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市場調査レポート
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1403392

中和抗体市場の2030年までの予測:抗体タイプ別、流通チャネル別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Neutralizing Antibody Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Antibody Type, Distribution Channel, Application, End User and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 200+ Pages | 納期: 2~3営業日

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中和抗体市場の2030年までの予測:抗体タイプ別、流通チャネル別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2024年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、中和抗体の世界市場は2023年に1,904億米ドルを占め、予測期間中にCAGR 10.6%で成長し、2030年には3,854億米ドルに達すると予測されています。

免疫システムは、中和抗体として知られる種類の抗体を産生します。この抗体は、細菌やウイルスのような病原体を選択的に標的とし、その作用を阻害するように設計されています。これらの抗体は、病原体が宿主細胞に感染したり危害を加えたりするのを、病原体の表面にある特定の領域に結合することで阻止します。これらの抗体は、病原体が細胞内に侵入したり増殖したりするのを阻止することにより、免疫システムが感染を管理し治癒するのを助ける。

GLOBOCAN 2020の報告書によると、世界では1,930万人が新たにがんに罹患し、約1,000万人ががんで死亡しています。

感染症の増加

肝炎、HIV/AIDS、呼吸器感染症などの感染症は、世界中で依然としてかなり一般的です。これらの疾病を管理するための有望な治療戦略は、中和抗体の使用です。中和抗体は、これらの感染症の発生率が上昇するにつれて、ますます需要が高まるはずです。さらに、自己免疫疾患の有病率の上昇に伴い、市場の拡大が予想されます。

規制上の課題

新規抗体治療薬の規制当局からの認可を得るには、その安全性と有効性を徹底的に評価する必要があります。包括的な臨床データが規制当局から要求されることが多く、その結果、開発期間が長期化し、コストが上昇する可能性があります。企業は、特にユニークで複雑な中和抗体の場合、薬事規制環境をうまく乗り切るのが難しいかもしれないです。市場は規制上の問題によって大きな制約を受ける可能性があります。

抗体工学とデザインの改善

抗体工学と設計アプローチの継続的な進歩により、最適化された中和抗体を製造することができます。親和性成熟と抗体のヒト化は、抗体の安全性、半減期、有効性を改善するために使用される2つの技術です。抗体フラグメントや抗体薬物複合体などの新しいプラットフォームが加わることで、治療薬開発の可能性が高まる。これが市場拡大の主な要因です。

高額な開発費と治療費

中和抗体を作製・製造するプロセスには費用と時間がかかります。高い開発コストは、多大な研究開発活動、臨床試験、製造費用に起因します。さらに、中和抗体療法は法外に高価であるため、特に予算や資源の乏しいヘルスケア・システムでは、治療へのアクセスが制限される可能性があります。

COVID-19の影響:

中和抗体市場はCOVID-19パンデミックの影響を大きく受けています。COVID-19の治療と予防には中和抗体が不可欠です。いくつかのモノクローナル抗体治療薬は、緊急事態での使用が承認または認可されています。SARS-CoV-2に対する中和抗体の需要が急増した結果、市場は大きく成長しました。

予測期間中、モノクローナル抗体分野が最大となる見込み

モノクローナル抗体セグメントは予測期間中最大となる見込み。モノクローナル抗体を含む商品へのニーズ、製薬・バイオテクノロジー分野の拡大、ヘルスケア産業のための充実したインフラの利用可能性などが、モノクローナル抗体市場の成長を促進すると予想されます。ヘルスケア産業は、より高度で洗練された製造システムに対するニーズの高まりや、ヘルスケア・インフラを近代化するための大規模な政府投資の結果、新興国で急速に拡大しています。

研究機関セグメントは予測期間中に最も高いCAGRが見込まれる

研究機関セグメントは、予測期間中にCAGRが最も高くなると予測されています。予想される期間内にがんや他の慢性疾患の発生率が増加したため、いくつかの組織が研究プロトコルを強化し、受け取った資金を新規技術の開発に活用しています。公的または商業的な資金源によって、研究機関は、人間のあらゆる病気の診断、治療、または監視に利用される可能性のある現在または将来の製品に関する調査を実施しています。

