表紙:ジェネリック医薬品市場の2030年までの予測: 製品タイプ別、投与経路別、薬剤クラス別、適応症別、用途別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
市場調査レポート
商品コード
1372006

ジェネリック医薬品市場の2030年までの予測: 製品タイプ別、投与経路別、薬剤クラス別、適応症別、用途別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Generic Drug Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type (Super Generics, Biosimilar Generics and Simple Generic), Route of Administration, Drug Class, Indication, Application, Distribution Channel, End User and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 200+ Pages | 納期: 2~3営業日

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ジェネリック医薬品市場の2030年までの予測: 製品タイプ別、投与経路別、薬剤クラス別、適応症別、用途別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2023年10月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、世界のジェネリック医薬品市場は2023年に3,968億米ドルを占め、予測期間中にCAGR6.2%で成長し、2030年には6,045億米ドルに達すると予測されています。

ジェネリック医薬品とは、有効成分、剤形、強さ、投与方法、品質、安全性、使用目的などの点で、ブランド医薬品や新薬と生物学的に同等な医薬品です。これらの医薬品は、先発医薬品と同じ治療効果を持つように作られていますが、多くの場合、より安価で販売されています。ジェネリック医薬品の主な目的の一つは、先発品に代わるより経済的な処方箋を提供することです。ジェネリック医薬品は、患者、保険会社、ヘルスケアシステムの医療費削減に貢献しています。

IBEFが2021年11月に発表したインド製薬産業レポートによると、インドはジェネリック医薬品の世界トップサプライヤーです。インドの製薬業界は、米国のジェネリック需要の40%、英国の全医薬品の25%を供給しています。

拡大するヘルスケア支出

医療費が増大すると、コスト抑制がより注目されるようになります。消費者、保険者、ヘルスケア専門家にとって、ジェネリック医薬品はブランド医薬品よりも安価であることが多いため、ジェネリック医薬品が選ばれることが多くなっています。手ごろな価格の医薬品への要望が高まっており、ジェネリック医薬品ビジネスにとっては好都合です。入院や外来受診の増加、処方薬の使用量増加などヘルスケア産業の成長は、医療費増大の結果であることが多いです。さらに、ジェネリック医薬品の使用は、医療システム、特にメディケイドやメディケアのような公的資金によるプログラムのコストを大幅に削減する可能性があります。これらのプログラムは、ジェネリック医薬品を選択することで、財政をよりよく管理しながら重要な医薬品を供給することができ、市場の成長を促進します。

厳しい規制

ジェネリック医薬品の成長を制限する主な要因の一つは、FDAがジェネリック医薬品に使用される正確性、副作用、その他の成分を評価するための厳しい規制です。メーカーが規制基準を守らなければ、医薬品は頻繁に回収されます。純度、効力、安定性、薬物放出は、ジェネリック医薬品の性能に影響する主な要因です。望ましい医薬品の品質を達成するためには、適切な限界、範囲、または分布の中で規制されなければなりません。ジェネリック医薬品の認可を必要とする厳しい政府規制は、市場開拓の妨げになると予想されます。

特許切れ

先発医薬品の特許が切れると、ジェネリック医薬品の製造者はそのコピー薬の製造・販売を開始することができます。市場競争の激化により、顧客やヘルスケアシステムは費用を節約できる可能性があります。患者は、ジェネリック医薬品の助けを借りて、より手頃な価格で重要な治療を受けることができます。これは、先発医薬品を購入することができなかった人々にとって非常に重要であり、ジェネリック医薬品が利用可能になることで、一部の医薬品の市場が拡大する可能性があります。これまで先発医薬品を購入できなかった患者が治療を求めるようになり、市場規模が拡大する可能性があります。

複雑なジェネリック医薬品開発

複雑なジェネリック医薬品開発は、生物学的製剤や複雑な製剤を含む、より複雑で困難な治療法のジェネリックコピーを作成することを必要とし、ジェネリック医薬品業界に多くの有害な影響を及ぼす可能性があります。複雑なジェネリック医薬品の開発と承認、特にバイオシミラー(生物学的製剤のジェネリック類似品)は、時間とリソースを要する手続きとなる可能性があります。このため、ジェネリック医薬品の市場投入が遅れ、患者が手頃な価格で購入できる選択肢を長期間にわたって失うことになります。生物学的同等性と参照生物学的製剤との類似性を証明するための厳しい基準が市場の成長を阻害するため、規制の障壁と遅れが生じる可能性があります。

