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市場調査レポート
商品コード
1447078
船舶修理およびメンテナンスサービス市場の2030年までの予測:船舶タイプ、サービス、エンドユーザー、地域別の世界分析Ship Repair and Maintenance Services Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Vessel Type, Service, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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船舶修理およびメンテナンスサービス市場の2030年までの予測:船舶タイプ、サービス、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の船舶修理およびメンテナンスサービス市場は2023年に425億米ドルを占め、予測期間中にCAGR 6.7%で成長し、2030年には669億2,000万米ドルに達する見込みです。
船舶修理およびメンテナンスサービスには、船舶の運航の完全性、安全性、効率性を確保するために必要なさまざまな活動が含まれます。これらのサービスには、検査、溶接、船体洗浄、塗装、機械修理、電気工事、機械のオーバーホールなどが含まれます。彼らの専門知識は、腐食、漏水、構造的損傷への対処、船舶性能と業界規制への準拠を強化するためのアップグレードや改造の実施にまで及んでいます。
ロシア・ブリーフィング・レポートによると、北極海航路の輸送量は、北極海航路全体で2025年までに年間8,000万トンに増加すると予想されています。
海上貿易の増加
海上貿易は世界の商業の基幹を担っており、海上輸送される物品の量が増加するにつれて、それに対応する船舶の修理・整備活動も増加する必要があります。海上貿易に関わる船隊は、コンテナ船、ばら積み貨物船、タンカー、その他の船種で構成されています。さらに、海運業界の競合は、ダウンタイムを最小化し、業務効率を最大化するために、船隊を最適な状態に維持することを船舶運航者に強います。
高い資本コスト
船舶の修理・メンテナンス活動には、インフラ、設備、熟練労働力への多額の投資が必要であり、新規参入企業にとっては大きな障壁となっています。この市場には、船舶の修理・メンテナンスの様々な側面に精通した熟練労働力が必要であり、これがさらにコストを押し上げています。さらに、大型船舶の場合、乾ドックや大規模な修理が必要になることがあり、多額の材料費、人件費、プロジェクト管理のオーバーヘッドがかかるため、市場拡大の妨げになります。
技術の進歩
海事技術の進化に伴い、船舶はますます洗練され、高度なシステムや部品を装備するようになっています。予知保全システムやコンディション・ベース・モニタリングなどの先進技術により、船舶のオペレーターは潜在的な問題を検知できるようになります。さらに、ロボットシステムや自動化された機械が船舶の修理・保守作業に採用されることが増えており、これが市場拡大を後押ししています。
教育の欠如
船舶修理およびメンテナンスサービスに特化した教育・訓練プログラムの不足が、熟練労働者の不足を招いています。教育機関は一般的な海事学に重点を置くことが多く、有資格者の数が限られている特定の技能を軽視しています。しかし、教育の機会や職業開拓プログラムの不足は、市場における熟練労働者の不足をさらに悪化させています。
COVID-19の影響
COVID-19パンデミックは世界の船舶修理およびメンテナンスサービス市場に大きな影響を与え、業界に多くの課題と混乱をもたらしました。港の閉鎖や物流のボトルネックと相まって、世界の商品需要の減少が、修理・メンテナンス・サービスを必要とする船舶数の減少につながっています。この需要減退は、造船所や修理施設の収入減につながった。さらに、ウイルスの蔓延を防ぐための厳格な衛生・安全プロトコルの実施により、修理業務に追加コストと複雑さが加わり、この市場の足かせとなっています。
予測期間中、コンテナ船セグメントが最大となる見込み
コンテナ船セグメントは、標準化されたコンテナで商品を輸送する世界貿易に不可欠なコンテナ船特有の保守・修理ニーズにより、最大のシェアを占めると推定されます。サービスには、腐食や構造的完全性の問題に対処するための船体の洗浄、検査、修理が含まれます。さらに、コンテナ船は貨物容量、燃料効率、環境性能を最適化するために改造やアップグレードを行うことが多く、これがこのセグメントの拡大を後押ししています。
補助サービス分野は予測期間中に最も高いCAGRが見込まれる
補助サービス分野は、主要機能以外にも、船舶の全体的な運用準備、安全性、コンプライアンスを確保するために不可欠な幅広い専門的支援活動により、予測期間中のCAGRが最も高くなると予想されます。補助サービスには、ケータリング施設、居住区、レクリエーションエリアなどの船内設備の維持管理が含まれます。さらに、これらのサービスには、乗組員の福利厚生と快適性を確保するための船内設備の維持管理も含まれるため、このセグメントの成長を牽引しています。
北米は、海事産業においてダイナミックで不可欠なセクターであり、この地域で運航されている商業船舶、海軍船舶、オフショア構造物の膨大な船隊にサービスを提供しているため、予測期間中に最大の市場シェアを獲得しました。この産業は、米国、カナダ、メキシコの沿岸に加え、内陸の水路や港まで、多種多様な船舶にサービスを提供しています。さらに、この地域は主要航路や港に近いことから、信頼性が高く高品質の修理サービスを求める船舶運航業者にとって戦略的な選択肢となっており、この地域の成長を後押ししています。
予測期間中、欧州のCAGRが最も高くなると予想されます。欧州の船舶修理およびメンテナンスサービス市場は、卓越した職人技と厳格な安全・環境規制の遵守を特徴としています。この地域には、BAE Systems plc、Damen Shipyards Group、Keppel Corporation Limitedといった大手企業があります。さらに、この地域は熟練した労働力、最先端のインフラ、強力な協力関係から恩恵を受けており、これがこの地域の規模を押し上げています。
Table Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Ship Repair and Maintenance Services Market is accounted for $42.5 billion in 2023 and is expected to reach $66.92 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.7% during the forecast period. Ship repair and maintenance services encompass the range of activities required to ensure the operational integrity, safety, and efficiency of maritime vessels. These services include inspections, welding, hull cleaning, painting, mechanical repairs, electrical work, and machinery overhauls. Their expertise extends to addressing corrosion, leaks, and structural damage, as well as implementing upgrades and modifications to enhance vessel performance and compliance with industry regulations.
