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市場調査レポート
商品コード
1371936
美容サプリメント市場の2030年までの予測:形態別、流通チャネル別、用途別、地域別の世界分析Beauty Supplements Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Form, Distribution Channel, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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美容サプリメント市場の2030年までの予測:形態別、流通チャネル別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年10月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の美容サプリメント市場は2023年に29億米ドルを占め、予測期間中にCAGR 6.6%で成長し、2030年には46億米ドルに達する見込みです。
美容補助食品は、健康な肌、髪の発育、丈夫な爪など、美容の多面的な改善とサポートを目的に作られた栄養補助食品です。通常、ビタミン、ミネラル、抗酸化物質、その他の健康的な要素が配合されています。これらのサプリメントは、普段の食事では不足しがちな栄養素を体に与えることで、体の内側から全体的な魅力と健康を向上させる働きがあります。美容サプリメントは、従来の外面的な美容法と併用することで、生き生きとした若々しい外見を保つのに役立つと考えられているが、健康的なライフスタイルやスキンケア療法に取って代わるものではないです。
天然素材やオーガニック素材から作られた美容サプリメントへの関心が高まっているのは、ウェルネスやナチュラルビューティーの動向の人気の高まりの結果です。外見を改善する方法として、美容サプリメントに対する需要が増加しています。さらに、消費者は内面の美しさと外見の魅力との関連性をより意識するようになっています。美容サプリメントは、一般的な健康状態を改善し、皮膚の老化、抜け毛、爪の健康など、特定の美的問題に対処する方法とみなされています。そのため、こうした要因が市場の成長を後押ししています。
美容サプリメントは高価である可能性があります。特に、高級成分を使用したものや高級品として宣伝されているものはそうです。さらに、市場の可能性は消費者の価格感応度によって制約を受ける可能性があり、特に価格に敏感な分野では、美容製品の中にはマイナスの副作用があったり、人によってはアレルギー反応を引き起こしたりするものもあります。そのため、顧客の不満、製品回収、ブランドの評判低下といった事態を招き、市場規模が縮小する可能性があります。
美容サプリメントの分野では、成分科学の発展が進んでいます。その結果、コラーゲンペプチド、抗酸化物質、ビタミン、ミネラルを含む新しく強力な化合物が生み出され、それぞれが美容の特定の要素を高めると考えられています。さらに、美容サプリメントの人気は、有名人やソーシャルメディアのインフルエンサーによる広告や宣伝に大きく影響されています。彼らのフォロワーは、彼らの推薦や意見を通じて、サプリメントを知り、興味を持つようになります。したがって、こうした側面が市場の成長を後押ししています。
美容サプリメントのメーカーが約束していることとは裏腹に、多くの製品の有効性や安全性は必ずしも正確な科学的研究によって裏付けられているとは限らないです。消費者の不支持や市場拡大は、説得力のあるエビデンスの欠如によって妨げられる可能性があります。さらに、国ごとに基準や法律が異なるため、美容サプリメントはしばしば法的矛盾に陥る。そのため、メーカーは表示、コンプライアンス、製品の利点に関する真実の記述の面で困難を抱える可能性があります。
美容サプリメント市場はCOVID-19の発生によってマイナスの影響を受けた。ロックダウン、不安定な経済状況、中断されたサプライチェーンにより、消費者の支出は減少し、美容サプリメントのような贅沢品から離れることが優先されました。さらに、社会的孤立政策や社会的関与の低下により、美容グッズの人気は低下し、生産と配送の問題も商品の入手性を低下させ、コストを上昇させました。さらに、パンデミックの最中、消費者の関心と支出は美容サプリメントから健康と免疫力に切り替わっています。このように、これらの要因が市場成長の妨げとなっています。
錠剤セグメントは、固形錠剤またはタブレットの形で提供される経口美容サプリメントであるため、最大のシェアを占めると推定されます。これらの錠剤に含まれるビタミン、ミネラル、抗酸化物質、その他の化合物は、より強い髪、肌、爪をサポートするために頻繁に働く。しかも、実用的で摂取が簡単なため、好まれています。したがって、この市場は、栄養補助食品によってスキンケアや美容の目標をサポートする有用な選択肢を消費者に提供するため、より大きな美容・ウェルネス分野の主要な参加者となっています。
ヘアケア分野は、予測期間中に最も高いCAGRが見込まれます。これらの栄養補助食品は、カプセル、グミ、粉末など様々な形状で提供されることが多く、ビタミン、ミネラル、アミノ酸、植物エキスの組み合わせが含まれており、毛髪の健康、強度、発育を改善する働きがあります。さらに、抜け毛、薄毛、くすみなどの悩みを解決したい場合に、ヘアケアの補助的な手段として利用されることも多いです。そのため、美容・健康産業における一般的な動向と同様に、このセグメントも、艶やかで生き生きとした髪を手に入れるための総合的なソリューションを求める人々に提供されています。
北米は、多数の既存・新興メーカーが摂取可能な美容カテゴリーで製品ラインを多様化しており、米国の美容サプリメント市場が着実に成長しているため、予測期間中に最大の市場シェアを獲得しました。さらに、ホリスティックヘルス&ウェルネス傾向の人気の高まり、女性の労働参加率の上昇、優雅に年齢を重ねたいと考える女性の増加、デジタルマーケティング、製品のパーソナライゼーション、多様な製品形態、広範なブランディングなどが、同国の市場成長を促進すると予想される主な要因の一部です。
