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市場調査レポート
商品コード
1351084
建設用潤滑油市場の2030年までの予測- タイプ別、基油別、設備別、用途別、地域別の世界分析Construction Lubricants Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Base Oil, Equipment, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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建設用潤滑油市場の2030年までの予測- タイプ別、基油別、設備別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年09月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、建設用潤滑油の世界市場は2023年に98億9,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは5.3%で成長し、2030年には142億1,000万米ドルに達すると予測されています。
建設用潤滑油は、機械や設備に使用される化学ベースの物質であり、円滑な運転を確保し、可動部品間の摩擦を低減します。杭打ち機、クレーンなど、建設産業で使用される重機や軽機は、効率的に動作し、故障を避けるために、専門の建設用潤滑油を必要とします。建設用潤滑油には、使用方法に応じてさまざまな粘度があります。機械の可動部の寿命を延ばし、腐食や摩擦を減少させる。
BP Statistical Review of World Energy 2021報告書によると、ブレント原油価格は2015年の52.39米ドル/バレルから2016年には43.73米ドル/バレルに減少し、その後2017年の54.19米ドル/バレルから2018年には71.31米ドル/バレルに上昇しました。
建設における自動化レベルが上昇するにつれて、連結された機器の機械部品は継続的な動きとより高い応力にさらされるようになり、効果的な潤滑の重要な要件が強調されます。さらに、自動化された建設機械の使用は、人件費の増大と厳しい安全基準の結果、建設現場での作業員の数を減らし、潤滑油の日常的な消費を増加させています。さらに、建設部門では、頻繁な潤滑が必要な重機械が多用されています。その結果、大半の企業がプロセスの自動化を進めており、これが建設用潤滑油の市場に拍車をかけています。
ブレント原油を原料とする石油化学製品は、ほとんどの建設用潤滑油のベースとなっています。建設用潤滑油セクターのメーカーは、原油価格の上昇によってもたらされる不安定な原材料価格の変動により、大きな障害に直面しています。毎年、ねじれ原油の価格は変動します。そのため、建設用潤滑油の価格は大幅に上昇します。このため製造コストが上昇し、メーカーの利益率が低下するため、建設用潤滑油市場の拡大が抑制されます。
商業部門に対する政府の投資が増加するにつれて、建設用潤滑油のニーズも増加します。インド政府のイニシアチブである「Pradhan Mantri Awas Yojana(PMAY)プログラム」は、2022年までに財政支援を通じて、すべての都市貧困層に手頃な価格の住宅を提供することを意図しています。油圧作動油、モーターオイル、グリースなどの建設用潤滑油のニーズは、政府主導の増加による商業産業の堅調な拡大に伴って高まると思われます。したがって、商業ビジネスにおける建設用潤滑油の著しい成長により、建設用潤滑油セクターの需要は予測期間を通じて拡大すると予測されます。
急速に拡大する建設セクターでは、携帯可能な小型機械のイントロダクションが見られるようになっています。ギアボックスや油圧機器が小型化し、ドレン排出間隔が長くなった結果、建設分野での潤滑油使用量は減少しています。潤滑油の使用量を減らすため、建設業界は最先端のコンセプトと技術を活用しています。建設用潤滑油のニーズは、建設部門におけるこうした技術開発によって妨げられると予想されます。
建設用潤滑油の世界市場は、COVID-19の流行によって悪影響を受けました。労働者の不足と、政府やその他の規制機関による安全規制のため、世界のパンデミックが発生すると、建築作業の大半が中断されました。その結果、建設用潤滑油の需要は激減しました。一方、不動産業界は、パンデミックの世界経済への影響の結果、落ち込みが見られます。これも建設用潤滑油の需要減少に大きく寄与しています。
油圧作動油セグメントは、有利な成長を遂げると推定されます。建設分野では、作動油は潤滑油、シーラー、エネルギーや動力を伝達する媒体の機能を果たします。また、機械を冷却し、不純物を除去する流体でもあります。性能を向上させ、広い温度範囲で効率的に作動し、機器の摩耗、錆、腐食を軽減します。オペレーターは機器の故障を防ぐために高品質の作動油を必要とするため、建設分野では他の産業よりも作動油の使用量が多いです。
合成油セグメントは、その広範な特性により、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれます。合成油に使用される基油と添加剤は、エンジンの効率的な運転を助ける。合成油は、従来の鉱物油ベースの潤滑油よりも優れた性能を発揮する一方で、メンテナンスの必要性が少なく、環境問題にも対応します。排ガスに対する関心の高まりと、合成油の利点に関する消費者の知識の高まりの結果として、合成油に対する高い需要があり、これが世界の建設用潤滑油市場規模の成長を押し上げています。
北米は建設セクターの急速な発展により、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。米国のような裕福な国では、機械の自動化が著しく進んでいます。また、カナダでは採掘事業が急速に拡大しています。さらに、この地域には建設機械のメーカーがいくつかあります。さらに、この地域では、道路、鉄道、空港などのインフラ開発プロジェクトに対する政府投資が増加しているため、建設工具と潤滑油の需要が高まっています。