最大のシェアを占める地域:

北米は、標準的な全国的ヘルスケアシステムが存在し、重要な企業が存在するため、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。製造における最先端の遺伝子工学技術の採用、洗練されたヘルスケアシステム、感染制御と管理に対する政府の支援、座りがちなライフスタイルに関連する疾患の有病率の上昇が、市場の成長を促進する要因の一部です。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、アジア太平洋地域が最も高いCAGRを維持すると予測されます。市場拡大の要因としては、機能が向上した遺伝子プラットフォームに対する技術的需要の高まり、ゲノミクス分野における研究開発活動の拡大、モノクローナル抗体(mAb)治療の潜在的利益に対する患者の意識の高まりなどが挙げられます。また、研究開発産業の拡大やモノクローナル抗体製造の技術的進歩も市場の成長を後押ししています。

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    • 追加市場プレーヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
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  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • アプリケーション分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の中和抗体市場:抗体の種類別

  • モノクローナル抗体
  • ポリクローナル抗体
  • 広範囲中和抗体
  • 交差中和抗体
  • 他の種類の抗体

第6章 世界の中和抗体市場:標的ウイルス別

  • SARS-CoV-2
  • インフルエンザ
  • HIV
  • えぼら
  • C型肝炎
  • ジカ熱
  • その他の対象ウイルス

第7章 世界の中和抗体市場:流通チャネル別

  • 販売代理店
  • オンライン小売

第8章 世界の中和抗体市場:用途別

  • 診断
  • 治療
  • 研究開発
  • その他の用途

第9章 世界の中和抗体市場:エンドユーザー別

  • 病院
  • 製薬会社
  • ラボ
  • その他のエンドユーザー

第10章 世界の中和抗体市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイル

  • GlaxoSmithKline plc
  • Novartis AG
  • Regeneron Pharmaceuticals, Inc.
  • Roche Holding AG
  • Eli Lilly and Company
  • Sanofi SA
  • AstraZeneca PLC
  • Merck & Co.Inc.
  • Pfizer Inc.
  • Takeda Pharmaceutical Company Limited
  • Moderna, Inc.
  • Johnson & Johnson
  • BioNTech SE
  • CSL Limite
  • Sinovac Biotech Ltd
  • HaemaLogiX Ltd
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Neutralizing Antibody Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Neutralizing Antibody Market Outlook, By Antibody Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Neutralizing Antibody Market Outlook, By Monoclonal Antibodies (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Neutralizing Antibody Market Outlook, By Polyclonal Antibodies (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Neutralizing Antibody Market Outlook, By Broadly Neutralizing Antibody (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Neutralizing Antibody Market Outlook, By Cross Neutralizing Antibody (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Neutralizing Antibody Market Outlook, By Other Antibody Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Neutralizing Antibody Market Outlook, By Target Virus (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Neutralizing Antibody Market Outlook, By SARS-CoV-2 (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Neutralizing Antibody Market Outlook, By Influenza (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Neutralizing Antibody Market Outlook, By HIV (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Neutralizing Antibody Market Outlook, By Ebola (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Neutralizing Antibody Market Outlook, By Hepatitis C (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Neutralizing Antibody Market Outlook, By Zika (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Neutralizing Antibody Market Outlook, By Other Target Viruses (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Neutralizing Antibody Market Outlook, By Distribution Channel (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Neutralizing Antibody Market Outlook, By Distributors (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Neutralizing Antibody Market Outlook, By Online Retail (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Neutralizing Antibody Market Outlook, By Application (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Neutralizing Antibody Market Outlook, By Diagnostics (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Neutralizing Antibody Market Outlook, By Therapeutics (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Neutralizing Antibody Market Outlook, By Research & Development (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Neutralizing Antibody Market Outlook, By Other Applications (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Neutralizing Antibody Market Outlook, By End User (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Neutralizing Antibody Market Outlook, By Hospitals (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Neutralizing Antibody Market Outlook, By Pharmaceutical Companies (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Neutralizing Antibody Market Outlook, By Laboratories (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Neutralizing Antibody Market Outlook, By Other End Users (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC24617