According to Russia Briefing Report, traffic on the Northern Sea Route is expected to rise to 80 million tons of shipments per year by 2025 across Arctic shipping.
Increasing maritime trade
Maritime trade serves as the backbone of global commerce, and the rising volume of goods being transported by sea necessitates a corresponding increase in ship repair and maintenance activities. The expanding fleet involved in maritime trade comprises container ships, bulk carriers, tankers, and other vessel types. Moreover, the competitive nature of the shipping industry compels vessel operators to maintain their fleets in optimal condition to minimize downtime and maximize operational efficiency, which is driving this market growth.
High capital costs
Ship repair and maintenance activities require substantial investments in infrastructure, equipment, and skilled labor, making a significant barrier to entry for new players in the market. The market demands a skilled workforce with expertise in various aspects of ship repair and maintenance, further adding to the costs. Furthermore, large vessels may require dry docking or extensive repairs that involve significant material costs, labor expenses, and project management overheads, which thereby impede this market expansion.
Technological advancements
As maritime technology evolves, vessels become increasingly sophisticated and equipped with advanced systems and components. Advanced technologies, such as predictive maintenance systems and condition-based monitoring, enable ship operators to detect potential issues. Furthermore, robotic systems and automated machinery are increasingly being employed in ship repair and maintenance operation, which propels this market expansion.
Lack of education
The lack of education and training programs tailored specifically for ship repair and maintenance services contributes to the scarcity of skilled workers. Educational institutions often focus more on general maritime studies, neglecting specific skills that have a limited pool of qualified individuals. However, the lack of educational opportunities and professional development programs further exacerbates the shortage of skilled workers in the market.
Covid-19 Impact
The COVID-19 pandemic has significantly impacted the ship repair and maintenance services market worldwide, presenting numerous challenges and disruptions to the industry. Reduced global demand for goods, coupled with port closures and logistical bottlenecks, has led to a decrease in the number of vessels requiring repair and maintenance services. This decline in demand has resulted in decreased revenue for shipyards and repair facilities. Moreover, the implementation of strict health and safety protocols to prevent the spread of the virus has added additional costs and complexities to repair operations, which have hampered this market.
The container ships segment is expected to be the largest during the forecast period
The container ships segment is estimated to hold the largest share, due to the maintenance and repair needs specific to container vessels, which are essential for global trade, transporting goods in standardized containers. Services include hull cleaning, inspection, and repair to address corrosion and structural integrity issues. Furthermore, container ships often undergo modifications and upgrades to optimize cargo capacity, fuel efficiency, and environmental performance which are boosting this segment's expansion.
The auxiliary services segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The auxiliary services segment is anticipated to have highest CAGR during the forecast period due to a broad array of specialized support activities vital for ensuring the overall operational readiness, safety, and compliance of maritime vessels beyond their primary functions. Auxiliary services encompass the upkeep of onboard amenities such as catering facilities, living quarters, and recreational areas. In addition, these services encompass the upkeep of onboard amenities to ensure the well-being and comfort of crew members, thereby driving this segment's growth.
North America commanded the largest market share during the extrapolated period owing to a dynamic and essential sector within the maritime industry, serving the vast fleet of commercial vessels, naval ships, and offshore structures operating in the region. This industry serves a wide variety of vessels, covering the coasts of the United States, Canada, and Mexico, in addition to inland waterways and ports. Moreover, the region's proximity to major shipping routes and ports also positions it as a strategic choice for vessel operators seeking reliable and high-quality repair services, which is propelling this region's growth.
Europe is expected to witness highest CAGR over the projection period. In Europe, the ship repair and maintenance services market is characterized by a commitment to excellence in craftsmanship and adherence to rigorous safety and environmental regulations. This region is home to some of the major players, such as BAE Systems plc, Damen Shipyards Group, and Keppel Corporation Limited. Moreover, this region benefits from a skilled workforce, state-of-the-art infrastructure, and strong collaboration, which boosts this region's size.
Key players in the market
Some of the key players in the Ship Repair and Maintenance Services Market include BAE Systems, Garden Reach Shipbuilders and Engineers Limited, General Dynamics NASSCO, Sembcorp Marine Ltd, Damen Shipyards Group, Larsen & Toubro Ltd, Dundee Marine & Industrial Services Pte Ltd., HD Hyundai Heavy Industries Co., Ltd, ST Engineering, Varren Marines Shipping Pvt. Ltd., United Shipbuilding Corporation, Desan Shipyard, Hyundai Mipo Dockyard, Cosco Shipyard Group Co.,Ltd and Allied Shipbuilders Ltd.
In February 2024, BAE Systems and the University of Portsmouth have launched the UK's first ever degree apprenticeship in Space Systems Engineering.
In October 2023, BAE Systems acquires Eurostep to deliver advanced digital asset management. BAE Systems has acquired Eurostep, a secure data sharing company headquartered in Sweden. The company will form part of BAE Systems' Digital Intelligence business.
In September 2023, Chinese shipyard group COSCO Shipping Heavy Industry Co. Ltd (CHI) has signed a memorandum of understanding with Silverstream to explore the possibility of licensing the installation of the Silverstream air lubrication system in CHI's shipyards.