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市場調査レポート
商品コード
1351131
パーソナルケア用化学品の2030年までの市場予測:由来、成分、用途、地域別の世界分析Personal Care Chemicals Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Source, Ingredients, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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パーソナルケア用化学品の2030年までの市場予測:由来、成分、用途、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年09月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、パーソナルケア用化学品の世界市場は2023年に144億3,000万米ドルを占め、予測期間にCAGR5.9%で推移し、2030年には215億6,000万米ドルに達すると予測されています。
パーソナルケアに使用される化学物質は、世界中のスキンケア製品の基本成分です。これらの物質は、抗真菌、アンチエイジング、皮膚コンディショニングなど、スキンケア製品に使用できる特性を持っています。パーソナルケア製品に使用される化学物質は、一般的な浴用石鹸に含まれる単純な金属塩や脂肪酸から、医薬品や化学物質の有益な性質と化粧品の化粧品効果を高める性質を併せ持つ高級なコスメシューティカルまで多岐にわたる。
インドで最も重要な業界団体のひとつであるAssochamの調査によると、インドの美容・化粧品・グルーミング市場は2025年までに200億米ドル規模になります。製品の安全性と規制を扱うCIRS GROUPによると、2021年上半期の中国の化粧品小売総売上高は1,917億元(282億5,000万米ドル)に達し、前年同期比26.6%増となっています。
パーソナルケア用化学品市場の成長を後押しする主な要因の1つは、パーソナルケア製品のeコマース販売の増加です。実店舗ではなくオンライン・プラットフォームを通じて製品を販売する場合、諸経費が少なくて済むため、eコマース・プラットフォームでは顧客に提供する価格が低くなることが多いです。加えて、国内外の多数のベンダーが、パーソナル・ケア製品をEリテール・サイトで販売することで、自社ブランドの宣伝と強化を図っています。こうした要素が、パーソナルケア用化学品市場の拡大に拍車をかけています。
予測された軌道にもかかわらず、厳しい政府規制が市場の成長を妨げています。一部の化学物質の販売には、政府による一定の規制が存在する可能性があります。規制の影響が大きいため、明確な定義基準をFDAまたは業界のいずれかが最終的に課す必要があります。EUは2004年と2009年に、化粧品とその原料の生産における動物の使用を違法化しました。マイクロプラスチックは、英国、フランス、フィンランド、ノルウェー、スウェーデン、デンマーク、ルクセンブルクを含む多くの欧州諸国で、化粧品やパーソナルケア製品への使用が禁止されています。
パーソナル・ケア製品は、有利な市場である男性用グルーミング製品の中でも人気の高い商品です。男性が毎日の身だしなみの一環として男性用グルーミング製品を使用する機会が増えており、それが人気を高めています。男性消費者向けの革新的なパーソナルケア製品が、ブランドの主な焦点となっています。パーソナルケア製品メーカーは、自社ブランドを競合他社から差別化し、消費者需要の増大と迅速な変化に対応する方法として、性別に特化した製品の導入を奨励しています。予測期間中、こうした取り組みがパーソナルケア用化学品市場の成長を促進すると思われます。
パーソナルケア製品に使用される特定の化学物質が環境に与える影響に対する意識の高まりにより、より環境に優しく持続可能な代替品へのニーズが高まっています。天然成分や環境に優しい成分へのシフトの結果、従来のパーソナルケア用化学物質の使用は予測期間中に減少する可能性があります。さらに、消費者の価格感応度やパーソナルケア分野の競争の激しさが、コストや価格を圧迫する可能性もあります。
COVID-19の発生は世界の生産停止、労働力不足、サプライチェーンの混乱につながり、これらすべてが染料・顔料市場に悪影響を及ぼしました。2021年には状況が改善し始め、ベンダーが工場や倉庫を再開したため、市場の成長軌道は回復する可能性が高いです。予測期間中、こうした要因が現地のパーソナルケア用化学品市場の成長を促進すると思われます。
予測期間中、世界市場シェアはスキンケア・セグメントが独占すると予想されます。スキンケア製品の世界市場を牽引する主な要因は、より快適なライフスタイルへの願望、若年層の増加、都市部の世帯の購買力向上です。人々は、自己認識の高まりの結果、老化を防ぐために人生の早い段階からスキンケアを使い始めています。これらやその他の有利な要因によって、今後数年間、パーソナルケア用化学品市場、ひいてはスキンケア製品市場が活性化すると思われます。
今後数年間、オーガニックパーソナルケア用化学品市場は大幅に拡大すると予想されます。これらの製品には、根、エッセンシャルオイル、ハーブ、花などの植物由来の成分が含まれていることが多いです。ミネラルやミツロウなど、動物由来の有機成分もいくつかあります。天然由来のキャリア剤、防腐剤、保湿剤、乳化剤、界面活性剤などが抽出後に加えられます。さらに、オーガニック製品は、合成化学物質とは対照的に、化学物質を使用していないです。
アジア太平洋地域は、推定期間中に最大の市場シェアを占めると予想されています。インドでは小売店やブティックの棚面積が拡大しており、中国とインドのパーソナルケア用化学品市場は堅調に拡大すると推定されます。インドの経済が改善し、国民の購買力が高まるにつれて、パーソナルケア用化学品の需要は増加すると予想されます。また、同地域では男性用グルーミング製品の採用が拡大しており、同市場はその恩恵を受けると予想されます。
