市場調査レポート
商品コード
1324372
消費者包装市場の2030年までの予測:製品別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Consumer Packaging Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product (Metal, Plastic, Glass and Other Types), End User and By Geography |
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消費者包装市場の2030年までの予測:製品別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の消費者包装市場は2023年に6億3,470万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 8.3%で成長し、2030年には11億920万米ドルに達すると予想されています。
消費者が消費する商品を包装するプロセスは、消費者包装として知られています。電子機器、家電製品、飲食品、食料品などがこのカテゴリーに属する製品です。製品が消費者に届くまでの包装は、消費者包装として知られています。製造業者から小売業者、そして消費者に至るまで、この包装はサプライチェーン全体を回っています。
CBI-外務省(EU)によると、欧州は加工青果物の世界最大の輸入国となり、世界供給の約40%を占めると予測されています。欧州の加工青果物取引の約30%は発展途上国からのものです。
オンライン購買の急速な拡大に伴い、eコマース包装は包装分野での重要性を増しています。大手企業は、包装戦略において持続可能性を重視し、プラスチックの使用を最小限に抑える姿勢を強めています。ソーシャルメディア上の偽情報や恐怖を煽る情報に頼るのではなく、企業、小売業者、包装メーカーは科学的データと事実に基づいた環境に優しい包装を作り、採用することに集中する必要があります。
政府による規制も金属包装セクターを動揺させています。業界は厳しい環境、健康、安全要件を遵守しなければならないです。これらの規則には事業者が従わなければならず、コストが上昇します。さらに、最先端技術の不足により、金属包装企業が事業を拡大することは難しいです。また、マーケティング、流通、ブランディングの不足により、顧客との結びつきが弱くなっています。
従来のプラスチック素材とその用途はすべて、代替バイオプラスチックに置き換えることができます。包装、飲食料品、家電、自動車、農業、玩具、繊維など、さまざまな産業で採用が進んでいます。環境意識の高まりに伴い、顧客や企業が持続可能な製品を求めるようになった結果、バイオプラスチックの使用はすべての市場カテゴリーで増加しています。
現代の技術、高度な電子機器、センサー、タグ、IoTは、従来の包装製品には含まれていないです。製品をリアルタイムで追跡、監視、規制、管理するために、スマート包装はセンサー、RFID、IoTのような最先端のツール、システム、機器を活用しています。賞味期限を延長するために最先端の包装材料を使用することで、商品の鮮度と本来の品質を維持します。
COVID-19の流行により、家電製品パッケージのデザインと流通は、家電分野と同様に大きな影響を受けた。社会的隔離政策や戸締まりにより、オンラインで購入する人が増え、その結果、保護と美観を兼ね備えたパッケージへの需要が高まっています。消費者の従来型店舗離れの結果、流行の影響の1つとしてeコマース・プラットフォームの利用が伸びています。さらに、拡張現実(AR)やQRコードなど、顧客が製品に関するデジタル・コンテンツにアクセスできるような、よりインタラクティブな要素が人気となっています。
プラスチック分野は、飲食品、医薬品、パーソナルケア&家庭用品を含むエンドユーザー産業の増加により、有利な成長を遂げると推定されます。さらに、世界中で組織化されたオンライン小売の拡大が、消費者向けパッケージの需要を押し上げています。さらに、プラスチックは柔軟で硬く、透明で軽量な包装形態を提供するため、主な用途分野では金属やガラスのような代替品よりも好まれています。
飲食品分野は、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれます。未調理の食品を加工、包装、流通させる企業はすべて、飲食品部門の傘下に入る。これは、アルコール飲料やノンアルコール飲料だけでなく、包装食品や生鮮食品にも当てはまる。人口の増加と生活水準の向上により、消費財への需要が高まっています。
アジア太平洋地域は人口の増加と消費者の可処分所得の増加により、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。この地域では様々な消費財の消費が増加しており、新興地域ではより耐久性が高く洗練された包装製品に対するニーズが高まっているため、消費者包装市場は予測期間を通じて牽引されると予測されます。
欧州は、工業化、可処分所得の増加、電子小売販売の増加、インターネット普及率の上昇、製造活動の増加、消費水準の上昇により、予測期間中CAGRが最も高くなると予測されます。消費者向けパッケージングの驚異的な拡大は、技術の進歩、持続可能性への懸念、魅力的な経済性など、多くの原因によって推進されています。
According to Stratistics MRC, the Global Consumer Packaging Market is accounted for $634.7 million in 2023 and is expected to reach $1,109.2 million by 2030 growing at a CAGR of 8.3% during the forecast period. The process of packaging commodities for consumer consumption is known as consumer packaging. Electronic equipment, home appliances, food and beverage products, and grocery items are among the products that fall under this category. The packaging that the product arrives to consumers in is known as consumer packaging. From the manufacturer to the retailer to the consumer, this packaging travels the entire supply chain.
