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市場調査レポート
商品コード
1324378
ベルトローダーの2030年までの市場予測:製品タイプ、材料、所有、積載量、作業高さ、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析Belt Loader Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type, Material, Ownership, Loading Capacity, Working Height, Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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ベルトローダーの2030年までの市場予測:製品タイプ、材料、所有、積載量、作業高さ、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、ベルトローダーの世界市場は2023年に15億2,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは10.56%で成長し、2030年には30億8,000万米ドルに達する見込みです。
ベルトローダーは、航空機への貨物や荷物の積み下ろしを支援する地上支援機器の一形態です。ローダーには機械式コンベアベルトが装備されており、荷物や貨物の積み下ろしを簡単に行うことができます。貨物や手荷物はベルトに載せられて開口部まで運ばれ、手荷物室の入り口に配置されたローダーによって積み込まれます。ローダーには、自走式、電動式、牽引式、ディーゼル式、ガス式などさまざまなタイプがあります。
経済協力開発機構(OECD)のデータによると、2019年、ドイツは空港建設に18億8,000万米ドル、フランスは同10億2,900万米ドルを支出しました。
自走式ローダーは、手動または外部からの補助なしで移動、推進、操作します。遠隔操作が可能なため、自走式ローダーはパンデミックの間中、高い需要があっています。遠隔操作以外の作業では人間がほとんど関与しないため、効果、コスト削減、性能の完成度など、さまざまな理由からも採用され、要望されています。したがって、自走式ローダーは大きな需要があり、予想される時間枠の間、市場を独占し続けると思われます。
地上支援システムの運用と保守は、コストに大きく影響されます。最新のローダーは多くの小さな部品で構成されており、専門家による取り扱いや定期的な点検が必要なため、メンテナンスにかかるコストは非常に高いです。さらに、飛行機を操縦する際には、守らなければならない規則がたくさんあります。そのため、ベルトローダーの製造には時間もコストもかかります。一方、供給が滞り、ローダーの価格が高いため、調達は難しいです。ローダーの寿命が10年から15年と長いことを考えると、そのコストは相当なものです。航空機の購入と維持のプロセスは、航空会社や航空機運航会社にとって不経済であり、これが市場の拡大を抑制しています。
パンデミック後の環境下で、旅行者数は世界的に増加しています。ロックダウンが解除され、COVID-19の事例が減少してからの短期間に、世界的に旅行者数が増加しています。さらに、国際航空運送協会(IATA)の報告書では、2024年までに旅行者数と航空部門の両方が増加し、パンデミック以前の水準に達すると予測しており、パンデミックの影響からの完全な回復を示しています。この結果、旅客航空輸送量の増加に伴い、ローダーなどの地上支援機械の充実が求められることになります。
燃料価格の変動は、航空業界の運営コストに直接影響するため、ベルトローダー市場に脅威をもたらします。燃料価格が上昇すると、航空会社は新しいベルトローダーの購入を含め、機材の拡張やアップグレードを遅らせる可能性があります。また、燃料費の高騰は航空会社にコスト削減策を求めさせるため、従来の燃料式ローダーの需要が減少する可能性もあります。この脅威に対抗するため、メーカーは、航空会社や空港が運営経費を削減できるよう、燃料効率が高く環境に優しいソリューションの開発に注力しなければならないです。
2019年12月に中国の武漢で始まったCOVID-19の流行により、世界経済は深刻な打撃を受けています。これは世界の航空業界に大きな影響を及ぼしています。パンデミックによるサプライチェーンの混乱と有能な労働力の不足は航空機納入の遅れを引き起こし、OEMに大きな負担をかけ、航空機製造業界は最悪の打撃を受けたセクターとなっています。航空業界もまた、航空機納入の停滞による世界の封鎖の悪影響を受けています。COVID-19の流行は空港業務を全面的に停止させ、地上支援機器事業全体に大きな悪影響を及ぼし、事業拡大を抑制しました。
航空分野は、世界的に航空旅客が増え続けているため、信頼性が高く高性能なベルトローダーのニーズが高まり、需要が増加していることから、市場で最大のシェアを占めています。ベルトローダーは空港で不可欠な地上処理装置として機能し、航空機への手荷物、貨物、物資の効率的な積み降ろしを促進します。航空会社や空港は業務効率と旅客満足度の向上に努めており、近代的で技術的に進んだベルトローダーへの投資を優先しています。
予測期間中、電動式セグメントのCAGRが最も高くなると予想されます。電動ベルトローダーは、運転コストの低減や二酸化炭素排出量の削減など多くの利点を提供するため、環境に配慮する航空会社や空港にとって魅力的な選択肢となります。電力源を利用することで、これらのローダーは業界の二酸化炭素排出量を最小限に抑え、持続可能性の目標に沿う。さらに、電動ベルトローダーへの移行は、運用効率を高め、変動する燃料価格への依存を減らし、航空会社に長期的なコスト削減をもたらします。
北米地域市場は、予測期間中、世界のベルトローダー市場で最も高いシェアを占めると予測されます。同地域の主要空港、航空会社、貨物輸送会社は効率的なグランドハンドリング機器への需要が高く、先進的なベルトローダーへのニーズを後押ししています。米国やカナダのような主要な航空ハブが存在するため、空港業務を合理化するための信頼性が高く技術的に先進的な機器に対する継続的な要件が育まれています。さらに、成熟した航空部門があり、運用効率に重点を置いている北米は、ベルトローダー製造業者にとって極めて重要な市場であり続けています。