COVID-19の影響

ロックダウン、渡航制限、原薬や完成品の製造に関する問題により、ジェネリック医薬品部門は大規模な製薬業界と同様にサプライチェーンの混乱に見舞われました。多くの原薬は中国やインドなどの国から入手されるため、国際貿易の制限はジェネリック医薬品の入手に影響を与えました。パンデミックの結果、抗生物質、COVID-19治療薬、抗ウイルス治療薬など、いくつかの医薬品に対する需要が増加しました。拡大するヘルスケア需要に対応するため、ジェネリック医薬品メーカーは増大する注文に対応しなければなりません。

予測期間中、スーパージェネリック医薬品セグメントが最大となる見込み

スーパージェネリック医薬品は、「エンハンスドジェネリック」や「次世代ジェネリック」とも呼ばれ、従来のジェネリック医薬品よりも優れた効果を発揮する最新のジェネリック医薬品です。有効性、安全性、利便性の向上がそのメリットとして考えられます。スーパージェネリックは、従来のジェネリック医薬品の欠点を緩和しつつ、リーズナブルな価格を実現するために開発されました。従来のジェネリック医薬品と比較した場合、スーパージェネリック医薬品は治療効果や安全性プロファイルの向上という点で有利であり、これが市場成長の原動力となっています。

予測期間中にCAGRが最も高くなると予想される注射剤セグメント

注射剤セグメントは予測期間中、CAGRが最も高くなると予想されます。注射剤は注射によって供給され、多くの場合、循環系や特定の組織に直接投与されるからです。これらの医薬品は、病院、診療所、在宅医療など様々なヘルスケア現場で不可欠なものであり、様々な疾患の治療に使用されます。抗生物質、鎮痛剤、ホルモン剤、予防接種など、さまざまな医薬品が注射用ジェネリック医薬品として販売されています。感染症、慢性疾患、クリティカルケアの場面は、ジェネリック医薬品が治療やコントロールに使用される問題のほんの一部に過ぎません。有名ブランドの注射薬と比較すると、かなりのコスト削減が可能であり、コストを下げ、ヘルスケアへのアクセスを向上させることができます。

最大のシェアを占める地域

アジア太平洋地域では、中国やインドのような国々が他の国々よりも貢献しています。International Institute for Population Sciences(IIPS)の調査によると、2021年1月時点で、60歳以上の慢性疾患患者数は約7,500万人に上ると推定されています。心血管疾患、高血圧、糖尿病は、世界中でおよそ2,000万人が罹患しています。従って、インドにおける慢性疾患の罹患率の増加は、手頃な価格の治療法の必要性を高め、調査対象市場を推進することになります。前述の理由から、アジア太平洋地域はより早い成長が見込まれています。

CAGRが最も高い地域:

欧州のCAGRは予測期間中に最も高くなると予測されます。これは、人口の高齢化、ヘルスケアシステムのコスト抑制努力、ブランド医薬品の特許切れなどの理由による。欧州連合(EU)では、ジェネリック医薬品の規制は欧州医薬品庁(EMA)の影響を強く受けています。ジェネリック医薬品が承認されるためには、厳格な品質、安全性、有効性の要件を満たす必要があります。ジェネリック医薬品は、規制の枠組みのおかげで、先発医薬品に代わる安全で効果的な医薬品となっています。バイオシミラー(生物学的製剤のジェネリックコピー)の重視、一般用医薬品(OTC)ジェネリック業界の成長、デジタルヘルス技術が投薬に与える影響などは、欧州のジェネリック医薬品ビジネスにおける顕著な動きです。

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    • 追加市場企業の包括的プロファイリング(3社まで)
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  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の競合関係

