表紙:バナナパウダーの2030年までの世界市場予測:製品タイプ別、加工別、形態別、流通チャネル別、用途別、エンドユーザー別、地域別分析
市場調査レポート
商品コード
1324216

バナナパウダーの2030年までの世界市場予測:製品タイプ別、加工別、形態別、流通チャネル別、用途別、エンドユーザー別、地域別分析

Banana Powder Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type (Conventional, Organic and Other Product Types), Processing, Form, Distribution Channel, Application, End User and By Geography


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ページ情報
英文 175+ Pages
納期
2~3営業日
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バナナパウダーの2030年までの世界市場予測:製品タイプ別、加工別、形態別、流通チャネル別、用途別、エンドユーザー別、地域別分析
出版日: 2023年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、世界のバナナパウダー市場は2023年に9億8,610万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 8.7%で成長し、2030年には17億4,710万米ドルに達すると予測されています。

バナナは世界で最も消費されている生鮮果実であり、生産総額では4番目に重要な食用作物です。バナナパウダーは酸素のない低温貯蔵施設に保管すると、生のバナナとは対照的に2年以上の保存可能期間があります。バナナパウダーは化粧品、料理、製薬、飼料など様々な用途に使用され、世界中で生産量が増加しています。バナナパウダーは脱水症状の予防、血圧の調整、筋肉の弛緩、骨の強化に役立ちます。また、消化、栄養吸収、視力回復にも役立ちます。医薬品分野でのバナナパウダーの使用を確認するための臨床調査も行われています。

米国食糧農業機関(FAO)によると、米国人の6%がグルテン不耐症です。1%の人が罹患するセリアック病よりも広く蔓延しています。

健康に対する意識の高まり

市場は、投資の増加、より健康的な食品への需要の高まり、健康意識の高まり、流通システムの改善によって恩恵を受けています。さらに、バナナパウダーには食物繊維、カリウム、カルシウム、タンパク質、アミノ酸、炭水化物が豊富に含まれているため、健康志向の顧客はバナナパウダーを使ったヘルシーなスナックをこぞって受け入れています。さらに、消化の面で乳幼児にバナナパウダーが好まれることと、最先端の製造方法の開拓が市場拡大を加速させています。

代替品の存在

バナナに代わる代替品の多さ、季節の長さの変化、土壌浸食による農地の損失、森林伐採、有機成分の消滅は、市場拡大の重大な障害となる原因のほんの一部に過ぎないです。また、高品質バナナの希少性によって、市場から生み出される収益も妨げられる可能性があります。

消費者の嗜好の高まり

加工・精製食品の人気は低下しています。人工的な保存料、味、着色料がもたらす悪影響に対する消費者の理解と意識は著しく高まっています。食品・飲料を購入するという点で、消費者の選択肢は広がっています。テクノロジーは、消費者の意識と知識を高める上でますます重要になっています。これにより、市場は需要の急増を経験しています。

添加物の使用

組織や企業は、流行の影響を軽減するために緊急対策を実施しています。バナナパウダーは最もリーズナブルな製品の一つである可能性が高いため、パンデミックが大きな影響を与えることはないと思われます。バナナパウダーの取り扱いは、テストされます。場合によっては、黄色の色合いを明るくするために、大量の疑似添加剤が粉末に追加されることがあります。アイテムの性質を弱めてしまいます。

COVID-19影響:

パンデミック前の水準と比較すると、COVID-19の世界的流行は前代未聞の驚異的なものであり、あらゆる地域の需要が予想を下回り/上回っています。数多くの農業システムや生計がコロナウイルスの大流行によって影響を受けており、近い将来さらに多くの影響が予想されます。コロナウイルスによる小売網と生産の遅れは全てのバナナ生産国のバナナバリューチェーンに影響を及ぼしています。バナナパウダーの生産ネットワークはパンデミックの結果大きく変化し、消費者の行動も変化しました。

予測期間中、従来型セグメントが最大となる見込み

従来型セグメントは、従来型の自然製品の価格が低いため、利益をもたらす成長が見込まれています。世界中の農家が慣行農法に大規模に取り組んでいるのは、果実収量の多さ、生産期間の短さ、必要資本の少なさ、収益の高さ、試行錯誤を重ねた手法であるためより信頼できる代替手段であること、土地の効率的な利用など、多くの理由があります。慣行農法が広く行われているため、慣行農法の製品は広く出回っています。

