デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1447010

イベントおよび展示会市場の2030年までの予測: タイプ別、イベントタイプ別、組織タイプ別、収益源別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Event And Exhibition Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type (B2B, B2C, Mixed/Hybrid and Other Types), Event Type, Organizing Type, Revenue Stream, End User and by Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 200+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.90円
イベントおよび展示会市場の2030年までの予測: タイプ別、イベントタイプ別、組織タイプ別、収益源別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2024年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のイベントおよび展示会市場は2023年に397億5,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは5.9%で成長し、2030年には593億8,000万米ドルに達すると予測されています。

イベントと展示会は、人々や企業が商品、サービス、コンセプトを発表するためのダイナミックな場を提供することで、ネットワーキングと協力を促進します。見本市、会議、文化的展示会などのイベントは、参加者が幅広い人々と交流し、専門知識を共有し、その分野の最新動向を把握するための特別な機会を提供します。さらに、イベントは、人々が新しい人々と出会い、関係を築き、新しい機会を発見することを可能にするダイナミックでライブな体験を提供します。

国際見本市協会によると、イベントおよび展示会は、世界なビジネスのつながりを育み、産業界にイノベーションを紹介するプラットフォームを提供し、専門家同士の貴重なネットワーキングの機会を促進する上で極めて重要な役割を果たしています。

対面でのコミュニケーションを優先

イベントおよび展示会市場を牽引する主な要因のひとつは、対面での交流が引き続き重要視されていることです。バーチャル・コミュニケーションが発展しても、ビジネス・コミュニティは、代替できない個人的な関係の価値を理解しています。専門家は、イベントおよび展示会を通じて直接交流し、互いに絆を築き、信頼を得ることができます。さらに、意思決定が具体的な経験に大きく依存する業界では、対面での交流を重視することが特に重要です。

高い財政的制約

予算制限の影響は、イベントおよび展示会市場における大きな障壁のひとつです。財政的な制約は、主催者にとっても参加者にとっても共通の問題であり、展示会に資金を割り当てることは非常に難しいです。不透明な経済状況下では、企業はイベントへの出費を控える可能性があり、展示会の数や規模に影響を及ぼす可能性があります。さらに、予算が厳しいと、最先端の機能や技術を盛り込むことが難しくなり、イベント全体の影響力や競合力が低下する可能性もあります。

デジタル化と混合モデルのアプローチ

イベントおよび展示会市場は、デジタル統合を活用することで、状況の変化がもたらす機会から利益を得ることができます。ハイブリッド・イベント・モデルを使用することで、バーチャルと対面の両方の要素を統合することで、より多くの聴衆にリーチするチャンスがもたらされます。さらに、没入型体験、オンライン・ネットワーキング、バーチャル展示のために最先端のデジタル・プラットフォームを採用することで、アクセシビリティとエンゲージメントが向上し、新たな成長機会が生まれます。

安全衛生問題

イベント産業と展示会産業は、パンデミックを含む健康危機の根強い脅威に大きくさらされています。イベントのキャンセル、出席者の減少、大規模な集会への消極的な参加は、すべて出席者の安全に対する心配によって引き起こされる可能性があります。さらに、こうしたリスクを最小限に抑え、予期せぬ健康上の課題に直面しても業界の回復力を保証するためには、健康と安全に関するプロトコルを効果的に調整し、管理することが不可欠となります。

COVID-19の影響:

イベントおよび展示会市場は、COVID-19の大流行により、他に類を見ない大きな影響を経験しました。世界的に広まった封鎖、旅行制限、社会的距離を置く措置の結果、多くのイベントが中止、延期、仮想化されました。業界では、出展者の参加、出席、スポンサーシップが減少した結果、収益が激減しました。新たな常態に適応するため、イベント・プランナーは速やかにバーチャル・プラットフォームにシフトし、デジタル統合の重要性を強調しました。さらに、健康と安全の問題が優先され、厳格なガイドラインが制定されるなど環境が変化しました。

予測期間中はB2B(企業間取引)セグメントが最大になる見込み

イベントおよび展示会市場では、B2B(企業間取引)セグメントが最大のシェアを占めています。B2Bイベントは、業界の専門家を対象としたネットワーキング、コラボレーション、商品やサービスの展示の機会を提供することで、企業の特定の要件を満たすように設計されています。これらのイベントには、企業が戦略を議論し、創造的な解決策を検討し、提携を確立するための会議、見本市、展示会が含まれます。さらに、B2B市場は、重要な意思決定者間の深いつながりと知識交換を促進することに重点を置いているため、イベントおよび展示会業界の全般的なダイナミズムと拡大を支える大きな力となっています。

