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市場調査レポート
商品コード
1527061
船舶修理・メンテナンスサービスの世界市場:2024年~2031年Global Ship Repair and Maintenance Services Market 2024-2031 |
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カスタマイズ可能
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船舶修理・メンテナンスサービスの世界市場:2024年~2031年 |
出版日: 2024年07月29日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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船舶修理・メンテナンスサービス市場は予測期間(2024-2031年)にCAGR 5.3%で成長すると予測されます。世界市場は、造船所インフラ構築への投資増加、海洋船隊の老朽化、海上貿易の増加、環境持続可能性のために船舶の保守・修理基準を厳格化する政府の取り組みによって牽引されています。さらに、この市場は、修理・保守作業のためのロボット工学とIoTデバイスの統合によってプラスの影響を受けると予想されます。予知保全の動向の高まりや、コンテナ船、石油タンカー、クルーズライナーなど、複数の船舶タイプに特化した設備の開発が、世界市場の成長をさらに後押ししています。
市場力学
海上貿易の増加による船舶の修理とメンテナンスの需要の創出
パンデミック後の海上貿易の回復と成長は、船舶修理・メンテナンスサービス市場に大きな影響を与えています。世界貿易のために海軍船団の流通が増加しているため、船団の運航を維持し、起こりうる故障を回避するために、定期的なメンテナンスと臨時の修理作業が必要となっています。例えば、インド港湾・海運・水路省によると、国営水路の貨物取扱量は2013-14年の683万トンから2022-23年には1億2,610万トンへと1700.0%以上増加しています。一方、国連貿易開発会議(UNCTAD)の報告によると、2020年にはCOVID-19の影響により、国際海上貿易は4.0%近く縮小しました。2022年には世界経済が回復に転じ、個人消費が継続し、パンデミック関連の規制が緩和されたため、海上貿易は3.2%増加し、合計110億トンと、パンデミック以前の水準に近づいた。
船舶修理・メンテナンス技術の進歩
船舶修理・メンテナンスサービス市場は、予知保全ソリューションの統合、IoTやロボティクスの活用、メンテナンス業務やデータのデジタル化、AI(人工知能)やML(機械学習)技術の統合など、常に技術的進歩を経験しています。この進歩は、潜在的な故障の事前特定、運用効率の向上、コスト削減、サービス提供のカスタマイズなどを通じて市場に利益をもたらしています。さらに、状態監視システムと予測分析の採用により、メンテナンス・スケジュールが最適化され、計画外のダウンタイムが削減されると期待されています。例えば、英国海軍は2024年2月、防衛企業タレスと15年間で23億米ドルの契約を結び、タレスが建造した艦隊のシステムにAIを活用したメンテナンスを提供することになった。その野心的な目標は、艦船修理のターンアラウンドタイムを平均100日短縮し、予備部品のリードタイムを44日短縮し、信頼性を10.0%向上させることです。
艦艇は最も顕著な船舶タイプ
海軍艦艇市場は、潜水艦、航空母艦、戦闘艦艇などの防衛艦艇の増加により、艦艇タイプセグメントを支配すると予想されます。海軍艦艇の近代化とアップグレードに対する防衛機関による投資の増加は、この市場セグメントの成長を促進する可能性が高いです。例えば、2024年1月、米国防総省は、フィンカンティエリ・マリン・リペアが、米国北西部に母港を持つ、または米国を訪問する米海軍の非核水上艦船の修理、メンテナンス、近代化に関する契約を獲得した9つの企業の1つであると発表しました。複数の受注契約の総額は9億4,300万米ドル。業務範囲には、継続的メンテナンス、緊急メンテナンス、期間10ヶ月未満の海軍作戦最高責任者が含まれます。
一般サービスが最大のサービス・タイプ・セグメント
一般サービス分野は、そのサービス契約数の多さと経済的なコストにより、市場をリードすると予想されます。このサービスには、塗装、コーティング、一般検査などが含まれます。また、さまざまな船舶の定期検査要件や、船舶の定期的な一般整備に関する規制の枠組みに基づいて成長することが期待されています。
世界の船舶修理・メンテナンスサービス市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、中南米)を含む地域別にさらに細分化されています。
北米が世界の船舶修理・メンテナンスサービス市場をリードしているのは、米国政府による造船所インフラ強化のための絶え間ない投資と、北米海軍艦隊の急激な増加によるものです。国防省による船舶保守のための国際的な修理・保守企業との協力関係の拡大、船舶開発とメンテナンスのための海軍予算の増加、およびこの地域の地政学的位置づけは、この地域の市場成長を促進する他の要因です。例えば、2022年7月、米国運輸省海事局(MARAD)が運営する小規模造船所助成プログラムは、19州の24の小規模造船所に1,960万米ドルの助成金を授与しました。この助成金は、世界・マーケットでの競争に勝ちながら、近代化、増産、地元雇用の可能性を拡大するために、助成対象者を支援するものです。
船舶修理・メンテナンスサービス市場はアジア太平洋地域が急成長
Ship Repair and Maintenance Services Market Size, Share & Trends Analysis Report by Vessel Type (Commercial Vessel, and Naval Vessel), by Service Type (General Services, Electric Works, Dockage, Auxiliary Services, Engine Part Maintenance, and Others), and by End-User (Government & Defense, and Commercial) Forecast Period (2024-2031)
Ship repair and maintenance services market is anticipated to grow at a CAGR of 5.3% during the forecast period (2024-2031). The global market is driven by the rising investment in building shipyard infrastructure, aging marine fleets, increasing maritime trade, and government initiatives to tighten ship maintenance and repair norms for environmental sustainability. Further, the market is expected to be positively influenced by the integration of robotics and IoT devices for repair & maintenance works. The growing trend for predictive maintenance, and the development of specialized facilities for several vessel types such as container ships, oil tankers, and cruise liners is further aiding the global market growth.