中東・アフリカは、この地域の住民の間で健康パターンが変化し続けているため、予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予想されます。さらに、この地域の住民は食事や健康関連の情報へのアクセスが容易です。女性の主な健康上の懸念は、肌の調子を含むこの美容サプリメントによって解決されます。さらに、この地域の美容サプリメントに対する消費者の需要は、個人の健康意識の高まりによって牽引されており、中東・アフリカでの市場拡大をサポートすると予想されています。
According to Stratistics MRC, the Global Beauty Supplements Market is accounted for $2.9 billion in 2023 and is expected to reach $4.6 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.6% during the forecast period. Beauty supplements are dietary supplements created to improve and support multiple aspects of beauty, such as healthy skin, hair development, and strong nails. Usually, they include a blend of vitamins, minerals, antioxidants, and other healthy elements. These supplements work to improve overall attractiveness and well-being from the inside out by giving the body critical nutrients that may be missing from one's usual diet. Beauty supplements are thought to work in conjunction with conventional exterior beauty procedures and help people keep a vibrant, youthful appearance, but they are not a replacement for a healthy lifestyle and skincare regimen.
An increased interest in beauty supplements made from natural and organic sources is a result of the rising popularity of wellness and natural beauty trends. There is an increase in demand for beauty supplements as a way to improve physical appearance. Moreover, consumers are becoming more aware of the connection between inner beauty and exterior attractiveness. Beauty supplements are viewed as a way to improve general health and address particular aesthetic issues, including skin aging, hair loss, and nail health. Therefore, these factors help in propelling the market growth.
Beauty supplements can be pricey; particularly those made with premium components or promoted as high-end goods. Furthermore, the market's potential may be constrained by consumer price sensitivity, particularly in price-conscious sectors, some beauty products may have negative side effects or trigger allergic responses in some people. Hence, this may result in dissatisfied clients, product recalls, and brand reputation damage which initially hampers the size of the market.
The development of ingredient science has advanced in the field of beauty supplements. As a result, new and potent compounds, including collagen peptides, antioxidants, vitamins, and minerals, have been created, each of which is thought to enhance a certain component of beauty. Moreover, the popularity of beauty supplements is significantly influenced by the advertisements and promotions made by celebrities and social media influencers. Their followers are made aware of them and become interested in them through their recommendations and opinions. Thus, these aspects drive the growth of the market.