第5章 世界のジェネリック医薬品市場:製品タイプ別

  • スーパージェネリック
  • バイオシミラージェネリック
  • シンプルジェネリック

第6章 世界のジェネリック医薬品市場:投与経路別

  • 注射可能
  • 局所
  • 経口
  • 舌下
  • 他の投与経路

第7章 世界のジェネリック医薬品市場:薬剤クラス別

  • 鎮痛剤
  • 解熱剤
  • 抗ヒスタミン薬
  • 降圧剤
  • 抗生物質
  • 抗糖尿病薬
  • 他の薬物クラス

第8章 世界のジェネリック医薬品市場:適応症別

  • 消化器科
  • 呼吸器科
  • 糖尿病学
  • 心臓病学
  • 皮膚科
  • 腫瘍学
  • その他の適応症

第9章 世界のジェネリック医薬品市場:用途別

  • 感染症
  • 心血管疾患
  • 糖尿病
  • がん
  • 胃の病気
  • 筋骨格系疾患
  • その他の用途

第10章 世界のジェネリック医薬品市場:流通チャネル別

  • 病院薬局
  • オンラインプロバイダー
  • 小売薬局
  • その他の流通チャネル

第11章 世界のジェネリック医薬品市場:エンドユーザー別

  • 病院
  • 専門クリニック
  • 多専門クリニック
  • 在宅ケア
  • その他のエンドユーザー

第12章 世界のジェネリック医薬品市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第13章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第14章 企業プロファイル

  • Pfizer Inc.
  • Sun Pharmaceutical Industries Ltd.,
  • Novartis AG
  • Mylan NV
  • Teva Pharmaceuticals Industries Ltd.
  • Endo International plc
  • Lupin
  • Aurobindo Pharma
  • Hikma Pharmaceuticals PLC
  • STADA Arzneimittel AG
  • Eli Lilly and Company
  • Aspen Holdings
  • Fresenius SE & Co. KGaA.
  • GlaxoSmithKline plc
  • Viatris Inc
  • Amneal Pharmaceuticals, Inc
  • Cipla Ltd
  • Abbott Laboratories
  • Sanofi
  • Baxter International Inc.
  • AbbVie Inc.
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Generic Drug Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Generic Drug Market Outlook, By Product Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Generic Drug Market Outlook, By Super Generics (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Generic Drug Market Outlook, By Biosimilar Generics (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Generic Drug Market Outlook, By Simple Generic (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Generic Drug Market Outlook, By Route of Administration (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Generic Drug Market Outlook, By Injectable (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Generic Drug Market Outlook, By Topical (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Generic Drug Market Outlook, By Oral (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Generic Drug Market Outlook, By Sublingual (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Generic Drug Market Outlook, By Other Routes of Administrations (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Generic Drug Market Outlook, By Drug Class (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Generic Drug Market Outlook, By Analgesics (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Generic Drug Market Outlook, By Antipyretic (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Generic Drug Market Outlook, By Antihistamines (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Generic Drug Market Outlook, By Antihypertensive (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Generic Drug Market Outlook, By Antibiotics (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Generic Drug Market Outlook, By Antidiabetic (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Generic Drug Market Outlook, By Other Drug Classes (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Generic Drug Market Outlook, By Indication (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Generic Drug Market Outlook, By Gastroenterology (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Generic Drug Market Outlook, By Pulmonology (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Generic Drug Market Outlook, By Diabetology (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Generic Drug Market Outlook, By Cardiology (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Generic Drug Market Outlook, By Dermatology (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Generic Drug Market Outlook, By Oncology (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Generic Drug Market Outlook, By Other Indications (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Generic Drug Market Outlook, By Application (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Generic Drug Market Outlook, By Infectious Diseases (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Generic Drug Market Outlook, By Cardiovascular Diseases (2021-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Generic Drug Market Outlook, By Diabetes (2021-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Generic Drug Market Outlook, By Cancer (2021-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Generic Drug Market Outlook, By Gastric Diseases (2021-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Generic Drug Market Outlook, By Musculoskeletal Diseases (2021-2030) ($MN)
  • Table 35 Global Generic Drug Market Outlook, By Other Applications (2021-2030) ($MN)
  • Table 36 Global Generic Drug Market Outlook, By Distribution Channel (2021-2030) ($MN)
  • Table 37 Global Generic Drug Market Outlook, By Hospital Pharmacies (2021-2030) ($MN)
  • Table 38 Global Generic Drug Market Outlook, By Online Providers (2021-2030) ($MN)
  • Table 39 Global Generic Drug Market Outlook, By Retail Pharmacies (2021-2030) ($MN)
  • Table 40 Global Generic Drug Market Outlook, By Other Distribution Channels (2021-2030) ($MN)
  • Table 41 Global Generic Drug Market Outlook, By End User (2021-2030) ($MN)
  • Table 42 Global Generic Drug Market Outlook, By Hospitals (2021-2030) ($MN)
  • Table 43 Global Generic Drug Market Outlook, By Specialty Clinics (2021-2030) ($MN)
  • Table 44 Global Generic Drug Market Outlook, By Multi-Specialty Clinics (2021-2030) ($MN)
  • Table 45 Global Generic Drug Market Outlook, By Homecare (2021-2030) ($MN)
  • Table 46 Global Generic Drug Market Outlook, By Other End Users (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above

