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市場調査レポート
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1627655

バナナパウダーの世界市場:予測(2025年~2030年)

Global Banana Powder Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
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英文 131 Pages
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即日から翌営業日
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バナナパウダーの世界市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月10日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 131 Pages
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概要

バナナパウダーの世界市場は、予測期間中に7.07%の複合年間成長率で成長し、2025年の市場規模13億7,787万1,000米ドルから、2030年までには19億3,846万2,000米ドルに達すると予測されています。

バナナパウダーはバナナパルプから形成され、機械的・水力的工程を経てペースト状になります。バナナペーストの黄色を鮮やかにするためにメタ重亜硫酸ナトリウムが使用されます。ペーストは噴霧、凍結、ドラム乾燥プロセスで乾燥され、パウダーが製造されます。バナナパウダー市場は今後数年間で大きな成長が見込まれます。バナナパウダー市場の成長には、自然食品やオーガニック食品に対する需要の急増と、食品、化粧品、パーソナルケアにおけるバナナパウダーのフレーバーの強化が不可欠です。

バナナは一般的に使用され、世界中で最も消費される果物です。カリウム、ビタミン、炭水化物、タンパク質を豊富に含み、価格も安いため、より健康的で手頃な食生活を送ることができます。バナナパウダーは食品・飲料、化粧品、飼料産業で最もよく使われています。バナナパウダーは食品業界で世界的に大きなシェアを占めています。インドは世界のバナナの主要輸出国であり、市場の大半を占めています。中国もバナナの主要輸出国のひとつです。

世界のバナナパウダー市場促進要因

  • 消費者選好の高まり

バナナパウダーは市場で大きな需要があります。バナナパウダーはその豊富で健康的な特性から、また手頃な価格であることから、消費者の間でその人気は今後も高騰し続けると考えられています。消費者は加工され精製された食品から離れつつあります。人工的な保存料、香料、着色料の有害な影響に関する消費者の知識と意識は大幅に高まっています。

食品・飲料に関しては、消費者の購買選択肢が多様化しています。消費者の意識と知識を高める上で、技術は不可欠な役割を果たしています。消費者は製品の安全性を確保するために、食品の出所を特定できるようになりました。消費者の要求や選好は時代とともに絶えず変化しています。さまざまな有害な病気に苦しみ、人工的な製品を快く思わない人々がたくさんいます。そのため、バナナパウダーの需要が急増しています。それは人間の成長に有益な特性の茄多を持っています。バナナは炭水化物とカロリーを豊富に含んでいます。また、抗酸化作用があり、老化防止や脱水症状の予防にもなります。また、血液の変動を抑え、骨の成長にも役立ちます。ベビーフードにも広く使われており、乳児の骨の成長や体重増加に役立ちます。また、脱水症状の予防や治療にも役立ちます。医療に関連する多くの特性を持つことから、製薬業界では重要な役割を果たすようになってきています。消化を助け、胃潰瘍の予防や治療に役立ちます。さらに、化粧品や動物飼料業界ではバナナパウダーの需要が多いです。

世界のバナナパウダー市場は世界5地域に区分されます:

地域別に見ると、世界のバナナパウダー市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に分けられます。市場シェアはアジア太平洋が圧倒的で、北米、欧州が続きます。バナナパウダーの主要輸出国はインドと中国です。インドはバナナの主要生産国であるため、バナナパウダーは市場でかなりのシェアを占めています。さらに、この地域は食品・飲料産業の成長によって市場が活性化されています。これに伴い、2023年7月「小売食品」と呼ばれるUSDA Reportによると、フィリピンの食品・飲料小売売上高は2023年に6%の成長が見込まれています。さらに、同レポートによると、食品販売の市場シェアはハイパーマーケットが6%を占めるのに対し、スーパーマーケットは23%を占め、業界をリードしています。その中で、非正規の伝統的小売業者が45%の最大市場シェアを占めています。

欧州には化粧品、食品・飲料、製薬、飼料などの大手企業が存在するため、欧州と北米は大きく成長すると予想されます。例えば、スウェーデン統計局によると、2022年の食品・飲料の総売上高は3,560億クローネに達しました。これは2021年と比較して約220億クローネ、6.6%の増加です。固定価格では、お菓子の売上は2021年比で一人当たり107クローネに増加しました。動物飼料用バナナ製品は安価であり、ほとんどの国が畜産動物製品に依存しているため、動物産業はさらに増収に貢献しています。

このレポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者選好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域および新興地域をカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用する戦略的作戦を理解し、正しい戦略で市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

どのような用途で利用されていますか?

業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと各国を含む地域の収益成長および予測分析
  • 企業のプロファイリング(戦略、製品、財務状況、主な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 バナナパウダーの世界市場:性質別

  • イントロダクション
  • オーガニック
  • 従来型

第6章 バナナパウダーの世界市場:プロセス別

  • イントロダクション
  • フリーズドライ
  • スプレードライ
  • ドラムドライ

第7章 バナナパウダーの世界市場:用途別

  • イントロダクション
  • 食品・飲料
  • 化粧品
  • 医薬品
  • 動物飼料
  • その他

第8章 バナナパウダーの世界市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第9章 バナナパウダーの世界市場:地域別

  • 世界概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東・アフリカ地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他アジア太平洋

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Dr. Food Nutri
  • Aarkay Food Products Ltd.
  • National Food'N'Spices
  • Medikonda Nutrients
  • Mevive International
  • Saipro Biotech Private Ltd.
  • Vinayak Corporation
  • Taj Agro International
  • Go Green Agri Solutions
目次
Product Code: KSI061612916

The global banana powder market is expected to grow at a compound annual growth rate of 7.07% over the forecast period to reach a market size of US$1,938.462 million by 2030 from US$1,377.871 million in 2025.