予測期間中、アジア太平洋地域が最も高い成長率を示すと予想されます。中国、インド、日本、東南アジア諸国などでは航空旅行が急増し続けており、ベルトローダーを含む効率的なグランドハンドリング機器への需要が高まっています。この地域の航空産業は急成長しており、旅客輸送と貨物輸送の増加により、近代的で信頼性の高いローディングソリューションが必要とされています。さらに、いくつかの空港では拡張と近代化プロジェクトが進められており、増加する航空機群に対応するための高度なベルトローダーへの需要がさらに高まっています。ベルトローダー市場のメーカーは、アジア太平洋地域がもたらす絶大な成長機会を活用するため、アジア太平洋地域を積極的にターゲットとしています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Belt Loader Market is accounted for $1.52 billion in 2023 and is expected to reach $3.08 billion by 2030 growing at a CAGR of 10.56% during the forecast period. A belt loader is a form of ground support equipment that assists in the loading and unloading of cargo and luggage for the aircraft. A loader is furnished with mechanical conveyor belts that make it simple to load and unload luggage and freight. The cargo or baggage is loaded onto the belt and hauled to the opening, where it is loaded by the loader, who is positioned at the baggage compartment's entrance. There are many different types of loaders, including self-propelled, electric, towable, diesel, and gas models.
According to the data by the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD), in 2019, Germany spent USD 1.88 billion for construction of airports, while France spent USD 1.029 billion for the same
A self-propelled loader moves, propels, and operates without manual or outside assistance. Due to their remote control capabilities, self-propelled loaders were in high demand throughout the pandemic. Since there is little to no human involvement in jobs other than remote handling, they are also employed and requested for a number of additional reasons, including effectiveness, cost savings, and performance perfection. Self-propelled loaders are therefore in great demand and will continue to dominate the market during the anticipated timeframe.
Operation and maintenance of ground support systems are heavily influenced by cost. Since a modern loader is made up of many small parts that must be handled and maintained by experts, as well as regular checks, the cost of maintenance is very high. In addition, there are a lot of rules that must be followed when operating an airplane. As a result, manufacturing belt loaders requires both time and money. On the other hand, due to a backlog in supplies and the high price of the loader, procurement is challenging. Given that a loader has a lengthy lifespan of 10 to 15 years, the cost is substantial. The process of purchasing and maintaining aircraft is not economical for airlines and aircraft operators, which restrains market expansion.
The number of travelers has increased globally in the post-pandemic environment. The number of tourists globally has increased in the short time since the lockdown was lifted and the COVID-19 instances decreased. Additionally, a report by the International Air Travel Association, or IATA, predicted that by 2024, both the number of travelers and the aviation sector will increase and reach their pre-pandemic levels, demonstrating a full recovery from the pandemic's effects. A consequent result of this is that better ground support machinery, such as loaders, will be required as passenger air traffic increases.