予測期間中、食品セグメントのCAGRが最も高くなると予想される

食品セグメントは予測期間中に最も速いCAGR成長が見込まれます。食品事業では、バナナパウダーは小麦粉のグルテンフリーの代用品としてなど様々な用途に使用されています。ベーカリー分野では、バナナパウダーは健康志向の消費者向けに健康的でナッツやグルテンを含まない商品を作るために頻繁に使用されています。パスタをベースとした食事は、グリーンバナナパウダーの使用により、より健康的で栄養価の高いものとなっています。

最大のシェアを持つ地域:

アジア太平洋地域は、魅力的なバナナ生産などの要因により、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。この果実の生産量の多さはサプライチェーンを明確に補い、市場を牽引します。また、アジア太平洋は最も人口の多い地域の一つであり、最大の食品・飲料消費基盤があります。バナナは果物としてよく食べられますが、過去10年間、バナナパウダーの人気と健康上の利点により、この傾向が変化してきました。

CAGRが最も高い地域:

欧州は「フリー」カテゴリーに該当する食品を選択する健康志向の消費者の増加により、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されています。したがって、グルテンフリー商品に対する需要の高まりが、ベーカリー部門によってもたらされる大きな機会とともに、この地域の市場拡大を促進すると予想されます。さらに、新生児人口が増加しており、バナナパウダーを主原料とするベビーフードの需要が高まっています。この結果、市場は驚異的な成長を遂げています。

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のバナナパウダー市場:製品タイプ別

  • 従来型
  • オーガニック
  • その他の製品タイプ

第6章 世界のバナナパウダー市場:加工別

  • 天日干し
  • フリーズドライ
  • スプレードライ
  • ドラム乾燥
  • その他の加工

第7章 世界のバナナパウダー市場:形態別

  • 未成熟
  • 成熟
  • その他の形態

第8章 世界のバナナパウダー市場:流通チャネル別

  • コンビニエンスストア
  • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
  • 百貨店
  • オンライン小売
  • その他の流通チャネル

第9章 世界のバナナパウダー市場:用途別

  • スナック飲料
  • ヘルスケア製品
  • 乳児食
  • 健康栄養
  • 調味料
  • その他の用途

第10章 世界のバナナパウダー市場:エンドユーザー別

  • 化粧品産業
  • 動物飼料産業
  • 食品産業
  • 製薬産業
  • その他のエンドユーザー

第11章 世界のバナナパウダー市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 会社概要

  • Woodland Foods
  • Miski Organics
  • Dr. Food Banatone
  • Pereg Gourmet Spices
  • Divine Foods
  • Seawind Foods
  • Diana Foods
  • Synergy Food Industries
  • Saipro Biotech Private Limited
  • APKA Industries
  • LiveKuna
  • Paradise Fruits Solutions GmbH & Co.KG
  • International Agriculture Group
  • Vinayak Corporation
  • Del Monte International
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Banana Powder Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Banana Powder Market Outlook, By Product Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Banana Powder Market Outlook, By Conventional (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Banana Powder Market Outlook, By Organic (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Banana Powder Market Outlook, By Other Product Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Banana Powder Market Outlook, By Processing (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Banana Powder Market Outlook, By Sun Dried (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Banana Powder Market Outlook, By Freeze Dried (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Banana Powder Market Outlook, By Spray Dried (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Banana Powder Market Outlook, By Drum Dried (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Banana Powder Market Outlook, By Other Processings (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Banana Powder Market Outlook, By Form (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Banana Powder Market Outlook, By Unripen (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Banana Powder Market Outlook, By Ripen (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Banana Powder Market Outlook, By Other Forms (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Banana Powder Market Outlook, By Distribution Channel (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Banana Powder Market Outlook, By Convenience Stores (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Banana Powder Market Outlook, By Supermarkets/Hypermarkets (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Banana Powder Market Outlook, By Departmental Stores (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Banana Powder Market Outlook, By Online Retail (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Banana Powder Market Outlook, By Other Distribution Channels (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Banana Powder Market Outlook, By Application (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Banana Powder Market Outlook, By Snack Drink (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Banana Powder Market Outlook, By Health Care Products (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Banana Powder Market Outlook, By Infant Food (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Banana Powder Market Outlook, By Healthy Nutrition (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Banana Powder Market Outlook, By Condiment (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Banana Powder Market Outlook, By Other Applications (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Banana Powder Market Outlook, By End User (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Banana Powder Market Outlook, By Cosmetics Industry (2021-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Banana Powder Market Outlook, By Animal Feed Industry (2021-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Banana Powder Market Outlook, By Food Industry (2021-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Banana Powder Market Outlook, By Pharmaceutical Industry (2021-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Banana Powder Market Outlook, By Other End Users (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC23494