目次
Product Code: SMRC24062

According to Stratistics MRC, the Global Generic Drug Market is accounted for $396.8 billion in 2023 and is expected to reach $604.5 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.2% during the forecast period. Generic medications are pharmaceuticals that, in terms of their active components, dosage form, strength, mode of administration, quality, safety, and intended use, are bioequivalent to name-brand or innovator medications. They are made to have the same therapeutic effect as the original brand-name medicine, but they are often marketed for less money. Offering more economical substitutes for name-brand prescriptions is one of the main goals of generic medications. They aid in lowering medical expenses for patients, insurers, and healthcare systems.

According to the Indian Pharmaceutical Industry Report published in November 2021 by IBEF, India is the world's top supplier of generic pharmaceuticals. The Indian pharmaceutical industry supplies 40% of the generic demand in the United States and 25% of all pharmaceuticals in the United Kingdom.

Market Dynamics:

Driver:

Growing healthcare expenditure

Cost containment is given more attention when healthcare expenses grow. For consumers, insurers, and healthcare professionals, generic medications are increasingly chosen since they are often less expensive than name-brand medications. The desire for affordable medicines has grown, which is good for the generic drug business. The growth of the healthcare industry, including more hospital admissions, outpatient visits, and prescription drug use, is frequently a result of growing healthcare costs. Moreover the usage of generic medications may significantly reduce the cost of healthcare systems, especially publicly financed programs like Medicaid and Medicare. These programs can supply vital pharmaceuticals while better controlling their finances by selecting generic substitutes thus propelling the growth of the market.

Restraint:

Strict regulations

One of the key factors restricting the growth of generic medications is the strict restrictions, as the FDA evaluates the accuracy, adverse effects, and other ingredients used in generic pharmaceuticals. If the manufacturers don't adhere to regulatory criteria, pharmaceutical medications are frequently recalled. Purity, potency, stability, and drug release are the main factors that affect how well generic medications perform. To achieve the desired medication quality, they should be regulated within a suitable limit, range, or distribution. The tight government regulations that need clearance for generic medications are anticipated to obstruct market development.

Opportunity:

Patent expirations

When a brand-name medicine's patent runs out, generic drug producers can start creating and selling their copies of the drug. Due to increased market competition, customers and healthcare systems may be able to save money. Patients can acquire vital treatments more affordably with the help of generic pharmaceuticals. This is crucial for people who would not have been able to purchase the brand-name medication and the availability of generic treatments may increase the market for some pharmaceuticals. Patients who previously couldn't afford the name-brand medication may now seek therapy, expanding the market's total size

Threat:

Complex generic development

Complex generic development, which entails creating generic copies of more complex and difficult treatments including biologics and complex formulations, can have a number of detrimental implications on the generic drug industry. Complex generic drug development and approval, especially for biosimilars (generic analogues of biologic drugs), may be a time-consuming and resource-intensive procedure. This additional timeframe delays their arrival into the market, thereby depriving patients of affordable options for an extended period of time. Regulation barriers and delays may result from the demanding criteria for proving bioequivalence and resemblance to the reference biologic which impedes the growth of the market.

COVID-19 Impact

Due to lockdowns, travel restrictions, and issues with the manufacture of active pharmaceutical ingredients (APIs) and completed goods, the generic medicine sector, like the larger pharmaceutical industry, experienced supply chain disruptions. Restrictions on international commerce had an impact on the availability of generic medications because many APIs are obtained from nations like China and India. Demand for several medicines, including as antibiotics, COVID-19 treatment pharmaceuticals, and antiviral treatments, increased as a result of the pandemic. To address the expanding demand for healthcare, generic medicine makers have to react to growing orders.