Fluctuating fuel prices pose a threat to the belt loader market due to their direct impact on operational costs in the aviation industry. As fuel prices rise, airlines may delay fleet expansions or equipment upgrades, including the purchase of new belt loaders. Higher fuel costs also lead airlines to seek cost-cutting measures, potentially reducing demand for conventional fuel-powered loaders. To counter this threat, manufacturers must focus on developing fuel-efficient and eco-friendly solutions to help airlines and airports reduce operational expenses.
The global economy has been severely hit by the COVID-19 epidemic, which began in Wuhan, China, in December 2019. This has had a significant effect on the global aviation industry. The pandemic's disruption of the supply chain and lack of competent labor caused delays in aircraft deliveries, which put a heavy burden on OEMs and made the aircraft manufacturing industry the worst-hit sector. The aviation industry has also been adversely affected by the global lockdown due to stalled aircraft deliveries. The COVID-19 epidemic entirely halted airport operations, which had a significant negative effect on the ground support equipment business as a whole and restrained its expansion.
The aviation segment held the largest share in the market owing to the increasing demand, as air travel continues to grow globally, the need for reliable and high-performance belt loaders increases in tandem. Belt loaders serve as indispensable ground handling equipment at airports, facilitating the efficient loading and unloading of baggage, cargo, and supplies onto aircraft. Airlines and airports strive to enhance operational efficiency and passenger satisfaction, making investments in modern and technologically advanced belt loaders a priority.
During the projection period, the electric segment is expected to have the greatest CAGR. Electric belt loaders offer numerous benefits, such as lower operating costs and reduced carbon emissions, making them an attractive choice for environmentally-conscious airlines and airports. By utilizing electric power sources, these loaders minimize the industry's carbon footprint and align with sustainability goals. Additionally, the transition to electric belt loaders enhances operational efficiency and reduces dependence on fluctuating fuel prices, providing long-term cost savings for airlines.
The North America region market is estimated to witness the highest share of the global Belt Loader market during the forecast period. The region's major airports, airlines, and cargo carriers have a high demand for efficient ground handling equipment, driving the need for advanced belt loaders. The presence of major aviation hubs, such as those in the United States and Canada, fosters a continuous requirement for reliable and technologically advanced equipment to streamline airport operations. Additionally, with a mature aviation sector and a focus on operational efficiency, North America remains a pivotal market for belt loader manufacturers.
The Asia Pacific region is expected to have the highest growth rate over the forecast period. As air travel continues to surge in countries like China, India, Japan, and Southeast Asian nations, the demand for efficient ground handling equipment, including belt loaders, is on the rise. The region's burgeoning aviation industry, driven by increasing passenger traffic and cargo movements, necessitates modern and reliable loading solutions. Additionally, several airports are undergoing expansion and modernization projects, further propelling the demand for advanced belt loaders to accommodate growing aircraft fleets. Manufacturers in the Belt Loader Market are actively targeting the Asia Pacific region to capitalize on the immense growth opportunities it offers.
Some of the key players in Belt Loader market include: Aero Specialties Inc., Charlatte Manutention SA, Continental AG, Daifuku Co., Ltd., Darmec Technologies Srl, Emerson Electric Co., Ersel Technology, Fast Global Solutions (WASP Inc.), Honeywell Intelligrated, Interroll Group, Jiangsu Tianyi Aviation Industry Corporation Limited, Siemens AG, Sinfonia Technology Co. Ltd., Swisslog Holding AG, Textron Ground Support Equipment Inc., TGW Logistics Group GmbH, TLD Group, Vanderlande Industries B.V. and Weihai Guangtai Airport Equipment Co. Ltd.
In January 2023, Textron Ground Support Equipment Inc. launched an addition to their loaders category with a high-performance energy efficient, lithium-ion electric deviant that ensures low cost of operation- the new TUG 660Li Belt Loader
In December 2022, Jiangsu Tianyi Aviation Industry Corporation Limited appointed Aero Connections, which specialized in the stocking and selling of aircraft spare parts, components, consumables, and ground service equipment, as their authorized agent in the Middle East, Africa, and Eastern Europe regions
In April 2022, Charlatte Manutention SA partnered with NAVYA, a France based autonomous mobility systems manufacturer to unveil CE certification of AUTONOM TRACTAT 135, towards the safety and commercialization of autonomous operation