エンターテインメント分野は予測期間中に最も高いCAGRが見込まれる

CAGRが最も高いエンターテインメント分野は、イベントおよび展示会分野の市場リーダーとして台頭してきました。エンターテイメントイベントおよび展示会は、技術の進歩や没入型体験への需要の高まりにより、人を魅了する見世物となっています。さらに、この業界は、ライブ・パフォーマンスや音楽フェスティバルからスポーツ・イベントや演劇作品に至るまで、独特で忘れられない体験を創造する機会を主催者や展示者に幅広く提供しています。

最大のシェアを占める地域

イベントおよび展示会市場では、欧州が最大のシェアを占めると予想されます。この地域の優位性は、多様な経済、豊かな文化遺産、確立されたイベント・インフラの賜物です。ロンドン、パリ、フランクフルト、バルセロナといった欧州の都市は、さまざまな業界の主要イベント、展示会、見本市の開催地として世界的に知られています。さらに、国際的な企業や組織は、その強固な接続性、広大な交通網、一流の展示会場により、この地域が自社の商品やサービスを展示する魅力的な選択肢であると考えています。

CAGRが最も高い地域:

イベントおよび展示会市場のCAGRが最も高いのはアジア太平洋地域です。この地域では、中国、インド、東南アジア諸国の経済が急速に発展しているため、イベントと展示会の需要が大幅に増加しています。アジア太平洋地域では、中産階級の増加、可処分所得の増加、都市化の進展により、展示会、会議、娯楽イベント、体験型マーケティングのニーズが高まっています。さらに、この地域のインフラ整備への投資拡大や現代的な展示会場の出現も、業界の拡大を後押ししています。

無料カスタマイズサービス:

本レポートをご購読のお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレーヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のイベントおよび展示会市場:タイプ別

  • B2B(企業間)
  • B2C(企業対消費者)
  • 混合/ハイブリッド
  • その他のタイプ

第6章 世界のイベントおよび展示会市場:イベントタイプ別

  • 企業イベント
  • トレードショーと展示会
  • ソーシャルイベント
  • スポーツイベント
  • その他のイベントタイプ

第7章 世界のイベントおよび展示会市場:組織タイプ別

  • 社内
  • 専門イベント管理会社
  • その他の組織タイプ

第8章 世界のイベントおよび展示会市場:収益源別

  • 出展料
  • 協賛金
  • 入場料
  • サービス
  • その他の収益源

第9章 世界のイベントおよび展示会市場:エンドユーザー別

  • 消費財および小売部門
  • 自動車および運輸部門
  • 産業用
  • エンターテインメント
  • 不動産および不動産
  • ホスピタリティ部門
  • その他のエンドユーザー

第10章 世界のイベントおよび展示会市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイル

  • Deutsche Messe AG
  • Fiera Milano S.p.A.
  • Informa plc
  • Messe Frankfurt GmbH
  • Koelnmesse GmbH
  • GL Events
  • Cvent, Inc.
  • MCH Group AG
  • Comexposium Group
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Event And Exhibition Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Event And Exhibition Market Outlook, By Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Event And Exhibition Market Outlook, By B2B (Business-to-Business) (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Event And Exhibition Market Outlook, By B2C (Business-to-Consumer) (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Event And Exhibition Market Outlook, By Mixed/Hybrid (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Event And Exhibition Market Outlook, By Other Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Event And Exhibition Market Outlook, By Event Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Event And Exhibition Market Outlook, By Corporate Events (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Event And Exhibition Market Outlook, By Trade Shows & Exhibitions (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Event And Exhibition Market Outlook, By Social Events (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Event And Exhibition Market Outlook, By Sports Events (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Event And Exhibition Market Outlook, By Other Event Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Event And Exhibition Market Outlook, By Organizing Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Event And Exhibition Market Outlook, By In-House (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Event And Exhibition Market Outlook, By Professional Event Management Companies (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Event And Exhibition Market Outlook, By Other Organizing Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Event And Exhibition Market Outlook, By Revenue Stream (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Event And Exhibition Market Outlook, By Exhibitor Fee (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Event And Exhibition Market Outlook, By Sponsorship Fee (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Event And Exhibition Market Outlook, By Entrance Fee (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Event And Exhibition Market Outlook, By Services (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Event And Exhibition Market Outlook, By Other Revenue Streams (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Event And Exhibition Market Outlook, By End User (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Event And Exhibition Market Outlook, By Consumer Goods and Retail Sector (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Event And Exhibition Market Outlook, By Automotive and Transportation Sector (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Event And Exhibition Market Outlook, By Industrial (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Event And Exhibition Market Outlook, By Entertainment (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Event And Exhibition Market Outlook, By Real Estate and Property (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Event And Exhibition Market Outlook, By Hospitality Sector (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Event And Exhibition Market Outlook, By Other End Users (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC25271