Banana Powder is formed from the banana pulp, then by the mechanical and hydraulic process, it is converted into a paste. Sodium metabisulfite is used for brightening the yellow colour of the banana paste. The paste is dried by spray, freeze, or drum drying process and then the powder is produced. The banana powder market is anticipated to grow at a significant rate in the coming years. The surge in demand for natural and organic food products and the enhancement of Banana Powder flavours in food products, cosmetics, and personal care is imperative for the Banana Powder market growth.

Bananas are commonly used and are the most consumable fruit worldwide. It has rich sources of potassium, vitamins, carbohydrates, and proteins and is cheaper, which makes for a healthier and more affordable diet. Banana powder is most commonly used in the food and beverage, cosmetics, and animal feed industry. Banana powder has a significant global share in the food industry. India is the major exporter of bananas worldwide and accounts for the majority of the market here. China is also one of the major exporters of bananas worldwide.

Global banana powder market drivers:

  • Increasing Consumer Preferences

Banana powder has a substantial demand in the market. Banana powder's popularity will continue to soar among consumers because of its rich and healthy properties, and also because it is affordable. Consumers are shifting away from processed and refined food products. There has been a substantial increase in the knowledge and awareness of consumers regarding the harmful effects of artificial preservatives, flavours, and colours.

Consumers are diversifying their purchasing options when it comes to food and beverage products. Technology has been playing an imperative role in enhancing awareness and knowledge among consumers. A consumer can now locate the source of the food to ensure the safety of the product. Consumer demands and preferences have been constantly changing with time. There are a lot of people who are suffering from various harmful diseases and are not comfortable with artificial products. This has led to a surge in demand for Banana Powder. It has a plethora of properties that are beneficial for human growth. It has a substantial content of carbohydrates and calories. It is also consumed for its anti-oxidant properties, preventing ageing effects and dehydration. It also helps in reducing blood fluctuations and is beneficial in the growth of bones. It is widely used in baby foods, which helps in the growth of the bones and weight gain in infants. It also helps in preventing and curing dehydration. It is becoming significant in the pharmaceutical industry as it has a substantial number of medical-related properties. It helps in digestion and prevents, or treats ulcers in the stomach. Moreover, there is a lot of demand for banana powder in the cosmetics and animal feed industries.

The global banana powder market is segmented into five regions worldwide:

Geography-wise, the market of global banana powders is divided into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. Market share is dominated by the Asia Pacific, followed by North America and Europe. The major exporters of banana powder are India and China. Banana Powder has a substantial share in the market because India is a major banana producer. Moreover, the market is fueled by the growth in food and beverage industry regionally. In line with this, according to the USDA Report called "Retail Foods" in July 2023, the food and beverage retail sales in the Philippines were expected to witness a 6% growth in 2023. Furthermore, as per the report, hypermarkets hold 6% of the market share for food sales, whereas supermarkets lead the industry by having 23% market share. Amongst this, informal traditional retailers held the maximum market share of 45%.

Owing to the presence of major cosmetics, food and beverage, pharmaceutical, and animal feed companies in Europe, Europe, and North America are expected to grow significantly. For instance, as per Statistics Sweden, in 2022, total sales of food and beverages amounted to SEK 356 billion. This is a rise of approximately SEK 22 billion, or 6.6 per cent compared with 2021. In fixed prices, the sales of sweets increased to SEK 107 per capita compared with 2021. The animal industry further aids in increasing revenue, because animal feed banana products, are less expensive, and most countries rely on livestock animal products.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The global banana powder market is segmented and analyzed as follows:

By Nature

  • Organic
  • Conventional

By Process

  • Freeze Dried
  • Spray Dried
  • Drum Dried

By Applications

  • Food and Beverage
  • Cosmetics
  • Pharmaceuticals
  • Animal Feed
  • Others

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Rest of South America
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Rest of the Middle East and Africa
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL BANANA POWDER MARKET BY NATURE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Organic
  • 5.3. Conventional

6. GLOBAL BANANA POWDER MARKET BY PROCESS

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Freeze Dried
  • 6.3. Spray Dried
  • 6.4. Drum Dried

7. GLOBAL BANANA POWDER MARKET BY APPLICATIONS

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Food and Beverage
  • 7.3. Cosmetics
  • 7.4. Pharmaceuticals
  • 7.5. Animal Feed
  • 7.6. Others

8. GLOBAL BANANA POWDER MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Online
  • 8.3. Offline

9. GLOBAL BANANA POWDER MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Global Overview
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. United States
    • 9.2.2. Canada
    • 9.2.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Brazil
    • 9.3.2. Argentina
    • 9.3.3. Rest of South America
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. United Kingdom
    • 9.4.2. Germany
    • 9.4.3. France
    • 9.4.4. Italy
    • 9.4.5. Spain
    • 9.4.6. Rest of Europe
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.2. United Arab Emirates
    • 9.5.3. Rest of Middle East and Africa
  • 9.6. Asia-Pacific
    • 9.6.1. China
    • 9.6.2. India
    • 9.6.3. Japan
    • 9.6.4. South Korea
    • 9.6.5. Taiwan
    • 9.6.6. Thailand
    • 9.6.7. Indonesia
    • 9.6.8. Rest of Asia-Pacific

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Dr. Food Nutri
  • 11.2. Aarkay Food Products Ltd.
  • 11.3. National Food 'N' Spices
  • 11.4. Medikonda Nutrients
  • 11.5. Mevive International
  • 11.6. Saipro Biotech Private Ltd.
  • 11.7. Vinayak Corporation
  • 11.8. Taj Agro International
  • 11.9. Go Green Agri Solutions