According to Stratistics MRC, the Global Neutralizing Antibody Market is accounted for $190.4 billion in 2023 and is expected to reach $385.4 billion by 2030 growing at a CAGR of 10.6% during the forecast period. The immune system produces a kind of antibody known as neutralizing antibodies, which are designed to selectively target and inhibit the action of pathogens like bacteria or viruses. These antibodies stop pathogens from infecting or harming host cells by binding to particular areas, frequently on their surface. These antibodies aid the immune system in managing and curing the infection by blocking the pathogen's capacity to enter cells or multiply.

According to the report of GLOBOCAN 2020, there were 19.3 million new cases of cancer and about 10 million deaths due to cancer in the world, and increasing cancer cases are the major growth factor behind the market.

Market Dynamics:

Driver:

Rising numbers of infectious diseases

Infectious disorders including hepatitis, HIV/AIDS, and respiratory infections are still quite common around the world. A promising therapeutic strategy for the management of these illnesses is the use of neutralizing antibodies. Neutralizing antibodies should become more and more in demand as the incidence of these infectious illnesses rises. Furthermore, it is anticipated that the market would rise in response to the rising prevalence of autoimmune illnesses.

Restraint:

Regulatory challenges

Securing regulatory clearance for novel antibody treatments necessitates thorough assessments of their safety and effectiveness. Comprehensive clinical data is frequently required by regulatory bodies, which might result in lengthier development times and higher costs. Companies may find it difficult to navigate the regulatory environment, particularly when it comes to unique or complicated neutralizing antibodies. The market may be severely constrained by regulatory issues.

Opportunity:

Improvements in antibody engineering and design

Neutralizing antibodies that are optimized can be produced thanks to the ongoing advancements in antibody engineering and design approaches. Affinity maturation and antibody humanization are two techniques used to improve the safety, half-life, and effectiveness of antibodies. Adding new platforms to the mix, including antibody fragments and antibody-drug conjugates, increases the potential for developing therapeutics. This is the main factor driving the market's expansion.

Threat:

Expensive development and treatment costs

The process of creating and producing neutralizing antibodies is expensive and time-consuming. High development costs can be attributed to the considerable research and development activities, clinical trials, and manufacturing expenses. Furthermore, neutralizing antibody therapies might be prohibitively expensive, which may restrict accessibility, especially in healthcare systems with tight budgets and resources.

COVID-19 Impact:

The neutralizing antibody market has been significantly influenced by the COVID-19 pandemic. In order to treat and prevent COVID-19, neutralizing antibodies have been essential. Several monoclonal antibody treatments have been approved or authorized for usage in emergency situations. The market has grown significantly as a result of the spike in demand for neutralizing antibodies against SARS-CoV-2.

The monoclonal antibodies segment is expected to be the largest during the forecast period

The monoclonal antibodies segment is expected to be the largest during the forecast period. The need for goods containing monoclonal antibodies, the expansion of the pharmaceutical and biotechnology sectors, and the availability of enhanced infrastructure for the healthcare industry are all anticipated to fuel the growth of the monoclonal antibody market. The healthcare industry is expanding quickly in emerging countries as a result of the rising need for more advanced sophisticated manufacturing systems and large government investments to modernize healthcare infrastructure.

The research institutes segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The research institutes segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period, owing to the increased incidence of cancer and other chronic illnesses within the anticipated time frame, several organizations have enhanced their research protocols and utilized the funds received to create novel technologies. Funded by public or commercial sources, research institutes conduct investigations on current or forthcoming products that have the potential to be utilized for the diagnosis, treatment, or surveillance of any human ailment.

