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市場調査レポート
商品コード
1462697
はしけ輸送の世界市場予測(~2030年):製品タイプ、はしけフリート、用途、エンドユーザー、地域別の分析Barge Transportation Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type (Gaseous Cargo, Dry Cargo, Liquid Cargo and Other Product Types), Barge Fleet, Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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はしけ輸送の世界市場予測(~2030年):製品タイプ、はしけフリート、用途、エンドユーザー、地域別の分析 |
出版日: 2024年04月04日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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世界のはしけ輸送の市場規模は、2023年に1,312億5,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR7.6%で成長し、2030年には1,740億6,000万米ドルに達すると予想されています。 はしけ輸送は、主に河川、運河、内陸水路で、平底船による物資の移動を伴います。
これらの船は大量の貨物を効率的に運ぶように設計されており、道路や鉄道輸送に代わる費用対効果に優れた環境に優しい輸送手段を提供しています。特に水路網が発達している地域では、世界の物流において重要な役割を果たしています。はしけによる輸送は、燃料消費量の削減、排出ガスの低減、道路や高速道路における交通渋滞の減少といった利点を提供します。
港湾・海運・水路交通省(インド)によると、2021~2022会計年度の予算見積もりは6,570万米ドルで、修正見積もりは5,640万米ドルでした。
内陸水路インフラへの投資の増加
内陸水路インフラへの投資増加により、航行性が強化され、老朽化したインフラが近代化され、水路網が拡大され、より円滑で効率的な物資輸送が促進されます。閘門、浚渫、メンテナンスの改善により、内陸水路の容量と信頼性が向上し、輸送時間とコストが削減されます。このような開発は、貨物量の増加を引き寄せ、水路回廊沿いの経済活動を刺激します。全体として、内陸水路インフラの拡大と近代化は、はしけ輸送分野の成長と競争力の機会を創出します。
限られたアクセシビリティ
はしけ輸送における限られたアクセシビリティは、主に水深、インフラ、規制の問題に関連する制約から生じています。水路の不十分な浚渫と維持管理は、特に浅い場所や狭い場所でのはしけの通行を制限しています。さらに、インフラの老朽化や港湾施設への投資不足は、はしけ輸送サービスの拡張性を制限する可能性があります。このようなアクセシビリティの課題は、他の輸送形態に比べてはしけ輸送の魅力を低下させ、このような制約が続く地域での成長の可能性を妨げています。
グローバル化とサプライチェーンの最適化
企業が世界に事業を拡大するにつれ、効率的で費用対効果の高い輸送ソリューションへのニーズが高まっています。はしけ輸送は、地域や国境を越えて商品を移動させるための、信頼性が高く環境に優しい選択肢を提供します。さらに、はしけを他の輸送手段と統合することで、シームレスなサプライチェーン・オペレーションが促進され、効率性の向上とコスト削減が実現します。このような動向は、企業が世界規模でサプライチェーンの最適化を模索していることから、今後もはしけ輸送市場の成長を牽引していくと予想されます。
インフラの制約
はしけ輸送におけるインフラの制約は、閘門、ダム、浚渫などの水路インフラへの投資不足に起因し、航行制限やボトルネックにつながっています。こうした制約は、効率的に物資を移動させる能力を妨げ、はしけ輸送ネットワークの容量と信頼性を制限しています。その結果、市場は、特にインフラが不十分な地域において、増大する需要を満たすという課題に直面しています。
COVID-19の影響
COVID-19の大流行は、はしけ輸送市場にさまざまな影響を与えました。当初、市場は産業活動の低下とサプライチェーンの途絶による混乱に直面しました。しかし、経済が順応し回復するにつれて、必需品、農産物、原材料の需要増加により市場は復活が見られました。さらに、はしけによる輸送は、パンデミックに関連した安全上の懸念がある中、接触地点の減少や感染リスクの低減といった利点があり、他の輸送手段と比較して有利な立場にあります。
予測期間中、石炭・原油セグメントが最大となる見込み
石炭・原油セグメントは有利な成長を遂げると推定されます。石炭分野では、石炭を鉱山から発電所、港湾、産業施設に輸送するためにはしけが利用されます。同様に、原油分野では、はしけは採掘現場から精製所や流通拠点への原油輸送に役立っています。その汎用性、大容量、内陸水路を航行する能力により、はしけは石炭と原油の輸送に好んで選ばれ、これらの産業のサプライチェーンに大きく貢献しています。
予測期間中、内水面セグメントが最も高いCAGRが見込まれる
予測期間中、CAGRが最も高くなると予想されるのは内水面セグメントです。内水面におけるはしけ輸送は、河川、運河、湖沼に沿った効率的でコスト効率の高い商品移動を提供する、世界のロジスティクスネットワークの重要な構成要素です。継続的なインフラ投資と技術の進歩により、内水面におけるはしけ輸送の効率と競合は強化され続け、現代のサプライチェーンにおける成長と重要性を促進しています。
アジア太平洋は、貿易活動の増加、インフラ開拓、費用対効果の高い貨物輸送への需要などの要因により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。中国、インド、日本といった国々は、経済の拡大と広範な河川網により、この成長に大きく貢献しています。さらに、内陸水路インフラの強化に向けた取り組みが、この地域での市場拡大をさらに促進すると予想されます。
北米は、広範な内陸水路と沿岸ルートを特徴とする同地域の物流ネットワークにより、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。ミシシッピ川、オハイオ川、ミズーリ川のような航行可能な主要河川や五大湖、様々な沿岸地域が存在するため、はしけは穀物、石油製品、化学製品などのバルク商品の輸送において重要な役割を果たしています。費用対効果、環境の持続可能性、重量貨物の輸送能力といった要因が、市場の回復力に寄与しています。さらに、インフラ投資と技術進歩の継続が北米市場の成長軌道をさらに強化すると予想されます。
Table Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Barge Transportation Market is accounted for $131.25 billion in 2023 and is expected to reach $174.06 billion by 2030 growing at a CAGR of 7.6% during the forecast period. Barge transportation involves the movement of goods via flat-bottomed boats, primarily on rivers, canals, and inland waterways. These vessels are designed to carry large quantities of cargo efficiently, offering cost-effective and environmentally friendly alternatives to road or rail transport. They play a vital role in global logistics, especially in regions with extensive water networks. Barge transportation offers advantages such as reduced fuel consumption, lower emissions, and decreased traffic congestion on roads and highways.