According to Stratistics MRC, the Global Event and Exhibition Market is accounted for $39.75 billion in 2023 and is expected to reach $59.38 billion by 2030 growing at a CAGR of 5.9% during the forecast period. Events and exhibitions promote networking and cooperation by providing dynamic venues for people and companies to present their goods, services, and concepts. Events such as trade shows, conferences, and cultural exhibitions offer a distinctive chance for attendees to interact with a wide range of people, share expertise, and remain up-to-date with current developments in the field. Moreover, events provide a dynamic, live experience that enables people to meet new people, form relationships, and discover new opportunities.

According to the International Trade Show Association, events and exhibitions play a pivotal role in fostering global business connections, providing a platform for industries to showcase innovations, and facilitating valuable networking opportunities among professionals.

Market Dynamics:

Driver:

Prioritizing in-person communication

One of the main factors driving the event and exhibition market is the continued significance of in-person interactions. Even with the growth of virtual communication, the business community understands the value of personal relationships, which cannot be replaced. Professionals can interact directly, form bonds with one another, and gain confidence through events and exhibitions. Additionally, in industries where decision-making is heavily reliant on tangible experiences, this emphasis on face-to-face interactions is especially important.

Restraint:

High financial restraints

The impact of budgetary restrictions is one of the major barriers to the event and exhibition markets. Financial constraints are a common issue for both organizers and participants, and allocating funds for exhibitions can be very difficult. Businesses may be less willing to spend on events during uncertain economic times, which could have an impact on the number and size of exhibitions. Furthermore, tight budgets may also make it more difficult to include cutting-edge features and technologies, which could reduce the events' overall impact and competitiveness.

Opportunity:

Digitalization and mixed-model approaches

The event and exhibition markets can benefit from the opportunities presented by the changing landscape to leverage digital integration. Using hybrid event models offers the chance to reach a larger audience by integrating both virtual and in-person components. Moreover, adopting cutting-edge digital platforms for immersive experiences, online networking, and virtual exhibits improves accessibility and engagement and creates new growth opportunities.

Threat:

Safety and health issues

The event and exhibition industries are heavily exposed to the persistent threat of health crises, including pandemics. Event cancellations, lower attendance, or a greater reluctance to attend large gatherings can all be caused by worries about attendees' safety. Additionally, in order to minimize these risks and guarantee the industry's resilience in the face of unanticipated health challenges, it becomes imperative to adjust to and manage health and safety protocols effectively.

Covid-19 Impact:

The event and exhibition market has experienced a significant and unparalleled impact due to the COVID-19 pandemic. Many events were canceled, postponed, or virtualized as a result of the widespread lockdowns, travel restrictions, and social distancing measures that were put into place worldwide. The industry saw a sharp drop in revenue as a result of fewer exhibitor participation, attendance, and sponsorships. In order to adjust to the new normal, event planners swiftly shifted to virtual platforms, emphasizing the significance of digital integration. Furthermore, health and safety issues took precedence, changing the environment by enacting strict guidelines.

The B2B (Business-to-Business) segment is expected to be the largest during the forecast period

In the event and exhibition market, the business-to-business (B2B) segment has the largest share. B2B events are designed to meet the specific requirements of companies by providing opportunities for networking, collaboration, and the display of goods and services intended for professionals in the industry. These events include conferences, trade shows, and exhibitions where businesses discuss strategies, look into creative solutions, and establish alliances. Moreover, the B2B market is a major force behind the general dynamism and expansion of the event and exhibition industry because of its focus on promoting deep connections and knowledge exchange among important decision-makers.

The Entertainment segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

With the highest CAGR, the entertainment sector has emerged as the market leader in the event and exhibition space. Entertainment events and exhibitions have become captivating spectacles due to technological advancements and the growing demand for immersive experiences. Additionally, the industry provides a wide range of chances for organizers and exhibitors to create distinctive and unforgettable experiences, from live performances and music festivals to sporting events and theatrical productions.

