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市場調査レポート
商品コード
1351097
電子レンジ対応食品市場の2030年までの予測- 製品別、包装別、包装方法別、流通チャネル別、地域別の世界分析Microwavable Foods Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product, Packaging, Packaging Methods, Distribution Channel and By Geography |
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カスタマイズ可能
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電子レンジ対応食品市場の2030年までの予測- 製品別、包装別、包装方法別、流通チャネル別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年09月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の電子レンジ対応食品市場は2023年に1,157億6,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは6.2%で成長し、2030年には1,763億7,000万米ドルに達する見込みです。
電子レンジ対応食品は最小限の準備時間で済み、従来の電子レンジを使って調理できます。これには、保存のきくチルド&冷凍食品(牛肉、豚肉、鶏肉、魚介類、ベジタリアン食、冷凍&チルド・ピザ)、スープが含まれます。これらの食品は、調理に脂肪を加えないため、栄養的に優れていると考えられています。ペースの速い個人のライフスタイルは、伝統的な調理食に代わって、電子レンジで温めることができる食品のような便利な解決策を求めることを余儀なくされています。時間の節約だけでなく、電子レンジは従来のオーブンやグリル、コンロに比べてはるかにエネルギー効率が高いため、費用対効果の高い調理法でもあります。
中国、インド、ブラジルなどの成長経済国の人口基盤は巨大で、McDonald、Burger King、Wendy's、Subway、Dunkin' DonutsなどのQSRが急速に拡大しています。可処分所得の増加と急速な都市化により、電子レンジで調理可能な商品の消費が増加しているため、インドのQSRチェーンは事業を8倍という驚異的な成長を遂げると予測されています。従って、ファーストフード店の人気の高まりは、電子レンジ対応食品の生産者にとって大きなビジネスチャンスになると予想されます。
毎年、電子レンジが原因で環境は何百万トンもの一酸化炭素にさらされています。既製食品による環境・健康への影響は、同じものを手作りした場合よりも最大35%大きいです。さらに、高いマイクロ波レベルに長時間さらされると、皮膚の火傷や白内障を引き起こす可能性があります。大きな問題としては、使い捨て包装の使用や食品廃棄物の発生が挙げられます。そのため、この部品は市場の需要を注意深く調べています。
冷凍のまま電子レンジで温められる食品は、栄養価が高く、味も生鮮食品に近いため、世界中で広く好まれています。電子レンジで加熱できる冷凍食品は、調理が簡単で味も良く、より健康的な食事を求める消費者の絶え間ないニーズに応えるものです。冷凍することで、様々なミネラルやビタミンを体内で合成するのに必要な主要栄養成分が保存されます。さらに、メーカーの研究と卓越したオペレーションは、現在の商品を開発し続けることに重点を置いており、それによって市場の需要に応えています。
電子レンジで調理できる食品は実用的であるが、その栄養的価値は議論の対象です。作りたての食事に比べて、これらの商品は健康的でないと考える顧客もいます。特定の悪性腫瘍のリスクが高まる可能性があります。時には危険な放射線を発し、食品の栄養価を台無しにすることもあります。電子レンジの温度分布が不均一なため、食品に熱い部分や冷たい部分ができることがあります。これら全ての要因は、大きな健康問題を引き起こす可能性があり、市場の拡大を妨げています。
COVID-19の流行により、コンビニエンス・グッズの需要が急増しています。安価なため、流行期間中、人々は出来合いの食事や調理済みの食事を頻繁に購入しました。すべてのレストラン、ホテル、ショッピングセンターで厳格な封鎖措置が実施されたため、世界の食事形態は変化しました。この問題はまた、多くの人々が家庭料理だけでなく、様々なスーパーマーケットやハイパーマーケットから自宅に配送される惣菜を食べ始めるきっかけとなっています。さらに、他の調査によると、食品や包装を通して感染するリスクはほとんどないです。その結果、流行期を通じて市場は好調に推移しました。
冷凍食品分野は、その適応性、品質、費用対効果から、有利な成長を遂げると推定されます。冷凍された食品はすぐに食べることができ、非常にシンプルです。冷凍食品はビタミンとミネラルを保持し、タンパク質、炭水化物、脂肪の組成を変化させないです。栄養学的な知識を提供し、満足を保証してくれます。冷凍食品は、電子レンジで素早く簡単に温めることができます。冷凍食品は賞味期限が長く、無駄を省くことができます。冷凍食品は手ごろな価格の選択肢を提供します。
パターン化サセプタセグメントは、予測期間中に最も速いCAGR成長が見込まれます。サセプターは、マイクロ波から食品負荷に熱を伝える働きをする薄いマイクロ波吸収装置です。サセプターは、スチールストリップやワイヤーのような極めて薄い材料を、より費用対効果の高い低・中磁界周波数で高温に加熱することを可能にします。このカテゴリーの需要は、その完璧なパリパリ感とこんがりとした焼き色が理由で増加しています。
アジア太平洋地域は、ファーストフード店の人気の高まりにより、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されています。可処分所得の増加と急速な都市化により、電子レンジ調理可能な料理の需要が増加しているため、インドではQSRチェーンの事業が8倍に増加すると予想されています。市場促進要因としては、核家族化、外で働く女性の割合の増加、可処分所得の急増、生活水準の向上、巨大小売チェーンの急成長などが挙げられます。