According to the Ministry of Ports, Shipping and Waterways Transport (India), the budget estimate for the fiscal year 2021 - 2022 was USD 65.7 million with a revised estimate of USD 56.4 million.
Rising investments in inland waterway infrastructure
Rising investments in inland waterway infrastructure bolster navigability, modernize aging infrastructure, and expand waterway networks, facilitating smoother and more efficient transportation of goods. Improved locks, dredging, and maintenance enhance the capacity and reliability of inland water routes, reducing transit times and costs. Such developments attract increased cargo volumes and stimulate economic activity along waterway corridors. Overall, the expansion and modernization of inland waterway infrastructure create opportunities for growth and competitiveness in the barge transportation sector.
Limited accessibility
Limited accessibility in barge transportation primarily stems from constraints related to water depth, infrastructure, and regulatory issues. Inadequate dredging and maintenance of waterways restrict the passage of barges, particularly in shallow or narrow areas. Additionally, aging infrastructure and lack of investments in port facilities can limit the scalability of barge transportation services. These accessibility challenges reduce the attractiveness of barge transportation compared to other modes, hampering its growth potential in regions where such limitations persist.
Globalization and supply chain optimization
As companies expand their operations globally, there's a growing need for efficient and cost-effective transportation solutions. Barge transportation offers a reliable and environmentally friendly option for moving goods across regions and borders. Additionally, the integration of barges with other modes of transportation facilitates seamless supply chain operations, enhancing efficiency and reducing costs. This trend is expected to continue driving the growth of the barge transportation market as businesses seek to optimize their supply chains on a global scale.
Infrastructure constraints
Infrastructure constraints in barge transportation stem from insufficient investment in waterway infrastructure, including locks, dams, and dredging, leading to navigational limitations and bottlenecks. These constraints hinder the ability to efficiently move goods, limiting the capacity and reliability of barge transportation networks. As a result, the market faces challenges in meeting growing demand, particularly in regions with inadequate infrastructure.
Covid-19 Impact
The covid-19 pandemic had a mixed impact on the barge transportation market. Initially, the market faced disruptions due to reduced industrial activity and disruptions in supply chains. However, as economies adapted and recovered, the market witnessed a resurgence driven by increased demand for essential goods, agricultural products, and raw materials. Additionally, barge transportation offered advantages such as reduced contact points and lower transmission risks, positioning it favourably compared to other modes of transportation amidst pandemic-related safety concerns.
The coal & crude petroleum segment is expected to be the largest during the forecast period
The coal & crude petroleum segment is estimated to have a lucrative growth. In the coal sector, barges are utilized for transporting coal from mines to power plants, ports, and industrial facilities. Similarly, in the crude petroleum sector, barges are instrumental in transporting crude oil from extraction sites to refineries or distribution points. Their versatility, large capacity, and ability to navigate inland waterways make barges a preferred choice for coal and crude petroleum transportation, contributing significantly to these industries' supply chains.
The in-land waters segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The in-land waters segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period. Barge transportation in inland waters is a vital component of the global logistics network, offering efficient and cost-effective movement of goods along rivers, canals, and lakes. Ongoing infrastructure investments and technological advancements continue to enhance the efficiency and competitiveness of barge transportation in inland waters, driving its growth and importance in modern supply chains.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to factors such as increasing trade activities, infrastructural developments, and demand for cost-effective freight transport. Countries like China, India, and Japan are major contributors to this growth, owing to their expanding economies and extensive river networks. Additionally, initiatives aimed at enhancing inland waterway infrastructure are expected to further propel the market's expansion in the region.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the region's logistics network, characterized by extensive inland waterways and coastal routes. With the presence of key navigable rivers like the Mississippi, Ohio, and Missouri, as well as the Great Lakes and various coastal areas, barges play a crucial role in transporting bulk goods such as grains, petroleum products, and chemicals. Factors such as cost-effectiveness, environmental sustainability, and capacity for heavy cargo contribute to the market's resilience. Moreover, ongoing infrastructure investments and technological advancements are expected to further bolster the market's growth trajectory in North America.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Barge Transportation Market include Campbell Transportation Company Inc., Kirby Corporation, McAllister Towing, Crowley Maritime Corporation, Bouchard Transportation Co., Inc., American Commercial Barge Line, Ingram Marine Group, Blessey Marine Services, Inc., Marquette Transportation Company LLC., Canal Barge Company, Tidewater Transportation & Terminals, SCF Marine Inc, Kerala Shipping and Inland Navigation Corporation (KSINC) and Nornickel Yenisei River Shipping Company.
In January 2023, Kerala Shipping and Inland Navigation Corporation (KSINC) launched two barges, including an acid barge and an oil tanker barge, to increase waterway transport of bulk cargo. These barges range in size from 3000-6000 DWT, with a length of 75-92 meters and a beam of 16-20 meters.
In August 2022, Nornickel's Yenisei River Shipping Company launched its first barge built at the Samus shipyard. The standard design of the barges (project RDB 66.68M) was modified to suit the needs of the shipping company, so that the vessels can operate both in sea and river conditions.