予測期間中、欧州は有利な成長が見込まれます。消費者のパーソナルケアとウェルネスへの関心が高まり、流通チャネルが強化され、若々しく見える肌を求める男女両方の需要が増加しているためです。さらに、アンチエイジングと男性用グルーミング製品に対する需要の高まりにより、ドイツは欧州で最も収益を上げている国です。さらに、気候条件の変化、ライフスタイルの変化、スキンケア製品に対する需要の高まり、環境や動物に優しい製品への消費者の欲求の高まりは、予測期間中のパーソナルケア市場の拡大に貢献すると思われます。
Note: Tables for North America, Europe, Asia Pacific, South America and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Personal Care Chemicals Market is accounted for $14.43 billion in 2023 and is expected to reach $21.56 billion by 2030 growing at a CAGR of 5.9% during the forecast period. Chemicals used in personal care are the basic ingredients for skincare products all over the world. These substances have properties that can be used in skincare products, such as antifungal, anti-aging, skin conditioning, and others. Chemicals used in personal care products range from simple metallic salts and fatty acids found in common bath soaps to high-end cosmeceuticals that combine the beneficial qualities of pharmaceuticals and chemicals with the cosmetic-enhancing properties of cosmetics.
According to a study by Assocham, one of India's most important trade groups, the beauty, cosmetics, and grooming market in the country will be worth USD 20 billion by 2025. According to CIRS GROUP, a product safety and regulatory firm, the total retail sales of cosmetics in China in the first half of 2021 reached Yuan 191.7 billion (USD 28.25 billion), with a year-on-year increase of 26.6%.
One of the main factors boosting the growth of the personal care chemicals market is the increase in e-commerce sales of personal care products. Because there are fewer overhead expenses when products are sold through online platforms rather than physical stores, the prices offered to customers are frequently lower on e-commerce platforms. Additionally, a large number of national and international vendors are promoting and strengthening their brands by selling personal care products on e-retail websites. These elements are fueling the expansion of the market for personal care chemicals.
Despite the predicted trajectory, strict government regulations impede market growth. Certain government restrictions on the sale of some chemicals may exist. A clear definitional standard will eventually need to be imposed by either the FDA or the industry due to significant regulatory implications. In 2004 and 2009, the EU outlawed the use of animals in the production of cosmetics and their ingredients. Microplastics have been outlawed in cosmetics and personal care products in a number of European nations, including the UK, France, Finland, Norway, Sweden, Denmark, and Luxembourg.
