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市場調査レポート
商品コード
1489348
CTP(Cell to Pack)電池市場の2030年までの予測: 電池形態別、電気自動車タイプ別、電池タイプ別、推進別、電池技術別、地域別の世界分析Cell to Pack Battery Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Battery Form, Electric Vehicle Type, Battery Type, Propulsion, Battery Technology and By Geography |
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カスタマイズ可能
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CTP(Cell to Pack)電池市場の2030年までの予測: 電池形態別、電気自動車タイプ別、電池タイプ別、推進別、電池技術別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年06月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、CTP(Cell to Pack)電池の世界市場は2023年に57億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは29.7%で、2030年には351億米ドルに達する見込みです。
CTP(Cell to Pack)電池市場とは、従来のモジュール組立工程を省き、個々の電池セルをより大きな電池パックに直接組み込むことに重点を置く電池産業分野のことです。この新たな動向は、製造工程の合理化、コスト削減、エネルギー密度と電池システム全体の性能向上を目的としています。モジュールが不要なCTP技術は、電池パック内のスペースの有効利用を可能にし、特に電気自動車(EV)や携帯電子機器に不可欠な軽量・コンパクト設計を実現します。
普及が進む電気自動車(EV)
CTP技術は、個々の電池セルを中間モジュールを介さずに直接パックに組み込むことで、エネルギー密度と効率を高める技術です。電気自動車(EV)の需要が高まるにつれ、メーカーは、より大きなエネルギー貯蔵容量、より長い寿命、より速い充電時間を提供する電池の開発を迫られています。CTP電池は、電池組立工程の合理化、軽量化、熱管理の改善により、これらのニーズに対応し、総合性能の向上と低コスト化を実現します。さらに、CTP電池はコンパクトな設計であるため、EV内のスペースを最大限に活用することができ、車内スペースや航続距離を犠牲にすることなく蓄電容量を増やすことができます。
コストへの配慮
CTP電池の製造プロセスには、一般的に複雑な統合が含まれるため、製造コストが上昇する可能性があります。CTP設計ではより大きなセルを使用するため、従来の電池パック設計に比べて材料費が高くなる可能性があります。高度な熱管理システムと安全機能が必要なため、CTP電池の総コストはさらに上昇します。さらに、CTP電池の生産では規模の経済がまだ十分に実現されていないため、従来の電池パックと比べて単位当たりのコストが高くなります。
エネルギー貯蔵用途の増加
自動車、再生可能エネルギー、送電網の安定化など、さまざまな分野で信頼性が高く効率的なエネルギー貯蔵ソリューションの需要が高まっているため、高性能電池の必要性が最も高まっています。CTP技術は、個々のセルを直接電池パックに組み込むことで電池製造を合理化し、中間モジュールを不要にします。さらに、CTPの構成は柔軟性に富んでいるため、電気自動車から定置型蓄電システムまで、特定のアプリケーション要件に合わせたソリューションを提供することができます。再生可能エネルギー源の拡大が続き、電動化の動向が進む中、CTP電池の拡張性と汎用性は、持続可能なエネルギーの未来に向けた移行において極めて重要な要素であると位置付けられています。
製造の複雑性
CTP(Cell to Pack)電池市場では、製造の複雑さが大きな課題となっており、拡張性と効率の妨げとなっています。個々のセルから統合されたパックへの移行には、綿密なエンジニアリングと組立工程が要求され、多くの場合、複雑な熱管理、電気的接続性、安全性への配慮が伴う。この複雑さが製造コストとスケジュールを増大させ、普及を妨げています。メーカーごとに異なるセル仕様が標準化の努力をさらに複雑にし、バッテリーパックごとに特注のソリューションが必要になります。その結果、メーカー各社は規模の経済の達成と生産収率の最適化のハードルに直面し、市場の成長可能性を制限しています。
パンデミックによって世界のサプライチェーンも混乱し、CTP電池の生産と流通に遅れが生じました。封鎖措置と経済の不確実性は個人消費の減少を招き、電気自動車の普及に影響を与え、その結果CTP電池の需要も減少しました。しかし、製造施設の閉鎖や労働力の移動制限により、CTP電池の新技術の開発と展開が妨げられました。このような課題にもかかわらず、市場は回復力を示し、CTP電池技術への継続的な研究と投資は、経済がパンデミックの影響から回復するにつれて、今後の成長を牽引するものと思われます。
予測期間中、円筒形セルセグメントが最大になる見込み
予測期間中、円筒形セル・セグメントが最大になると予想されます。コンパクトな設計と効率的なパッケージングを特徴とする円筒型セルは、バッテリーパック内でのエネルギー密度の向上と熱管理の強化を可能にします。形状やサイズが標準化されているため製造工程が合理化され、コスト効率と生産サイクルの短縮につながります。さらに、円筒形セルは堅牢な性能と信頼性を示すため、電気自動車から家電製品に至るまで、さまざまな用途に最適です。
ブレード電池技術分野は予測期間中に最も高いCAGRが見込まれる
ブレード電池技術分野は、予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。ブレードバッテリーは、複数のセルを1つのパックに統合する独自の設計が特徴で、スペースを最適化し、エネルギー密度を向上させる。この統合により、追加のモジュールやコネクタの必要性が減り、生産プロセスが合理化され、製造コストが削減されます。さらに、ブレードバッテリーは、堅牢な構造設計と高度な熱管理システムにより安全性が強化されており、熱暴走のリスクを軽減し、より安全な運用を保証します。
アジア太平洋地域は、個々のバッテリーセルをバッテリーパックに直接組み込むことでバッテリー製造プロセスを合理化し、モジュールや部品を追加する必要がないため、予測期間中最大のシェアを占めました。製造能力の高いアジア太平洋地域では、この技術が電気自動車(EV)用バッテリーの効率向上、コスト削減、性能強化につながっています。この技術を活用することで、メーカーは生産ラインを最適化し、組み立て時間を短縮し、エネルギー密度を高めることができます。
