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市場調査レポート
商品コード
1351116
乾燥ジャガイモ市場の2030年までの予測:由来、形状、フレーバー、流通チャネル、地域別の世界分析Dehydrated Potato Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Nature (Organic and Conventional), Form, Flavour, Distribution Channel and By Geography |
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カスタマイズ可能
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乾燥ジャガイモ市場の2030年までの予測:由来、形状、フレーバー、流通チャネル、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年09月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の乾燥ジャガイモ市場は2023年に60億2,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 9.03%で成長し、2030年には110億6,000万米ドルに達する見込みです。
ジャガイモにはカリウム、炭水化物、ビタミンが豊富に含まれています。新鮮なジャガイモは脱水工程で完全に乾燥・脱水され、栄養成分を保持したまま水分が除去されます。ジャガイモを脱水したクイックポテトは、多くの国で一般的な加工食品です。生のじゃがいもよりも腹持ちがよいため、好んで食べられています。
国際食品情報協議会(PBFA)によると、植物性食品の売上高は2021年に小売食品売上高の3倍の速さで成長し、植物性食品に対する需要の高さを示しています。
フレキシタリアンや植物ベースの食事に対する消費者の嗜好の高まりが、市場の拡大を後押ししています。菜食主義者にとって、ジャガイモは理想的な食品です。ジャガイモは、おいしいサイドメニューや独創的なメインディッシュを、一日中食べられるさまざまな分量、形式、料理で提供するための多くの選択肢を提供します。ジャガイモに含まれる有益な食物繊維とデンプン含有量に対する消費者の意識の高まりも、この食品の需要を拡大すると予想されます。
顧客は、加工品、特に干しイモに関連する潜在的な健康リスクについて知識を深めています。心臓病、肥満、その他の健康問題のリスクは、加工食品を食べることと関連しています。生鮮ジャガイモは広く入手可能であり、その順応性により、乾燥ジャガイモの需要が低下する可能性があります。その結果、顧客は乾燥ジャガイモのような加工品の購入をためらうようになるかもしれないです。
すぐに食べられる食品に対する需要の高まりの結果、コンビニエンス・フードの人気が高まっています。食事の準備、調理、食後の活動などの食品作業は、コンビニエンス・フードによって消費者にとってより簡単で迅速なものになります。消費者の家計総可処分所得の増加と世界の都市化の拡大により、加工食品や調理済み食品への支出が増加しています。乾燥ジャガイモは主に、すぐに食べられる食品に対する需要の高まりによって牽引されています。
労働力の制限、物流の問題、原材料の不足はすべて、この市場の拡大能力に影響を与えます。さらに、原材料価格の変動に起因するサプライ・チェーンの制約も市場に悪影響を与えます。さらに、健康を気遣う消費者は、カロリーや添加物の多い加工食品を避け、健康的な選択肢を好むため、市場拡大の妨げとなっています。
COVID-19の大流行は世界経済に無視できるほどの影響を与えました。レストラン、集団給食企業、食料品店での食事が制限されたため、食料が不足しました。食料生産施設の制限、財政的制約、旅行禁止により、食料サプライチェーン、様々な加工食品の入手可能性、経済活動はすべて保留されました。保存期間が長いため、冷凍フライドポテト、インスタント・マッシュポテトなどの加工品や冷凍品は、閉鎖期間中に需要が増加しました。
予測期間中、従来型セグメントが最大となる見込みです。最近、技術が急速に食品分野に浸透していることが示されているため、食品生産者は斬新で独創的な製品を生み出すためのより良い能力を備えるようになっています。これらは現在、商業ベンダーによってさまざまな目的で提供されています。ブランド・ポジショニングを向上させるため、市場の主要な競合企業は、新製品の開発だけでなく、ユニークで独創的な製品ポートフォリオの開発にも力を注いでいます。
予測期間中、CAGRが最も高くなると予想されるのは粉末分野です。粉末の乾燥ジャガイモは消化しやすいため、他の形態よりも広く消費されています。これらの乾燥ジャガイモは粉末化されており、髪の成長を促し、早期の白髪を遅らせる。これらの乾燥ジャガイモ粉末には高濃度のビタミンCが含まれており、免疫系の活性化をサポートします。さらに、体内のコレステロール値を調整するフラボノイドも含まれています。
予測期間中、北米が最大の市場シェアを占めると予測されます。インスタント・スープやサラダの需要が高まるにつれ、米国が同地域で最大のシェアを占めています。戻した製品に新鮮なジャガイモの食感と風味を残すため、加工業者は最先端の技術、テクノロジー、厳格な基準を用いています。添加物に関する消費者の不安の高まりに対応して、ジャガイモメーカーはクリーン・ラベルの脱水製品を数多く製造しています。
アジア太平洋地域が予測期間中最も高いCAGRを維持すると予測されます。クイックポテトのメーカーは、この地域からのかなりの貢献を期待しています。ジャガイモは、これらの国々で収入源として、また主食として、特に土壌の悪い丘陵地帯の農家で栽培されている重要な野菜です。ソースやシチューのとろみ付けとして、また生地、ビスケット、ケーキミックスのつなぎ成分として、片栗粉の使用が増加しており、この地域の需要を押し上げています。
According to Stratistics MRC, the Global Dehydrated Potato Market is accounted for $6.02 billion in 2023 and is expected to reach $11.06 billion by 2030 growing at a CAGR of 9.03% during the forecast period. Potassium, carbohydrates, and vitamins are abundant in potatoes. Fresh potatoes are completely dried and dehydrated during the dehydration process, which removes moisture while retaining nutritional content. Quick potatoes, which are dehydrated potatoes, are a common processed food in many nations. Because they are simpler to stomach than raw potatoes, people prefer these.
