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市場調査レポート
商品コード
1324343
電動二輪車用リチウムイオンバッテリー管理システムの2030年までの市場予測:バッテリータイプ、トポロジー、車両タイプ、用途、地域別の世界分析Electric Two-Wheeler Lithium-Ion Battery Management System Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Battery Type, Topology, Vehicle Type, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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電動二輪車用リチウムイオンバッテリー管理システムの2030年までの市場予測:バッテリータイプ、トポロジー、車両タイプ、用途、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の電動二輪車用リチウムイオンバッテリー管理システム市場は、2023年に7億4,000万米ドルを占め、2030年には30億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは22.3%で成長する見込みです。
バッテリー管理システムとして知られる電気システムは、バッテリーの充電と放電を調整・追跡し、バッテリーパックの状態と健康状態に関するアラートを送信します。バッテリー管理システムの主な役割のひとつは、バッテリーを損傷から保護するために不可欠なセーフガードを提供することです。リチウムイオンバッテリーは、あらかじめ決められたレベル(全容量のおよそ5%)以下に消耗すると損傷を受ける可能性があります。このレベルを下回る放電が許容されると、バッテリーは長期的なダメージを受ける可能性があります。
ウォーレン・バフェットのバークシャー・ハサウェイが支援するBYDは、英国のディーラーパートナー4社(Pendragon、Arnold Clark、Lookers、LSH)を指名しました。BYDの最初のモデルはSUVのAtto 3で、ディーラーパートナーや価格は今後発表されます。
温室効果ガス(GHG)の排出を最小限に抑えるため、世界各国政府は京都議定書など厳しい法律や規制を設けています。自動車業界は、ガソリン車やディーゼル車の環境への悪影響に対する環境意識の高まりを受けて、電気自動車やハイブリッド車の開発で革新を遂げてきました。さらに、燃費の良い自動車や自動車の経済性向上に対する消費者の需要が高まるにつれ、電気自動車やハイブリッド車の技術的進歩も続いています。電気自動車のバッテリー蓄電容量を最大限に活用し、電気自動車やハイブリッド電気自動車のバッテリー過熱がもたらすリスクを軽減するため、バッテリー管理システムがメーカーにより自動車に組み込まれ始めています。
自動車業界では、車両にバッテリー管理システムを搭載する場合、バッテリー管理システムの構成部品が中断することなく動作するために適切な冷却システムが必要であり、追加の生産費用が発生します。しかし、バッテリー管理システム(BMS)は、すべてのバッテリーをBMSに直接接続する必要があるため、すべてのバッテリーパッケージとインターフェースするために多くのポートを必要とします。
将来のe-モビリティは、従来の燃料や炭素ガス排出から自動車を移行させることを目的とした電気駆動ドライブトレインのイントロダクションより、リチウムイオン・バッテリーの大幅な需要に傾いています。リチウムイオン・バッテリーは現在、バッテリー管理システムを内蔵しています。リチウムイオン・バッテリーは、バッテリー管理システムを搭載したさまざまな種類のバッテリーの中で大きな市場シェアを維持しており、鉛バッテリーやニッケル・ベース・バッテリーなど他のタイプのバッテリーと比較して、その売上は急速に増加すると予測されています。充電密度が高く軽量であるため、電気自動車メーカーが注目する電池として認知されています。
バッテリー管理システムの使用は、製品やアプリケーションの全体的なコストの大幅な上昇を招く可能性があります。この高コストのため、コスト意識の高い消費者は製品やアプリケーションに対する需要を制限する可能性があり、その結果、製品メーカーはその利点にもかかわらずバッテリー管理システムの利用を控える可能性があります。そのため、コスト意識の高い消費者は追加の支払いを避けるようになり、製品メーカーが技術進歩や設備投資に対する市場の需要を満たすためにリスクを取ることを躊躇し、ひいては電動二輪車用リチウムイオンバッテリー管理システム市場の成長を抑制することになります。
COVID-19の大流行により、通勤客は公共交通機関の利用を控える傾向にあります。E-バイクは安全で実用的、かつ費用対効果の高い代用品と見なされています。ラド・パワー・バイク、ヴァンムーフ、レクトリックe-bikeなどの業界関係者やe-bikeメーカーによれば、e-bikeは交通手段としてますます人気が高まっています。工業情報化省によると、中国では電動バイクの需要が急増し、2020年1~10月の生産台数は前年同期比33.4%増の2,548万台に達しました。
スクーター分野は、リチウムイオンバッテリーが電動スクーターに不可欠であることから、有利な成長が見込まれます。電動スクーター用バッテリー事業のメーカーは、充電式タイプの利点から、これらのバッテリーを継続的に実験しています。リチウムイオンバッテリーは密度が高いため、大容量が必要な場合に適しています。SLAやニッケル水素電池に比べて、リチウムイオンバッテリーは自己放電のペースが遅いことが立証されています。
リチウムイオンバッテリーは自動車産業で最も頻繁に使用されるため、遠隔地電化分野は予測期間中に最も高いCAGR成長が見込まれます。特にアジア太平洋、北米、欧州では、バッテリー駆動車の利点に関する知識の高まりとガソリンやディーゼルのコスト上昇によって、顧客がこうした電気自動車やハイブリッド車に引き寄せられています。リチウムイオンバッテリーの使用頻度が最も高い産業は、家電製品と言われています。家電業界が発展を続けている結果、様々な用途でリチウムイオンバッテリーの採用が増加しています。リチウムイオンバッテリーには、安全性、低公害、高出力など多くの利点があります。