The super generics segment is expected to be the largest during the forecast period

The super generics segment is estimated to have a lucrative growth, because the super generics, sometimes known as "enhanced generics" or "next-generation generics," are a modern subset of generic medications that attempt to provide certain benefits above more conventional generics. Improved effectiveness, safety, and convenience are possible benefits. Super generics are created to alleviate some of the drawbacks of traditional generics while still being reasonably priced. When compared to conventional generic versions, super generics may have advantages in terms of improved therapeutic effectiveness and safety profiles which drives the market growth.

The injectable segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The injectable segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, as these are provided through injection, often into the circulation or directly into particular tissues. These medications are essential in a variety of healthcare settings, such as hospitals, clinics, and home care and they are used to treat a wide spectrum of medical disorders. A wide variety of drugs, including antibiotics, analgesics, hormones, vaccinations, and more, are available as injectable generics. Infections, chronic illnesses, and critical care scenarios are just a few of the problems they are used to treat and control. When compared to name-brand injectable medications, they can provide considerable cost savings, lowering the cost and increasing accessibility to healthcare.

Region with largest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to rising medical knowledge among the populace and the region's aging demographic; In the Asia-Pacific area, countries like China and India contribute more than other countries do. A research by the International Institute for Population Sciences (IIPS) estimates that in January 2021, there were around 75 million chronically unwell Indians over the age of 60. Cardiovascular disease, hypertension, and diabetes affect roughly 20 million individuals worldwide. Thus, the increased incidence of chronic illnesses in the nation would increase the need for affordable therapies, propelling the market under study. As a result of the aforementioned reasons, the Asia-Pacific region is anticipated to have quicker growth.

Region with highest CAGR:

Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to reasons including aging populations, healthcare systems' efforts to control costs, and the expiration of brand-name pharmaceuticals' patents. In the European Union, generic medicine regulation is heavily influenced by the European Medicines Agency (EMA). To be approved, generic medications must adhere to strict quality, safety, and effectiveness requirements. Generic medications are safe and effective substitutes for their brand-name equivalents thanks to the regulatory framework. The emphasis on biosimilars (generic copies of biologic pharmaceuticals), the growth of the over-the-counter (OTC) generic drug industry, and the influence of digital health technology on medication are a few prominent developments in the European generic drug business.

Key players in the market:

Some of the key players profiled in the Generic Drug Market include: Pfizer Inc., Sun Pharmaceutical Industries Ltd., Novartis AG, Mylan NV, Teva Pharmaceuticals Industries Ltd., Endo International plc, Lupin, Aurobindo Pharma, Hikma Pharmaceuticals PLC, STADA Arzneimittel AG, Eli Lilly and Company, Aspen Holdings, Fresenius SE & Co. KGaA., GlaxoSmithKline plc, Viatris Inc, Amneal Pharmaceuticals, Inc, Cipla Ltd, Abbott Laboratories, Sanofi, Baxter International Inc. and AbbVie Inc.

Key Developments:

In October 2023, Pfizer presents new data at IDWeek 2023 Highlighting advances in prevention and treatment of certain respiratory illnesses and Other Infectious Diseases. Presentations showcase diversity and momentum of Pfizer's growing portfolio of vaccines and anti-infectives

In October 2023, Novartis presents new oncology data at ESMO 2023 demonstrating practice-changing innovation in advanced prostate and early breast cancer. Key data from the Phase III PSMAfore trial has been selected for a Presidential session.

In October 2023, Sanofi and Teva Announce Exclusive Collaboration to Deliver Inflammatory Bowel Disease Treatment. Collaboration leverages the innovative R&D and commercial expertise of both companies.

In September 2023, Teva Presents Data for AUSTEDO® XR (deutetrabenazine) Extended-Release Tablets, AUSTEDO® (deutetrabenazine) Tablets and UZEDY™ (risperidone) Extended-Release Injectable Suspension at Psych Congress 2023.