推定期間中、欧州地域は収益性の高い成長を維持すると予測されます。欧州地域の政府規制は、CTP(Cell to Pack)電池市場の成長を促進する上で極めて重要な役割を果たしています。これらの規制は、主に環境の持続可能性と二酸化炭素排出量の削減に重点を置いており、それによって電気自動車(EV)の導入を促しています。EUの厳しい排ガス規制は、EV購入者に対する補助金や減税などの財政的インセンティブと相まって、自動車産業が電動化へ移行するための有利な環境を作り出しています。
According to Stratistics MRC, the Global Cell to Pack Battery Market is accounted for $5.7 billion in 2023 and is expected to reach $35.1 billion by 2030 growing at a CAGR of 29.7% during the forecast period. The Cell to Pack (CTP) battery market refers to the sector within the battery industry that focuses on integrating individual battery cells directly into larger battery packs, bypassing the traditional module assembly step. This emerging trend aims to streamline the manufacturing process, reduce costs, and improve energy density and overall performance of battery systems. By eliminating the need for modules, CTP technology enables more efficient use of space within battery packs, leading to lighter and more compact designs, especially crucial in electric vehicles (EVs) and portable electronics.
Growing electric vehicle (EV) adoption
CTP technology integrates individual battery cells directly into a pack without intermediate modules, enhancing energy density and efficiency. As EV demand rises, manufacturers are under pressure to develop batteries that offer greater energy storage capacity, longer lifespan, and faster charging times. CTP batteries address these needs by streamlining the battery assembly process, reducing weight, and improving thermal management, resulting in enhanced overall performance and lower costs. Moreover, the compact design of CTP batteries maximizes space utilization within EVs, allowing for increased storage capacity without sacrificing interior space or vehicle range.
Cost considerations
The manufacturing process for CTP batteries typically involves complex integration, which can increase production costs. The use of larger cells in CTP designs can lead to higher material costs compared to traditional battery pack designs. The need for advanced thermal management systems and safety features adds to the overall cost of CTP batteries. Furthermore, economies of scale have not yet been fully realized in CTP battery production, resulting in higher per-unit costs compared to conventional battery packs.
Increasing energy storage applications
With the increasing demand for reliable and efficient energy storage solutions across various sectors such as automotive, renewable energy, and grid stabilization, the need for high-performance batteries is paramount. CTP technology streamlines battery manufacturing by integrating individual cells directly into battery packs, eliminating the need for intermediary modules. Furthermore, the flexibility of CTP configurations allows for tailored solutions to meet specific application requirements, from electric vehicles to stationary storage systems. As renewable energy sources continue to expand and electrification trends advance, the scalability and versatility of CTP batteries position them as a pivotal component in the transition towards a sustainable energy future.