アジア太平洋地域は、急速なインフラ開発と新興経済国における多数の建設プロジェクトの計画により、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。インド政府はインフラ・プロジェクトに多額の資金と投資を投入しており、これが建築・建設セクターの拡大を後押ししています。その結果、モジュール建設技術の進歩、政府プログラム、建設活動が地域の市場成長を後押ししています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Construction Lubricants Market is accounted for $9.89 billion in 2023 and is expected to reach $14.21 billion by 2030 growing at a CAGR of 5.3% during the forecast period. Construction lubricants are chemically-based substances used in machinery and equipment to ensure smooth operation and reduce friction between moving components. Heavy and light equipment used in the construction industry, including as pile driving machines, cranes, and others, needs specialist construction lubricants to operate efficiently and avoid malfunctions. Construction lubricants come in a variety of viscosities, depending on how they are used. It lengthens the lifespan of the machines' moveable parts and decreases corrosion and friction.
According to the BP Statistical Review of World Energy 2021 report, the Brent crude oil price decreased from US$52.39/bbl in 2015 to US$43.73/bbl in 2016, then increased from US$54.19/bbl in 2017 to US$71.31/bbl in 2018.
The mechanical components of connected equipment will be subjected to continual motion and higher stresses as the automation level in construction rises, underscoring the critical requirement for effective lubrication. Additionally, the use of automated construction equipment is reducing the number of workers at construction sites as a result of growing labor costs and strict safety standards, which increases the daily consumption of lubricants. Additionally, the construction sector makes extensive use of heavy machinery that needs frequent lubrication. As a result, the majority of businesses are automating their processes, which is fueling the market for construction lubricants.
Petrochemicals from Brent crude oil serve as the basis for most construction lubricants. Manufacturers in the construction lubricants sector face significant obstacles as a result of the volatile raw material price fluctuations brought on by rising crude oil prices. Every year, the price of twisted crude oil swings. The price of construction lubricants therefore rises significantly. This raises manufacturing costs and lowers manufacturers' profit margins, which in turn restrains the expansion of the construction lubricants market.
As government investment in the commercial sector rises, so does the need for construction lubricants. The "Pradhan Mantri Awas Yojana (PMAY) program"), an initiative of the Indian government, intends to offer affordable housing to all urban poor people by the year 2022 through financial support. The need for construction lubricants for equipment such hydraulic fluid, motor oil, grease, and other in construction will rise with the robust expansion of the commercial industry as a result of an increase in government initiatives. Therefore, it is projected that demand for the construction lubricants sector would expand throughout the projection period due to the significant growth of construction lubricants in the commercial business.
