissions regulations, and a growing consumer consciousness of environmental issues. The development of cutting-edge battery recycling technologies and procedures is the primary focus of many creative businesses and research institutes in North America, which further accelerates market expansion. Furthermore, the region's developed recycling infrastructure and a regulatory framework that supports sustainable waste management practices create an environment that is favourable for battery recycling initiatives.
Key players in the market
Some of the key players in Electric Vehicles Battery Recycling market include BatX Energies Pvt. Ltd., American Manganese Inc, Retriev Technologies, Li-Cycle Holdings Corp., Accurec-Recycling GMBH, Umicore N.V., Snam S.p.A., Ascend Elements, Inc., Redwood Materials, Inc., Glencore plc, Ace Green Recycling, Inc., G & P Batteries, Tata Chemicals Limited, Fortum Corporation and Neometals Ltd.
In March 2024, Li-Cycle Holdings Corp. has entered an agreement with Glencore for a $75 million investment, building on a long-term partnership. Officials view the move as an endorsement of Li-Cycle's technology and its development plans for the Rochester Hub. Glencore is a Swiss producer, recycler and marketer of nickel and cobalt for the production of lithium-ion batteries.
In November 2022, Italian gas group Snam has agreed to buy floating storage regasification unit (FSRU) Golar Tundra from Bermuda-based LNG shipper Golar LNG in a deal worth $350m. The deal, which is closed concurrently, involved the acquisition of Golar LNG NB 13 Corporation, whose only asset is the Golar Tundra FSRU.
In March 2022, Retriev Technologies, the most comprehensive lithium battery recycler in North America and the pioneer in end-of-life battery management, has acquired Battery Solutions, the North American leader in sustainable, end-to-end management solutions for end-of-life batteries and consumer electronics.