予測期間中、CAGRが最も高いのは欧州と予測されます。人々の多忙なライフスタイルと働く女性の増加により、欧州では電子レンジ用ミールの生産と消費に著しい発展が見られます。金額ベースでは、ドイツが同地域最大の貢献国であり、英国、ロシア、フランスがこれに続く。ドイツは、食品摂取への創造的なアプローチ、間食の長い歴史、合理化された調理方法、RTE加工食品の消費の結果として、主にリーダーシップを維持しています。
According to Stratistics MRC, the Global Microwavable Foods Market is accounted for $115.76 billion in 2023 and is expected to reach $176.37 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.2% during the forecast period. Microwavable foods require minimal preparation time and can be cooked using a conventional microwave oven. It includes shelf stable, chilled& frozen meals (beef, pork, poultry, seafood, vegetarian meals, frozen & chilled pizza), and soups. These foods are considered to have nutritional benefits, as their cooking does not involve added fat. The fast-paced lifestyle of individuals has enforced them to seek convenient solutions such as microwavable foods, replacing traditional cooked meals. As well as saving on time, microwaves provide a cost-effective cooking method as they are far more energy efficient compared to conventional ovens, grills and hobs.
The population bases of growing economies like China, India, and Brazil are huge, and QSRs like McDonald's, Burger King, Wendy's, Subway, and Dunkin' Donuts are expanding rapidly. Due to the increase in disposable income and rapid urbanisation, which result in increased consumption of microwaveable items, QSR chains in India are predicted to grow their business by an astonishing eightfold. Therefore, it is anticipated that the increasing popularity of fast food restaurants would create a significant opportunity for the producers of microwaveable foods.
Every year, the environment is exposed to millions of tonnes of carbon monoxide because to microwaves. The environmental and health effects of ready-made meals are up to 35% greater than those of identical homemade meals. Furthermore, skin burns or cataracts may result from prolonged exposure to high microwave levels. Significant issues include the usage of single-use packaging and the production of food waste. As a result, this component is carefully examining market demand.
Food that can be microwaved from frozen is widely liked across the world since it provides higher nutritional benefits and tastes similar to fresh cuisine. Frozen microwaveable foods fulfil consumers' constant need for a healthier meal that is easier to prepare and tastes better. The process of freezing helps preserve the items' key dietary ingredients, which are necessary for the body to synthesise a variety of minerals and vitamins. Additionally, manufacturers' research and operational excellence have focused on continuing to develop their current goods, thereby meeting market demand.