According to Stratistics MRC, the Global Banana Powder Market is accounted for $986.1 million in 2023 and is expected to reach $1,747.1 million by 2030 growing at a CAGR of 8.7% during the forecast period. Bananas represent the world's most consumed fresh fruit and the fourth most important food crop in terms of the gross value of production. When kept in a cold storage facility without any oxygen, banana powder has a shelf life of over two years, as opposed to raw bananas. It has a variety of uses in the cosmetics, culinary, pharmaceutical, and feed industries, which have boosted its production all over the world. Banana powder aids in preventing dehydration, regulating blood pressure, relaxing muscles, and strengthening bones. It also helps with digestion, nutrient absorption, and vision. Clinical investigations are also being carried out to confirm the use of banana powder in the pharmaceutical sector.

According to the United States Food and Agriculture Organization (FAO), 6% of Americans are gluten intolerant. It is more widespread than celiac disease that affects 1% of people.

Market Dynamics:

Driver:

Growing awareness about health

The market is benefited by rising investment, rising demand for healthier food, rising health consciousness, and better distribution systems. Additionally, because banana flour is so abundant in dietary fibre, potassium, calcium, proteins, amino acids, and carbs, health-conscious customers are en masse embracing healthier snacks made with it. Moreover, the preference for banana flour among infants in terms of digestion and the development of cutting-edge manufacturing procedures both speed up market expansion.

Restraint:

Presence of several substitutes

The abundance of alternatives that may readily replace bananas, the altered length of the seasons, the loss of agricultural land due to soil erosion, deforestation, and the disappearance of organic content are only a few of the significant causes providing serious obstacles to the market's expansion. The revenue generated by the market could also be hampered by the scarcity of high-quality bananas.

Opportunity:

Increasing consumer preferences

The popularity of processed and refined food products is declining. Consumer understanding and awareness of the negative consequences of artificial preservatives, tastes, and colours have significantly increased. In terms of buying food and beverage products, consumers are expanding their choices. Technology has become increasingly important in raising customer awareness and knowledge. This has caused the market to experience a spike in demand.

Threat:

Use of additives

Organisations and companies have implemented emergency measures to lessen the impact of the epidemic. A pandemic won't have a significant impact because banana powder is likely one of the most reasonable products. The handling of banana powder is tested. On occasion, a sizable amount of false additives are added to the powder to brighten the colour of the yellow hue. It weakens the item's nature.

COVID-19 Impact:

When compared to pre-pandemic levels, the global COVID-19 pandemic has been unheard of and staggering, with demand across all regions being lower/higher than expected. Numerous agro systems and livelihoods have been impacted by the corona virus pandemic, and more are expected to be affected in the near future. The retail network and production delays caused by the corona virus have had an influence on banana value chains in all banana-producing countries. The production network for banana powder underwent significant changes as a result of the pandemic, as did consumer behaviour, and this forced industry participants to move more quickly and cautiously in order to stay ahead of the competition.

The conventional segment is expected to be the largest during the forecast period

The conventional segment is estimated to have a lucrative growth, due to the lower price of conventional natured products. Farmers from all over the world engage in conventional farming on a large scale for a number of reasons, including its high fruit yield, quick production, low capital requirements, high revenue, more reliable alternative because it is a tried-and-true approach, and efficient use of land. The product of conventional descent is widely available because conventional farming is widely practised.

The food segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The food segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. In the food business, banana flour is used in a variety of ways, including as a gluten-free substitute for wheat flour. In the bakery sector, banana flour is frequently used to create wholesome, nut- and gluten-free items for health-conscious consumers. Meals based on pasta are now more wholesome and nutritious thanks to the use of green banana flour.