Despite what makers of beauty supplements promise, many products' efficacy and safety aren't always well supported by accurate scientific studies. Consumer disapproval and market expansion may be hampered by a lack of evidence that is convincing. Furthermore, with differing standards and laws in every nation, beauty supplements frequently fall into legal contradiction. Thus, manufacturers may have difficulties in terms of labeling, compliance, and making truthful statements regarding the advantages of the product.
The market for beauty supplements was negatively impacted by the COVID-19 outbreak. Lockdowns, unstable economic conditions, and interrupted supply chains caused consumer spending to decline, and the priority was to move away from luxuries like beauty supplements. Additionally, the popularity of beauty goods declined as a result of social isolation policies and a decline in social engagement, problems with production and delivery also reduced the availability of products and increased their cost. Furthermore, during the pandemic, consumers' attention and spending switched from beauty supplements to health and immunity. Thus, these factors hinder market growth.
The tablets segment is estimated to hold the largest share, as they are oral beauty supplements come in the form of solid pills or tablets. The vitamins, minerals, antioxidants, and other compounds found in these pills frequently work to support stronger hair, skin, and nails. Moreover, they are well-liked since they are practical and simple to consume. Therefore, this market is a major participant in the larger beauty and wellness sector because it gives consumers a useful option to support their skincare and beauty goals with nutritional supplements.
The hair care segment is anticipated to have highest CAGR during the forecast period. These dietary supplements often come in a variety of shapes, including capsules, gummies, or powders, and include a combination of vitamins, minerals, amino acids, and botanical extracts that work to improve the health, strength, and development of hair. Additionally, these solutions are frequently used by customers as a supplemental strategy to their hair care regimen when they are looking to address concerns like hair loss, thinning, or dullness. Therefore, in keeping with the general trends in the beauty and wellness industries, the segment offers to people looking for all-inclusive solutions to attain lustrous and vibrant hair.
North America commanded the largest market share during the extrapolated period owing to the numerous established and emerging manufacturers diversifying their product lines within the ingestible beauty category, by which the market for beauty supplements in the United States has been growing steadily. Furthermore, , the growing popularity of the holistic health and wellness trend, rising female workforce participation, a rise in the number of women who want to age gracefully, digital marketing, product personalization, a variety of product form factors, and extensive branding are some of the key factors anticipated to propel the country's market growth.
Middle East & Africa is expected to witness highest CAGR over the projection period, owing to the ongoing change in health patterns among the residents of this region. Additionally, residents of this area have easier access to dietary and health-related information. The primary wellness concerns of women are addressed by this beauty supplement, which includes skin tone. Furthermore, consumer demand for beauty supplements in the region is being driven by rising health consciousness among the individuals, which is anticipated to support market expansion in the Middle East & Africa.
Some of the key players in the Beauty Supplements Market include: Amway, Asahi Group Holdings, Ltd., Bayer AG, Blackmores, Everest NeoCell LLC., Herbalife International of America Inc., HUM Nutrition Inc., Meiji Holdings Co., Ltd., Murad Europe Ltd., Pfizer Inc., Pharmavite LLC, Reserveage Nutrition, Suntory Holdings Limited, The Boots Company PLC and Vitabiotics Ltd.
In October 2023, HUM Nutrition launched its newest supplement, Best of Berberine, packed with 1200mg of pure Berberine. The 30-day supply of HUM's newest verified clean, vegan, and made with a clinically tested dose of berberine supplement offers a helpful boost for those interested in managing weight and healthy glucose levels.
In February 2023, ForGround by Bayer announced the addition of three new companies - Great Plains Ag, Sound Agriculture and EarthOptics - to its growing network of resources and expertise to help farmers be successful in adopting and implementing regenerative agriculture practices.
In September 2022, Bayer announced a groundbreaking regenerative farming collaboration with Perdue AgriBusiness aimed at large-scale carbon emission reductions and creating a model for a more sustainable food value chain spanning across Perdue's entire grain network.
In January 2021, HUM Nutrition, the leader in the beauty vitamin and supplement category, launched its latest revolutionary product CALM SWEET CALM ™, a vegan gummy formulated with Ashwagandha root and L-theanine to reduce and control symptoms of stress.