According to the International Food Information Council (PBFA), plant-based food sales grew three times faster than retail food sales in 2021, stating high demand for plant-based foods.
Growing consumer preferences for flexitarian and plant-based diets have helped the market expand. For the vegan community, potatoes are the ideal food. They offer a number of options for serving delectable sides and inventive entrees in a variety of all-day portions, formats, and cuisines. The growing consumer awareness of the beneficial fiber and starch content of potatoes is also expected to increase demand for the food.
Customers are becoming more knowledgeable of the potential health risks associated with processed items, especially dried potatoes. An increased risk of heart disease, obesity, and other health issues is linked to eating processed foods. Fresh potatoes are widely available, and their adaptability may lower the demand for dehydrated potatoes. Customers could be hesitant to purchase processed items like dry potatoes as a result.
Convenience meals have become more popular as a result of the rising demand for ready-to-eat food products. Food tasks including meal preparation, cooking, and post-meal activities can be made easier and faster for consumers by convenience foods. Consumers' increasing gross household disposable income and the expanding urbanization of the world have increased their spending on processed and ready-to-eat food goods. Dehydrated potatoes are primarily driven by the rise in demand for foods that are ready to eat.
Labour limitations, logistical problems, and a lack of raw materials all have an impact on this market's ability to expand. Additionally, the market is harmed by supply chain constraints caused by fluctuating raw material prices. Additionally, consumers who are concerned about their health avoid processed meals that are heavy in calories and additives in favor of wholesome options, which hamper market expansion.
The COVID-19 pandemic had a negligible effect on the world economy. There has been a shortage of food due to the restrictions on dining experiences at restaurants, mass-feeding enterprises, and grocery shops. Due to limitations on facilities for food production, financial constraints, and travel bans, the food supply chain, availability of various processed food products, and economic activities have all been put on hold. Due to their longer shelf lives, processed and frozen items like frozen fries, instant mashed potatoes, and others saw an increase in demand during the lockdown.
The conventional segment is expected to be the largest during the forecast period. As technology has recently been shown to be permeating the food sector at a rapid rate, food producers are now better equipped to create novel and inventive products. These are currently offered by commercial vendors for a variety of purposes. To improve their brand positioning, the major market competitors are focusing their efforts on developing new products as well as a unique and original product portfolio.
The powder segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period. Powdered dehydrated potatoes are more widely consumed than other forms because they are easier to digest. These dehydrated potatoes are powdered, which encourages hair growth and delays early greying. These dried potato powders include a high concentration of vitamin C, which supports the stimulation of the immune system. Additionally, it contains a flavonoid that regulates the body's cholesterol levels.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period. As the demand for instant soups and salads rises, the U.S. has the greatest market share in the region. To preserve the fresh-potato texture and flavor in the rehydrated product, the processors use cutting-edge techniques, technologies, and rigid standards. In response to the consumer's growing worries regarding additives, the potato manufacturers create a number of clean-label dehydrated choices.
Asia Pacific is projected to hold the highest CAGR over the forecast period. Manufacturers of quick potatoes anticipate considerable contributions from the area. The potato is a significant vegetable that is farmed in these nations as a source of revenue and a staple diet, particularly for farmers in hilly regions with poor soil. The increased use of potato starch as a thickening for sauces and stews and as a binding ingredient in dough, biscuits, and cake mixes drives up demand in the region.
Some of the key players in Dehydrated Potato Market include: Lamb Weston, Idaho Supreme Potatoes, McCain Foods, Pacific Valley Foods, Aviko BV, Basic American Foods, Idahoan Foods, Nestle SA, Pepsico, Inc, Augason Farms, Lamb Weston Holdings, Inc., Texas A&M, Emsland Group, Pringles, Everest Spices
In March 2023, Lamb Weston, a significant potato processor, has invested $250 million in Argentina's potato industry to strengthen its presence in the international processing market. This significant investment will enable Lamb Weston to expand its processing capabilities in Argentina and improve its supply chain efficiency, which will ultimately help meet the growing demand for frozen potato products worldwide.
In March 2023, McCain Foods, a global food company, is making the most significant investment in its 65-year history by investing CAD$600 million (US$436 million) to expand its Coaldale facility in Alberta, Canada. The expansion will double the facility's size and output. McCain operates a processing facility in Coaldale, which has been in operation since 2000 and has 225 employees.
In November 2022, Lutosa, a potato processing company acquired by McCain, opened a new flakes facility in Belgium. The new unit comprises an investment of USD 44.7 million by McCain Foods. The new facility would help meet the globally rising dehydrated products demand, improve working conditions, and enhance its product range.