Personal care products are among the well-liked goods in the lucrative market for male grooming products. Men are using more and more male grooming products as part of their daily grooming routine, which has increased their popularity. Innovative personal care products geared toward male consumers are the main focus of brands. Gender-specific products have been encouraged to be introduced by personal care product manufacturers as a way to differentiate their brands from competitors and to meet the growing and swift changes in consumer demand. During the forecast period, these initiatives will fuel the growth of the personal care chemicals market.
A growing need for more eco-friendly and sustainable alternatives is being driven by growing awareness of the effects certain chemicals used in personal care products have on the environment. The use of conventional personal care chemicals may decrease during the forecast period as a result of this shift toward natural and eco-friendly ingredients. Additionally, consumers' price sensitivity and the highly competitive nature of the personal care sector may put pressure on costs and prices.
The COVID-19 outbreak led to global lockdowns halts in production, labor shortages, and disruptions in supply chains, all of which had a negative effect on the market for dyes and pigments. The market's growth trajectory was likely restored in 2021 as circumstances started to improve, which prompted vendors to reopen their factories and warehouses. During the forecast period, these factors will fuel the growth of the local personal care chemicals market.
Global market share is expected to be dominated by the skin care segment during the forecast period. The key factors driving the global market for skin care products are the desire for a more comfortable lifestyle, the rise in the number of young people, and the increasing purchasing power of urban households. People are starting to use skin care earlier in life in order to prevent the aging process as a result of increased self-awareness. These and other favorable factors are likely to fuel the personal care chemical market and, consequently, the market for skin care products over the ensuing few years.
Over the upcoming years, it is anticipated that the market for organic personal care chemicals will expand significantly. These products frequently have plant-based components like roots, essential oils, herbs, and flowers. A few organic components, including minerals and beeswax, come from animals as well. Several naturally occurring carrier agents, preservatives, humectants, emulsifiers, and surfactants are added to them after extraction. Moreover, organic products are not made with chemicals, in contrast to synthetically made chemicals.
The Asia-Pacific region is anticipated to witness the largest market share in the estimated timeframe. With growing shelf space in retail stores and boutiques in India, the personal care chemicals market in China and India is estimated to expand steadily. The demand for personal care chemicals is expected to rise as the economy in India improves and the population's purchasing power increases. In addition, the market is anticipated to benefit from the growing adoption of men's grooming products in the region.
Over the forecast period, Europe is expected to experience lucrative growth. Due to rising interest in personal care and wellness among consumers, strengthening distribution channels, and increased demand among both the male and female populations for skin that looks younger. Moreover, with rising demand for anti-aging and men's grooming products, Germany is the European nation that generates the most revenue. Additionally, the varying climatic conditions, changing lifestyles, and rising demand for skincare products, along with consumers' growing desire for environmentally and animal-friendly products, will all contribute to the personal care market's expansion during the forecast period.
Some of the key players profiled in the Personal Care Chemicals Market include: Ashland Global Holdings Inc., BASF SE, Berkshire Hathaway Inc., Clariant International Ltd., Corbion NV, Croda International Plc, Evonik Industries AG, Galaxy Surfactants Ltd., Huntsman International LLC, Innospec Inc., Kao Corporation, Lonza Group Ltd., Merck KGaA, Momentive, Nouryon Chemicals Holding BV, RAG-Stiftung, Sasol Ltd., Solvay, Stepan Co., The Dow Chemical Co., The Lubrizol Corporation and Wacker Chemie AG.
In March 2023, BASF Personal Care introduced KerasyliumTM, a new hair care component that assists in repairing damaged hair and shielding it from daily aggressions at in-cosmetics Global in Barcelona. Kerasylium is a microcomplex consisting of peptides and nutrients.
In March 2023, Reliance Consumer goods Limited (RCPL), the FMCG arm of Reliance Retail, announced introducing a home and personal care goods range on Wednesday, expanding its FMCG portfolio.
In April 2022, Dow introduced six new products for the beauty and personal care market at in-cosmetics Global in Paris. This collection was introduced to inspire brands and help them serve consumers in line with industry trends.