Region with largest share:

North America is projected to hold the largest market share during the forecast period due to the presence of a standard nationwide healthcare system and the existence of significant critical companies. The employment of cutting-edge genetic engineering technology in manufacturing, a sophisticated healthcare system, government support for infection control and management, and a rise in the prevalence of diseases associated with sedentary lifestyles are some of the factors driving the market's growth.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific is projected to hold the highest CAGR over the forecast period. Factors driving the market expansion include the rise in technical demand for genetic platforms with improved capabilities, the expansion of research and development activities in the field of genomics, and the growing awareness among patients about the potential benefits of monoclonal antibodies (mAb) therapy. The market's growth is also fueled by the expansion of the R&D industry and technical advancements in the manufacturing of monoclonal antibodies.

Key players in the market:

Some of the key players in Neutralizing Antibody market include GlaxoSmithKline plc, Novartis AG, Regeneron Pharmaceuticals, Inc., Roche Holding AG, Eli Lilly and Company, Sanofi SA, AstraZeneca PLC, Merck & Co.Inc., Pfizer Inc., Takeda Pharmaceutical Company Limited, Moderna, Inc., Johnson & Johnson, BioNTech SE, CSL Limite, Sinovac Biotech Ltd and HaemaLogiX Ltd.

Key Developments:

In February 2022, Eli Lilly and Company announced that United States Food and Drug Administration (FDA) has issued an Emergency Use Authorization (EUA) for bebtelovimab, an antibody that demonstrates neutralization against the Omicron variant.

In January 2022, HaemaLogiX Ltd (HaemaLogiX) and Lonza entered into an agreement to manufacture the next clinical batch (cGMP) of HaemaLogiX's lead multiple myeloma drug candidate, KappaMab, a monoclonal antibody that binds to a cell surface target called kappa myeloma antigen (KMA) that is only found on myeloma cancer cells and not on normal plasma cells.

Antibody Types Covered:

  • Monoclonal Antibodies
  • Polyclonal Antibodies
  • Broadly Neutralizing Antibody
  • Cross Neutralizing Antibody
  • Other Antibody Types

Target Viruses Covered:

  • SARS-CoV-2
  • Influenza
  • HIV
  • Ebola
  • Hepatitis C
  • Zika
  • Other Target Viruses

Distribution Channels Covered:

  • Distributors
  • Online Retail

Applications Covered:

  • Diagnostics
  • Therapeutics
  • Research & Development
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Hospitals
  • Pharmaceutical Companies
  • Laboratories
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Neutralizing Antibody Market, By Antibody Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Monoclonal Antibodies
  • 5.3 Polyclonal Antibodies
  • 5.4 Broadly Neutralizing Antibody
  • 5.5 Cross Neutralizing Antibody
  • 5.6 Other Antibody Types

6 Global Neutralizing Antibody Market, By Target Virus

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 SARS-CoV-2
  • 6.3 Influenza
  • 6.4 HIV
  • 6.5 Ebola
  • 6.6 Hepatitis C
  • 6.7 Zika
  • 6.8 Other Target Viruses

7 Global Neutralizing Antibody Market, By Distribution Channel

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Distributors
  • 7.3 Online Retail

8 Global Neutralizing Antibody Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Diagnostics
  • 8.3 Therapeutics
  • 8.4 Research & Development
  • 8.5 Other Applications

9 Global Neutralizing Antibody Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Hospitals
  • 9.3 Pharmaceutical Companies
  • 9.4 Laboratories
  • 9.5 Other End Users

10 Global Neutralizing Antibody Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 GlaxoSmithKline plc
  • 12.2 Novartis AG
  • 12.3 Regeneron Pharmaceuticals, Inc.
  • 12.4 Roche Holding AG
  • 12.5 Eli Lilly and Company
  • 12.6 Sanofi SA
  • 12.7 AstraZeneca PLC
  • 12.8 Merck & Co.Inc.
  • 12.9 Pfizer Inc.
  • 12.10 Takeda Pharmaceutical Company Limited
  • 12.11 Moderna, Inc.
  • 12.12 Johnson & Johnson
  • 12.13 BioNTech SE
  • 12.14 CSL Limite
  • 12.15 Sinovac Biotech Ltd
  • 12.16 HaemaLogiX Ltd