Market Dynamics
Increasing Maritime Trade Creating Demand for Ship Repair & Maintenance
The rebound and growth of maritime trade post-pandemic has highly influenced the ship repair and maintenance service market. The increase in circulation of naval fleets for global trade necessitates regular maintenance and contingent repair works for keeping fleets operational and evading possible breakdowns. For instance, as per the Indian Ministry of Ports, Shipping, and Waterways, cargo handling in national waterways has grown by more than 1700.0% to 126.1 million metric tons (MMT) in 2022-23 from 6.83 MMT in 2013-14. wherein, as reported by the United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD), in 2020, due to the fallout of COVID-19, international maritime trade contracted by nearly 4.0%, which saw a rebound in 2022 with the global economy starting to recover and continued consumer spending, along with an easing in pandemic-related restrictions, causing maritime trade to grow by 3.2%, reaching a total of 11.0 billion tons, close to pre-pandemic levels.
Advancement in Ship Repair and Maintenance Technology
The ship repair and maintenance service market is constantly experiencing technological advancements such as the integration of predictive maintenance solutions, the use of IoT and robotics, the digitalization of maintenance operation and data, and the integration of AI (artificial intelligence) & ML (machine learning) technology among others. The advancement has benefited the market through prior identification of potential breakdowns, increasing operational efficiency, cost savings, and customizing service offerings among others. Further, the adoption of condition monitoring systems and predictive analytics are expected to optimize maintenance schedules and reduce unplanned downtime. For instance, in February 2024, the Royal Navy signed a 15-year $2.3 billion contract with defense firm Thales to offer AI-powered maintenance for Thales-built systems in its fleet. Its ambitious goal is to minimize turnaround times for shipboard repairs by an average of 100 days, shorten spare component lead times by 44 days, and increase dependability by 10.0%.
Naval Vessel is the Most Prominent Vessel Type
The naval vessel market is expected to dominate the vessel type segment owing to the increasing number of defense vessels such as submarines, aircraft carriers, and combat vessels among others. The growing investment by defense organizations in modernizing and upgrading naval vessels is likely to drive the growth of this market segment. For instance, in January 2024, the Pentagon stated that Fincantieri Marine Repair was one of nine businesses awarded contracts for the repair, maintenance, and modernization of the US Navy's non-nuclear surface ships homeported or visiting the Northwest US. The overall value of the multiple award contracts is $943 million. The scope of work includes continuous maintenance, emergency maintenance, and Chief of Naval Operations availabilities that are fewer than 10 months in duration.
General Service is the Biggest Service Type Segment
The general service segment is expected to lead the market owing to its large number of service contracts and economic costs. The service includes painting, coating, and general inspections among others. It is also expected to grow basis regular inspection requirements across various ships, and regulatory frameworks for scheduled general maintenance of marine vessels.
The global ship repair and maintenance services market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (the UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
North America leads the global ship repair and maintenance service market owing to constant investment by the US government to strengthen shipyard infrastructure and exponential increase in North American naval fleet. The growing collaboration by the defense department with international repair and maintenance companies for vessel maintenance, increasing the naval budget for vessel development and maintenance, and the geopolitical position of the region are other contributors to the regional market growth. For instance, in July 2022, the Small Shipyard Grant Program, administered by the US Department of Transportation's Maritime Administration (MARAD), awarded $19.6 million in grants to 24 small shipyards in 19 states. The monies will assist grantees in modernizing, increasing production, and expanding local job possibilities while competing in the global marketplace.
Asia-Pacific is the Fastest Growing Ship Repair and Maintenance Service Market
The major companies serving the global ship repair and maintenance services market include BAE Systems plc, China Shipbuilding End-User Corp., Damen Shipyards Group, Fincantieri S.p.A., and Sembcorp Industries Ltd. among others. The market players are focusing on capitalizing on growth by adopting strategies such as collaboration, partnerships, and market expansion among others. For instance, in February 2024, BAE Systems signed an agreement with the Danish Ministry of Defense Acquisition and Logistics Organization (DALO) to supply repair and maintenance services for the Danish Army's CV90s for 15 years. BAE Systems will update the infantry fighting vehicles' operability under the agreement, which is worth around $400.0 million. The arrangement includes repair and maintenance services for the Danish Army's fleet of 44 CV90s, as well as the delivery of spare parts at a period when the service's operational tempo remains high.