Product Types Covered:

  • Super Generics
  • Biosimilar Generics
  • Simple Generic

Route of Administrations Covered:

  • Injectable
  • Topical
  • Oral
  • Sublingual
  • Other Routes of Administrations

Drug Classes Covered:

  • Analgesics
  • Antipyretic
  • Antihistamines
  • Antihypertensive
  • Antibiotics
  • Antidiabetic
  • Other Drug Classes

Indications Covered:

  • Gastroenterology
  • Pulmonology
  • Diabetology
  • Cardiology
  • Dermatology
  • Oncology
  • Other Indications

Applications Covered:

  • Infectious Diseases
  • Cardiovascular Diseases
  • Diabetes
  • Cancer
  • Gastric Diseases
  • Musculoskeletal Diseases
  • Other Applications

Distribution Channels Covered:

  • Hospital Pharmacies
  • Online Providers
  • Retail Pharmacies
  • Other Distribution Channels

End Users Covered:

  • Hospitals
  • Specialty Clinics
  • Multi-Specialty Clinics
  • Homecare
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 End User Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Generic Drug Market, By Product Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Super Generics
  • 5.3 Biosimilar Generics
  • 5.4 Simple Generic

6 Global Generic Drug Market, By Route of Administration

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Injectable
  • 6.3 Topical
  • 6.4 Oral
  • 6.5 Sublingual
  • 6.6 Other Routes of Administrations

7 Global Generic Drug Market, By Drug Class

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Analgesics
  • 7.3 Antipyretic
  • 7.4 Antihistamines
  • 7.5 Antihypertensive
  • 7.6 Antibiotics
  • 7.7 Antidiabetic
  • 7.8 Other Drug Classes

8 Global Generic Drug Market, By Indication

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Gastroenterology
  • 8.3 Pulmonology
  • 8.4 Diabetology
  • 8.5 Cardiology
  • 8.6 Dermatology
  • 8.7 Oncology
  • 8.8 Other Indications

9 Global Generic Drug Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Infectious Diseases
  • 9.3 Cardiovascular Diseases
  • 9.4 Diabetes
  • 9.5 Cancer
  • 9.6 Gastric Diseases
  • 9.7 Musculoskeletal Diseases
  • 9.8 Other Applications

10 Global Generic Drug Market, By Distribution Channel

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Hospital Pharmacies
  • 10.3 Online Providers
  • 10.4 Retail Pharmacies
  • 10.5 Other Distribution Channels

11 Global Generic Drug Market, By End User

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 Hospitals
  • 11.3 Specialty Clinics
  • 11.4 Multi-Specialty Clinics
  • 11.5 Homecare
  • 11.6 Other End Users

12 Global Generic Drug Market, By Geography

  • 12.1 Introduction
  • 12.2 North America
    • 12.2.1 US
    • 12.2.2 Canada
    • 12.2.3 Mexico
  • 12.3 Europe
    • 12.3.1 Germany
    • 12.3.2 UK
    • 12.3.3 Italy
    • 12.3.4 France
    • 12.3.5 Spain
    • 12.3.6 Rest of Europe
  • 12.4 Asia Pacific
    • 12.4.1 Japan
    • 12.4.2 China
    • 12.4.3 India
    • 12.4.4 Australia
    • 12.4.5 New Zealand
    • 12.4.6 South Korea
    • 12.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 12.5 South America
    • 12.5.1 Argentina
    • 12.5.2 Brazil
    • 12.5.3 Chile
    • 12.5.4 Rest of South America
  • 12.6 Middle East & Africa
    • 12.6.1 Saudi Arabia
    • 12.6.2 UAE
    • 12.6.3 Qatar
    • 12.6.4 South Africa
    • 12.6.5 Rest of Middle East & Africa

13 Key Developments

  • 13.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 13.2 Acquisitions & Mergers
  • 13.3 New Product Launch
  • 13.4 Expansions
  • 13.5 Other Key Strategies

14 Company Profiling

  • 14.1 Pfizer Inc.
  • 14.2 Sun Pharmaceutical Industries Ltd.,
  • 14.3 Novartis AG
  • 14.4 Mylan NV
  • 14.5 Teva Pharmaceuticals Industries Ltd.
  • 14.6 Endo International plc
  • 14.7 Lupin
  • 14.8 Aurobindo Pharma
  • 14.9 Hikma Pharmaceuticals PLC
  • 14.10 STADA Arzneimittel AG
  • 14.11 Eli Lilly and Company
  • 14.12 Aspen Holdings
  • 14.13 Fresenius SE & Co. KGaA.
  • 14.14 GlaxoSmithKline plc
  • 14.15 Viatris Inc
  • 14.16 Amneal Pharmaceuticals, Inc
  • 14.17 Cipla Ltd
  • 14.18 Abbott Laboratories
  • 14.19 Sanofi
  • 14.20 Baxter International Inc.
  • 14.21 AbbVie Inc.