Region with Largest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the factors such as fascinating banana production. The high production of the fruit unequivocally supplements the supply chain and drives the market. Asia Pacific is also one of the most populous regions with the biggest food and beverage consumption base. Bananas are often eaten as fruit, but during the past ten years, the popularity and health advantages of banana flour have caused this tendency to shift.

Region with highest CAGR:

Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the increased number of health-conscious consumers who are opting for food products that fall under the "free from" category. Therefore, it is anticipated that rising demand for gluten-free goods will fuel market expansion in the area, together with the significant opportunity provided by the bakery sector. Additionally, the newborn population is growing, which has raised demand for baby food items that use banana powder as a key ingredient. The market has grown tremendously as a result of this.

Key players in the market:

Some of the key players profiled in the Banana Powder Market include: Woodland Foods, Miski Organics, Dr. Food Banatone, Pereg Gourmet Spices, Divine Foods, Seawind Foods, Diana Foods, Synergy Food Industries, Saipro Biotech Private Limited, APKA Industries, LiveKuna, Paradise Fruits Solutions GmbH & Co.KG, International Agriculture Group, Vinayak Corporation and Del Monte International.

Key Developments:

In June 2022, Symrise expanded diana food portfolio with antioxidant-rich aronia ingredients. Symrise has developed a range of aronia bioactive ingredients containing a unique profile of potent antioxidants.

In February 2021, Del Monte International, a subsidiary of Florida-based distributor of fresh-cut fruit "Fresh Del Monte Produce Inc," announced a successful partnership with Brisbane, Australia-based Queensland University of Technology in 2021.

Product Types Covered:

  • Conventional
  • Organic
  • Other Product Types

Processings Covered:

  • Sun Dried
  • Freeze Dried
  • Spray Dried
  • Drum Dried
  • Other Processings

Forms Covered:

  • Unripen
  • Ripen
  • Other Forms

Distribution Channels Covered:

  • Convenience Stores
  • Supermarkets/Hypermarkets
  • Departmental Stores
  • Online Retail
  • Other Distribution Channels

Applications Covered:

  • Snack Drink
  • Health Care Products
  • Infant Food
  • Healthy Nutrition
  • Condiment
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Cosmetics Industry
  • Animal Feed Industry
  • Food Industry
  • Pharmaceutical Industry
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 End User Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Banana Powder Market, By Product Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Conventional
  • 5.3 Organic
  • 5.4 Other Product Types

6 Global Banana Powder Market, By Processing

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Sun Dried
  • 6.3 Freeze Dried
  • 6.4 Spray Dried
  • 6.5 Drum Dried
  • 6.6 Other Processings

7 Global Banana Powder Market, By Form

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Unripen
  • 7.3 Ripen
  • 7.4 Other Forms

8 Global Banana Powder Market, By Distribution Channel

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Convenience Stores
  • 8.3 Supermarkets/Hypermarkets
  • 8.4 Departmental Stores
  • 8.5 Online Retail
  • 8.6 Other Distribution Channels

9 Global Banana Powder Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Snack Drink
  • 9.3 Health Care Products
  • 9.4 Infant Food
  • 9.5 Healthy Nutrition
  • 9.6 Condiment
  • 9.7 Other Applications

10 Global Banana Powder Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Cosmetics Industry
  • 10.3 Animal Feed Industry
  • 10.4 Food Industry
  • 10.5 Pharmaceutical Industry
  • 10.6 Other End Users

11 Global Banana Powder Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Woodland Foods
  • 13.2 Miski Organics
  • 13.3 Dr. Food Banatone
  • 13.4 Pereg Gourmet Spices
  • 13.5 Divine Foods
  • 13.6 Seawind Foods
  • 13.7 Diana Foods
  • 13.8 Synergy Food Industries
  • 13.9 Saipro Biotech Private Limited
  • 13.10 APKA Industries
  • 13.11 LiveKuna
  • 13.12 Paradise Fruits Solutions GmbH & Co.KG
  • 13.13 International Agriculture Group
  • 13.14 Vinayak Corporation
  • 13.15 Del Monte International