Manufacturing complexity
Manufacturing complexity poses a significant challenge in the Cell to Pack (CTP) battery market, hindering its scalability and efficiency. The transition from individual cells to integrated packs demands meticulous engineering and assembly processes, often involving intricate thermal management, electrical connectivity, and safety considerations. This complexity increases production costs and timelines, deterring widespread adoption. Variations in cell specifications from different manufacturers further complicate standardization efforts, necessitating bespoke solutions for each battery pack. Consequently, manufacturers face hurdles in achieving economies of scale and optimizing production yields, limiting the market's growth potential.
The pandemic also disrupted global supply chains, causing delays in production and distribution of CTP batteries. Lockdown measures and economic uncertainties led to a decrease in consumer spending, affecting the adoption of electric vehicles and thus the demand for CTP batteries. However, the closure of manufacturing facilities and restrictions on workforce mobility hindered the development and deployment of new CTP battery technologies. Despite these challenges, the market demonstrated resilience, with ongoing research and investment in CTP battery technology poised to drive future growth as economies recover from the pandemic's impact
The Cylindrical Cells segment is expected to be the largest during the forecast period
Cylindrical Cells segment is expected to be the largest during the forecast period. These cylindrical cells, characterized by their compact design and efficient packaging, enable greater energy density and enhanced thermal management within battery packs. Their standardized shape and size facilitate streamlined manufacturing processes, leading to cost efficiencies and faster production cycles. Additionally, cylindrical cells exhibit robust performance and reliability, making them ideal for various applications ranging from electric vehicles to consumer electronics.
The Blade Battery Technology segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Blade Battery Technology segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period. Blade Batteries feature a unique design that integrates multiple cells into a single pack, optimizing space and improving energy density. This consolidation reduces the need for additional modules and connectors, streamlining production processes and lowering manufacturing costs. Additionally, Blade Batteries offer enhanced safety features, due to their robust structural design and advanced thermal management systems, mitigating the risk of thermal runaway and ensuring safer operation.
Asia Pacific region commanded the largest share over the projection period as the innovative approach streamlines the battery production process by integrating individual battery cells directly into the battery pack, eliminating the need for additional modules or components. In the Asia Pacific region, where manufacturing prowess is prominent, this technology has led to increased efficiency, reduced costs, and enhanced performance in electric vehicle (EV) batteries. By leveraging this technology, manufacturers can optimize production lines, decrease assembly time, and enhance energy density, consequently meeting the escalating demand for EVs across the region.
Europe region is projected to hold profitable growth during the estimation period. Government regulations in the European region are playing a pivotal role in driving the growth of the Cell to Pack (CTP) battery market. These regulations primarily focus on environmental sustainability and reducing carbon emissions, thereby incentivizing the adoption of electric vehicles (EVs). The EU's stringent emission standards, coupled with financial incentives such as subsidies and tax breaks for EV buyers, create a favorable environment for the automotive industry to transition towards electrification.
Key players in the market
Some of the key players in Cell to Pack Battery market include BMW AG, BYD Company Ltd, Contemporary Amperex Technology Co., Ltd, Hozon New Energy Automobile Co., Ltd, Johnson Controls International plc, LG Energy Solution, Mitsubishi Electric Corporation, Panasonic Holdings Corporation, Sion Power Corporation, Sunwoda Electronic Co., Ltd and Tesla.
In Nov 2023, Volkswagen Group China has begun producing battery systems at a new factory in Hefei, China for its MEB platform EVs in the country. This marks the Volkswagen Group the first wholly-owned battery manufacturing venture in China and is the first VW Group facility to manufacturer next-generation cell-to-pack (CTP) EV batteries.
In July 2023, The FAW-Fudi which comes under BYD (FinDreams) first battery pack which is based on BYD Blade battery technology has rolled off its production line. This expansion by FAW-BYD enhanced the localization of power battery production. These batteries will power electric vehicles of FAW Group, and EVs from joint ventures like FAW-Volkswagen, FAW-Toyota, etc.
In November 2022, BYD Company Ltd. (China) launched the Atto 3 electric segment SUV in the Indian market, equipped with the blade battery technology battery pack. The company claimed a range of 521 km with a 60.48 kWh battery pack.
In November 2022, BYD Company Ltd. (China) entered a partnership with LEAL Group (Mauritius), an automotive dealership, in Mauritius to promote electric vehicles with blade battery technology.