欧州は、欧州でも有数の自動車生産国であることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。欧州地域の多くの国の政府は、過去数年にわたって電力分野の研究開発(R&D)事業に多額の支援と投資を行ってきました。自動車の生産台数が増加し、エネルギー貯蔵ソリューションの必要性が高まり、環境問題への懸念から電気自動車の普及が進み、リチウムイオンバッテリーの研究プロジェクトに多額の投資が行われるようになったため、欧州地域のリチウムイオンバッテリーの需要は急速に拡大しています。
アジア太平洋地域は、世界の電気自動車市場により、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。リチウムイオンバッテリーは自動車産業で急速に採用されつつあります。さらに、中国、インド、日本、シンガポールを含む多くの国々で、スマートフォン、ノートパソコン、その他の電子機器の需要が高まっているためです。
According to Stratistics MRC, the Global Electric Two-Wheeler Lithium-Ion Battery Management SystemMarket is accounted for $0.74 billion in 2023 and is expected to reach $3.06 billion by 2030 growing at a CAGR of 22.3% during the forecast period. An electrical system known as a battery management system regulates and tracks the charging and discharging of batteries and sends alerts on the status and health of battery packs. One of the main roles of a battery management system is to provide essential safeguards to protect batteries from damage. A lithium-ion battery can sustain damage if it is depleted below a predetermined level, which is roughly 5% of its total capacity. Batteries could sustain long-term damage if they are allowed to discharge below this point.
According to theChinese automaker, began selling vehicles in the United Kingdom this quarter, where electric vehicles are gaining market share.Backed by Warren Buffett's Berkshire Hathaway, it has appointed four UK dealer partners in Pendragon, Arnold Clark, Lookers, and LSH.BYD's first model will be the Atto 3 SUV, and more dealer partners and pricing will be announced.
To minimize greenhouse gas (GHG) emissions, governments all over the world have put in place strict laws and regulations, such as the Kyoto Protocol. The automobile industry has innovated with the development of electric and hybrid vehicles as a result of growing environmental consciousness regarding the negative environmental effects of gasoline and diesel-powered vehicles. Additionally, as consumer demand for fuel-efficient automobiles and increased vehicle economy grows, electric and hybrid vehicles continue to progress technologically. Battery management systems have begun to be incorporated into vehicles by manufacturers in order to maximize the use of battery storage capacity in electric vehicles and reduce risks brought on by battery overheating in electric and hybrid electric vehicles.
The installation of a battery management system in a vehicle entails additional production expenses in the automobile industry, a suitable cooling system is necessary for the components of the battery management system to operate without interruption. However, a battery management system (BMS) needs a lot of ports to interface with all battery packages because all batteries should be directly connected to the BMS.