According to the CBI - Ministry of Foreign Affairs (EU), Europe is forecast to be the largest global importer of processed fruits and vegetables, accounting for approximately 40% of the global supply. Around 30% of the European processed fruit and vegetable trade comes from developing countries.
E-commerce packaging is growing more significant within the packaging sector as online purchasing is expanding quickly. Leading firms are putting an increasing amount of emphasis on sustainability and minimising the use of plastic in their packaging strategy. Instead of relying on disinformation and fear mongering on social media, companies, retailers, and packaging makers must concentrate on creating and adopting eco-friendly packaging that is founded on scientific data and facts.
Regulations from the government are also upsetting the metal packaging sector. The industry must comply with stringent environmental, health, and safety requirements. These rules must be followed by the business, which raises costs. Additionally, it is difficult for metal packaging companies to expand their businesses due to a lack of cutting-edge technologies. The companies' inability to connect with their customers is also being hampered by a lack of marketing, distribution, and branding.
All conventional plastic materials and their corresponding applications can now be replaced by bioplastic alternatives. They are increasingly being employed in a variety of industries, including packaging, catering items, consumer electronics, automotive, agricultural, toys, textiles, and other fields. The use of bioplastics has increased across all market categories as a result of customers' and businesses' growing need for sustainable products as a result of increased environmental consciousness.
Modern technologies, sophisticated electronics, sensors, tags, and IoT are not included in conventional packaging products. In order to track, monitor, regulate, and manage products in real time, smart packaging makes use of cutting-edge tools, systems, and equipment like sensors, RFIDs, and IoT. The freshness and original quality of the items are maintained by using cutting-edge packaging materials for extended shelf life.
The design and distribution of consumer electronics packaging was significantly impacted by the COVID-19 epidemic, as well as the consumer electronics sector. Due to social segregation policies and lockdowns, more people are buying online, which has resulted in a rise in the demand for packaging that is both protected and aesthetically beautiful. As a result of consumers turning away from conventional stores, one effect of the epidemic has been a growth in the use of e-commerce platforms. Moreover, more interactive elements like augmented reality (AR), QR codes, and other interactive features that let clients access digital content about the product have become popular.
The plastics segment is estimated to have a lucrative growth, due to rise in number of end user industries including food & beverages, pharmaceuticals, and personal & household care. Additionally, the expansion of organised and online retail across the globe is boosting the demand for consumer packaging. Additionally, plastic provides flexible and rigid, transparent, and lightweight forms of packaging, which is why the main application sectors favour it over alternatives like metal or glass.
The food & beverage segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. Every company that processes, packages, and distributes uncooked food falls under the umbrella of the food and beverage sector. This applies to alcoholic and non-alcoholic beverages as well as packaged and fresh cooked foods. The growing population and rising standard of living have increased demand for consumer goods.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the region's growing population and increased consumer disposable income. The consumer packaging market is anticipated to be driven throughout the projected period by the increased consumption of a variety of consumer goods in this area and the growing need for more durable and sophisticated packaging products in the emerging regions.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to industrialization, increasing disposable income, growing e-retail sale, rising internet penetration, growing manufacturing activities, and rising consumption level. The amazing expansion of consumer packaging is being driven by a number of causes, including technological advancements, concerns about sustainability, and alluring economics.
Some of the key players profiled in the Consumer Packaging Market include: Huhtamaki Group, International Paper Company, Amcor Limited, Constantia Flexibles Group GmbH, Tetra Pak Inc., Aptar Group Inc, CCL Industries, Gerresheimer AG, Silgan Holding Inc, Albia SA, International player, Mondi, Smurfit Kappa Group Plc, DS Smith, Ball Corporation, Stora Enso and Berry Global.
In January 2023, Stora Enso acquired the Netherland-based company De Jong Packaging Group, one of the largest corrugated packaging producers in the Benelux countries. The acquisition is a value of approximately EUR 1,020 million.
In April 2022, Sealed Air introduced Prismiq, a digital packaging brand with a portfolio of digital printing, design services, and smart packaging solutions.