The rapidly expanding construction sector has seen the introduction of portable and small machines. Lubricant usage in the construction sector has decreased as a result of smaller gearbox and hydraulic equipment and longer drain intervals. In order to decrease the usage of lubricants, the construction industry is utilizing cutting-edge concepts and technologies. The need for construction lubricants is anticipated to be hampered by such technical developments in the construction sector.
The global market for construction lubricants has been adversely disrupted by the COVID-19 pandemic epidemic. Due to a scarcity of labourers and safety regulations enforced by governments and other regulatory organizations, the majority of building operations were put on hold when the worldwide pandemic broke out. As a result, there was a sharp decline in the demand for construction lubricants. The real estate industry, on the other hand, sees a fall as a result of the pandemic's effects on the world economy. This has also significantly contributed to the market's decreased demand for construction lubricants.
The hydraulic fluid segment is estimated to have a lucrative growth. In the construction sector, hydraulic fluid performs the functions of a lubricant, a sealer, and a medium for transferring energy or power. It is a fluid that also cools the machinery and removes impurities. It improves performance, operates efficiently throughout a wide temperature range, and lessens wear, rust, and corrosion in equipment. Because the operator needs high-quality hydraulic fluid to prevent equipment failure, the construction sector uses more hydraulic fluid than other industries.
The synthetic oil segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to its extensive characteristics. Base oils and additives used in synthetic oils help an engine run more efficiently. Synthetic oils offer better performance than conventional mineral oil-based lubricants while also requiring less maintenance and addressing environmental issues. There is a high demand for synthetic oils as a consequence of the increasing attention on emissions and growing consumer knowledge of the advantages of synthetic oils, which is boosting the revenue growth of the worldwide construction lubricants market size.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the rapid development in the construction sector. In wealthy nations like the U.S., there has been a significant growth in the automation of machinery. Additionally, mining operations are expanding quickly in Canada. Additionally, there are several producers of construction equipment in this region. In addition, the region's demand for construction tools and lubricants is raising as a result of the growing government investments in infrastructure development projects including roads, railroads, and airports.
Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to rapid infrastructural development and high number of construction projects being planned in the emerging economies of the region. The government of India is putting forward a lot of money and investments for infrastructure projects, which has boosted the expansion of the building and construction sector. As a result, advancements in modular construction technology, government programs, and construction activity are boosting regional market growth.
Some of the key players profiled in the Construction Lubricants Market include: Indian Oil Corporation, Phillips 66 Company, Royal Dutch Shell, ExxonMobil Corporation, TotalEnergies SE, Chevron Corporation, Petronas Lubricants India Pvt Limited, PetroChina, LUKOIL, BP Amoco p.l.c, Fuchs Petrolub SE, Lucas Oil Products, Inc., Valvoline, Inc., Hindustant Petroleum Coporate Limited, Clariant India Limited and Sinopec Corporation.
In July 2023, Indian Oil Corporation Limited (IndianOil) and Praj Industries Limited (Praj) signed a term sheet to advance plans to strengthen biofuels production capacities in India. Various biofuels covered under this MoU include Sustainable Aviation Fuel (SAF), Ethanol, Compressed Bio-Gas (CBG), Biodiesel and Bio-bitumen among others.
In April 2023, Clariant IGL Specialty Chemicals Private Limited brings its portfolio of renewable-based ethylene oxide derivatives to ChemExpo India 2023. launched Vita range of surfactants and polyethylene glycols (PEGs) are 100% bio-based, carbon-reducing, fully segregated, and have an RCI (Renewable Carbon Index) of >95%. This will support customers in reducing their carbon footprint & Scope 3 emissions.
In March 2023, Chevron Brands International LLC, a subsidiary of Chevron Corporation, has entered into a long-term trademark licensing agreement with Hindustan Petroleum Corporation (HPCL). This collaboration encompasses the licensing, production, distribution, and marketing of Chevron's lubricant products under the Caltex brand, including Chevron's proprietary Havoline and Delo branded lubricant products.