While microwaveable foods are practical, their nutritional worth is a subject of debate. Compared to freshly made meals, some customers believe that these goods are less healthful. There is a potential for increased risk for certain malignancies. On occasion, they can emit dangerous radiation and ruin food's nutritional value. Foods may have hot or cold spots due to the microwave's uneven temperature distribution. All of these factors have the potential to cause major health problems, which is impeding market expansion.
The demand for convenience goods has surged as a result of the COVID-19 epidemic. Due to their low cost, people frequently bought ready-to-eat or ready-to-cook meals throughout the epidemic. Global dining patterns have been altered by the rigorous lockdown measures that have been enacted in all restaurants, hotels, and shopping centres. This issue has also led a lot of people to start eating prepared meals that may be shipped to their homes from a range of supermarkets or hypermarkets, as well as home-cooked meals. Additionally, other research indicates that there is little risk of transmission through food products or packaging. As a result, the market did well throughout the epidemic.
The frozen food segment is estimated to have a lucrative growth, due to its adaptability, quality, and cost-effectiveness. Food that has been frozen is ready to eat and very simple. Foods that have been frozen keep their vitamins and minerals and don't alter in terms of their protein, carbohydrate, or fat composition. They provide nutritional knowledge and offer satisfaction guarantees. Frozen food may be quickly and easily heated in the microwave. Frozen food has a longer shelf life and can save waste. They provide affordable food options.
The patterned susceptors segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. A susceptor is a thin microwave-absorbing device that works to transfer heat from the microwaves to the food load. Susceptors enable the heating of extremely thin materials, such as steel strips or wires, to high temperatures at more cost-effective low and medium magnetic field frequencies. The demand for the category is increasing because of its flawless crisping and browning.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the growing popularity of fast food restaurants. Due to rising disposable income and rapid urbanisation, which both increase the demand for microwaveable dishes, the business of QSR chains is anticipated to increase eight-fold in India. Additional drivers of the market include the expansion of nuclear families, an increase in the proportion of women working outside the house, a spike in disposable money, an improvement in the standard of life, and the quick growth of huge retail chains.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period. Due to people's hectic lifestyles and the increase in the number of working women, Europe has seen tremendous development in the production and consumption of microwaveable meals. In terms of value, Germany is the region's largest contributor, followed by the UK, Russia, and France. Germany maintains its leadership largely as a result of its creative approaches to food intake, long-standing history of snacking, streamlined preparation methods, and consumption of processed RTE foods.
Some of the key players profiled in the Microwavable Foods Market include: Kellogg Company, Ajinomoto Foods Inc., The Kraft Heinz Company, Schwan's Company, Bellisio Foods, Inc., Nestle S.A., McCain Foods Limited, Hormel Foods Corporation, Maple Leaf Foods Inc, Conagra Brands Inc, Campbell Soups Company, General Mills Inc, Pinnacle Foods Inc, Beech-Nut Nutrition Corporation, Unilever Plc and Nomad Foods.
In July 2023, Conagra Brands, Inc., one of North America's leading branded food companies, has unveiled more than 50 new products this summer across the company's frozen, grocery and snacks divisions. As consumer needs evolve, Conagra's iconic brands have crafted new recipes that deliver contemporary, flavourful food in dynamic ways.
In February 2023, Nestle announced the launch of its new line of microwavable meals in the UK. The meals are made with natural ingredients and are designed to be quick and easy to prepare.
In December 2022, General Mills, Inc. is launching meal preparation kits under its Betty Crocker, Annie's Organic, Old El Paso and Pillsbury brands. The kits focus on providing consumers with either fully prepared, ready-to-eat meal options or the essential building blocks for simple homemade dishes.
In April 2022, Nomad Foods-the frozen food company which owns brands including Birds Eye, Findus and Igloo has partnered an Open Innovation Portal as it invites partners to share solutions that could be scaled to help shape the future of food and support more sustainable diets.