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市場調査レポート
商品コード
1518734
日本のジェネリック医薬品市場:産業動向、シェア、規模、成長、機会、2024年~2032年予測Japan Generic Drug Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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日本のジェネリック医薬品市場:産業動向、シェア、規模、成長、機会、2024年~2032年予測 |
出版日: 2024年07月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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日本のジェネリック医薬品市場の市場規模は2023年に115億米ドルに達しました。今後、IMARCグループは、2024年から2032年にかけて6.9%の成長率(CAGR)を示し、市場は2032年までに214億米ドルに達すると予測しています。
日本は、金額ベースで世界第8位のジェネリック医薬品市場です。しかし、ジェネリック医薬品は、米国や欧州などの他の新興国市場に比べ、日本では伝統的に普及率が相対的に低いです。歴史的にみて、日本におけるジェネリック医薬品の普及率の低さは、いくつかの理由によるものでした。ジェネリック医薬品の品質が劣るという認識、医師や患者の間でブランド医薬品が好まれること、低価格のジェネリック医薬品を処方することで医師が薬価差益から得られる利益が限られていることなどです。ジェネリック医薬品はまた、日本の薬剤師によるジェネリック医薬品の代用権の欠如、医薬品承認プロセスにおける審査時間の遅さ、大手医薬品販売業者(その多くは大手先発医薬品メーカーと密接な関係にある)との協力の難しさなどの理由から、日本では依然としてあまり普及していないです。
しかし、日本のジェネリック医薬品市場を取り巻く環境は、過去10年間で顕著に変化しました。日本政府は、ジェネリック医薬品市場の成長が日本経済の長期的な健全性にとって不可欠であると認識しています。日本政府は、高齢化の進展と先発医薬品のコスト上昇を認識し、医療費支出を削減するためにヘルスケア政策の変更を開始しました。薬剤費は日本の総医療費の約5分の1を占めており、この負担の軽減は日本の保健行政政策の要となっています。低価格のジェネリック医薬品を新薬に置き換えることは、大幅なコスト削減が可能な戦略として認識されています。こうした取り組みに後押しされ、ジェネリック医薬品の普及はここ数年で力強く伸びています。このことは、日本における国内外のジェネリック医薬品メーカーに大きなビジネスチャンスをもたらすと期待されています。
本レポート「日本のジェネリック医薬品市場:業界動向、シェア、市場規模、成長機会、2024-2032年予測」は、日本のジェネリック医薬品市場の過去、現在、将来の市場動向について詳細に分析しています。この調査レポートは、日本のジェネリック医薬品市場の促進要因、販売動向、処方動向、市場構造、競合情勢、規制、主要企業、主要医薬品、製造、展望を理解するための優れたツールとして役立ちます。本レポートは、投資家、調査、コンサルタント、マーケティング戦略家など、日本のジェネリック医薬品市場を洞察したいすべての人々にとって優れたガイドとなります。
ジェネリック医薬品とは何か?先発医薬品との違いは?
日本のジェネリック医薬品市場は近年どのように推移しているか?
COVID-19が日本のジェネリック医薬品市場に与えた影響は?
ジェネリック医薬品は先発医薬品と比較してどのような実績がありますか?
日本におけるジェネリック医薬品の総売上高と処方件数は?
日本のジェネリック医薬品市場の主要プレーヤーは?彼らの業績は?
日本のジェネリック医薬品市場の構造は?
日本のジェネリック医薬品の価格メカニズムは?
日本におけるジェネリック医薬品のバリューチェーンは?
日本におけるジェネリック医薬品の規制は?
日本におけるジェネリック医薬品の流通は?
ジェネリック医薬品はどのように製造されているのか?
ジェネリック医薬品を製造するために必要な原材料と機械は?
日本のジェネリック医薬品市場の促進要因・課題は?
The Japan generic drug market size reached US$ 11.5 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 21.4 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.9% during 2024-2032.
Japan represents the world's eighth biggest market for generic drugs in terms of value. Generic drugs, however, have traditionally enjoyed a relatively lower penetration in Japan compared to other developed markets such as the United States and Europe. Historically, the lower penetration of generic drugs in japan was due to several reasons. These included - the perception of inferior quality of generic drugs, the preference of branded drugs among physicians and patients and the limited profits to be made by physicians from pharmaceutical price differentials by prescribing low priced generics. Generic drugs also remained less popular in Japan because of the lack of generic substitution rights by Japanese pharmacists, slower review times in the drug approval process and difficulties working with major pharmaceutical distributors - many of whom were closely tied to major branded drug manufacturers.
The landscape of the Japan generic drug market, however, has changed noticeably over the last decade. The Japanese government has identified growth of the country's generic drug market as imperative to Japan's long-term economic health. The Japanese government, recognizing the country's increasing aging population as well as rising costs of branded drugs has begun instituting healthcare policy changes to cut their expenditures on medical costs. Drug costs account for around a fifth of the country's total medical expenses and reducing this burden has become a cornerstone of Japan's health administration policy. Substitution of low-cost generic drugs for innovator products has been identified as a strategy where major savings are possible. Driven by these initiatives, the penetration of generics has grown robustly over the past few years. This is expected to create huge opportunities for both domestic and foreign generic manufacturers in Japan.
The report entitled "Japan Generic Drug Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2024-2032" represents an in-depth analysis on the historical, current and future market trends in the generic drug market in Japan. This research report serves as an exceptional tool to understand the drivers, sales trends, prescription trends, market structure, competitive landscape, regulations, key players, key drugs, manufacturing and the outlook of generic drug market in Japan. This report can serve as an excellent guide for investors, researchers, consultants, marketing strategists and all those who want to gain an insight into the generic drug market in Japan.
What are generic drugs? How are they different from branded drugs?
How has Japan's generic drug market performed in recent years?
What has been the impact of COVID-19 on the Japan generic drug market?
How have generic drugs performed compared to branded drugs?
What were the total sales and prescriptions for generic drugs in Japan?
Who are the key players in the Japanese generic drug market? How have they performed?
What is the structure of the Japanese generic drug market?
What is the pricing mechanism of generic drugs in Japan?
What is the value chain of generic drugs in Japan?
What are the regulations for generic drugs in Japan?
How are generic drugs distributed in Japan?
How are generic drugs manufactured?
What are the raw material and machinery requirements to manufacture generic drugs?
What are the drivers and challenges in the Japanese generic drug market?