Future e-mobility is leaning toward significant demand for lithium-ion batteries due to the introduction of electric-powered drivetrains intended to transition vehicles away from traditional fuels and carbon gas emissions. Lithium-ion batteries now come with built-in battery management systems. Lithium-ion batteries retain a significant market share among a variety of different battery kinds that also contain battery management systems, and their sales are predicted to increase quickly in comparison to those of other battery types like lead-acid and nickel-based batteries. Because of their high charge density and low weight, they are recognized as battery of interest by producers of electric vehicles.
The usage of a battery management system might result in a significant increase in the overall cost of a product or application. Because of this high cost, cost-conscious consumers may limit their demand for the product or application, which could discourage product makers from utilizing battery management systems despite its benefits. Therefore, cost-conscious consumers avoid making additional payments, which deters product manufacturers from taking risks to meet market demands for technological advancements and capital expenditures and, in turn, restrains the growth of the electric two-wheeler lithium-ion battery management system market.
Due to the COVID-19 pandemic, commuters are mostly forgoing the usage of public transit. E-bikes are seen as a safe, practical, and cost-effective substitute. E-bikes are becoming more and more popular as a form of transportation, say industry insiders and e-bike producers including Rad Power Bike, VanMoof, and Lectric e-bike. China saw a spike in demand for electric bikes, reaching production levels of 25.48 million during the first 10 months of 2020, a year over year increase of 33.4%, according to the Ministry of Industry and Information Technology.
The scooters segment is estimated to have a lucrative growth, due to Lithium-ion batteries are crucial for electric scooters. Manufacturers in the electric scooter battery business are continually experimenting with these batteries due to the advantages of rechargeable types. Lithium-ion batteries are appropriate for large-capacity requirements due to their high density. It has been established that compared to SLA and NiMH batteries, lithium-ion batteries self-discharge at a slower pace.
The remote area electrification segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to lithium-ion batteries will be used most frequently in the automotive industry. Customers have been drawn to these electric or hybrid vehicles by the growing knowledge of the advantages of battery-operated vehicles and the rising costs of gasoline and diesel, particularly in Asia Pacific, North America, and Europe. The industry that uses lithium-ion batteries most frequently is said to be consumer electronics. The adoption of lithium-ion batteries in various applications has increased as a result of the consumer electronics industry's ongoing development. They have a number of benefits, including greater safety, low pollution, and high-power capacity.
Europe is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to fact that it is one of the top automobile-producing nations in Europe. The governments of many nations in the European region have heavily supported and invested in research and development (R&D) operations in the electricity sector over the past several years. As the production of automobiles rises, the need for energy storage solutions increases, the adoption of electric vehicles rises in response to environmental concerns, and there have been significant investments made in lithium-ion battery research projects, the demand for lithium-ion batteries in the European region is developing quickly.
Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the markets for electric vehicles worldwide. Li-ion batteries are becoming rapidly embraced by the automotive industry. Additionally, due to the rising demand for smartphones, laptops, and other electronic devices in a number of other nations, including China, India, Japan, and Singapore.
Some of the key players profiled in the Electric Two-Wheeler Lithium-Ion Battery Management SystemMarket include: Yamaha Motor Co., Ltd., Mahindra & Mahindra Ltd, Shenzhen Litongwei Electronics Technology Co., Ltd.,Texas Instruments Incorporated, Sensata Technologies, Inc., Elithion Inc,Renesas Electronics Corporation, NXP Semiconductors N.V., Nuvation Energy, Jiangsu Xinri E-Vehicle Co., Ltd, Leclanche SA, Navitas System LLC, Analog Devices and Johnson Matthey PLC, Infineon Technologies AG, Lithium Balance A/S, Eberspaecher Vecture Inc., Xiamen Tmax Battery Equipments Limited and ION Energy Inc.
In September 2021, The Toshiba Corporation, Sojitz Corporation, and CBMM have entered into JDA (Joint Development Agreement) to commercially the next-generation lithium-ion batteries by using niobium titanium oxide for anode material.
In May 2021, The commercial vehicle manufacturer, Daimler Truck AG, and lithium-ion battery manufacturer, CATL, extended their existing partnership based on their shared vision of CO2 neutral electrified trucking.