Region with largest share:

In the event and exhibition market, Europe is expected to hold the largest share. The region's dominant position is a result of its diverse economies, rich cultural legacy, and well-established event infrastructure. Globally recognized locations for major events, exhibitions, and trade shows in a variety of industries are European cities like London, Paris, Frankfurt, and Barcelona. Furthermore, international businesses and organizations find the region an appealing option to exhibit their goods and services due to its robust connectivity, vast transportation networks, and top-notch exhibition venues.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific has the highest CAGR in the event and exhibition market. The demand for events and exhibitions has significantly increased in the region due to the fast-developing economies of China, India, and Southeast Asian nations. The need for trade exhibitions, conferences, entertainment events, and experiential marketing has increased in Asia Pacific due to the region's growing middle class, rising disposable income, and increasing urbanization. Moreover, the industry's expansion has also been aided by the region's growing investments in infrastructure development and the emergence of contemporary exhibition venues.

Key players in the market

Some of the key players in Event And Exhibition market include Deutsche Messe AG, Fiera Milano S.p.A., Informa plc, Messe Frankfurt GmbH, Koelnmesse GmbH, GL Events, Cvent, Inc., MCH Group AG and Comexposium Group.

Key Developments:

In December 2023, Deutsche Messe, organiser of DOMOTEX, the world's leading brand for trade fairs for the carpet and flooring industry has signed an agreement with Dubai World Trade Centre (DWTC), one of world's foremost purpose-built convention and exhibition centres, to organise DOMOTEX Middle East in Dubai.

In November 2023, Informa PLC, has acquired NetLine Corp. Netline is one of the leading providers of B2B lead generation services as well as a thought leader in first-party, buyer-level content-based intent data to the tech industry and beyond. The NetLine team will join Informa Tech, a division of Informa PLC. Channel Futures is an Informa Tech brand.

In October 2023, Messe Frankfurt expands into Indonesia with launch of Asiabike Jakarta. Messe Frankfurt (HK) Ltd is stepping forward with its first trade fair in the country - Asiabike Jakarta, which aims to become the leading platform in the region for showcasing two-wheeler innovations and fostering business opportunities in the sustainable mobility sector.

Types Covered:

  • B2B (Business-to-Business)
  • B2C (Business-to-Consumer)
  • Mixed/Hybrid
  • Other Types

Event Types Covered:

  • Corporate Events
  • Trade Shows & Exhibitions
  • Social Events
  • Sports Events
  • Other Event Types

Organizing Types Covered:

  • In-House
  • Professional Event Management Companies
  • Other Organizing Types

Revenue Streams Covered:

  • Exhibitor Fee
  • Sponsorship Fee
  • Entrance Fee
  • Services
  • Other Revenue Streams

End Users Covered:

  • Consumer Goods and Retail Sector
  • Automotive and Transportation Sector
  • Industrial
  • Entertainment
  • Real Estate and Property
  • Hospitality Sector
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 End User Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Event And Exhibition Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 B2B (Business-to-Business)
  • 5.3 B2C (Business-to-Consumer)
  • 5.4 Mixed/Hybrid
  • 5.5 Other Types

6 Global Event And Exhibition Market, By Event Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Corporate Events
  • 6.3 Trade Shows & Exhibitions
  • 6.4 Social Events
  • 6.5 Sports Events
  • 6.6 Other Event Types

7 Global Event And Exhibition Market, By Organizing Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 In-House
  • 7.3 Professional Event Management Companies
  • 7.4 Other Organizing Types

8 Global Event And Exhibition Market, By Revenue Stream

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Exhibitor Fee
  • 8.3 Sponsorship Fee
  • 8.4 Entrance Fee
  • 8.5 Services
  • 8.6 Other Revenue Streams

9 Global Event And Exhibition Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Consumer Goods and Retail Sector
  • 9.3 Automotive and Transportation Sector
  • 9.4 Industrial
  • 9.5 Entertainment
  • 9.6 Real Estate and Property
  • 9.7 Hospitality Sector
  • 9.8 Other End Users

10 Global Event And Exhibition Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Deutsche Messe AG
  • 12.2 Fiera Milano S.p.A.
  • 12.3 Informa plc
  • 12.4 Messe Frankfurt GmbH
  • 12.5 Koelnmesse GmbH
  • 12.6 GL Events
  • 12.7 Cvent, Inc.
  • 12.8 MCH Group AG
  • 12.9 Comexposium Group